Ryssäviha Suomessa

  • 11 252
  • 84

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Ei ole. Ja jos yhtään seuraat uutisia, niin nimenomaan itärajan takaa uutisoidaan punkkien tänne levinneen. Miksi kaikki paha tulee aina sieltä?
Mielikuva punkkipommeja pudottavista häivehävittäjistä ja FSBn agenteista väijymässä venäläisturistien autoja kirppusinkojen kanssa on mielessäni vahva nyt. Ja kuinka pieniä niiden laskuvarjojen täytyy olla!

muaddib
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ei ole. Ja jos yhtään seuraat uutisia, niin nimenomaan itärajan takaa uutisoidaan punkkien tänne levinneen. Miksi kaikki paha tulee aina sieltä?

Jaa, ehkä tämä ilmeinen tahallinen punkkien levittäminen kertoo enemmänkin Putinistien tsuhnavihasta kuin toisin päin.
:D
Tai sitten tämä on vain normaaleja naapurikansojen suhteita, mihin voidaan keksittyä vaikka Suomi - Venäjä-naapurisuhteet - ketjussa.
En nyt tosin tiedä mistäpäin se paha milloinkin tulee.
 

lihaani

Jäsen
Ihan hassuna detaljina olen huomaavinani:

Venäläiset eivät osaa mitään ja teollisuus tekee täyttä paskaa.

Toisaalta niillä on aivan uskomattomia salaisia aseita.

Itse kallistun jonnekkin puoleen väliin: Venäläinen kuohuviini ja konekivääri PKM ovat ihan hyviä ja heillä ei ole mitään tekniikkaa, joka hakkaisi länsitekniikan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Venäläisen kuohuviinin lisäksi myös vodka on toki hyvää (molemmat tosin nyt boikotissa). Venäläinen olut sen sijaan on aikamoista kuraa, ainakin ne mitä olen siellä käydessäni ruokakaupasta/ravintolan hanasta juonut.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Venäläisistä tuontitavaroista hapankaali, erilaiset kurkkusäilykkeet ja pimppa ovat oman kokemukseni mukaan erittäin laadukkaita.

muaddib
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan hassuna detaljina olen huomaavinani:

Venäläiset eivät osaa mitään ja teollisuus tekee täyttä paskaa.

Toisaalta niillä on aivan uskomattomia salaisia aseita.

Itse kallistun jonnekkin puoleen väliin: Venäläinen kuohuviini ja konekivääri PKM ovat ihan hyviä ja heillä ei ole mitään tekniikkaa, joka hakkaisi länsitekniikan.

Siis venäläistethän ovat olleet ihan päteviä tekemään aseita, ainakin mitä tulee 1900-lukuun ja neukkulaan. Sitten neukkulan rmahduksen myötä myös aseteollisuus otti ymmärrettävästi takapakkia. Venäläisen maun mukaan tehdyt juomat ovat omaan makuun liian makeita.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Ihan hassuna detaljina olen huomaavinani:

Venäläiset eivät osaa mitään ja teollisuus tekee täyttä paskaa.

Toisaalta niillä on aivan uskomattomia salaisia aseita.

Itse kallistun jonnekkin puoleen väliin: Venäläinen kuohuviini ja konekivääri PKM ovat ihan hyviä ja heillä ei ole mitään tekniikkaa, joka hakkaisi länsitekniikan.

Teoreettisissa tieteissä kuten teoreettisessa fysiikassa ja matematiikassa venäläiset ovat aina olleet hyviä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teoreettisissa tieteissä kuten teoreettisessa fysiikassa ja matematiikassa venäläiset ovat aina olleet hyviä.

Eikös siitä ole vanha vitsikin, kuinka Hrustsev on vierailulla jenkeissä, ja hänelle näytetään tehtaita ja tuotanto ja viljapeltoja Keskilännessä. Vierailun päätteeksi Hrustsev toteaa: "Niin, mutta toimiiko se teoriassa?"
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Arvon moderaattorit voivat varmasti editoida otsikon, ettei trolliarmeijan edesottamukset edes kuukkelilla näy kovin räikeänä.

"ryssäviha" on vain käsitteellinen asia. Terve varovaisuus imperialistisen ja fasistisen naapurin kohdalta on oikein, vaikka se taasen on "ryssä".
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tietysti pitää erottaa valtio ja kansa. Kaikista länsieurooppalaisista suomalaiset ovat varmaan lähimpänä venäläistä melankoliaa ja maanisdepressiivisyyttä ja yksilötasolla tulemmekin yleensä erinomaisesti toimeen. Tietysti sikäläisessä mentaliteetissa on se suomalaisille vieras me-he -asetelma eli jos pääset ystäväksi ja sisäpiiriin niin tilanne on täysin erilainen kuin jos olet tuntematon ulkopuolinen. Samaten on tietty venäläinen heikkous se lähes rajaton kyynisyys miten suhtaudutaan viranomaisiin ja valtaan - jos ei yhtään mitään edes vaadi niin on vaikea kovin paljon saada. Mutta nämä ovat kulttuurisia rakenteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös