Rottailut ja muut häröilyt NHL:ssä

  • 1 283 692
  • 6 093

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Jos näistä rottailuista ja häröilyistä puhutaan ja niihin liitetään ontuvat ja paskat vertaukset nii sä oot Dissonanssi semmone Claude Lemieaux. Omalle joukkueelle helvetin tärkeä pelaaja mutta koko muu liiga vihaa. "they hate us cos they aint us". Sulla on aivan oivallinen tapa päästä monen kirjoittajan ihon alle periksiantamattomalla tyylillä ja useimmiten suht hyvin piilotetuilla pikkusikailuilla ja vittuiluilla, sit välillä vähemmän hyvin. Mut turha sun on enää esittää että olisit jotenki yllättynyt et ihmiset piikittelee sua. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä.
Ja nii tosissaan, olen aina kovasti arvostanut rottia ja likaisen työn pelaajia silloin kun ovat joukkueelleen hyödyksi. Esim toi Marchand on parhaimmillaan aivan huikea pelaaja, ja sit pahimmillaan tulee vaan sitä sikaa ilman mitään positiivista kontribuutiota. Jotenkin myös pystyn sisäistämään sen pelifilosofian mistä Vlad. joskus puhui, vaikken sitä täysin hyväksyisikään. Eli pelataan pelkästään voitosta, ja jos voiton tiellä on vastustajan tähtipelaaja, maalivahti tms niin tämä pyritään nujertamaan keinolla tahi toisella.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Claude Lemieux -vertaukselle peukkua.

Eihän siis piikittely itsessään haittaa, senhän olen sanonut monta kertaa olevan okei. Jos siis nyt myös keskustellaan ihan asiasta ja aiheesta samassa. Palstalla on paljon hyviä kirjoittajia, joiden kanssa tulee tuontuosta "otettua yhteen", ja näiden seurauksena sitten voi tulla piikkiä myöhemminkin jossain määrin. Se nyt ei ole mikään ongelma, koska yleensä ihan asiasta ja aiheesta pystytään siitä huolimatta keskustelemaan.

Sitten on taas näitä ranksuja, jotka eivät tunnu jostain asiasta pääsevän yli sitten millään ja jaksavat melkein vuoden verran juosta ketjuissa itkemässä ihan paljaalti, ilman, että siinä nyt olisi mitään varsinaista keskustelua päällänsä. Semmoisille voi sitten tarjota ihan huoletta vähemmän läpinäkyvää erkkaa nivusille.

***

Mitä tulee erilaisiin rottapelaajiin, niin itsehän suhtaudun sellaisiin positiivisesti, kuhan ne kaikkein älyttömimmät perseilyt pysyvät poissa. Se juju vain on vähän siinä, että ne eivät yleensä pysy. Esim. kyllähän Patrick Kaleta parhaimmillaan on aivan loistava pelaaja, joka pikkusialla saa esim. Charan pasmat ihan sekasin, mutta ei niitä järjettömimpiä tekoja oikein pysty puolustelemaan millään. Ei niitä järjettömyyksiä ole nyt näkynyt tällä kaudella, mutta samalla on hävinnyt vähän särmääkin. Toki nämä voivat olla seurausta noista loukkaantumisista joita kaverilla on ollut nyt useampia lyhyen ajan sisällä.
 

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
Voisko joku kertoa minulle miten toi Marchand tuossa giffissä vetää slewfootia? Olen varmaan yksin puolustuksen kera, mutta tuossahan Brad tavoittelee keikkoa ja Subban laittaa rystyllä samalla kun oikea jalka avautuu haara-asentoon, siitä sitten kompastuu kun Brad seuraa kiekkoa liukuen eikä mitenkään tee elettäkään avittaakseen katolleen menoa. Vertaa niihin Subbanin jalalla heilautuksiin joita tukee vielä yläkropan vääntö vastakkaiseen suuntaan niin ei tuo ole mun papereissa tilanne eikä mikään.
 

habsniac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, TPS, Packers
Voisko joku kertoa minulle miten toi Marchand tuossa giffissä vetää slewfootia? Olen varmaan yksin puolustuksen kera , mutta tuossahan Brad tavoittelee keikkoa ja Subban laittaa rystyllä samalla kun oikea jalka avautuu haara-asentoon, siitä sitten kompastuu kun Brad seuraa kiekkoa liukuen eikä mitenkään tee elettäkään avittaakseen katolleen menoa. Vertaa niihin Subbanin jalalla heilautuksiin joita tukee vielä yläkropan vääntö vastakkaiseen suuntaan niin ei tuo ole mun papereissa tilanne eikä mikään.
Todennäköisesti.
 

Snagari

Jäsen
Todennäköisesti.

Muttei kuitenkaan varmasti?

Mahtavan tasokasta keskustelua täällä. Harmittavasti värilasit pilaavat joidenkin (ei pelkästään sinun @habsniac ) kyvyn keskusteluun täysin ja se muuttuu tällaiseksi kuittailuksi mitä täällä nyt on ollut. Eikä kyseessä ole mikään uusi juttu, eikä varsinkaan Habs -ja Bruinsfanien välillä, en siis sitä meinaa. Mielipiteitä on jokaisella, mutta olisi myös kiva saada jonkunnäköiset perustelut juttuun mukaan eikä pelkästään periaatteellinen erimielisyys, joka tuntuu joillekin olevan tärkeintä. Itsekin toki olen siihen joskus sortunut, sen takia se taitaa silmään niin hyvin tarttuakin.

Voisko joku kertoa minulle miten toi Marchand tuossa giffissä vetää slewfootia? Olen varmaan yksin puolustuksen kera, mutta tuossahan Brad tavoittelee keikkoa ja Subban laittaa rystyllä samalla kun oikea jalka avautuu haara-asentoon, siitä sitten kompastuu kun Brad seuraa kiekkoa liukuen eikä mitenkään tee elettäkään avittaakseen katolleen menoa. Vertaa niihin Subbanin jalalla heilautuksiin joita tukee vielä yläkropan vääntö vastakkaiseen suuntaan niin ei tuo ole mun papereissa tilanne eikä mikään.

Olen osittain samaa mieltä. Siitä sataprosenttisesti, että en mä tuota lähtisi kategorioimaan slewfootiksi, vaan enemmän tuollaiseksi "klippaukseksi", samanlaiseksi mitä tapahtuu kun pelaaja osuu maalivahdin kantapäähän ja tämä lentää selälleen. Tai voi tietysti kokeilla potkaista huomenna työpaikan jäisellä tupakkapaikalla kaveria kantapäähän ja katsoa mitä tapahtuu.
Mutta en sano Marchandia syyttömäksikään tuosta, aika varmana pidän että tarkoituskin oli ohimennen osua Subbaniin. Kakkosen arvoinen tilanne mun kirjoissa.
 

habsniac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, TPS, Packers
Enhän minä siitä varma voi olla ;) mutta tosiaan slew footiksi luokitellaan (ainakin sääntökirjan mukaan), että käytännössä potkaiset luistimen takaapäin pois kaverin alta ja tuossa nyt käy ihan samoin. Selvä potkuliike vaan puuttuu mutta tulos on sama. Mielestäni täysin selvä ja tahallinen, jos ei slew foot niin kampittaminen/estäminen ja kakkonen olisi ollut täysin oikea tuomio.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Voisko joku kertoa minulle miten toi Marchand tuossa giffissä vetää slewfootia? Olen varmaan yksin puolustuksen kera, mutta tuossahan Brad tavoittelee keikkoa ja Subban laittaa rystyllä samalla kun oikea jalka avautuu haara-asentoon, siitä sitten kompastuu kun Brad seuraa kiekkoa liukuen eikä mitenkään tee elettäkään avittaakseen katolleen menoa. Vertaa niihin Subbanin jalalla heilautuksiin joita tukee vielä yläkropan vääntö vastakkaiseen suuntaan niin ei tuo ole mun papereissa tilanne eikä mikään.
Tästä täytyy olla samaa mieltä. Ei tuon videon perusteella pysty mitenkään vedenpitävästi toteamaan, että Marchand vetää slewfootin täysin tarkoituksella. Parivaljakon historian ja molempien rottailut muistaen, en ihmettelisi, että näin olisi, mutta mahdoton todistaa.

Mahtavan tasokasta keskustelua täällä. Harmittavasti värilasit pilaavat joidenkin (ei pelkästään sinun @habsniac ) kyvyn keskusteluun täysin ja se muuttuu tällaiseksi kuittailuksi mitä täällä nyt on ollut.
Värilaseissa aina riittää, mutta onhan tuossa aiemmin sentään myös nähtävissä toisenlaistakin suhtautumista mm. Lucicin sukupuolielimiin kohdistuvaa intohimoa kohtaan useammankin Bruins-fanin toimesta.

Toki näitä tempauksia tehdään enenevässä määrin juuri siksi, että niistä tuntuu pääsevän tavallisen vähillä sanktioilla. Miksei puututa, se onkin mielenkiintoinen kysymys.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Subban ja Marchand ovat ilmeisesti jonkinlaisia kavereita kaukalon ulkopuolella. Joku pari vuotta takaperin oli ottelulähetyksessä kooste siitä, kuinka kaverukset toisiaan vastaan kaukalossa koirailevat ja täytyy kyllä todeta, että melko kinky kaverisuhde. Mutta kuka mitenkin.

Mitä nyt tulee rottailuun ylipäänsä, niin en ole suuri ystävä, en edes sellaisen niin sanotusti harmittoman. Ymmärrän kyllä, että tuonne saakka päässeet urheilijat ovat äärimmäisen kilpailuhenkisiä ja harmaalla alueella pelaaminen on miltei välttämätöntä, kun yritetään voittaa. Poskea kääntämällä ei saa kuin turpaansa. Ylilyönnit ja kaikki vaaralliseksi luokiteltava pitäisi sitten karsia kovalla kädellä. Hienoa tietysti, että NHL:ään pääsee kovalla asenteella vähän lahjattomammatkin jannut, mutta näiden oikeus harjoittaa ammattiaan ei saisi vaarantaa kenenkään toisen terveyttä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Subban ja Marchand ovat ilmeisesti jonkinlaisia kavereita kaukalon ulkopuolella. Joku pari vuotta takaperin oli ottelulähetyksessä kooste siitä, kuinka kaverukset toisiaan vastaan kaukalossa koirailevat ja täytyy kyllä todeta, että melko kinky kaverisuhde. Mutta kuka mitenkin.

Jos tuo on totta, niin sitten jollain kierolla tavalla ymmärrän tuollaiset jalkapyyhkäisyt. Pitäähän sitä kaverille vähän ekstraa antaa, jos paikka tulee. Se on sitten toinen juttu, että miksi tuomarit ei tuohon puutu.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Se on toki yllättävää, että Marchandin kaltaisille pelaajille näitä "vahinkoja" sattuu tuon tuosta. ;) Vähän heikko tuo giffi ja huonosta kulmasta, mutta olisihan mies tuon osuman halutessaan voinut välttää ja ohi mennessä jalka näyttää liukuvan vähän vasemmalle.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Just kun pääsin hehkuttamasta Rousselia niin mies lataa McQuaidia poikkarilla naamariin :-D

Tuo tilanne oli kyllä varsin mielenkiintoinen. McQuaid vetää kovan taklauksen hieman Rousselista ohi. Tuon jälkeen Roussel kääntyy McQuaidia kohti ja Bostonin mies reagoi tuohon pudottamalla hanskansa ja ilmeisesti odottaa tappelun alkavan kunnes wild cross-check appears.

Linkki youtubeen.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Jos tuo on totta, niin sitten jollain kierolla tavalla ymmärrän tuollaiset jalkapyyhkäisyt. Pitäähän sitä kaverille vähän ekstraa antaa, jos paikka tulee. Se on sitten toinen juttu, että miksi tuomarit ei tuohon puutu.

@larzzon in muistuttamana muistelin itsekin jotain vastaavaa joskus lukeneeni ja googlasin tämän: Brad Marchand Talks Contract, Says Sidney Crosby Was Rooting for Bruins in Stanley Cup Playoffs.

Artikkelin loppupuolella siis peilattiin Subbanin joulukuussa 2010 Marchandiin kohdistuneeseen taklaukseen, jossa oli ainekset paljon ikävämpään lopputulokseen.

Pari kuukautta haastattelun jälkeen, ilmeisesti kauden ensimmäisessä kohtaamisessa, puntit tasattiin ottamalla yhteen reilusti nyrkein. Taisivat painin päätteeksi vielä vaihtaa pienen alavitosenkin.

Taitaa itse asiassa olla jotakuinkin ainut tapahtumasarja, josta Marchandin hyvällä muistan. Tämä värilasien läpi.
 

Dmurphy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tuo tilanne oli kyllä varsin mielenkiintoinen.

Niin oli!
McQuaid selvästi yrittämällä yritti saada Rousselia tappelemaan, ja koitti "tyrmätä" hänet jo kovalla taklauksella, ohi meni. Sen jälkeen nopea kääntyminen Rousselia kohti, hanskat jäähän ja siinä samassa tulee poikkaria leukaan/kaulaan. Tossa olisi voinut käydä aika hitosti huonomminkin.
Ei ihan selvinnyt mitä Roussell yritti? Noh, herra pistettiin pihalle. Mcquaid pystyi tarkastuksen jälkeen jatkamaan ottelua.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins

Eazy-E

Jäsen
Viime yönä pelatussa Caps - Pens välisessä pelissä Ovetskin huitaisi Letangia jaloille.

Jokohan Ovien voisi sijoittaa Cooke, Marchand ja Lucic kategoriaan? Kaveri on täysi vitsi.
Ovie haterit pääsee taas vauhtiin. Tilanteesta jäi kyllä viheltämättä selvä jäähy, mutta kun katsoo hidastusta, huomaa että Ovie yrittää laukaista kiekkoa ja Letangin jalka tulee juuri tielle. Teko ei ollut tahallinen, mutta selvä rike jäi tuomareilta huomaamatta.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Vaikken Ovie fanipoika olekaan, niin kyllähän se tuossa kiekkoa koittaa huitaista. Vastuussa toki mailastaa, ei siinä mitään. Penalttia ansaitsee, mutten ihan tahallisuuteen en pysty taipumaan.
 

Dats

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Eikä tullut edes kakkosta. Tuomareilla oli kyllä pilli hukassa molempien jengien kanssa oikeastaan koko illan. Letang kuitenkin palasi vielä kaukaloon, eli tuskinpa tuosta mitään jälkipuintia tulee. Noin mulkun näköiseksi pelaajaksi kyllä harvinaisen pussy.

Kylläpäs sitä ollaan katkeria. Ovechkin tekee mitä haluaa Penssiä vastaan, samalla kun Crybaby ja Malkin ovat syväjäässä. Pitäähän sitä jostain tulla nillittämään foorumeille, että tulisi itselle parempi mieli. Noh, Kunitz yritti vähän mennä seuraavassa vaihdossa kovistelemaan Ovieta, loppujen lopuksi löysi itsensä jään pinnalta #8:n toimesta.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ovechkin tekee mitä haluaa Penssiä vastaan, samalla kun Crybaby ja Malkin ovat syväjäässä.
Nimenomaan mitä haluaa, kun eivät tuomaritkaan noita noteeraa. Sitä en tiedä, miten Crosbyn ja Malkinin koomailu liittyy ko. tilanteeseen ja "rottailut ja muut häröilyt" -ketjuun.
 

Ferris

Jäsen
Kuten monessa paikkaan on viisaampienkin todesta todettu niin kyllähän tuosta kakkosen ois voinut antaa nimenomaan sen takia että jokainen on vastuussa omasta mailastaan. Ja peli ois pysyny tuomareille ehkä sen jälkeen paremmin handuissa. Menkööt sitten värilasien piikkiin vaikka, mutta en usko tuossa mitään tahallisuutta todellakaan olleen, koska Ovie käyttää tuota harhautusta lähes kerran pelissä. Letangin kunniaksi täytyy sanoa se, että hänen tasostaan kertoo paljon se, että oli ensimmäinen joka ehti väliin mitään ruumiin osaansa laittaa. Muut ovat joko tulleet ohitetuksi tai sitten sitoneet Ovien jäähyn arvoisesti.

Glory Hunter nosti mielestäni avainkohdan tilanteesta esiin eli sen että Ovien maila lähtee liikkeelle jo reilusti ennen kuin Letang pistää jalkaansa eteen. Ja vaikka venäläisellä on historiaa kaikenlaisista rottailuista, niin kyllä niiden taustalla on ollut lähes aina joku edeltävä tilanne, jota sitten lähtenyt kuittaamaan. Nythän mitään tällaista ei mielestäni ollut tapahtunut, parempimuistiset korjatkaa mielikuvani tarpeen vaatiessa.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Puolustetaan itsekin Ovieta jonkin verran. Koko ajan tuntuu, että kaveria koitetaan lytätä niin täällä kuin mediassakin. Muutama päivä sitte Getzlaf haukkui kaverin pystyyn ja nyt olisi muka siirtynyt kunnon rottailulinjalle, samaan lauseeseen Lucicin ym. kanssa. Näitä Ovien tilanteita kun katsoo niin kyllä kaveri vain yrittää pelata tilanteet loppuun asti, kuten lätkässä kuuluukin.

Oma arvostukseni Ovieta kohtaan on tällä kaudella kasvanut melkoisesti! Mies on parantanut kokonaisvaltaista pelaamista todella paljon, on pistepörssissä jo sijalla neljä ja saattaa vielä taistella senkin voitosta. Maalikuninkuus on tällä tahdilla jo lähes varma juttu. Viimeiseen 25 peliin 22 maalia ja 32 tehopistettä. Aina niin turha plusminuskin on noussut viime kaudesta kohta 50 pykälää. Samaan tahtiin jos pystyisi vetämään loppukauden niin maalimäärä on jotain 55-60 ja pisteitä päälle 90..

Sori Off Topic mutta älkää tätä jätkää lytätkö. Löytyy nahilsta enemmänkin supertähtiä, jotka kuuluisi tähän rottailuketjuun ennen ovieta.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Hinkkasin 10min verran tuota klippiä ja tuo Ovien swingi ei olisi edes osunut kiekkoon. Ehkä tämä oli vain uusinta all-star pelleilystä, mutta nyt sattoi olemaan vain rivalry tiimin vaarallisin puolustaja edessä ja mikä ettei viedä kesäinen swingi loppuun asti ja katotaan pääsenkö pälkähästä tästäkin. Pelimies osaa viedä harmittoman näköiset tilanteet loppuun asti ja saavat sen näyttämään vahingolta. Ehkä ylireagoin, mutta en usko Ovien täysin pulmunen olevan tähänkään vahinkoon. Miettii mitä kaveri keksi tehdä Komaroville jo tällä kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös