Vastaavasti kannattaa lukea myös Claude Giroux'n kommentit. Kai niillekin painoarvoa pitää antaa. Jokainen sitten muodostakoon itse mielipiteensä vaikkapa noiden Karlssonin ja Giroux'n kommenttien pohjalta.
Karlsson oli itse pelissä mukana, hänen joukkuekaverinsa sormi meni paskaksi. Kyllä se mielestäni jotain kertoo tapahtuneesta, että Karlsson pystyy sanomaan noin tuossa tilanteessa kun Giroux paikallisvihollisen kapteeni joka ei varmaan edes koko tilannetta ollut nähnyt ei yllättäisi tämä.
Minusta Crosbyn huitaisu näpeille oli huolimattomuutta, ei tahallisuutta. Crosbyn munille heilautus taas oli ihan selvä tahallinen kopautus kiveksille ja siksi tuomittava. Siitä olisi pitänyt tulla peli tai pari kakkua.
Juuri näin, paitsi että noista munille kopsutuksista ei ole kenellekään tullut pelikieltoa sakkoa korkeintaan. NHL:n pitäisi ottaa ensi kauden alla uusi linjaus noiden suhteen ja tehdä selväksi, että kukaan ei saa toimia noin, nyt saa kaikkia, ei pelkästään Sidney Crosby vaikka tätä ketjua lukiessa niin voisi kuvitella.
Siis löydät verrokiksi jotain, mikä ei ole verrattavissa? Pelaaja on vastuussa mailastaan, piste. Mikäli tarkoitus on huitoa mailaan tai vaikka sinne punteille, jotka valitettavasti ovat käytännössä sallittuja, mutta sen sijaan viipaloit toiselta sormen kahtia, niin se on ihan ok?
Taas mennään, äsken puhuit Crosbyn tehneen tuon tahallaan ja nyt puhut, että pelaaja on vastuussa mailastaan eivätkä nuo huitomiset ole verrattavissa koska siinä ei tapahdu loukkaantumista, muuta eroahan noissa ei ole vai onko? Kyllä minä olen samaa mieltä siitä, että pelaaja on vastuussa mailastaan ja jäähy olisi ehdottomasti tilanteesta kuulunut antaa, pelikieltoa noista ei ole tainnut tulla kuin yksi jokusen vuoden takaa Erik Johnsonin toimesta?
Olen koko ajan puhunut sitä vastaan, että tuo olisi ollut tahallinen teko tai raukkamainen tai jotenkin poikkeava tilanne muista huitomisista joita peleissä näkyy. En ole puhunut sitä vastaan, että pelaaja ei olisi vastuussa mailastaan kyllä on, mutta pelikiellon perään on turha huudella kun niitä ei ole tullut eikä tule noista. Toivon todella, että joku kausi tuon suhteen tilanne muuttuu ja huitomisista aletaan antamaan herkemmin jäähyjä ja vaikka ihan pelikieltoja.
Entä jos pelaaja vaikka yrittää pelata kiekkoa ilmasta, mutta huitaiseekin vastustajalta leegot sisään? Normaali pelitilanne, kiekkoa saa pelata, ei ollut tarkoitus, vahinkoja sattuu, kiekkoahan pelataan ilmasta joka matsissa?
Kiekkoahan ei saa pelata ilmasta, se on korkea maila. Huomaa, että olet melkoisen hakoteillä tässä ja sinulla painaa vaakakupissa vain se, että tuon teki Crosby sillä Kane survoi juuri korkealla mailalla Crosbyn legot sisään, mutta ethän sinä siitä meuhkaa mitään tietenkään, koska sinulla on tämä oma ristiretkesi menossa täällä Crosbya kohtaan.
Kun huidotaan, niin osumakohdan merkitys on hyvin tärkeässä roolissa. Vai kuinka? Saako huitoa mihin vain, kunhan joku uskoo, että yritti johonkin muualle?
No jos naamaan huitaset niin tuskin kukaan silloin uskoo, että yritti vaikka mailaan huitasta, mutta nyt Crosby huitasee käteen ja aivan varmasti yritti mailaan tuosta ei pitäisi edes keskustella, mutta näköjään jotkut ovat niin kujalla, että tosissaan uskovat Sidin tähdänneen Methotin sormeen.