Mainos

Sähköautoilu

  • 557 215
  • 4 925

hege

Jäsen
Pitää tätäkin ketjua päivittää, eli vihdoin jotain oikeaa tietoa oman EV6 tilanteesta myyjältä ja auto ilmeisesti menossa tuotantoon joskus tammikuun alussa aikaisintaan eli hyvällä tuurilla tilauksen ja toimituksen väli jää alle 12 kk tai sitten ei... jos jotain positiivista haluaa nähdä niin listahinta on pompannut jo sen 6k€ ylöspäin ja ilmeisesti nousee vielä vuodenvaihteen jälkeen lisää eli jos oman haluaisi laittaa vaikka liikkeen kautta "nopeaan toimitukseen" jollekin muulle niin siitä voisi kääräistä mukavan taskurahan ja taas odotella 12 kk uutta autoa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
-1 näytti mittari, eli ei nyt ihan verrannollinen taannoisiin pakkasiin, mutta eipä oikeastaan mitään eroa kesän kulutukseen pl. kesällä on isommat renkaat alla, mikä nostaa hiukan kulutusta. Keskustan alueella viimeiset 10 kilsaa 13 kWh/100 km, viimeiset 50 km taajamaa sekä motaria 15,5 kWh/100 km. Vaimon työpaikan pihassa 20 km kotoa 18 kWh viimeiset 30 km, tuossa mukana lähdön kovempi kulutuspiikki.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Noi muna-autot menee kyllä pienellä energialla eteenpäin. Tuolla facebookin polestar ryhmässä on saatu melko hurjia talvikulutuksia nurkka-ajeluissa. Muistaakseni jotain minimissään 50kwh/100km sellasessa muutamia kilsoja ajoa - hetken stoppi - taas ajoa jne..
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitää tätäkin ketjua päivittää, eli vihdoin jotain oikeaa tietoa oman EV6 tilanteesta myyjältä ja auto ilmeisesti menossa tuotantoon joskus tammikuun alussa aikaisintaan eli hyvällä tuurilla tilauksen ja toimituksen väli jää alle 12 kk tai sitten ei... jos jotain positiivista haluaa nähdä niin listahinta on pompannut jo sen 6k€ ylöspäin ja ilmeisesti nousee vielä vuodenvaihteen jälkeen lisää eli jos oman haluaisi laittaa vaikka liikkeen kautta "nopeaan toimitukseen" jollekin muulle niin siitä voisi kääräistä mukavan taskurahan ja taas odotella 12 kk uutta autoa.
Nyt on tullut uusi mörkö kaukaloon, nimittäin jossain uutisissakin mainittu kuljettajapula, tai ainakin kuljetuspula. Meikäläisen Mustang Mach-E on valmistunut syyskuun alussa, mutta sen lisäksi, että ison veden yli kesti matka kovin pitkään, nyttemmin se on makoillut jossain Saksassa jo hetken aikaa. Eli melko kauan voi tuotannosta toimitukseenkin mennä, vaikka Kiaa ei ehkä tarvitsekaan laivailla ympäri maapalloa.

Samaan aikaan auto muuttunut vuoden vanhaksi malliksikin sitten, mikä tietenkin pistää vähän jurppimaan. Vaikka toki rekisteröiminen nyt sitten menee ensi vuodelle, että pääseehän sitä vuosimallia feikkaamaan sitten.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oma sähköautoiluun siirtyminen on taas askeleen lähempänä kun tuli viesti että oma Polestar 2 on pistetty tuotantoon, valitettavasti hetken vielä joutuu odottamaan kun auton matka Kiinasta Suomeen luovutusvalmiiksi taitaa ottaa vähintään kolmisen kuukautta. Ei malttaisi odottaa vaikka ihan vaan hinnat-alkaen "hankintatukimalli" on tulossa.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Samaan aikaan auto muuttunut vuoden vanhaksi malliksikin sitten, mikä tietenkin pistää vähän jurppimaan. Vaikka toki rekisteröiminen nyt sitten menee ensi vuodelle, että pääseehän sitä vuosimallia feikkaamaan sitten.
Tämä on kyllä näppärä juttu, että kun nykyään tilaa uuden auton niin sen voi sitten liikkeestä hakiessaan laittaa suoraan museokilpiin. Sama tietysti pelikonsoleissa, että pääsee retropelaamaan uudella koneellaan kun tilaamisen ja toimituksen välillä kuluu vuosikausia ja on tullut viisi uutta konsolisukupolvea sinä aikana.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko joku löytänyt tietoa koska mahtaisi olla Tesla Model y tulossa 7-paikkaisena myyntiin tänne pohjolaankin? Kovin sähköauto kiinnostaisi mutta pitäisi oikeastaa tuo perheen 200 tuhatta rullattu seitsemän paikkainen korvata vastaavalla 7-paikkaisella sähköautolla jos meinaa muutoksia tehdä. Ei taida Y:tä parempaan vaihtoehtoa olla, tulevaisuudessa oli jotain Skodalta ja Kialta vissiin tulossa mutta joku vuos taitaa niiden kanssa mennä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko joku löytänyt tietoa koska mahtaisi olla Tesla Model y tulossa 7-paikkaisena myyntiin tänne pohjolaankin? Kovin sähköauto kiinnostaisi mutta pitäisi oikeastaa tuo perheen 200 tuhatta rullattu seitsemän paikkainen korvata vastaavalla 7-paikkaisella sähköautolla jos meinaa muutoksia tehdä. Ei taida Y:tä parempaan vaihtoehtoa olla, tulevaisuudessa oli jotain Skodalta ja Kialta vissiin tulossa mutta joku vuos taitaa niiden kanssa mennä.
Volkkarin buzzin sai kait seitsenpaikkaisena ja Volvon tulevan sähköauton myös. Tiedoksi jos et ollut huomannut. Tosin aika erilaisia kuin tuo Tesla heh…
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
En kyllä ole huomannut noin radikaalia nousua kulutuksessa, mitä edellä mainittiin ja mitä jossain MB-ryhmässä itkettiin myös. Olisiko sitten sitä Teslan etumatkaa akkutekniikassa tämä. Täytyy tsekata huomenna, vaikkei aivan kylmin keli olekaan.

Tässä kyllä yksi asia mikä pitäisi huomioida ennen tarkempia analyysejä, eli auton koko. Id4 on kuitenkin melkoinen norsu kun taas keskimääräinen karvalakkitesla on se 500+ kiloa kevyempi model3. Ei tuo talven vaikutus tosiaan pidemmässä ajossa niin iso ole mutta lähiöajossa sitä möhkälettä saa joka välissä kiihdyttää nollasta vauhtiin ja taas jarruttamaan. Eli pelkästään jo massaero tuottaa ihan selvän vaikutuksen juuri lyhyen ajon kulutukseen. Ja vastaavasti lämmitys ym. Jotka saattavat olla ajallisesti päällä pitkään, kuluttavat silloin per ajettu kilometri ihan erilailla kuin ajamalla sama aika edes taajamassa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko joku löytänyt tietoa koska mahtaisi olla Tesla Model y tulossa 7-paikkaisena myyntiin tänne pohjolaankin? Kovin sähköauto kiinnostaisi mutta pitäisi oikeastaa tuo perheen 200 tuhatta rullattu seitsemän paikkainen korvata vastaavalla 7-paikkaisella sähköautolla jos meinaa muutoksia tehdä. Ei taida Y:tä parempaan vaihtoehtoa olla, tulevaisuudessa oli jotain Skodalta ja Kialta vissiin tulossa mutta joku vuos taitaa niiden kanssa mennä.
Ei kai Y ole seitsenpaikkainen, X on. Tai ehkä siitä on jotain viritelmiä tehty, mutta X:n saa ihan virallisestikin seiskapaikkaisena.

Itse olen lievästi pähkäillyt Model Y:tä, kun poika venähti kesän aikana enemmän kuin odotin. Ratkaisu riippuu kylläkin paljon tyttären tekemisistä, koska yhtälailla meitä voi olla jatkossa kolme reissun päällä ja yksi omillaan ensi kesänä. Kolmoseen sinänsä olen eri tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse olen lievästi pähkäillyt Model Y:tä, kun poika venähti

Ei kai Y ole seitsenpaikkainen, X on. Tai ehkä siitä on jotain viritelmiä tehty, mutta X:n saa ihan virallisestikin seiskapaikkaisena.

Ihan virallisesti on olemassa seitsenpaikkainen Y, muttei Euroopassa. Koko kontti toki menee siihen kahden paikan tilaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässä kyllä yksi asia mikä pitäisi huomioida ennen tarkempia analyysejä, eli auton koko. Id4 on kuitenkin melkoinen norsu kun taas keskimääräinen karvalakkitesla on se 500+ kiloa kevyempi model3. Ei tuo talven vaikutus tosiaan pidemmässä ajossa niin iso ole mutta lähiöajossa sitä möhkälettä saa joka välissä kiihdyttää nollasta vauhtiin ja taas jarruttamaan. Eli pelkästään jo massaero tuottaa ihan selvän vaikutuksen juuri lyhyen ajon kulutukseen. Ja vastaavasti lämmitys ym. Jotka saattavat olla ajallisesti päällä pitkään, kuluttavat silloin per ajettu kilometri ihan erilailla kuin ajamalla sama aika edes taajamassa.
Ihan totta. Toisaalta kolmosen kanssa Tesla on erityisesti onnistunut minimalismissaan, ja siksikin on suht kevyt sähkäriksi vrt. verrokkiautot Ioniq 5, Polle 2 ja EV6.

Lisäksi Model X painaa enemmän kuin ID4 ja käsittääkseni kulutus on pienempi, mitä olen lukenut. Omaa kokemusta ei ole. Eli kyllä Teslan edistyksellisyydessä tietyiltä osin on ihan perääkin, vaikkei minimalismista, laadusta tai brändistä pitäisikään.
 

Vatso

Jäsen
Volkkarin buzzin sai kait seitsenpaikkaisena ja Volvon tulevan sähköauton myös. Tiedoksi jos et ollut huomannut. Tosin aika erilaisia kuin tuo Tesla heh…
Ei taida Buzzia saada vielä 7-paikkaisena versiona ja muutenkin tuon toimitusajat ovat mitä ovat, kun nyt jo myynnissä olevaa mallia saa jopa loppuvuoden 2024 toimituksiin niin 7-paikkaista versiota saanee odotella ainakin vuoteen 2025.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Täälläkin puhuttu, että Tesla ei ole premium-auto, niin totta tosiaan ja siitä on tuore kokemus, kun kaveri haku uuden yli 80K€ maksaneen vaununsa.

Hänelle lyötiin avaimet käteen, sanottiin että tuolla se pihalla on, mutta aika paljon on lunta päällä. Siitä sitten uusi iloinen omistaja alkuun siistimään auto lumikasasta - jossa meni reilusti aikaa - ja vielä siihen päälle akun varaus minimaalinen.

Aika asiakaskokemus. Ostin huutokaupat.comista muinoin parin tonnin auton ja siellä se sisätiloissa pestynä odotti, kun menin sovittuna aikana hakemaan, mutta brändi kai sitten kantaa niin ei tartte pieniä kokemusjuttuja miettiä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täälläkin puhuttu, että Tesla ei ole premium-auto, niin totta tosiaan ja siitä on tuore kokemus, kun kaveri haku uuden yli 80K€ maksaneen vaununsa.

Hänelle lyötiin avaimet käteen, sanottiin että tuolla se pihalla on, mutta aika paljon on lunta päällä. Siitä sitten uusi iloinen omistaja alkuun siistimään auto lumikasasta - jossa meni reilusti aikaa - ja vielä siihen päälle akun varaus minimaalinen.

