Täytyy myöntää nyt mitä tässä tai toisessa ketjussa jo joku totesi tosi osuvasti, että oma suhtautuminen koko NHL-lätkän "koodiin" on kyllä rajusti muuttumassa. Olen suoraan sanottuna täysin kyllästynyt näkemään tätä suoraan sanottuna väkivaltaa osana hienoa jääkiekkopeliä. It makes me sick. Se että pelissä on vaaran elementti on yksi asia, pidän kamppailupelissä sen olevan itsestäänselvä asia, mutta nyt nämä päähän ja muualle kohdistuvat tietoiset kolaukset aiheuttavat vain ja ainoastaan pahoinvointia. Nuo ovat hyvin potentiaalisia kerta laakista aivovamman aiheuttavia osumia, ja tekee pahaa ajatella mitä vaikutuksia noilla tai cte-tapaisilla oireyhtymillä on näiden ihmisten ja heidän läheistensä elämään.
"Väkivalta loppuu väkivallalla" on lausahdus jota kuulee niiden suusta, jotka eniten joko itse vastaanottavat tai kohdistavat väkivaltaa muita ihmisiä kohtaan. Se on alkukantainen suhtautumistapa joka jo lähtökohtaisesti on äärimmäisen ristiriitainen ja oikeastaan kun asiaa ajattelee yhtään pidemmälle, mahdotonta.
Pystyn ymmärtämään pelaajien näkökulmaa erottua näillä törkytaklauksilla. Haetaan asemaa joukkueessa, joukkueelle, omalle uralle etua jne. En vain hyväksy sitä. Mielestäni joku maksimisakko on oikeastaan viesti jatkaa sikailua, vain pelikielloilla on mahdollisuuksia vaikuttaa pelaajien toimintaan kaukalossa jos erilaisista holtittomista väkivallanteoista halutaan eroon. Mutta ei NHL oikein tunnu haluavan, koska tälläinen tuo näkyvyyttä ja kai tuo pohjoisamerikkalainen yleisö myös haluaa tuota sirkushuvia, en tiedä.
En nyt tällä kirjoituksellani halua asettaa omaa mielipidettäni toisen mielipidettä paremmaksi, koska silloin asettelisin itseäni toisen yläpuolelle. Olen vain huomannut tämän muutoksen omassa suhtautumisessa koko tämän lajin ja NHL-lätkän väkivallan suhteen. Voi sanoa varmaan aika varmaksi että tulen aina rakastamaan jääkiekkoa koska se on antanut minulle henkilökohtaisesti paljon, ja siksi tulen aina itse seuraamaan maailman parhaiden pelaajien pelaamista, mutta toivoisin itse ettei tarvitse nähdä kenenkään loukkaantuvan potentiaalisesti pysyvästi pääosumalla.