Mulla on hyvä ja huonoja uutisia. Hyvä uutinen = Turusella ei kuulemma ole vielä saletisti varmaa paikkaa ykkössentterinämme. Vaikka hyvinkin taajaan näin arvellaan asioiden olevan. Tämän selvittääkseni jouduin kehumaan Vopatin ja Stathosin esityksiä punapaidoissa aivan kritiikittä, huh! Kuulin itse Turusesta kenties viimeisenä eli tänä aamuna Granin alueen korvilta. Ei ole oikein kiakko napannut viime aikoina nimittäin. Mutta koetin vähän selvitellä tilanteita. Muistattehan, että the Dog on jonkun mutkan kautta vielä Pelicansin(kin) miehiä? Ja muistatteko, että Viitaluoma ja Grunn olivat viime talvena vuokralla Pelicansissa vähän aikaa? Erikoistahan tässä oli se, että Pelicans ei maksanut, kun ei pystynyt, vuokraa ollenkaan näistä kavereista, joiden palkan HIFK siis maksoi heidän pelatessaan Kaaneissa. Joten tässähän on selvä kompensaation paikka, mihin kaikki oikeastaan liittyy. Tai sitten mua on kusetettu, mikä on hyvin helppoa; ei tarvi kuin näyttää hyvät tissit jostain suunnasta, niin en kuuntele enää puhetta ollenkaan.
Hyvä uutinen on myöskin se, että taitopakki Vepu Surenkin on ottanut Salamat komentoonsa ja aikoo tehdä joukkueesta paitsi voimakkaan, myös värikkään. Kaikki, jotka seurasivat Vepun duunia A:ssamme, tietävät mistä puhun. Lisäksi tarkoituksena on jopa tuottaa pelaajia liigaan ja olla tukiasemana niille, jotka killuvat liigapaikan syrjässä heikosti kiinni. HIFKillä on "hyvä yhteisymmärrys" sinnepäin, mutta niin on monella muullakin seuralla. Tähän liittyen on Vepun näköinen pelaaja-aines kulkemassa Salamoihin päin. Joukossa mm. Hermeksessä viime kauden pelannut Jani "Miliisi" Honkanen, joka olisi tarkoitus saattaa liigakuntoon ensi kauden aikana, mahdollisesti jo ensi kaudeksi. Ja siinä -kuulkaas- siinä olisi luu meidän alakertaan! Toivotaan, että tämä johtaa johonkin. Muitakin pommittajia on rantautumassa Vepun joukkoihin, esimerkiksi Pate Lostedt harkitsee vakavissaan, vaikka onkin saanut Kiekko-Vantaalta hyvää tarjousta ja näyttöpaikan lupausta. Vepulla ja hänen kouluttamillaan pelureilla, mm. Ilkka Pikkarainen, Hirso, Vihko etc, on kuitenkin selkeästi paremmat näytöt siitä, että jotain saattaa tapahtuakin.
Huonoina uutisina mainittakoon, että Mexicon ilmavoimien näkemät ufot eivät tuoneet mukanaan HIFKin näköisiä pelaajia ison veden tuolta puolen.