Viestin lähetti cobol
Mitä tulee tuohon verorajaan, niin siihen en välttämättä usko. Ei ole Metron ja Jokereiden kannalta järkevää - asioiden jo ratkettua Ottawassa - odotella tumput suorana suomalaisille sopivaa päivää jopa toista kuukautta. Siis esimerkiksi siinä tapauksessa, että tämä NHL-pesti tai pikemminkin sen puuttuminen on selvillä vaikkapa syyskuun viimeinen päivä.
Minä puolestani uskon silkalla "mutulla". Laskes huviksesi about paljonko Jokereille se reilu kuukausi maksaisi palkan sivukuluina. Kallis kuukausi, vai mitä?
Viestin lähetti cobol
Edit: kun tuosta Jokereiden sopimuskaudesta kyseltiin profilerin toimesta, niin ainakin aiemmin pelaajasopimukset on tehty 30.4. asti. Eiköhän Metron osalta kyse ole samasta ajasta tai ainakin vähintään viimeiseen mahdolliseen finaaliin asti. Sopimuksethan tehdään etukäteen eikä niitä voi muutella jälkikäteen itselleen paremmin sopiviksi ainakaan lain kirjaimen mukaan asiansa hoitavissa seuroissa. Jokerit kuuluu tähän joukkoon.
Minä puolestani, olematta lain asiantuntija, luulen kuuden kuukauden aikarajan määriteltävän maassaoloajan mukaan, ei sen mukaan, mitä pelaajan sopimuksessa lukee. Niin ollen ei lie kyse mistään sopimusten muuttelemisen tarpeesta. Ei edes Jokereissa.