Roster Watch 2004-2005

  • 392 193
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ulkolaiset..

Viestin lähetti Ck
Ja jos Jokereiden, HPK:n ja HIFK:n tarjous Tommille on ollut samaa luokkaa, niin Tommin valinta on joko HPK tai HIFK. Uskon, että tämä Tommin tarjoaminen Jokereihin on ollut ennemminkin hänen hintalappunsa mittaamista.
Onpahan käyty illalla/yöllä varsinainen keskustelu aiheesta Tommi Santala ja Jokerit. En halua tähän suuremmin sekaantua, mutta jos asia on niin kuin Ck on kirjoitellut, Santala ja hänen agenttinsa ovat kyllä todellisia taulapäitä. Miettikää nyt perkele, jos on julkisesti tiedossa ettei Santala halua Jokereihin pelaamaan, minkä helvetin takia Santala/agentti edes mittauttavat Santalan arvon Jokereilla ? Ei perkele, tuskin Santala/agentti niin tyhmiä ovat, että näin toimisivat. Jälleen kerran jos olisin Masa ja tietäisin Santalan/agentin vain huvikseen mittauttavan arvonsa, en varmaankaan epäröisi tarjota joko milliä tai sitten peruspäivärahaa.

Ihan toiseen asiaan. Ensi kauden rosteria ajatellen puolustus näyttää nyt minusta todella hyvältä. Yhtenä isona kysymysmerkkinä on pidetty sitä, missä kunnossa Martikainen on. Ainakin minun tietojeni mukaan Martikaisen pitäisi olla aivan huippukunnossa, vailla sen kummempia ongelmia. Juttelin asiasta viikonloppuna erään Kartsan ex-pelikaverin kanssa ja ainakin hänen käsityksensä mukaan Kartsa on huipputikissä.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
NHL-politiikka?

Onkohan jollakin tietoa, minkälainen on Jokereiden tilanne koskien NHL-lakkoa? Kuinka monelle pelaajalle pelipaikkaa tarjottaisiin ja keitä tulisi kyseeseen. Ilmeisesti nyt ainakin Selänteelle raivattaisiin tilaa vaikka väkisin. Itse olen sitä mieltä että korkeintaan 1-2 kaveria ja niiden tulisi olla sitten aivan supertähti osastoa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: NHL-politiikka?

Viestin lähetti St_Patrick #16
Onkohan jollakin tietoa, minkälainen on Jokereiden tilanne koskien NHL-lakkoa? Kuinka monelle pelaajalle pelipaikkaa tarjottaisiin ja keitä tulisi kyseeseen. Ilmeisesti nyt ainakin Selänteelle raivattaisiin tilaa vaikka väkisin. Itse olen sitä mieltä että korkeintaan 1-2 kaveria ja niiden tulisi olla sitten aivan supertähti osastoa.

Juuripa noin menee kuin kirjoitat itsekin.
 

KierreVapari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ulkolaiset..

Viestin lähetti Sartjärvi
Juurikin näin. Nyt kun se on ääneen sanottu, heeboja on nimenomaan kaupattu kaksikkona... kenen aloitteesta, se jääköön kunkin omaan mietintämyssyyn. Ja täälläkin esiintyneistä väitteistä huolimatta pääkaupunkiseutu on edelleen vahvimmilla. Monta mutkaa on tässäkin casessa vielä edessä, joten vaikka en Jokereiden päätöksen taustoja tiedäkään, tekivät ehkä tässä vaiheessa viisaasti passaamalla.

Kaikkee muutako viisaasti..Jos tällainen laatu kaksikkoo on tarjolla niin mielestäni riski olisi kannattanut ottaa.Varsinkin kun molempien nhl-paikka on niin ja näin.
Jos naapuri saa tämän kaksikon niin kyyti taitaa olla kylmää.
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Ens kauden ketjut...

Hahmottelin tässä mielessäni ketjuja ensi kaudeksi, eli ketjut tehty sen mukaan mitä on tällä hetkellä.

Valtonen-Metropolit-Jantunen
lind-pakaslahti-varis
vertala-filppula-dahlman
oksa-kuki-kuusisto

järventie-kankaanperä
lepistö-martikainen
latvala-jalkanen

koivisto
kantee
kalteva

Häkkinen

Vahvistuksia kuitenkin on vielä tulossa. Rosterissa ei mielestäni ole tilaa kuin korkeintaan yhdelle huippuhyökkääjälle, ja parille pakille. ja toinen veskari täytyy hankkia. Jos ei saada takuutavaraa maalille, niin pasissa on ainesta ykköseksi ja joku muu luukulle. en kuitenkaan kannata ulkomaalaisen "never heard" veskarin hankintaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ulkolaiset..

Viestin lähetti KierreVapari
Jos tällainen laatu kaksikkoo on tarjolla niin mielestäni riski olisi kannattanut ottaa.Varsinkin kun molempien nhl-paikka on niin ja näin. Jos naapuri saa tämän kaksikon niin kyyti taitaa olla kylmää.

Näinkin voi olla. Epäilen kuitenkin, että naapurin hillot eivät ole käytettävissä tuolla riskillä kaksikkoon...

Jokereista kun riskejä mietitään, niin nythän on jo suurin arpa eli Metro NHL-riskillä. Joukkueen kenties tärkein pelaaja on Ottawassa hakemassa paikkaa Sensien rosteriin. Tämä merkitsee sitä, että Metro treenaa siellä (tai Kanadan kisajoukkueen kandidaattina treeneissä). Eli on poissa Jokereiden treeneista pitkään.

Kyllä tuossa pelataan jo sen verran kovaa peliä, että en menisi minäkään lisämään riskiarpoja enää yhtään ottamalla jo tässä vaiheessa rosteriin kaksikon, joka lähtee todennäköisesti kesken kauden pois. Jos NHL ei käynnisty syksyllä, se käynnistyy todennäköisesti kuitenkin kauden aikana.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ulkolaiset..

Viestin lähetti cobol

Luepas pikkaisen ketjua aiemmin, niin huomaat sieltä mun kirjoittamastani sellaiset kokoonpanot kuin Huippu-Huippu-Mäki. Ja lanseerasin nämä Huipun veljekset juuri tästä paketista.

Ja tasta lanseerauksesta saat kymmenen pistetta ja papukaija merkin. Jumalauta etta oli nerokas lanseeraus.


Mielenkiintoinen tama Miettinen/Santala-pakettiratkaisu. Joukkue joka taman paketin saa haviaa paljon tai sitten saattaa voittaa paljon,riippuen NHL:n mahdollisesta lakosta. En tieda onko monellakaan jengilla uskallusta palkata moista pakettia. Tai jos on, niin pitaa olla hyvat Back-upit katsottuna mikali paketti lahtee takaisin jenkkeihin. Aika riski!

No onneksi Ifkilla on rahaa niin paljon kaytettavissaan etta ei tunnu missaan vaikka kaverit nostaisivat tuon aiemmin mainitun 350 000€ pelaamatta peliakaan. Taytyyhan sita aikuisten miesten kunnon allekirjoituspalkkio saada.

Kuulin muuten etta Jokereiden omat pojat-takaisin projekti saa lisaa jatkoa. New Jersey Devilsin Igor Larionov haluaa kruunata pitkan uransa pelaamalla seuraavat viisi vuotta tarunhohtoisessa Jokeri-organisaatiossa kaikkien niiden hassun nakoisten keltalakkisten kannattajien edessa. Igor Larionovhan kavi kansakoulunsa Ressun tyttolyseossa.

Larionovin 32-vuotias poika Sergei on muuttamassa isansa kanssa Suomeen ja haluaisi kovasti pelata jalitsua FcJokerit nimisessa organisaatiossa. Hjallis on ajatellut etta pitaahan Larionovin pojan futista saada pelata ja paattanyt ostaa ROPS:N A-tyttojen jengin kokonaisuudessaan poislukien huoltaja, Laski-Salonen.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Ens kauden ketjut...

Viestin lähetti #31

järventie-kankaanperä
lepistö-martikainen
latvala-jalkanen

koivisto
kantee
kalteva


Eiköhän Kantee ja ehkä Kaltevakin mene Jalkasen edelle noissa pakkipareissa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Minä taas luulen että Lrionov vihdoin palaa HIFK:n riveihin.

Onhan Larionovin sopimus v 89 ollut allekirjoitettuna HIFK:n kassakaapissa kaikki nämä vuodet.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ulkolaiset..

Viestin lähetti cobol
Keskustelu lähti käyntiin? Yritit tuoda tietoa? Miksi sitten koko ajan valehtelet!

Siitä kun sanoit:
Viestin lähetti cobol
Esimerkiksi Santala ei lopulta tähän - ymmärrettävistä syistä - suostunut ja niin häntä ei nähdä vieläkään Jokereissa pelataan sitten NHL eli ei. Se on sääli, mutta näin asia vaan on.

Vastasin sinulle tuohon aiemmin näin: "Santalan tapauksessa tuossa kirjoituksessasi on kuitenkin vain osa totuudesta. Toinen puoli totuutta on se, ettei Santalalla todellisuudessa ole kauheata hinkua Jokereihin. Tästä olen maininnut jo aikaisemminkin, eli Tommilla on Jokereiden silloisesta tempusta edelleenkin P-maku suussa. Tästä syystä jos esim. Jokerit, HIFK ja Blues löisivät samanlaiset pahvit pöytään, niin Tommi valitsisi joko HIFK:n tai Bluesin."

Tässä sinä siis jo valehtelet tai muuntelet totuutta kahdessa asiassa. Jos sinä nyt väität, ettei Santalan agentti ole tarjonnutkaan Santalaa Jokereille, niin siinä on ensimmäinen vale. Koska aikaisemmin väitit Santalan agentin tarjonneen Tommia Jokereihin.

Toinen on se, että tässä on toinenkin osapuoli kuin Jokerit ja se on Santala. Ja Santalan ensimmäinen vaihtoehto Suomessa ei ole ollut todellakaan Jokerit, mutta Jokerit hyvin maksavana seurana on hyvä mittapuu sille, että mitä muista seuroista voi pyytää. Jos nämä muut seurat ei pysty siihen mihin Jokerit, niin silloin Tommi mahdollisesti saattaa valita Jokerit.

Mutta pää pointti on se, että tässä tapauksessa hylkääjä ei ole Jokerit vaan Santala.

Olet myös valehdellut siitä milloin puhuit tästä Santala asiasta. Ensin sinä sanoit, että viime keväänä ja yhtäkkiä olitkin jutellut siitä eilen.

Minun tietoni on tältä keväältä ja ne on veden pitävät. Jos et ole sitä vieläkään ymmärtänyt mikä minun pointti on ollut, niin kerron sen sinulle tässä. Tommi Santala valitsee mieluummin jonkun muun seuran kuin Jokerit, jos tästä muusta seurasta tarjotaan samaa sopparia. Myöskin tämä: Tommi Santalan pää vaihtoehdot ovat pääkaupunkiseutu, mutta myös HPK on aika korkealla vaihtoehdoissa.



Viestin lähetti cobol
Esimerkiksi valehtelit että Jokerit ei voi ylittää HIFK:n tarjousta Santalasta koska Jokereilla ei siihen ole varaa?

Sanoin, että en usko Jokereilla olevan sen enempää pätäkkää kuin esim. HIFKllä. Toiseksi sanoin myös, että Jokerit joutuvat tarjoamaan enemmän kuin HIFK, jos haluavat Santalan, koska Santala valitsee samanvertaisista sopimuksista sen HIFKin vaihtoehdon. Tämä siis se minkä minä olen kuullut tänä keväänä.

Viestin lähetti cobol
Useamman viestin vänkäämisen jälkeen sinulle paljastui, että eihän se näin todellisuudessa ollutkaan, koska koko sopimuskuvio menikin ihan eri tavalla ja yksin Santalasta ei tarjousta ollut Jokereilta edes pyydetty...

Sinähän tässä olet valehdellut, niin kuin tuossa ylempänä näkee. Minä olen vaan kertonut sen minkä olen kuullut ja se on tuossa tummennettuna ylempänä. Se on hauskaa miten pystyt vääntelemään tekstisi näyttämään aina Jokeri leiriin hyvältä mustamaalamalla muita. Minulla ei kuitenkaan ole tämän jutun kanssa mitään ongelmia, koska tiedän tasan tarkkaan totuuden.

Viestin lähetti cobol
Olit siis keksinyt koko asian itse ja kirjoitit kovin asiantuntevasti ja neuvoen, mitä Jokerit voi asiassa tehdä. Siis todella: miten Jokerit voi ja pystyy tekemään sopimuksen Santalan kanssa. Heh! Samoin valehtelit, että Jokerit joutui maksamaan ns. jokerilisän Santalasta. Jos joutuisikin - mitä ei taatusti joudu - sinä et ainakaan siitä tietäisi siitä yksinkertaisesta syystä, että olet osoittanut kirjoituksillasi olevasi aivan pihalla koko Santalan sopimuskuviosta.

Kyllä mä tällaiseen kusetukseen puutun jatkossakin, jossa joku antaa - vaikkakin epäsuorasti - ymmärtää edustavansa pelaajan näkemystä ja kirjoittelee sitten suoranaisia valeita hänen sopimusasioistaan.


Minun kirjoituksissani on toki minun omiakin mietintöjä ja en tietenkään tiedä kaikkea. Nuo tummennetulla olevat jutut minä tiedän tosiksi ja sinä et niitä pysty kiistämään, koska ne on totta. Sinun kirjoituksesi on taas täynnä muunneltua totuutta, valehtelua, toisen mustamaalaamista/kirjotuksen vääristelyä. Nämä sinä sitten kirjoitat, niin että ne näyttäisi totuudelta.

Eli, meidän ero näissä kirjoitteluissa on:

Sinun kirjoittelusi on muunneltua totuutta jonka kirjoitat niin kuin se olisi kokonaisuutena täysi totuus.

Minun kirjoituksessani on nuo asiat totta mitä tummensin ja myös omia mietintöjäni. Minä en kuitenkaan esitä totuutena muuta kuin sen, minkä tiedän olevan totta.

Tässä hyvä esimerkki totuuden muuntelustasi. Tässä kerrot jutelleesi Santalan, Virmasen ja Hjalliksen kanssa asiasta:

Viestin lähetti cobol
Entä miksi sinua viitsin grillata? Koska olen jutellut Santalan ja muiden osapuolten kanssa asiasta. Santalan kanssa viime keväänä ennen hänen lähtöään Suomesta. Virmasen kanssa heti perään. Hjalliksen kanssa muutamankin kerran. Jos kirjoittamasi olisi totta, he eivät puhuisi totta. Virheitä on tehty ja Jokerit teki ne. Mutta asioita on käsitelty jne (aiemmat viestit täydentää).

Tässä minä vastaan sinulle: "Vieläkin luetun ymmärtämisessä ongelmia? Itsehän sinä olet vuosi sitten jutellut Santalan ja Virmasen ym.. kanssa, niin kuin juuri kerroit. Minähän tuossa ylempänä juuri kerroin, että minun tietoni on tältä keväältä. "

Ja sinä vastaat minulle:

Viestin lähetti cobol
Aivan, myös silloin. Ja viimeeksi tänään, en tosin kaikkien kanssa.

En usko, että olet ensinnäkään "tänään" jutellut tässä mainitsemassasi tapauksessa Santalan kanssa. Ja jos olet jutellut Virmasen ja Hjalliksen kanssa, niin en usko, että Santalan tapauksesta. Siksi olet kirjoittanut sen tuohon muotoon.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Ck, ota ihan easy koska sinun ei ole syytä kimpaantua Coboliin. Mies puhuu/on aina puhunut niin paljon skeidaa että ei mitään rajaa.

Cobol ei koskaan, ei siis koskaan, ole tuonut nimeäkään tänne julki ennen kuin ne on esim joukkueen toimesta tulleet julki.

Eli ole huoleti, minä ainakin TIEDÄN että Cobolin kaikki jutut Virmasesta, Santaloista ja muista "lähteistä" ovat pelkkää humpuukia.

Case Metropolitissakin meni aivan päin mäntyä. Miehen piti ensiksi olla varma Sveitsiin matkaaja, sen jälkeen oli hiljaiseloa ja "kaikki parhaat tekevät diilit ajoissa jne jne". Nyt Metropolit on ilman diiliä (vaikka kevyesti voisi tehdä Jokereiden kanssa) ja Cobol on taas ulkona kun savupiippu koskien tilannetta.

Rauha maassa, UGH
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Renegade
Eli ole huoleti, minä ainakin TIEDÄN että Cobolin kaikki jutut Virmasesta, Santaloista ja muista "lähteistä" ovat pelkkää humpuukia.

Näinhän se sitten varmasti on kun sinä TIEDÄT sen... Itse en viitsi tätä tasoa olevien kirjoittajien kanssa jatkossa inttää. Ignore ja se on siinä.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti Ck
En usko, että olet ensinnäkään "tänään" jutellut tässä mainitsemassasi tapauksessa Santalan kanssa. Ja jos olet jutellut Virmasen ja Hjalliksen kanssa, niin en usko, että Santalan tapauksesta. Siksi olet kirjoittanut sen tuohon muotoon.

Sorry osallistuminen teidän keskusteluun. Mutta tässä tapauksessa voin lupautua todistamaan nimimerkin Cobolin puolesta koska olin itsekin paikan päällä, ja kuulin osan keskustelusta.

Eilisen Jokereiden pressin jälkeen Cobol jäi juttelemaan Hjalliksen kanssa, ja siinä oli puhe näistä Pohjois-Amerikassa olevista miehistä, myös Santalasta. Saattoi hän Virmasenkin kanssa jutella, sen tarkemmin en kuunnellut ja katsellut koska oli ihan riittävästi omiakin juteltavia.

Mutta tämä tästä mun osalta.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yön yli nukuttuna

Nukuttuani yön yli, olen tullut siihen tulokseen, että tulipa eilen hieman hätiköityä, kun ajattelin, että tästä nipusta ei mestaruuteen ole. Hyvät täsmähankinnat, ja kyllä se taitaa ihan mahdollista olla. Kaikki viittaa siihen, että tulossa on vielä kaksi sentteriä - jo senkin vuoksi, että Metropolitin tapaus ei ole täysin varma. Mikäli ei hankita yhtä senua ja jäädään odottamaan Metroa, joka ei tulisikaan, niin edessä olisi katastrofi: Kuki, Pakaslahti, Filppula, eikä muuta keskushyökkääjäosastolla. Neljä sentteriä on oltava alusta lähtien, näillä näkymin jopa viisi.

Ketjuja voisi rukata hieman eilisestä uusiksi ja katsoa kuinka ne voisivat muotoutua viidellä sentterillä. Esimerkiksi Kuki on tämän kauden alussa kokeillut laiturin tonttia, ja se voisi sopia hänelle.

Valtonen - Metro - Jantunen
Varis - X - Lind
Dahlman - Filppula - Vertala
Kuki - Pakaslahti - Mäki

X - Martikainen
Järventie - Lepistö
Latvala - Kankaanperä
Kantee

Veikkaanpa, että toisen X-kirjaimen kohdalla pelaa Quinn Hancock ja toisen kohdalla Pierre Hedin. Kyllä tuolla sitten jo tappelee kannusta, kunnon veskarilla täydennettynä. Mikään murhaava suosikkijoukkue ei tuo silti vieläkään ole - ei likikään.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Viestin lähetti Renegade


Nyt Metropolit on ilman diiliä (vaikka kevyesti voisi tehdä Jokereiden kanssa) ja Cobol on taas ulkona kun savupiippu koskien tilannetta.


No voihan helvetti sentään. Oletko mahtanut lukea ollenkaan, mitä Hjallis + Masa toittivat koko eilisen päivän? Jos et, niin tässäpä sinulle vastaus:

Jokerit ei aio tehdä sopimuksia sellaisten pelaajien kanssa, jotka saattaisivat siirtyä sopimuksen teon jälkeen NHL:ään. Siitä syystä (syitä on varmasti myös muita) Jokerit eivät liittyneet kilpaan Santalasta, Miettisestä jne. ja siitä samasta syystä myöskään Metropolitin kanssa ei ole tehty sopimusta, vaan halutaan olla 100% varmoja, että sopimuksen synnyttyä pelaaja myös pelaa Jokereissa. Noiden mainitsemieni kotimaisten pelurien kohdalla tämä metodi tuskin toimii (eiköhän joku muu kiinnitä heidät sitä ennen), mutta Metron kohdalla mielestäni se taas toimii ==> sillä edellytyksellä, että vaihtoehtoja ovat ainoastaan NHL ja Jokerit.

edit: kirjoituserhe
 

KierreVapari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heitetään tänne tuo veikkaajan Hancock utelu, johon Masa että:
"Kiistän tällä hetkellä hänen siirtymisensä jokereihin, mutta kaikki hyvät pelaajat kiinnostavat meitä"

Eli eiköhän aleta lisäileen Hancockin pojua sinne rosteriin. Voin lyödä vaikkapa kausikortista vetoa!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti KierreVapari
Eli eiköhän aleta lisäileen Hancockin pojua sinne rosteriin. Voin lyödä vaikkapa kausikortista vetoa!

Vahvasti siltä näyttää, että Hancock on tehnyt vaikutuksen Jokerijohtoon. Tuota noin... Sanotaan nyt suoraan, että Hancock tuskin täyttää palkkansa mukaista ruutua. Playoffit täysin poskelleen, samoin kausi 2002/2003 oli aika ohdakkeinen 23 pisteellä. Vaatii onnistuakseen takuuvarmat snaipperit kuten Saarela tai Torkki, kuumenee helposti eikä ole tilastojen perusteella (2 x runkosarja, 1 x playoffit) koskaan innostunut puolustamisesta. Todellisiin esityksiin nähden kallis riskihankinta.

Ongelma on tosin siinä, että vapaita huippuja ei ole saatavilla ainakaan juuri nyt. Olisiko vielä mahdollista odottaa...?
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti KierreVapari
Heitetään tänne tuo veikkaajan Hancock utelu, johon Masa että:
"Kiistän tällä hetkellä hänen siirtymisensä jokereihin, mutta kaikki hyvät pelaajat kiinnostavat meitä"

Eli eiköhän aleta lisäileen Hancockin pojua sinne rosteriin. Voin lyödä vaikkapa kausikortista vetoa!

Se on sit vissiin tulossa Jokereihin.
Jos Metro lähtee ja hänelle ei hankita korvaajaa ja Hancockista tulee ykkössentteri, niin voi ei.
Jos taas käy niin, että Metro/korvaaja jää ykkössentteriksi, niin Hancockista tulisi mielestäni kyllä hyvä kakkossentteri.

Metropolit - Hancock - Filppula - Pakaslahti.
Ei nimittäin hassummat sentterit.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti cobol
Sanotaan nyt suoraan, että Hancock tuskin täyttää palkkansa mukaista ruutua.

Tästä Hancockin hinnasta oli jossain ketjussa spekulaatiota, muistutatko vielä paljonko sen pyynnön arveltiin olevan? Sanottakoon tässä vaiheessa jo että minun mielipiteeni Hancockista pelaajana kyllä poikkeaa aika paljon sinun mielipiteestäsi, cobol. Teki kyllä vaikutuksen viime kaudella ja melkeinpä rankkaisin viiden parhaan viime kauden sentterin joukkoon tässä liigassa. Hinta tietenkin vaikuttaa myös hankinnan järkevyyteen.

Viestin lähetti Gepardi
Metropolit - Hancock - Filppula - Pakaslahti.
Ei nimittäin hassummat sentterit.

Mihis sä sen Kukin jo unohdit ?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
No niin, pitänee nuolla Masan saappaat, sillä Lintu lensi kuin lensikin kotiin. Mielestäni hankinnat ovat perusteltuja, sillä niillä luodaan hyvä pohja Jokerikakulle. Tätä pohjaa voidaan sitten kuorruttaa muutamalla kovalla ulkomaalaisvahvistuksella. Riskinä on tietysti, että koko pohja romahtaa loukkaantumisten takia, mutta tämä riski on nyt päätetty ottaa ja se on perusteltavissa. Tärkeintä on saada jengistä yleisöä kiinnostava Jokerisydamellä mestaruudesta taisteleva ryhmä. Nyt jengissä on nuoria, vanhoja tuttuja ja vielä kun muutama vahvistus saapuu, niin hyvältätähän tuo alkaa näyttämään. Väitän, että pelkkä Lindin tulo jengiin lisää kausareitten myyntiä 10 prosentilla, samoin sponsoreitten luulisi kiinnostuvan "uusvanhoista" Jokereista.
En olisi vielä viime kaudella ottanut Peteä jengiin ja hänen kohdallaan otetaan suurin riski. Sydäntä kyllä löytyy, mutta loukkaantumiset ja ikä alkavat painaa.
Voin jo kuulla huudot ja taputukset, kun Lintu painaa ja painii kulmissa. Kunhan se selkä vain kestäisi.
Martikainen on luotettava peruspakki, joka ei varmasti petä. Dahlmanilla on näytön paikka ja eiköhän Jortikka saa kaverista tehot irti.

Hyvät pohjat on siis rakennettu, kuorrutus vielä puuttuu.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Gags


Mihis sä sen Kukin jo unohdit ?

Niin joo. :)
No, Kuki tuskin saisi peliaikaa paljon ja jos saisi, niin tuskin sitten sentterinä, ellei joku neliköstä loukkaantuisi tms.

Ilman Metroa tai korvaajaa:
Hancock-Filppula-Pakaslahti-Kuki.
Kummasti kyllä Metro/korvaaja tuo varmuutta tohon sentteriosastoon :)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Gags
Tästä Hancockin hinnasta oli jossain ketjussa spekulaatiota, muistutatko vielä paljonko sen pyynnön arveltiin olevan? Sanottakoon tässä vaiheessa jo että minun mielipiteeni Hancockista pelaajana kyllä poikkeaa aika paljon sinun mielipiteestäsi, cobol.

En ole huomannut spekulaatiota hinnasta, mutta yli 100 kilon mennään kevyesti. Itse katsoin ensin Hancockin statsit tältä kaudelta ja nehän oli loistavat! Kaivoin sen jäkeen viime kauden statsit ja playoffien satsit ja tulos ei enää ollutkaan niin mairitteleva.

Sitten lueskelin Lukon otteluraportteja läpi ja kausikatsauksia ja sanomalehtikirjoituksia ja arvioita. Niiden perusteella Hancockin pistenousu runkosarjassa syötöissä saattoi olla jopa sattuma... Playoffeissa koko Lukko hyytyi täysin (jos arvata viitsii, niin Rautakorven kuntovalmennus meni yli), joten sen osalta on vaikea sanoa muuta kuin se sama asia eli Hancockin hermokontrolli ei näytä pitävän tiukassa paikassa. Jortikka saa kontrollin kuntoon, mutta meneekö samalla jotain muuta?

Ymmärrän hankinnan siinä mielessä, että vapaita kriteerien täyttäviä pelaajia ei ole [lähde sensuroitu, jotta tietyt inttäjät pysyvät poissa]. Samoin siinä mielessä, että QH pelaa sekä laitaa että sentterin ruutua. Menneisyys kuitenkin hieman ahdistaa Saksan kevyine taustoineen ja pistää pohtimaan sitä, että paljonko QN on "velkaa" pisteistään loppukauden laitureille ja paljonko on omaa ansiota - sen verran iso harppaus tapahtui ainakin hetkellisesti. Mutta olisiko parempia pelaajia saatavissa odottamalla, siihen mulla ei ole vastausta.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol

Menneisyys kuitenkin hieman ahdistaa Saksan kevyine taustoineen ja pistää pohtimaan sitä, että paljonko QN on "velkaa" pisteistään loppukauden laitureille ja paljonko on omaa ansiota - sen verran iso harppaus tapahtui ainakin hetkellisesti. Mutta olisiko parempia pelaajia saatavissa odottamalla, siihen mulla ei ole vastausta.


Mitään tavallista parempaa ei saa, jos ei vähän riskiä ota mukaan.
Toivottavasti tämä QN pysyy muualla. On täysin mahdollista, ettei tulevaa kautta NHL:ssä pelata ollenkaan. Olisi meinaan aika painajainen Jokereille tuo vaihtoehto, mikäli joukkue rakennetaan niin valmiiksi, että ainoastaan Teme halutessaan joukkueeseen mahtuu. Ja silti pelaajabudjetti heiluisi jossain 2,5 miljoonan euron tuntumassa.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Quinn Hancock ei ole pelaajana sen parempi kuin esimerkiksi PC Drouin. Mielestäni PC olisi voinut olla jopa vahvistus Jokereille, jos vertaamme häntä Hancockiin.

NIMIÄ papereihin, ei tusinaukkoja.
 

Filosofem

Jäsen
Enpä itsekään ole kovinkaan innostunut tuosta Quinn Hancockista. Päättyneestä kaudesta jäi jokseenkin hyvä kuva, mutta jotenkin QH:sta paistaa lievä värittömyys. Mikä on kaverin erikoisosa-alue? Laukaus? Vauhti? Pelinluku? Syötöt? Aloitukset? Ilmeisesti tasaisesti vähän kaikkia, muttei missään mikään varsinainen spesialisti. Metropolitin korvaajaksi en missään nimessä kelpuuta ja Huipun veljekseksikään ei liene asiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös