Malkinin kyynerpää on nyt sitten siinä NHL:n itse lyömällä vedenjakajalla. Taas kerran mun puolesta 'on ice'-rankku piisaisi, mutta onhan dopsit ja bettmannit nyt aika selvää viestiä sieltä yrittäneet ajaa läpi ja näin freewilly-junassa mielenkiinnolla seurataan mitä seuraa.
Eli ihan "hockey play" noin yleisellä tasolla, näitä screenejä näkee tämän tästä ja yleensä etenkin mitä pidemmälle kohti kevättä mennään. Vähän samankaltaisia Oshie itse operoi pleijareissa viime keväänä ja muutenkin tekee tuosta screen-pelaamisesta yyveellä ajoittain jopa taidetta. Joskus näistä vihellellään kakkosia, yleensä ei. Mutta nyt Malkin tekee sen virheen että nostaa kyynerpäätä, ja Oshie on huonossa asennossa samalla. Ja jos nyt plärää läpi tuota Wilsonin 20-pelin tuomion 34 sivuista esseetä niin aika paljon tulee kohtia esiin tässäkin:
Oshie on haavoittuvassa asennossa, eikä hänen asento myöskään muutu oleellisesti missään kohtaa. Malkin näkee Oshien kokoajan ja tietää tasan tarkkaan mitä on tekemässä, (joka muuta väittää aliarvioi Malkinin peliälyä) ja hänellä on mahdollisuus jättää screeni tekemättä. Ja sen jälkeen mahdollisuus jättää korostamatta kontaktia nostamalla ylöspäin. Kuten esim Wilsonilla on DoPSin mukaan mahdollisuus välttää omia taklauksiaan jättämällä taklaus väliin jne. Tämä "vältettävyys" oli isossa roolissa Wilsonin tuomiota. Toinen määrittävä tekijä eli 'Primary contact' täyttyy myös, kun se nyt vaan on se pää. Kuten Bettman esseessän esittää niin ei ole väliä osuuko millonka ja kuinka paljon muualle, jos iskun pääasiallinen voima kohdistuu päähän, kuten nyt. Ja vaikka Malkinilla ei ole aiempia tuomioita, niin Bettman myös nostaa repeater statusta arvioidessa esiin "close callit" raskauttavana, joita Malkinilla on alla jonnin verran. Näiltä pohjilta luulisi olevan selvää että pieni kakku Genolle on tulossa, vaikka Oshie onneksi ei sen pahemmin tällä kertaa loukannutkaan ja vielä ratkaisi pelin hiukan ennen summeria.
Mutta en usko että pelikieltoa tulee, koska NHL:llä nyt vaan on eri säännöt eri statuksen pelaajille ja Malkinin hyllyttäminen ei olisi kivaa. Eikä se mua sinänsä juuri häiritse, koska en pidä tätä(kään) minään teloitusyrityksenä ja näyttää myös siltä että Oshiekin selvisi säikähdyksellä. Toivottavasti vaan muistetaan sitten mikäli Wilsonin paluun jälkeen vastaava tilanne hälle (tai kenellekään muullekaan) tulisi kohdalle, niin siitä nyt vaan ei voi antaa 41 peliä rankkua seuraavaksi.
Ei tuo Lucicin tilanne eroa esimerkiksi Bertuzzi/Moore-tilanteestakaan kuin lopputuloksen osalta, eli se ratkaisee näissä tilanteissa DOPSin kannan.
Sieltähän se hfboards-hyberbole tuli. Kyllä jossain menee vikaan jos näkee nämä kaksi tilannetta samankaltaisina.
Kuten ylempänä mainitaan, niin mun on myös vaikea uskoa että Joseph on autuaan tietämätön että Lucic janoaa kostoa. Uskallan asiasta tarkkaa faktaa tietämättä jopa väittää että Lucic on ennen tuota melko vokaalisesti Josephin haastanut hanskattomaan kohtaamiseen, ja ilmoittanut että tulee jokatapauksessa.