Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mihin tässä vielä on varaa?
Viestin lähetti cobol
(CLIP)
Jos Metro Jokereissa vielä pelaa - jota olen ikävä kyllä joutunut epäilemään koko ajan - niin miksi hän ei ole agenttinsa kanssa laittanut nimeä paperiin? Siinähän sovittaisiin vain Jokereissa pelaamisesta, ei muusta. Jos NHL alkaa, Metro olisi vapaa kuin taivaan lintu... Ei Metro ole mihinkään muuhun suomalaisseuraan siirtymässä, mutta palaaminen Suomeen ei ole edelleenkään niin varmaa kuin Virmanen toivoo. Valitettavasti. Minä kun olen toitottanut jo kauan kirjallisen sopimuksen perään, niin kyllähän tässä on erilaisia intressejä kun sitä ei saada allekirjoitettua.
(CLIP)
Kun sitten aikaa kuluisi, oltaisiin hyvin nopeasti lähellä joulua. Ja Metron saisi verosyistä jo halvemmalla. Jos olisi siis tulossa ja jos NHL ei pyörisi. Jos ja jos... Mutta siltä se näyttää, että Jokerit saa treenata ilman 1-sentteriään pitkään. Ja toivoa, että hän palaisi syksyn myötä. Sanon vaan, että aika outo tilanne noin valmennuksen ja joukkueen rakentamisen kannalta.
Oletkos varma, että Metron nimi ei ole jo paperissa. Helvetin monelta taholta on minulle kerrottu, että siellä on diileissä olevia pelaajia julkaisematta. Jopa sellainen sopimus, joka on kirjoitettu ennen pääsiäistä. Miksi näitä ei ole sitten julkaistu, jos niitä on, sitä en tiedä, joskin osaan arvata.
Kuten Tuomaskin kirjoitti, niin sopparit julkaistaan kolmessa osassa. Nyt on julkaistu ensin jatkosopimukset, sitten kotimaisista pelaajista - pääosin paluumuuttajista - muodostettu runko. Ei tarvitse olla kovin kirkasnäköinen, että kolmas ryhmä on ns. isot starat, strösseli tötterön päähän. Nämä ovat luultavasti likipitäin kaikki ulkomaalaisia. Osan kanssa varmasti vielä neuvotellaan, mutta osa on jo valmiina, veikkaan valistuneesti, että jopa kolme sopimusta on valmiina ja 1-2 pelaajaa vielä yritetään.
Kyseessähän voi olla jonkinlainen markkinoinnillinen lähestymistapa. Nämä ensimmäiset julkaisut herättivät sopivasti mielenkiintoa - vielä sopivasti MM-kisojen alla, kun lätkä saa taas finaalien jälkeen huomiota. Seuraavat nimet kisojen jälkeen, jolloin lätkä on taas paperilla, mutta uutinen ei huku kisojen aikaiseen tietotulvaan.
Jos Metron nimeä ei vielä ole paperissa, niin syyn olet itse jo useaan otteeseen kertonut: sopimukset valmiiksi vasta sitten, kun on varmaa, että äijät pelaa Jokereissa. Jos Metron kanssa tehdään diili, jonka hinta on vaikka se 300 kiloeuroa, niin se raha on silloin käytetty ja vapautuu vain siinä tapauksessa, että Metro ei Jokereissa pelaa. Jos sopimusta ei ole, niin tuo raha voidaan käyttää vaikka kesäkuussa, jos sopiva kaveri on saatavilla ja sanoa Metrolle, että nou thänkjuu, aika loppui.
Kyllä Metron omista (Iltalehti ja nyt tuo Eurohockeyn haastattelu) ja Virmanen-Harkimon kommenteista voi päätellä minusta aika pitkälle sen, että Jokerit on todellakin Metrolle todella varteenotettava vaihtoehto - jopa niin varteenotettava, että mihinkään syksyn training campiin asti ei mies päätöstään venytä. Toivottavasti asia on näin.
Virmasen suusta tuli ulos myös sellainen sammakko, että yksi sentteri ollaan vielä hankkimassa. Tämä lienee myös yksi Metron mahdollisen poistumisen aiheuttaman vaikutuksen minimointi.
Missään nimessä en aikaisemmissa viesteissäni halunnut julistaa, tai edes laskea Metron varaan mahdottomasti, vaan käytin hänen nimeään synonyymina "ykkössentterille". Mieheen itseensä tai mahdolliseen kovatasoiseen korvaajaan saa upotettua sen 300 000 euroa ihan varmasti ja sen kokoinen aukko budjetissamme lienee olemassa.