Leksalle 3 peliä (VAIN????!!) Wtf. Oisin kyllä nähnyt paljon enemmän, onhan tuo nyt niin täysin selittämätön, oikein erikseen kurottaa niin saatanasti kyynärpäällä ja suoraan päähän, että minusta 3 todellakin liian vähän.
Onks tästä jo tullu tuomio? En löytäny nhl.comista.
Eiku löytypä
tuomio.
Oon parista kohtaa eri mieltä, mutta tuomion pituudesta samaa mieltä. Mun mielestä kyynärpäällä kurottamista ei tapahdu vaan Leo kurottaa olkapäällä. Pienellä testillä voi ite kokeilla missä asennossa käsivarsi kyynärpäästä kämmeneen on suhteessa olkavarteen kun kurottaa kyynärpäällä suhteessa siihen kun kurottaa olkapäällä. Sitten voi verrata sitä siihen missä asennossa Komarovin käsivarsi oli. En usko hänen osuessaan edes seuranneen pelaajaa vaan kiekkoa, jota oikeassa kädessä olevalla mailallaan pyrki pelaamaan taklauksen aikana. Videosta näkee myös kohdasta 1.11, että Komarov pyrkii liikuttamaan lantiota vartalokontaktiin.
Tuomiossa kerrotaan, että Ryanin liikkuminen ei ole sellaista, että se muuttaa laillisen iskun laittomaksi. Tästä kohtaan olen vahvasti eri mieltä. Videon kohdassa 55-56s näkyy kuinka hänen äkkijarrutuksensa muuttaa hänen rintamasuuntaansa kohden Komarovia. Jos jarrutusta ei olisi, niin Ryanin oikea olkapää olisi tullut suoraan liikeradalle.
Tuomiossa myös mainitaan, että Komarov tarkoituksellisesti valitsi liikeradan, joka sivuuttaa vartalokontaktin. Olen siitäkin eri mieltä. Komarov ei mielestäni viimeiseen viiteen metriin muuta liikerataansa yhtään, pyrkii vartalotaklaukseen ja pelaa oikealla kädellään kiekkoa. Hän ei kiihdytä vauhtiaan, vaikkakin siirtää painopisteensä taklatakseen. Lähimpien Rangers pelaajien reaktiot tilanteeseen eivät myöskään viittaa likaiseen satuttamiseen. Ainoa joka Komarovia tulee kovistelemaan tilanteesta on kaukalon toisella laidalla oleva Rangersin pelaaja numero 8, joka reagoi tuomarin käden nousuun jäähyn merkiksi.
Komarovin kehonkieli heti taklauksen jälkeen kertoo mielestäni siitä, että hän ymmärsi että nyt sattu pahasti ja tarkisti että miten pelaajalle kävi. Hän mielestäni odotti pelin viheltämistä poikki. Ei tarkoituksellisesti vahingoittava pelaaja jää tuollaista katsomaan vaan jatkaa kiekon tavoittelemista.
Noh. Kolme peliä on silti mielestäni oikea tuomio, vaikka ois voinut jättää tuomiottakin tän
Malone to Foligno videon ja
Byfuglien to Gallagher videon perusteilla.
....Ja :) mielestäni Abdelkaderin olisi tullut saada ehkä vähintään sama kuin
Scott to Eriksson videossa. Abdelkaderilla kun on vielä
historiaa katalista taklauksista edeltävillä kausilla rangaistus olisi kai voinut olla kovempikin. Tuntuu käsittämättömältä enemmän ja enemmän ettei
tästä tullut mitään.