Aika asiakaskokemus. Ostin huutokaupat.comista muinoin parin tonnin auton ja siellä se sisätiloissa pestynä odotti, kun menin sovittuna aikana hakemaan, mutta brändi kai sitten kantaa niin ei tartte pieniä kokemusjuttuja miettiä.
Huonoa asiakaspalvelua kieltämättä, olipa sitten kiireen tai välinpitämättömyyden aiheuttamaa. Itse en koe Teslaa premiumina perinteisessä mielessä, jos puhutaan laatuvaikutelmasta. Tekniikka sitä monelta osin kuitenkin on. Hankittu etumatka ja monen perinteisen valmistajan uskalluksen puute tekee sen, että keula säilyykin vielä pitkään. Lähimpänä ehkä korealaiset, joilla riittää eri tavalla uskallusta eurooppalaisiin valmistajiin nähden. Mersullakin on yritystä, jos on valmis maksamaan kuusinumeroisia summia ja tehokasta autoa hakiessaan varautuu Teslaan nähden tuplakulutukseen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huonoa asiakaspalvelua kieltämättä, olipa sitten kiireen tai välinpitämättömyyden aiheuttamaa. Itse en koe Teslaa premiumina perinteisessä mielessä, jos puhutaan laatuvaikutelmasta. Tekniikka sitä monelta osin kuitenkin on. Hankittu etumatka ja monen perinteisen valmistajan uskalluksen puute tekee sen, että keula säilyykin vielä pitkään. Lähimpänä ehkä korealaiset, joilla riittää eri tavalla uskallusta eurooppalaisiin valmistajiin nähden. Mersullakin on yritystä, jos on valmis maksamaan kuusinumeroisia summia ja tehokasta autoa hakiessaan varautuu Teslaan nähden tuplakulutukseen.

3 kuukauden MYLR kokemuksen perusteella jaan näkemyksesi.

Tesla itsessään ei ole läheskään samaa tasoa laadullisesti Volvon, Bemarin tai Mersun kanssa, varsinkin sisätilat ovat hyvin muoviset. Aluksi olin vähän pettynyt omaan teslaani, kun alusta on niin kova, että huonokuntoisella tiellä tuntuu paikat lähtevän hampaista, välillä auto nitisee ja yleisfiilis muovinen.

Mutta softan puolelta ihan omaa luokkaansa ja yleisesti ottaen käyttökokemus todella hyvä. Varsinkin auton avain puhelimessa on todella kätevä. Lisäksi Model Y:n tilat ovat kyllä huikeat, ei ole vielä tarvinnut kahden pikkulapsen kanssa reissuun lähtiessä pohtia miten saadaan tavarat mahtumaan kyytiin. Jopa frunkille on tullut käyttöä, kun sinne pystyy kätevästi laittamaan kaupasta ostetut kylmätavarat näin talvella. Viimeisimpänä nostaisin esille auton ilpin, kovillakin pakkasilla auton sai lämpenemään muutamassa minuutissa ja kaikenmaailman etukäteisajastukset ovat jääneet turhiksi.

Olen pohtinut paljonko ärsyttäisi vaihtaa takaisin johonkin Volvo XC60:een, kun joutuisi varsinkin näin talvella joka päivä vittuuntua Volvon surkeaan mobiiliappiin ja ihmetellä miksei auto olekaan lämmennyt. Sitten kuunnella lapsen kitinää, kun Spotify ei suostu yhdistymään Volvoon. Sen jälkeen ihmettelisin miksi wannabehybrid auto ei osaa kulkea yöllä ladatulla sähköllä edes päiväkodille asti, kun ulkona on -5. Ja miksei sinne takakonttiin lastenvaunujen lisäksi enää mahdu jouluostokset jne jne.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan virallisesti on olemassa seitsenpaikkainen Y, muttei Euroopassa. Koko kontti toki menee siihen kahden paikan tilaan.
Nykyisessäkin Tojossa ei ole käytännössä tavaratilaa jos seitsemän ihmistä on kyydissä. Mutta on silti ollut muutamaan kertaan tosi kätevä että ne 7 paikkaa on ollut, kerran mentiin perheen ja vanhempien kanssa Tampereelle juhliin yhdellä autolla kun mahduttiin kaikki samaan. Ei tarvinnut isäni ajaa omallaan pitkää matkaa. Muita lyhyempiä siirtymiä on 7 kyydissä tullut tehtyä, pääasiassa lapsia takarivissä mutta kerran polttariporukallakin ja tosi kätsyä oli.

Eli siinä omaa kuvausta tarpeista, ja joku 7 paikkainen tila-auto kelpaisi oikein hyvin sähköisenä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aluksi olin vähän pettynyt omaan teslaani, kun alusta on niin kova, että huonokuntoisella tiellä tuntuu paikat lähtevän hampaista, välillä auto nitisee ja yleisfiilis muovinen.
Joo, alustasta huomaa, ettei ole ehkä tehty pohjoisen Euroopan routarikkoihin alunperin. Ja toisaalta kun pääsee hyväkuntoiselle asfaltille, niin silloin saa kiinni siitäkin, miksi alusta on mikä on. Onhan se mielestäni aika hyvä ajettava sileällä tiellä, kun sen tehoreservin yhdistää kuvioon, peräti nautittava. Harmi vain, ettei Suomessa uutta asfalttia niin laajalti ole...

Toinen pohjoiseen sopimaton suunnittelun kukkanen on koriin upotetut kahvat. Jäätyvät aika nasakasti pahimmillaan kiinni. Myös karmittomat ikkunat ovat vähän niin ja näin, mutta niitähän harrastavat muutkin valmistajat.

Mutta kokonaisuudessaan olen kyllä tyytyväinen. Käyttis tosiaan todella hyvä ja päivityksiä tulee, keskimäärin parempaan suuntaan, ihan hyvää tahtia. Sovellus on monipuolinen ja uusi päivitys tuo kohta myös sisäkameranäkymän etänä. Tai se on jo monella, mutta itse en viitsi mennä tuohon keulivaan kanavaan, vaan pysyttelen hitaammassa tahdissa. Teslaa pitäisikin arvioida auton lisäksi tietokoneena.

Enkö kyllä kiellä sitäkään, etteikö pieni vittumarko toisinaan valoissa heräisi sisälläni. Onhan se hauska jättää sopivissa tilanteissa bemarit ja audit katselemaan perävaloja. Tai sitten se eläkeläinen tojotallaan, joka vahingossa edisti valoissa, ja minä otin sen heti haastona.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Huonoa asiakaspalvelua kieltämättä, olipa sitten kiireen tai välinpitämättömyyden aiheuttamaa.

Eikun Teslan bisnesmalli. Sillä ei ole jälleenmyyjiä ja se autokauppa saa vaan pienen korvauksen siitä, että se jemmaa ostamasi Teslan pihaansa ja lykkää avaimen (tai mikä härpäke se Teslassa onkaan) käteen. Sillä ei ole mitään insentiiviä käydä niitä latailemassa tai putsailemassa lumia pois.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikun Teslan bisnesmalli. Sillä ei ole jälleenmyyjiä ja se autokauppa saa vaan pienen korvauksen siitä, että se jemmaa ostamasi Teslan pihaansa ja lykkää avaimen (tai mikä härpäke se Teslassa onkaan) käteen. Sillä ei ole mitään insentiiviä käydä niitä latailemassa tai putsailemassa lumia pois.
Käsittääkseni tässä oli uusi auto kyseessä ja niiden luovutukset ovat Teslan pisteillä, etelässä Vetokujalla. Kiireettömimpinä aikoina autot on saanut pestyinä ja ladattuina pajakäynneiltäkin, mutta jos uusi auto on lykätty lukisena ja tyhjällä akulla ostajalle, niin onhan tuossa miettimisen paikka. Ainakaan ko. aspa ei ole tehtäviensä tasalla.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko joku löytänyt tietoa koska mahtaisi olla Tesla Model y tulossa 7-paikkaisena myyntiin tänne pohjolaankin?
Ei ole tietoa tästä olemassa, ainakaan Teslan ulkopuolella. Sinänsä erikoista, vaikka Y:n 3. penkkirivi nyt ei kovin hyvä taida olla käytettävyyden kannalta, niin luulisi kysyntää Euroopassakin olevan. Ehkä kyseessä Berliinin ja Kiinan kokoonpanolinjojen optimoinnit ja 7-paikkaisen mallin lisääminen valikoimaan Euroopan markkinoille pudottaisi liikaa tuotantomääriä.

Olisi myös mielenkiintoista tietää onko matriisivalot jossain vaiheessa tulossa. En itse ainakaan ostaisi 70keur autoa, johon ei saa matriiseja ja pyyhkimetkin ilmeisesti toimivat vähän miten sattuvat. Aivan absurdia, vaikkei olisikaan premium-auto.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei ole tietoa tästä olemassa, ainakaan Teslan ulkopuolella. Sinänsä erikoista, vaikka Y:n 3. penkkirivi nyt ei kovin hyvä taida olla käytettävyyden kannalta, niin luulisi kysyntää Euroopassakin olevan. Ehkä kyseessä Berliinin ja Kiinan kokoonpanolinjojen optimoinnit ja 7-paikkaisen mallin lisääminen valikoimaan Euroopan markkinoille pudottaisi liikaa tuotantomääriä.

Olisi myös mielenkiintoista tietää onko matriisivalot jossain vaiheessa tulossa. En itse ainakaan ostaisi 70keur autoa, johon ei saa matriiseja ja pyyhkimetkin ilmeisesti toimivat vähän miten sattuvat. Aivan absurdia, vaikkei olisikaan premium-auto.
Tuo Tesla valoasia on totta ja hyvä nosto, Teslassa on Björnkin testien perusteella heikohkot valot ja hullultahan se tuntuisi laittaa tuollaisia määriä rahaa kiinni autoon jossa on huonot valot täällä pimeässä pohjolassa. Melkein tuntuu että täytyy tehdä joku välimallin vaihtokauppa tässä, vaihtaa esim. Corollan uudenhkoon farmariin väliaikaisesti ja sitten parin vuoden päästä johonkin täyssähköön. Vaikka sitten paikkoja oliskin vaan viidelle Corollassa.
 

Outsider

Jäsen
Onko kokemuksia miten kauan hankintatuen myöntämisessä/maksamisessa on mennyt auton rekisteröinnistä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olisi myös mielenkiintoista tietää onko matriisivalot jossain vaiheessa tulossa. En itse ainakaan ostaisi 70keur autoa, johon ei saa matriiseja ja pyyhkimetkin ilmeisesti toimivat vähän miten sattuvat. Aivan absurdia, vaikkei olisikaan premium-auto.
Valmius matriiseihin on olemassa, kyse on käsittääkseni jenkeissä ja sen päädyn lainsäädännöstä, milloin päivitys saadaan. Tämän tosin luin toisen käden tietona, joten varauksella saa suhtautua.

Pyyhkijät toimivat manuaalina tai semiautomaatilla normaalisti, mutta automaatti sekoilee välillä heikon sadetunnistuksen vuoksi. Ongelma ei ole yleensä se, etteikö voisi laittaa esim. puolinopeaa pyyhintää päälle, vaan se, että mikäli on vakkari tai autopilot päällä, pyyhkijöitä ei saa pois päältä. Tällöin rapaisella poutakelillä Tesla Vision tulkitsee nopeasti kuivuvat raparoiskeet vedeksi ja saattaa iskeä pikapyyhkimet tulille. Aina voi säätää hitaat, mutta ei sekään auta, jos ei tarvitse ollenkaan. Omalle kohdalle ei ole osunut juurikaan, mutta tästä saa varsinkin full self driven ostaneilta lukea Tesla-palstoilta avautumisia.

On noita lapsentauteja softassakin joo, mutta toisaalta, etumatka on sen verran suuri, ettei pieni kompurointi vaaranna mitään, ellei Tesla sorru ylimielisyyteen. En usko, että sortuvat, koska niin moni perinteinen valmistaja on saanut vähintään kelvollisia kilpailijoita markkinoille.
---

300 kilsan siivu takana rapakelissä, yksi haamujarrutus autopilotilla alikulun kohdalla rapakelissä. Helppoja ohituksia ja kulutus motarista huolimatta 18 kWh/100 km loppumatkan akun esilämmityksestä huolimatta.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
hullultahan se tuntuisi laittaa tuollaisia määriä rahaa kiinni autoon jossa on huonot valot täällä pimeässä pohjolassa.
Tää on jännä. Itse en osaa edes sanoa autossa että onko siinä hyvät vai huonot valot. Kaikilla olen tähän mennessä eteenpäin nähnyt. Osa arvottaa tuon todella korkealle, eikä siinä ole mitään pahaa. Itseäni kiinnostaa enemmän ajovalojen ulkonäkö kuin niiden tehokkuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös