Roster watch 2004-05

• 603 083
  • 3 557
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jorelahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n nettisivuilla Aravirta toteaa HIFK:n etsivän MALTILLISESTI kokenutta keskushyökkääjää....Jos IFK:n hyökkäysosastosta lähtee hyökkääjä pois, mahdollisesti hankitaan uusi pelaaja lähteneen paikalle....
Mahdollisen NHL-Lakon aikana Aravirta haluaisi IFK:hon 2-4 NHL-pelaajaa....
(Olli Jokinen, Tuomo Ruutu, Jarkko Ruutu, Marek Zidlicky)

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Jorelahti
Mahdollisen NHL-Lakon aikana Aravirta haluaisi IFK:hon 2-4 NHL-pelaajaa....
(Olli Jokinen, Tuomo Ruutu, Jarkko Ruutu, Marek Zidlicky)

Tästä tulisikin mieleen ihan gallup-tyyppinen kymysys. Jos JA:n populaatiolla olisi mahdollisuus valita, haluaisitteko nähdä Z:n vai Rafalskin ensi kaudella Hifkin paidassa? Toki molemmat olisi hienoin vaihtoehto, mutta ei taida olla mahdollista.

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
Tästä tulisikin mieleen ihan gallup-tyyppinen kymysys. Jos JA:n populaatiolla olisi mahdollisuus valita, haluaisitteko nähdä Z:n vai Rafalskin ensi kaudella Hifkin paidassa? Toki molemmat olisi hienoin vaihtoehto, mutta ei taida olla mahdollista.
Molempi parempi, mutta jos toinen vain pitäisi valita, niin valinta taitaisi osua kyllä Rafalskiin.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kumpikin loistavia pelaajia, parhaita Euroopassa pelanneita hyökkääviä pakkeja. Jotenkin Rafalski, jotenkin Zidlicky. Rafalski edusti meitä 2 kautta, ei ollut oma löytö vaan tuli HPK:stä. Zidlicky taas pelasi meillä 4 vuotta ja oli oma löytö. Kummatkin olivat liigan parhaat hyökkäävät puolustajat. Rafalski oli varmempi omassa päässä ja luistelu parempaa. Zidlicky taas oli räväkämpi ja värikkäämpi. Tämän perusteella luulisi Marekin olevan selvä valinta, varsinkin kun tämä itse vielä on sanonut haluavansa HIFK:hon.

Valitsen siis Zidlickyn niukasti Rafalskia ennen.

Jorelahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakohan Rafalski enää edes joukkuetta nimeltä HIFK?
Zidlicky muistaa ja haluaa pelata lakon aikana vain ja ainoastaan IFK:ssa....Pyörittelikö Rafu Peltosia??...No Marek pyöritteli...
Kyllä se on niin että mä haluan nähdä petopaidan jonka takana on #3 ZIDLICKY....

Rafalski voi lähteä ihan minne tahansa..vaikka Jokereihin...
Ainoo huono puoli tässä on että Matikainen voi tehdä mitä vaan...
Toivottavasti se tietää että Marek haluaa Stadiin...

Jorelahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä toivon hartaasti se tietää.....

Jackman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk,New Jersey Devils & Derek Boogaard
Minun kuppini kallistuisi kyllä snadisti Marekin suuntaan.Mikä juttu muuten toi on että Jorelahti kirjoittaa ensin yhden viestin ja vastaa sitten uudella viestillä itselleen?Kaksi persoonaa?

Mauno Ahonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Zidlicky, ehdottomasti!

Zidlicky on persoona. Zidlicky on velmu. Zidlicky on show-miäs. Jo nuo ovat vakuuttavat "näytöt". Kaiken kruunaa puheet halusta pelata HIFK:ssa työsulun tullessa, ja muutenkin Helsingin/HIFK:n kehuminen + onnen toivotukset pudotuspeleihin. Em. jutut lämmittävät kyllä mieltä, ja lisäksi peliesitykset olivat(/ovat) huippuluokkaa, sekä värikkäitä.

Valintani on siis Marek Zidlicky.

Jorelahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käytännössä nuo edellämainitut pelaajat ovat jo lähes varmoja tulijoita IFK:hon....
Tuomo Ruutuun ja Jarkko Ruutuun on Matikainen ollut yhteydessä ja molemmat ovat kertoneet haluavansa pelata IFK:ssa...Jokisen jutun tietävät kaikki...
Marekin tuleminen on sitten hieman hankalempaa ellei päästä yhdestä ulkomaalaisesta eroon....

IFK:lla olisi kasassa semmoinen joukkue, joka voittaisi mestaruuden vaikka olisivat Alpo Suhosen alaisuudessa!
Lisäksi IFK:n nettisivuilla Aravirta kertoi että IFK ei missään nimessä rakentamaan joukkuetta odotellen Lakkoa...Se etsii sentteriä vaikka NHL-lakko olisikin tulossa......

( Joo se oli kyllä tyhmää kirjoittaa se aivan tyhmä viesti siihen ''viisaan'' viestin alle )

Pärssinen-Harkins-Kuhta
(Ruutu)-(Jokinen)-(Ruutu)
Vopat-kokenut sentteri-Häppölä
Järvinen-Hirschovits-Vihko

Söderholm-Karalahti
Zidlicky-Benysek
Saarinen-Kultanen
Turunen-Pikkarainen

Lundell/Riksman tai Riksman/Lundell.....

...jos lakko tulee Benystä tai Davesta on päästävä eroon koska MAREK tulee kokoonpanoon mukaan!

Jorelahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen ROMAHTANUT kerran....

...Silloin kun luin tekstikanavalta järkyttävän uutisen....HIFK:n Zidlicky siirtyy NHL-jäille.....Minkä takia pitää olla NHL??
Se vie kaiken!!!!
Sille ei kelpaa mikään vaan se aina vie kaiken!

Mä ROMAHDAN toisen kerran...
...Jos Marek Zidlicky ei tule IFK:hon...

Marek Zidlicky on ollut mun lempipelaaja vuodesta 1999...
Mun mielestä Marek Zidlickylle sopii vain ja ainoastaan Punainen pelipaita...

Kadlec

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK,
Oulunkylän Gnistan
Muistaakohan Rafalski enää edes joukkuetta nimeltä HIFK?
Zidlicky muistaa ja haluaa pelata lakon aikana vain ja ainoastaan IFK:ssa....Pyörittelikö Rafu Peltosia??...No Marek pyöritteli...
Kyllä se on niin että mä haluan nähdä petopaidan jonka takan on #3 ZIDLICKY.

Kyllä se varmaan ois pyörittäny jos kyseinen äijä ois pelannu narreis silloin.
Mut oon kyll samoill jäljillä eli haluan ehdottomasti Marekin ifkiin ja sen jälkeen voidaan miettiä Rafua.

Mutta että menit heittämään että Rafalski vaikka narreihin! Toivottavasti oli vaan huono läppä....

IFK:lla olisi kasassa semmoinen joukkue, joka voittaisi mestaruuden vaikka olisivat Alpo Suhosen alaisuudessa!

Niin mutta kun siitä lakon pituudesta ei tiedetä, eihän sitä tiiä vaikka se loppuisi kuukauden kuluttua....

MaV

Jäsen

Niinpä niin. Oletko ottanut huomioon että muutkin joukkueet saattaisivat saada/hankkia pelaajia mahdollisen työsulun aikana?

Mauno Ahonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Marek Zidlickylle sopii vain ja ainoastaan Punainen pelipaita...

Niin...Ei kai Marekkia kukaan ollut Leijona-paitaan kaavaillutkaan? ;)

Kokeiles muuten, jos jonkin lauseen loppuun riittäisi yksi -> . (piste)

Niinpä niin. Oletko ottanut huomioon että muutkin joukkueet saattaisivat saada/hankkia pelaajia mahdollisen työsulun aikana?

Viestin lähetti NaV

Eihän mestaruus tietenkään koskaan varmaa ole, mutta vaikka muutkin joukkueet saavat NHL-apuja, niin joka tapauksessa tuollaisella kokoonpanolla pelaava joukkue Aran alaisuudessa: Pakkohan sen on mestaruudesta tapellaan. Ja jos/KUN NHL-pelaajat palaavat kesken kauden Ämeriikkoihin, jää meille silti hyvä jengi.

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Zidlicky

..ehdottomasti näistä kahdesta kurkosta. Tästä oli jotain äänestyksenpoikastakin aikoinaan Vapaan puolella ja vetäisen tähän samat perusteet kuin ennenkin vertailtaessa herroja #3 ja #77, joista kumpikin olisi tietenkin tosipaikan tullen tervetullut:

Marek on särmikkäämpi kuin Rafu, enemmän HIFKin näköinen; tuliluontoinen, arvaamaton ja liki legendaarinen väkivaltajaoston suosikki jatkuvien "tyhmien" jäähyjen (keskiluokkainen sanonta) ottajana. Kun peliaikaa oli jäljellä 3 min ja johdimme maalilla, ei vastustajan tarvinnut antaa kuin pikku tönäisy ja Marek veti aina, heti ja samantien ns. välittömän palautteen. Pilli soi, Marek ulos ja saatettiin jopa hävitä peli. Mutta who cares? Vastineeksi saatiin upeita maaleja, käsittämättömän hienoa kiekkotekniikkaa ja ylivoimapyöritystä. Marek pelasi aina kovaa.

Rafu on enemmän tasainen suorittaja ja sen tyylisuunnan arvostajille ihan yhtä ehdoton valinta.

Upeita pelaajia, molemmat.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
ZIDLICKY vs. RAFALSKI

Jaa-a...
Enpä kyllä osaa valintaa ihan samantien tehdä... Molemmat herrat kuuluvat kaikkien aikojen parhaimpiin puolustajiin, jotka Suomessa ovat koskaan pelanneet! Lisäksi he ovat henkilökohtaisestikin aivan kärkipäässä, kun top 5-puolustajista puhutaan. Kun Rafu aikoinaan pelasi Ifk:ssa, ajattelin etten koskaan tule näkemään yhtä loistavaa ulkomaalaista puolustajaa. Toisin kävi. Haastaja löytyi, mutta aivan eri tyyppinen kuin Rafalski. #3 Marek Zidlicky. Tämä juuri tekeekin valinnasta oikeastaan mahdottoman! Toinen pelaa rauhallisen varmasti ja eleettömästi tehden paljon pisteitä ja se luistelu ja tasapaino..! Toinen taas räiskyvästi taituroiden, tehden paljon pisteitä. Lisäksi molemmat osaavat taklata ja taklaavat paljon! Ainoa mikä herrat ehkä erottaa on HALU PELATA IFK:SSA. Zidlickyllä näyttäisi tämä halu olevan suurempi, joten siksi valintani olisi Marek, mutta vain ja ainoastaan tämän vuoksi.

Mitä tähän maalivahtikysymykseen tulee, niin en itke Stathosin perään, mutta kyllä JHag puhuu myös asiaa (Stathos-ketjussa). Riksman on hyvä ja pelaisi TODENNÄKÖISESTI paremmat playoffsit kuin Dave. Mutta ei hänkään kuitenkaan taida olla mikään sateentekijä. Luotettava varmasti kyllä, mutta onko huippu... No, onneksi ei tarvitse näitä ihan aikuisten oikeasti miettiä... ; ) Katsotaan mitä tuleman pitää! Kunhan nyt saadaan ensimmäiseksi se keskushyökkääjä ja miksei tehokas laiturikin, niin alkaa jo näyttämään enemmän kuin hyvältä...

PS. Vähän tarkennusta...

Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Marek

Kun täällä nyt näköjään kysellään, että kumpi parempi, niin vastaan Marek Zidlicky. Pelkästään se, että IFK:n pukukopissa puhutaan miehestä edelleen, kertoo jotain taidoista. Tervetullut ihan milloin vain.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Marek

Viestin lähetti Rebel
Kun täällä nyt näköjään kysellään, että kumpi parempi, niin vastaan Marek Zidlicky. Pelkästään se, että IFK:n pukukopissa puhutaan miehestä edelleen, kertoo jotain taidoista. Tervetullut ihan milloin vain.

Positiivisen kinkkinen virtuaalivalinta. Vähän kun pitäisi valita erinomaisen ja loistavan välillä. Tai alkupalana kermaisen lohikeiton ja valkosipulietanoiden välillä. Zetahan heistä on kysyttäessä puhunut lämpimiä sanoja ajastaan IFKssa jopa mainiten mahdollisena lakon aikaisena pelipaikkanaan, joten jos nyt pakko on valita, niin hän. Samaan hengenvetoon hyväksyntä toki Rafalskillekin.
Zeta on IFKmainen, sopivasti vittumainen, yllättävä, arvaamaton, taiteilija. Rafalski vastaavasti taitava, kädellinen, ennalta-arvattava, silmällinen ja sijoittuva. Puolijumalia SM-liigaan molemmat anytime.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Marek eller Rafu

Paha, paha valinta.

Rafalskista ei ole niin tuoreita muistoja, olisi mahtavaa nähdä hänet taas punapaita päällään jäällä viilettämässä. Siltikin, Marekissa on sitä jotain.. Jos pitäisi näistä kahdesta valita, itse ottaisin Marekin. Aina tapahtui Marekin ollessa jäällä.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pyörittelikö Rafu Peltosia??...No Marek pyöritteli...
... ja tähän on pakko kommentoida. Muistini mukaan nimenomaan Ville P. vei mr. Z:n niin kahville kun olla ja voi yksi yhtä vastaan tilanteessa Jaffalassa (teki vielä maalin sitten jatkoksi). Oli muuten sen kauden hienoimpia maaleja, vaikka Hifk siinä vastaanottajana olikin.

On ne hyviä, molemmat tai vaikka kaikki kolme. Hifk:n ulkomaanpelaajien kiintiö on muuten sen verran täynnä tällä hetkellä, että suhtaudun varsin skeptisesti NHL:stä tulevaan ulkomaiseen työsulkupelaajaan. Ja vaikka se sulku tulisikin niin ei se kuitenkaan koko kautta kestä. Ei ne seurojen omistajat nii--in tyhmiä ole.

Hifk:n pitäisi siis potkia mestaruutta hakevat (play-offseissa pelaavat) hyvät vahvistukset pois vain jotta saataisiin syksyllä pariksi kuukaudeksi viihdykettä alá Z/Rafu? Ei ole järkeä sanon minä. Pari kolme kotimaista on ihan riittävästi, jottei muun joukkueen peli sekoa loppukauden tärkeitä pelejä silmälläpitäen.

Mestaruudesta pelataan. Mieluummin koko kauden Santala (tai vastaava) kuin syksyn Z.

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikea valinta...

Jos puhtaasti katsotaan pelilliset hyödyt niin Rafalski on aavistuksen edellä.

Mutta, mutta... kyllä ääneni mielummin punaiselle kolmoselle ennen annan. Kun Marekki on kehissä niin silloin tapahtuu aina jotain, mistä maksava yleisö pitää! :)
Ja muutenkin kaveri on enemmän kiinnostuntu pelaamaan HIFK:ssa kuin Rafalski.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Dynamo
Ja vaikka se sulku tulisikin niin ei se kuitenkaan koko kautta kestä. Ei ne seurojen omistajat nii--in tyhmiä ole.

Kyllä kai kaikki tai lähes kaikki seurat perusrakentavat rosterinsa ja budjettinsa kuten mitään työsulkua ei olisi tulossakaan. Ainoan poikkeavan kommentin luin Tepsin Jatkoajassa olleesta haastiksesta, jossa ilmoitettiin pelaajabudjetin pienennyksestä vajaan wanhan miljoonan verran ja muistaakseni vihjattiin syyksi mahdollisiin työsulkupelaajiin varautumisella. Saattaahan se olla niinkin, että jos miehiä tulee, seurat joutuvat rahoittamaan tulijoiden palkat/vakuutusmaksut ulkopuolisin tuloin/velanotoin/sponsorituloin. Muutenkin olisi tietty nasta arvioida esim vakuutusmaksujen suuruutta kontra jo niihin tarvittavaa rahasummaa, jos olisi tietoa. Ei siinä miljoonamiehet voi montaa €uroa palkkaa pyytää/saada, kun ajatellaan pelkästään vakuutusmaksuja ja SM-liigojen yleistä maksukykyä nykytuloin ja olemassaolevin pelaajapalkkioin.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Jokisen jutun tietävät kaikki...

Sori, mä nyt kun en satu tietämään niin viitsisitkö valaista minua? Onko jossain sanonut pelaavansa HIFK:ssa lakon tullessa? Vai takaako se että hän pelasi aikoinaan 1,5 kautta HIFK:ssa tämän?

bull

Jäsen
Viestin lähetti lintu
Sori, mä nyt kun en satu tietämään niin viitsisitkö valaista minua? Onko jossain sanonut pelaavansa HIFK:ssa lakon tullessa? Vai takaako se että hän pelasi aikoinaan 1,5 kautta HIFK:ssa tämän?

http://www.snickers.fi/news/files/naytajuttu.asp?file=8031.htm

"NHL:n mahdollinen työsulku puhuttaa jatkuvasti.

-Toivon ettei sitä tulis, mutta kyllä tässä kaikkeen on kieltämättä varauduttu. Pelaajat ovat neuvotelleet eurooppalaisten joukkueitten kanssa ja mahdollisuudesta palata sinne ensi kaudella, mikäli tuo sulku tulee. Varmasti hereillä ollaan tämän kanssa.... ja moni kokeneempi pohjois-amerikkalainen on saattanut tehdäki jo diilin Eurooppaan.

Mikä on tilanne omalla kohdallasi?

-Mulla on oikeestaan vaan pari vaihtoehtoa. Joko Helsinkiin, tai sitten.... periaatteessa Helsinkiin.... Venäjälleki on kyllä ihan hyviä kytkentöjä. Pelaajien lisäks meiän hierojakin on sieltä kotosin, mutta se ykkösvaihtoehto on kuitenki toi ensiksi mainitsemani.

Menisitkö Ilmalaan?

-No, enpä tiedä.. katellaan nyt.... enks mä joskus sanonu mihin sitä mennään, jos ja kun sitä Suomeen palataan."

Jorelahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No SNICKRSIN sivuilla on Jokisen haastattelu...Jokinen on itse kertonut että kun IFK:sta lähti että jos Suomeen palataan niin kyllä sitä pitäis tietää minne mennään...
Ainoa vaihtoehtoni on Helsinki...Venäjällekin on kytkentöjä...No....No HELSINKIIN!!!!

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti lintu
Jorelahti varmaan viittaa siihen Jokisen haastatteluun, jossa mies sanoi suurin piirtein, että: "Nooh ... kyllä kai sen tietää, missä mä pelaan, jos ... vaikka ei tässä mitään varmaa vielä ... en nyt sentään Ilmalaan ... onhan noita kyselyitä ... katotaan nyt."

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.