Mä ymmärrän Marchandia, kaveri tekee 7-0 maalin ja juhlii tuolla tavalla sekä huutelee vielä vaihtoaitoon jotain niin ehdottomasti siinä tulee Bruinsin näyttää asennetta kun joukkue on hakattu jäänrakoon eikä niellä kaikkea paskaa ja kääntää toista poskea. En pidä Marchandista, mutta ymmärrän täysin tuon, Marchand herättelee tuolla teolla samalla myös omaa joukkuetta tuleviin koitoksiin.
Edit:
Tämän lisäksi siellä oli Jonathan Marchessaultin telominen finaaleissa josta kaveri selvisi kuin koira veräjästä, koska taklattavalle ei lopulta kovin pahasti käynyt ja pystyi pelejä jatkamaan. Ihan oikea tuomio ja seuraavasta pääpommista voi jakaa suoraan taas tuplat isomman tuomion. Mielenkiinnolla odotan jos Marchandilta nähdään tällä kaudella jokin päähän kohdistunut taklaus niin kyllähän siitä pitäisi samanlaista tuomiota tulla hänen historiaallaan kuin mitä Wilson sai. Sitä odotellessa, toivottavasti ei tapahdu, mutta kuinka todennäköistä tämä on ettei tapahtuisi...
Tää ei nyt oo Walkin sulle suoraan kohdistettu itkuvirsi ja oisin voinut lainata monen muun viestiä yhtä hyvin, mutta tää nyt oli sopivan lähellä ja tässä ajattelumallissa vaan oikeestaan kiteytyy se mikä mua hiukan häiritsee tässä noitavainossa. Yleinen konsensus on se että päähän ei saa taklata, vahingossakaan, koskaan ikinä milloinkaan. Jos osuu päähän vaikka taklaus olisi ihan pelitilanne ja ”vahinko” (toim huom en viittaa nyt tässä kohtaa suoraan Wilsonin taklaukseen/tekemisiin) niin penalttia pitää tulla sata peliä. Koska nämä ei kuulu jääkiekkoon ja jonkun ura voi päättyä niihin. Kaikki muistaa Savardin.
Mutta päähän lyöminen on ok. Vaikka se tulis yllättäen ja pyytämättä. Ja itseasiassa toista kuuluu lyödä päähän jos se tekee jotain ”koodiston” vastaista, kuten tuulettaa kauden ensimmäistä maaliaan tunteikkaassa ottelussa kotiyleisön edessä. Ja sitä pitää lyödä kovaa ja paljon, koska its old time hockey ja äijät on äijii. Kuka Boogaard? Kuka Belak? Kuka Rypien?
Mullahan ei siis ole Marchandin ”koulutusta” vastaan mitään ihmeempiä ja jos joku ei oo huomannut niin oon vahvasti ”koodiston” kasvatteja itsekin. Oma sivistynyt ajatus rangaistukseksi on se että ensi pelissä sais sitten herra itse vastata vastavuoroisesti puhelimeen jos/kun hälle haastetta tulee. Kuuluu koodistoon. (Ei kylläkään vastaa. Ja on itse aiemmin vetänyt neljäsataa kertaa nöyryyttävämpää settiä vastaavassa tilanteessa vastustajaa kohtaan. Ironiaa läsnä.) Ja oon myös sitä mieltä että päähän kohdistuviin taklauksiin on ihan oikeasti syytä kiinnittää huomiota ja tehdä toimenpiteitä niiden minimoimiseen.
Mutta jos nyt on vahvasti sitä mieltä että aivotärähdysten nollatoleranssi on prioriteetti miksi esim Wilson täytyy saada pois ikuisesti pois kaukalosta, niin ei voi puolustaa myöskään sucker puncheja ja jäässä lyömistä. Etenkään kun niitä harrastaa pelaaja jolla on ihan yhtä synkkä rikosrekisteri mitä Wilsonilla. Tässä kohtaa hypätään sinne Wilsonin taklaukseen. Wilsonin nimellä on vaan kovin vahva sokaiseva vaikutus tällä hetkellä. Sillä sekunnilla kun hänen nimensä nousee esiin ei enää puhuta yksittäisestä taklauksesta vaan aiheeksi nousee kokonaisvaltaisesti päävammat ja some-viha niille luotua henkilöitymää kohtaan. Lätkämaailman Nickelback (kuulemma niiden musa on myös omiaan aiheuttamaan päävammoja). 10 peliä ois ollut ”linjan mukainen” ja perusteltu. 20 peliä on iso statement liigan puolelta ja ei siinä sitten mitään, kunhan valittu linja pitää muidenkin kohdalla ja yleisen linjan statementia seurataan jatkossakin. Vaikka Wilsonin viimeinen vuosi on ollu raskas rumien taklausten osalta, niin niissä on ollut mukana myös huonoa tuuria. Ensimmäisellä neljällä kaudellaan Wilson ei saanut ainuttakaan pelikieltoa. Saman viiden vuoden syklillä Kadrilla on yhtä monta pelikieltoa ja Marchandilla yks vähemmän.
Ei pitäis juoda kaljaa kotisoffalla, en mä tästä aiheesta oikeesti ole niin tuohduksissa mitä tän viestin jäljiltä vois luulla, kunhan tuli kirjoteltua :)