Roster watch 2004-05

  • 600 767
  • 3 557
Tila
Viestiketju on suljettu.

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Kempes
Itse jos saisin valita yhden pelaajan IFK:hon nimistä Santala, Riihijärvi, johandavidsson, valitsisin ilman muuta Johan Davidssonin. Se, että on Lindan poikaystävä, ei mielestäni miehen pelitaitoja vähennä. Tuskimpa Johania IFK:hon saadaan, mutta hän olisi täydellinen kakkossentteri.

Ehdottomasti samaa mieltä ! Davidssonia yritettiin , mutta jatkaa pelaamistaan Jönköpingissä , ellei sitten lähde NHLään.
Se , että on Lindan poikaystävä , ei todellakaan vähennä pelitaitoja. Päinvastoin . Flindahan voisi ( tai siis olisi voinut )
' kiristää ' Johania malliin " Tänään sitten pari maalia jorien kassiin tai sun omat kassit pysyy täynnä ".
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Renegade
Hirvittää vain edes ajatella, mitä pelaajaa/pelaajia tuolla summalla saisi, jos hänen tilalleen otettaisiin hieman nuorempi suomalainen a la Miettinen..

Mikä intressi Djurgårdenin miehellä on hirvitellä? Miettis-tyyppisen pelaajan scouttaaminen vaatii Pentiltä vähintään kolme vikatikkiä ennen kuin osuu kohilleen. Joten itse asiassa the Roman on hyvinkin edullinen...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Ymmärrän senkin, että Vopia hehkutetaan ja kehutaan maasta taivaaseen. Mutta se, että samat ihmiset haukkuvat Martin Spanhelin paskaksi peliesitysten pohjalta(vittumaisuudesta pukukopissa olen itsekin kuullut), on käsittämätöntä. Rakkaus on sokeaa, tosin.

Mä en tosiaankaan enempää jaksa osallistua tähän teidän Vopat-vääntöön kuin toteamalla, että hakoteillä ollaan, jos vertaillaan 'samassa lausessa' Vopatin ja Spanhelin tekemisiä/tarpeellisuutta joukkueessa käyttämällä vieläpä sanaa ''käsittämätöntä''. Rakkaushan _on_ sokeaa.

Jutelkaa joskus liigapelaajien kanssa, saattaa tulla uudenlaista, asianosaisten näkemystä koko inttämiseenne.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Vopat

Viestin lähetti lintu
Tottakai vaihtaisin, mutta kysehän ei ollutkaan siitä vaan siitä että Pärde ihmetteli miten Vopat joka ei osaa mitään pelaa HIFK:ssa.

Förlåt, jatkossa muistan ilmoittaa erikseen provosta. Tosin voisihan sen itsekin lukea rivien välistä, kun se läpsii päin kasvoja kylmän kalan lailla (Asterix-lisä toim. huom.). Kyse oli siis vastareaktiosta Spanhelin dissaamiseen. Liioittelu kuuluu tällöin kuvaan, kysy vaikka naapurin "tietopankilta".
 

Balderis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk + Edmonton Oilers
Täysin samaa mieltä. Vopatista ja Spanhelista ei voida puhua samana päivänä. Makuasiahan tuo tietenkin on. Toiset tykkää tyttärestä toiset äidistä. Mutta 2 asiaa jota ei pidä koskaan kokeilla: anoppia ja kansantanssia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hauskaa tässä Vopat jutustelussa on se että aika samat hemmot jotka moittivat Vopatia eivät juurikaan näe Pentin toiminnassa mitään moitittavaa.
Turha Vopia on moittia jos osaa hyvän liksan pyytää,moittikaa mielummin maksajaa joka maksaa ylihintaa.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
"Turha Vopia on moittia jos osaa hyvän liksan pyytää,moittikaa mielummin maksajaa joka maksaa ylihintaa."

En ole sanallakaan moittinut Vopatia, mutta sinun lauseesi kiteyttää täysin ajatukseni. Eli mikäli hän on onnistunut tämmöisen hurjan sopparin itselleen rustaamaan, niin miehestä on päästävä eroon, eikö vain? Miksi jatkaa tätä päätöntä ja täysin taloudellisesti järjetöntä maksamista vielä ensi kaudellakin?

En minä Vopatia moiti, nyt karaksi aiheesta.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti mixu

Turha Vopia on moittia jos osaa hyvän liksan pyytää,moittikaa mielummin maksajaa joka maksaa ylihintaa.

Tästä on pakko olla samaa mieltä. Tyhmähän ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa. Sama koskee kaiketi meidän ex-junnujakin. Jos tosiaan on niin, että ovat aikanaan saaneet liian rahakkaat sopimukset ja nyt pyytävät palkankorotusta, kyseenalaistaisin henk.koht. jatkonsa. Toivoisin itse joukkueen jatkavan menneen kauden kokoonpanossa lähes tyystin (ne 2-4 lisäystä: sentteri, maalivahti, maalintekijä), mutta nyt voisi olla hyvä hetki oikaista asiat palkkojen suhteen. Paskamaistahan se on, jos esim. Vihko lähtisi, mutta kannattaako siitä ylihintaa maksaa.

Mnä päätän Vopi-kritiikkini tähän, mies pysyy tai ei pysy rosterissa riippuen siitä, miten Pena toimii uusissa hankinnoissaan. Satavarmasti minäkin taputan ensi kauden aausottelussa, jos #38 jäälle luistelee.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vopatin loistavuudesta puhuttaessa minä kuuntelisin muiden joukkueiden faneilta vittuilua mieluummin siitä että aina se Vopat tappelee joukkueen pienempien (tyyliin Tero Määttä) kanssa, kuin tätä nykyistä että HIFK ei kuittaa vaikka vastustaja tekisi mitä.

Kitinä ei lopu koskaan, mutta jälkimmäinen vain alkaa pian osua turhan hyvin kohdalleen ja tämä tappeleminen on kuitenkin asia, joka Vopatin palkkapussia nostaa (tietenkään en panisi pahakseni vaikka Vopat tappelisi myös kokoistensa kanssa.).

Tottakai Vopatilla on aivotärähdyksiä, mutta miksi me haluttaisiin Brett Hull jolla olisi ranne kipeä eikä se siksi pysty laukomaan?

Ja edelleen Vopat on pidettävä ellei joku muu sopimusta tuolla hinnalla huoli.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti Pärde
Jos tosiaan on niin, että ovat aikanaan saaneet liian rahakkaat sopimukset ja nyt pyytävät palkankorotusta, kyseenalaistaisin henk.koht. jatkonsa.
Minulta on näemmä mennyt ohi kaikkien aistimien "junnuille" maksettavat liksat? Mistä hintaluokista nyt puhutaan?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti aika epeli
Minulta on näemmä mennyt ohi kaikkien aistimien "junnuille" maksettavat liksat? Mistä hintaluokista nyt puhutaan?

Mitään varmaa tietoa ainakaan minulla ei tästä ole, siksi laitoinkin paljon jossittelevia termejä tekstiini. Oletus lähti siitä, että IFK:lla on jo pitkään ollut liigan kalleimpiin kuuluva budjetti, eikä ns. tähtipelaajien määrä riitä sitä selittämään.

Jos olen tässä täysin metsässä, ja ex-junnumme nostavat tasonsa vastaista palkkaa, suotakoon heille asianmukaiset palkankorotukset.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Re: Haaveissako vainko oot mun?

Viestin lähetti Balderis

Länsinaapurissa pidetään varmana että yksi paluumuuttaja suuntaa Nordikselle makkara-areenalta.

Siis kysessä lienee kuitenkin Teemu Elomo...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Budjetti on budjetti eikä se välttämättä tarkoita, että sitä käytetään 100%:sti. Joskus menee ylikin ja joskus jää taskunpohjalle hiluja.

Pelaajabudjettiin saattaa kuulua myös niitten pelaajien palkat/korvaukset, jotka eivät pelaa joukkueessa mutta seuralla on palkanmaku velvollisuus. Mene ja tiedä...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Haaveissako vainko oot mun?

Viestin lähetti ZOOM
Siis kysessä lienee kuitenkin Teemu Elomo...

Teemu Elomo ei ole meillä koskaan pelannut.

Jos joku entinen pelaaja palaa, on kyseessä:

Jan Caloun
Markku Hurme
Marko Tuomainen
Kari Kalto
Olli Ahonen
Miika Elomo

Muita ei kai ole meillä pelannut, mutta onhan niitä tuossakin mistä valita.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Re: Re: Re: Haaveissako vainko oot mun?

Viestin lähetti Johannes
Teemu Elomo ei ole meillä koskaan pelannut.

Ei ole ei, mutta jos nimim. ZOOM viittaa siihen, ettei länsinaapurissa ymmäretä Bluesissa olevan kaks Elomoa, ja että IFK:iin suuntaisi nimenomaan sen, joka ei ole vielä täällä käynyt kääntymässä.

Itse en tiedä asiasta hölkäsen pöläystä, mutta luulen ZOOMin tarkoittaneen nimenomaan tätä Teemu Elomosta puhuessaan.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Tarkoitin nimenomaan Teemu Elomoa, mutta spekulointini ei perustunut mihinkään sen pitävämpään tietoon.
Ihmettelen vain, miksi IFK haluaisi: Hurmeen, Tuomaisen tai Molon... ei siinä, minun puolestani voitte viedä vaikka kaikki.
Miika on yksi kaikkien aikojen pahimpia alisuorittajia kautta Bluesin historian ja hänen sopimuksestaan pitäisi EHDOTTOMASTI päästä eroon.
Calounhan pelaa ensikaudella tiettävästi Moskovassa (vaikka tiettyjen nimimerkkien mukaan Janin jatko on jo pitkään ollut itsestään selvyys Bluesissa).

Ahonenhan solmi juuri jatkosopimuksen Bluesiin ja Kalto... ei Garystä nyt tässä yhteydessä sen enempää...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Sama koskee kaiketi meidän ex-junnujakin. Jos tosiaan on niin, että ovat aikanaan saaneet liian rahakkaat sopimukset ja nyt pyytävät palkankorotusta, kyseenalaistaisin henk.koht. jatkonsa.

Jotkut junnuthan sopivat jatkoista jo viime kaudella ja osa saikin jonkinlaisen palkankorotuksen, eivät kuitenkaan mitään huimia korotuksia. Häppölällä korotus oli aiheellinen sillä miehen ura on selkeässä nousussa. Lamberg ja Pikkarainen eivät saa mitään erikoista palkkaa, ja kummatkin kuitenkin rosterissa pidettäviä. Muista hyökkääjistä viime kaudella jatkot teki Viitaluoma ja Holma. Viitaluoma rooliinsa nähden ylipalkattu ja Holma ansaitsee oikeata liksaa mikäli kuntoutuu kesän aikana. Kukaan näistä ei kuitenkaan ansaitse suuria summia, Viitaluoma näistä kuitenkin eniten.

Sitten tullaan nyt sopimuksia tekeville, ilmoitin arvioimani (faktapohjaisen) edellisen palkan:

Hirso (25-30.000€), näytti loppuvuodesta että ansaittu palkka. Pyytänee hieman lisää.
Vihko (35-40.000€), oli valittu vuoden tulokkaaksi ja NHL-varattu. Pyytänee hiukan lisää.
Turre (20-25.000€), ollut joka pennin väärti. Ei vaatinen suurta korotusta.
Luttinen (15.000€),
Turunen (ei tietoa), tehdään samanlainen sopimus kuin muillakin "junnuilla".
Varakas (ei tietoa), tehtäneen junnusoppari (ei siis samanlainen kuin muilla "junnuilla" vaan junnuilla).

Nämä ovat palkat ennen verotusta.

Vertailun vuoksi mainittakkoon että Pärssinen tienaa sellaisen 250.000€<

EDIT: viilausta
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti lintu
Sitten tullaan nyt sopimuksia tekeville, ilmoitin arvioimani (faktapohjaisen) edellisen palkan:

Hirso (25-30.000€), näytti loppuvuodesta että ansaittu palkka. Pyytänee hieman lisää.
Vihko (35-40.000€), oli valittu vuoden tulokkaaksi ja NHL-varattu. Pyytänee hiukan lisää.
Turre (20-25.000€), ollut joka pennin väärti. Ei vaatinen suurta korotusta.
Luttinen (15.000€),
Turunen (ei tietoa), tehdään samanlainen sopimus kuin muillakin "junnuilla".
Varakas (ei tietoa), tehtäneen junnusoppari (ei siis samanlainen kuin muilla "junnuilla" vaan junnuilla).

Nämä ovat palkat ennen verotusta.

Vertailun vuoksi mainittakkoon että Pärssinen tienaa sellaisen 250.000€<

EDIT: viilausta

Nyt on pakko kysyä että onko sinulla siis jotain todellista faktapohjaa näille palkkatiedoille ? Jos nämä pitää paikkaansa, uskaltaisin ihan lonkalta heittää itse, että näillä liksoilla ainakin Hirschovits, Vihko, Järvinen ja Turunen on todella suuressa vaarassa menettää, sillä minun mielestäni jokainen on tuota "hintaa" arvokkaampi. Jos nämä liksat pitävät paikkaansa. niin on helppo vetää johtopäätös että rosterissa on paljon ylipalkattuja (ulkomaalaiset?) jotka tienaa melkein samaa luokkaa Pärän kanssa, ilmoitetusta palkkabudjetista arvioiden.
 

breakin

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Ei kai nuo ilmoitetut ifk junnujen palkat voi pitää paikkaansa? Ifk:llä on liigan suurimpia pelaajabudjetteja ja sen on pakko johtua siitä, että näille junnuille maksetaan liian isoa palkkaa heidän tasoon nähden. Jotkut ovat tänne ennen kirjoitelleet, että osa junnuista tienaisi vanhoissa markoissa väliltä 200.000-300.000, mikä on aivan liikaa heidän tasoonsa nähden. (jokaisessa jengissä on saman tason junnuja, jotka ovat korkeintaan mestistasoa, mutta hyvällä tuurilla, kuten ifk:ssa, pääsevät pelaamaan vakituisesti liigaa. Tällä en tietysti tarkoita jokaista ifk:n junnua) Mutta ifk:n suuri pelaajabudjetti ei voi johtua pelkästään siitä, että tähtipelaajille maksetaan isoja summia, vaan rivipelaajat ja junnut saavat myös liian isoa palkkaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Balderis
Täysin samaa mieltä. Vopatista ja Spanhelista ei voida puhua samana päivänä. Makuasiahan tuo tietenkin on. Toiset tykkää tyttärestä toiset äidistä. Mutta 2 asiaa jota ei pidä koskaan kokeilla: anoppia ja kansantanssia.

Spanhel on sitten vissiin tuo anoppia ja kansantanssia. Nähtävästi on ihmisiä jotka pitivät Spanhelin pelistä, mutta itse en sitä kyllä voi käsittää. Kaveri suorastaan karttoi kaikkea kovuutta. Aina kun joku yritti taklata, niin Spanhel joko väisti tai jos sai osuman, niin jäi keräilemään kamojaan. Suoraan verrannollinen TPS:n rotta vitjaan.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
Aina kun joku yritti taklata, niin Spanhel joko väisti tai jos sai osuman, niin jäi keräilemään kamojaan. Suoraan verrannollinen TPS:n rotta vitjaan.
Tuossahan se oli. Mietin koko syyskauden miten Martinia kuvaisi kiteytettynä; Spanhel oli HIFK:n ¤urkulaisin pelaaja.
Kiitos Ck.

Elomot ja muut kirkkonummelaiset ovat minusta ihan salmisia ja voidaan samalla junalipulla ohjata hyvinkäälle.

Kempes puhuu vähän, mutta asiaa.

Minä luotan vakaasti HIFK-organisaatioon ja siihen, että joukkue ei ole ainakaan heikompi kuin tämänvuotinen. Siitä ja menestyksestä riippumatta meikäläisen plus yhteistyökumppaneiden habitukset tulevat jälleen tutuiksi Nordenskiöldinkadun hallin lehtereillä. Pena, tai joku muu, hoitaa homman himaan. Ainoa uhka on, että se NHL-lock-out (työsulku, ei siis lakko) sekoittaa pakkaa, mutta onneksi meidän Pena on viisampi kuin kaikkien muiden Penat. We rock.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Samaa minäkin olen ihmetellyt jo pitkään Roman "IFK:n näköinen pelaaja" Vopatin suhteen.

Mo sitten kannattaisi herätä ja nähdä pelaaja, jos tosissasi väitit, joudun muodostamaan sinusta uuden kuvan, ennen pidin sitä kovaa, taitavaa ja vittumaista kiekkoa pelaavaa joukkuetta kannattavana. Tehoja, taistelua, pelotetta, takllauksia, se on nimeltä Vopat. Itse pitäisin pelaajan, vaikka joku "tähti" jäisi ilman sopimusta. Vopat on minulle Hifkin näköinen äijä.

Pienenä lisänä totean itsekin kuuluani harvaan Spanhelia kannattavaan kuntaan, joka totesi äijässä olevan sielua ja potenttiaalia.
 
Viimeksi muokattu:

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Vopat

Viestin lähetti Renegade
"Voiko enempää vaatia?"

Kyllä ehdottomasti. Täysin keskinkertaiset, lähes heikot, pisteet tälläKIN kaudella ulkomaalaismittarin mukaan eikä sitä paljon puhuttua roolittamista kauheasti näkynyt. Siellä vain ne naapureiden tähtipelaajat saivat rauhassa huseerata Vopatinkin ollessa kentällä eikä mitään tapahtunut. Suu saattaa laulaa, muttei nämä viimeaikaiset esitykset pelota oikein ketään. "Antaa sen soittaa poseka vaan, siihen se jää. Se on nähty". Ajattelee varmasti moni vastustaja.

Mies on hyvä pelaaja, muttei mikään koskematon timantti jota ei voisi myydä. Tämän tietää myös Matikainen, onneksi.

Eikö esim Lintu vaihtaisi Vopatia 25 maalia tekevään, rouhivaan ja taitavaan laituriin, joita tuolla hinnalla helposti saisi?

Näin tekisi/tekee ainakin HIFK:n valmennus.

Ulkomaalais mittari ei minulla muodostu pelkistä tehoisa, samoilla arvoilla puolusti Spanhelia. Kotimaiset pelaajat voivat täyttää tehomiesten roolin, jos heitä löytyy. Joukkue koostuu, kuitenkin erilaisista rooleista, ja minulle on täysin sama, missä rooleissa ulkomaalaiset ja kotimaiset ovat, kunhan peli miellyttää ja menestystäkin tulee.

Sovitaan liigan sääntöihin muutoksi, niin Vopat voikin hoitaa hommiaan täydellä painolla, lisäksi ei anneta mitääm sakotuksia tappeluista, vaan palkitaan. Itse en mielelläni Vopatia vaihtaisi, no jos hommaamme saman kaliiberin suomalaisen ukon. Mielipiteen vapaus elää vielä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Renegade


Heidät kyllä löytää, mikäli käyttöön saadaan saman verran rahaa kuin Vopatin palkkaan ja kunhan ollaan liikenteesä tarpeeksi ajoissa. Pelaajaa tyyliin Ujcik (menee Luleå HF:iin) tai Tenkrat, niin se olisi siinä. Esimerkkinä voin todeta että Tenkratin ja Vopatin palkka on lähes identtinen, ja lähde on täysin varma.

Se hirvittää...

Äläs nyt muuttele totuutta, mistä löydät takuuvarman 25 byyriä tekevän ulkomaalaisen, jos heitä ei ollut tälläkään kaudella? Helppoa listoilta scoutata pelaajia, ilman todellisuuden tajua, tai kykyä saorvata pelaajia, toki kaikki sm-liigan tj:t ja Utj:t ovat tyhmiä tai sokeita. Rahasta se tuskin oli kiinni monekaan huippuseuran kohdalla? Ja antaisitko sitten kerran lähteen palkoista jos olet täysin varma, tai sitten on turha lähteisiin vedota, ok helppo sanoa, en voi paljastaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös