Re: Rosterit pullollaan
Viestin lähetti Senior
Halukkaille pähkinä purtavaksi: oletetaan, että IFKiin 'olisi tulossa' 3-5 nasakkaa pelimiestä, joista yksi ulkomaanelävä. Unohdetaan kaikki lakot. Keitä panisit pihalle nykyisestä pelaavasta rosterista? Hardcoreimmat voisivat jopa perustella luovuttavien kohdalla perustein. Luovuttavien kohdalla voisi huomioida NHL-varatut, joissa saattaa olla näkymiä rahallisestikin. Tulee vähän ulottuvuutta tähän spekulointiin.
Tpip listaa nyt lähtijät ja koittaa samalla hieman perustella asiaa.
Stathos: Ei kestä pää pleijareissa. Hyvä runkosarjavahti, mutta se ei riitä. Taisi Araltakin mennä jo luottamus kokonaan.
Viitaluoma: Ärsyttävä pelaaja, jos pelaa vastustajan puolella. Hyvää neloskentän kamaa, mutta ei taida riittää peliaikaa, jos/kun Häppölä roolitetaan nelosen keskelle. Tuskin suostuu pressipelaajaksi/ tuuraajaksi. Ottajia löytynee varmasti "pikkuseuroista". Oma veikkauseni on Saipa.
Benysek: Tuossa muutama sivu takaperin olin ulostamassa Kultasta, iso palkka ja hasardi mies. Pidetään Kultanen kuitenkin. Benysek on huippuvarma pakki, melkein virheetön pelaaminen, rokrok. Kuitenkin tämmöisten miesten pitäisi olla kotimaisia. Kurvinen sai pelata pitkästä aikaa ehjän kauden. Ensi kaudellla Benysekin tontin hoitakoon Kurvinen, halvemmalla ja kotimaisittain.
Fagersted/Luttinen: Uskoisin jommankumman lähtevän peliajan perässä jonnekkin muualle. Itse en ehkä ulostaisi kumpaakaan. Veikataan nyt sitten vaikka Luttista, kun näyttää sopimuskin olevan katkolla.
Kolmella ensin mainitulla on voimassa oleva sopimus, mutta nehän on tehty purettavaksi.
Tulijoista ei mitään hajua oikeasti, mutta laitetaan vähän toivelistaa Penalle ja Aralle. Tuttuja nimiä jo kaikki aikaisemmista viesteistä.
Santala: Kotimainen "Kakkossenttteri". Isokokoinen kaiken lisäksi ja oli jo tulossa viime kesänä. Teretulemast!
Hyvönen: Aina tervetullut "minun" Ifk:hon. Uskomaton tsemppari ja kaikkensa antava äijjä. Hoida Pena tää meille.
Riksman/Leinonen: Kotimainen vahti. Riksmanin voisin huolia takaisin pitkin hampain jos muita ei ole tarjolla, ainakaan itse en osaa skoutata muita kotimaisia, kiinnostavia maalivahteja. Ahonen olisi sitten päiväuni, mutta tuskimpa.
Sitten se ulkomaalainen: Bednar olis kiva, Smythkin käynee, Davidsson on kans pop. Näitä janttereita on kumminkin niin paljon ympäri maailmoo, niin eiköhän joku kiva nimi löytyne meillekkin. Nashvillen Tootoo, kiva nimi ja taitaa olla aika "profiili"pelaaja? :)
Pakkipuolelle en itse näe syytä hankkia ketään, jos Saarinen pidettyä. Hyökkääjiä kaks kehiin (listasin kolme, vaihtoehtoja Penalle, juunou) ja maalivahti. Eli kolme hankintaa, ei pitäis olla paha. Aina niin kaivattuja ulkomaalaispaikkoja jää auki 1-2, vaikka sitten Zetalle ja Rafulle lakon ajaksi. :)
Pärssinen-Harkins-Kuhta
Vopat-"vahvistus"-"vahvistus"
Järvinen-Hirschovits-Vihko
Petrell-Häppölä-Fagersted
Porthen,Holma,Laine yms. Taistelee sitten peliajasta ja stunttailee.
Söderholm-Karalahti
Saarinen-Kultanen
Kurvinen-Turunen
Lamberg-Pikkarainen
"kotimainen veska"-Lundell.