Rottailut ja muut häröilyt NHL:ssä

  • 1 281 801
  • 6 093

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Binningtonin nykyisestä some käyttäytymisestä en tiedä, mutta ainakin 13-14 heitti ihan surutta rasistista juttua Twitterissä burkhan käyttäjistä ja taksikuskeista. Ja miten mies selitti nämä twiittinsä? Aina yhtä legendaarisella "Olin nuori ja ne oli hei vaan läppää" heitolla.

Toki uskon että mies on tuosta ajasta kasvanut kaukalon ulkopuolella ja varmasti muuttanut suhtautumistaan asioihin, mutta omasta mielestä olisi voinut kyllä paremmin nuo vanhat twiitit aikoinaan hoitaa. Tuon että laitetaan nuoruuden piikkiin ymmärrän, mutta tuon ne oli läppää heiton olisi voinut jättää sanomatta. Siitä saa lähinnä sen kuvan että oli vielä 2019 kun asiaa joutui käsittelemään, täysin samaa mieltä burkhista ja taksikuskeista ja tällä heitolla lähinnä heitti enemmän bensaa liekkeihin. Mutta nää on näitä ja minulla ei ole varaa toisia haukkua näistä nuoruuden jutuista, koska aivan varmasti olen ollut myös idiootti tuon ikäisenä itsekkin.

Itse kaukalossa Binnington on juuri sellaisia hahmoja, joita jostain syystä ajaudun aina "rakastamaan". Välillä kiehuu vähän liikaakin yli, mutta niinhän kaikilla agitaattoreilla tuppaa välillä käymään.
Jaa-a, mitähän lie paskaa sitä itse kullakin löytyy internet-historiasta vaikkapa tuolta 2013 vuoden tienoilta, jos oikein kaivamaan aletaan. Tää Binnington on aika koomisen oloinen hemuli näiden kaukaloskitsoilujensa kanssa, ihan ilmankin että haetaan viestihistoriasta niitä kaikkein typerimpiä BREASTS-tyylisiä viestejä. Kunhan tajuaa itse että joo tuo oli sitä vähän toisenlaista aikaa, ja tosiaan olin tuolloin aika pönttö, mutta en oo enää hei, niin siinäpä se sitten.
 

Kruuvamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72
Kyllä jääkiekossa pitää rottailua ja häröilyä olla. Kuka sitä muuten jaksaisi katsella - siis muu, kuin Petteri Sihvonen.
Rottailuja en kaipaa, mutta on mukavaa että on pelaajia joilla on luonnetta. Binningtonkin olisi voinut rehdisti haastaa Hartmanin eikä käydä vetämässä cheap shotia kilvellä. Tuo on varmasti niitä vaarallisimpia asioita mitä kaukalossa voit tehdä. Toivottavasti saa pitkän huilin.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Mikähän on linja jälleen, jos noista tulee sakkoa ja Ovi huitoo minuutin putkeen sekä antaa poikkaria minkä kerkeää.
 

ipaz

Jäsen
Ei pelaajan toimesta vaan oletettavasti Oilers-fanin toimesta. Täysi kaljatölkki jäälle oman joukkueen hävitessä. Ei sentään osunut Anze Kopitariin.



Joku rikas öljykenttämies kun raski heivata lähes täyden 12 taalan oluttölkin jäälle.
Tuon jälkeen hallissa ilmoitettiin, että kaikki jotka heittävät jäälle jotain poistetaan Rogers Placelta välittömästi.

Eikä tuosta nyt ole kun 10kk kun Stamkos heilutti jäältä päin Tampa-faneille, että lopettaa tölkkien ja muun kaman kaukoloon heittelyn.




Ja marraskuussa Erik Haula yritti saada Devils-katsoja lopettamaan saman typeryyden, kun joukkueelta hylättiin kolmas maali pelissä Torontoa vastaan.


 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät




Eipä tuosta nyt voi varmistaa väitettä, mutta melkoista rottailua jos pitää paikkaansa.

Joo paha tuosta on tämän pätkän mukaan sanoa juuta ja jaata. Omaan silmään ainoa kohta jossa jotain kuristamista voi olla, on tuossa kohtaa kun Lomberg kääntää hänen päällään olevan Fredericin ympäri. Tuon kaltaisia tilanteita taas näkee vähän väliä. Muuten pätkässä onkin sitten joko tuomari estämässä näkemästä tuota kuristamista, tai tuollaista keveyttä halailua mitä lopussa.

Mutta jos tuossa oikeasti on kuristettu tuon kääntämisen jälkeen, niin jopa minun on pakko sanoa että rottailuksi harvinaisen oksettavaa toimintaa.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Joo paha tuosta on tämän pätkän mukaan sanoa juuta ja jaata. Omaan silmään ainoa kohta jossa jotain kuristamista voi olla, on tuossa kohtaa kun Lomberg kääntää hänen päällään olevan Fredericin ympäri. Tuon kaltaisia tilanteita taas näkee vähän väliä. Muuten pätkässä onkin sitten joko tuomari estämässä näkemästä tuota kuristamista, tai tuollaista keveyttä halailua mitä lopussa.

Mutta jos tuossa oikeasti on kuristettu tuon kääntämisen jälkeen, niin jopa minun on pakko sanoa että rottailuksi harvinaisen oksettavaa toimintaa.
Tuossa 22 sekunnin kohdalla näyttäisi tapahtuvan se kuristaminen, jos tapahtuu. Frederic näytti heti taistelun jälkeen siltä, että voi hyvinkin pitää paikkaansa.
 

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
Tuossa 22 sekunnin kohdalla näyttäisi tapahtuvan se kuristaminen, jos tapahtuu. Frederic näytti heti taistelun jälkeen siltä, että voi hyvinkin pitää paikkaansa.
No eipä tuossa tarvitse arvailla kuristaako vaiko ei. Jalat alkaa sätkimään Frederickillä kun Lombergilla tiukka ote kaulasta eikä päästä irti vaikka tuomari koittaa erotella riitapukareita. Ihan selkeä kuristamisen aiheuttama paniikki päällä. Kaipa tuosta voisi pelin antaa penaltia.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ei oo näin luurilla videoo linkata, mutta nyt selvisi kyllä Makar tuurilla. Tai nimi selässä vaikutti.

Oma jengi yvllä, vedät älyttömän taklauksen ihan pelin ulkopuolella. Ehdoton ulosajo olisi imo ollut paikallaan. No siitäpä Kraken yvlle ja peli 2-0. Sieltä vaan lensu +40 maalin ukko loukkaantuneisiin Krakenilta. Vähän kutina, että Makar saa tuosta vielä runtua tänään.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
No niin, kiitos palstaveljet. Minä näin punaista tuossa tilanteessa, mutta aiemminkin on syytetty värilaseista, niin päätin odottaa puolueetonta jurya.

Kun katsoo McCannia kun osuu jäähän, niin on vintti jo pimeänä siinä vaiheessa. Eli eiköhän sarja ollut hänen osaltaan nyt tuossa. Ja koska Makar on korkean profiilin pelaaja, niin ei saanut edes sitä 5 minuutin jäähyä, ja enpä usko, että kurinpitokaan uskaltaa antaa tuosta pelikieltoa. Kuten @M10 totesi, vihellyksen jälkeen, tilanteen ulkopuolella ja vaikka itse taklaus oli olkapäällä suoritettu, jatkoi vielä saattoa niin että McCannin pää jäi suoraan Makarin kyynärpään ja pleksin väliin.

Vaikea vieläkään ymmärtää että juuri Makar tuollaiseen syyllistyi, kun en ole tätä ennen likaisena pelaajana pitänyt. Melko pahasti taisi miehellä aivot jäätyä ennen tuota tilannetta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aivan idioottimainen temppu Makarilta, miten vitussa tuosta selvisi ilman ulosajoa? Käy ajamassa kiekottoman, taklausta täysin odottamattoman ukon lujaa päin laitaa. Minä tein tommosia EA sportsin NHL-peleissä, mutta tää nyt ei ollut kai sitä peliä, vaan tosielämää? Vai ollaanko me Matrixissa? Kohta kuuluu taivaasta Jutilan ääni ”Lusikkapuolen veto on aina vaarallinen”.

Mulle tuli Dale Hunterin sucker punch tuosta heti mieleen, paljos se sai aikanaan pelikieltoa? Makar saa varmaan saman. HAHAHHAHAHAA!! Niin varmaan.

Sitäkin kyllä ihmettelen, että miksei koko Seattlen kaupunki rynnännyt tuon tilanteen jälkeen Makaria retuuttamaan? Oliko siinä tilanteessa kuitenkin joku lieventävä asianhaara, jota me tavan pulliaiset emme ymmärrä, mutta jonka pelaajat tiesi? Niin kummallisen aivoton temppu Makarilta että ehkä siinä oli hänellä joku outo väärinymmärrys että kiekko oli vielä sillä Seattlen pelaajalla, tai jotain?
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Kyllähän tuon pitäisi olla vähintään kaksi peliä. Pelikielto ja toinen peli, koska ei ajettu ulos pelistä. Mikäli jatketaan pudotuspelien linjalla, eli loukkaantuminen vaikuttaa tuomioon (Bunting / Cernak). Niin helposti kolme peliä. Katsotaan miten käy, kyllähän tuo on hyvinkin verrannollinen Buntingin ja Cernakin tilanteeseen. Estäminen, vielä rumemmin tilanteen takana ja pelaaja loukkaantuu. Ainoa ero oli se, että tämä oli täysin tahallinen ja McCann oli pystyssä tilanteessa.

Bunting ei nähnyt Cernakia tilanteessa (ennen tilannetta kyllä katsoi, että on tulossa ja otti kontaktin) ja tiltti osui päähän pääosin siksi, että +190cm kaveri kyyristeli. Buntingin (180cm) kyynerpää oli ihan normaalilla korkeudella, eli ei taklannut ylöspäin ja kuten sanottua oli selin Cernakiin. Täysin tarpeeton, päähän osunut kontakti ja pelaaja loukkaantui. Sen puolesta täysin ansaittu pelikielto. Bunting sai kuitenkin 5min pelissä, joka yleensä vaikuttaa tuomioon. Makar ei sitä tästä saanut, josta se peli pitäisi tulla lisää.

Tässä ei paljon tarvitse tulkita näkikö Makar McCannia. Täysin tarkoituksella tehty ja tarpeeton taklaus kiekottomaan pelaajaan täysin tilanteen takana. Tilanteessa nähdään myös syy miksi nämä ovat niin vaarallisia McCann ei odottanut kontaktia ja pää retkahtaa pleksiin.

Vertailin tilanteita siksi, että tuo Buntingin pelikielto on tällä hetkellä ainoa pelikielto pudotuspeleissä ja siinäkin kontakti täysin kiekottomaan mieheen. Ei mitään tarvetta selitellä tai valittaa Buntingin tuomiosta. Sen perusteella kuitenkin olettaisin, että tästä pitäisi vähintään se kaksi peliä antaa. Toinen kontaktista ja toinen siitä, että tämä meni tuomareilta ohi pelin aikana. Olettaisin että McCannin loukkaantuminen sen pelin lisää, kuten kävi Cernakin kanssa.

Katsotaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös