Re: Re: Re: Ollaan täs bygattu jengii...
Viestin lähetti Jake74
IFK:n organisaatiota saa ja pitääkin arvostella tilanteen mukaan, mutta jotain realistisuutta pitäisi olla kritiikissä ja tavoitteissa.
Minusta se on täysin realistista. Onko sinusta tänä kesänä HIFK:n organisaatiossa tehty jotain semmoista joka antaa sinulle positiivisen mielikuvan siitä, että jotain on tapahtunut?
Viestin lähetti Jake74
Muutamia kommentteja CK:n kirjoituksesta:
1. Kyllä IFK oli mielestäni kolmen suurimman mestariehdokkaan joukossa ennen viime kautta.
Minusta HIFK ei ollut viimekaudella ehdottomasti 3 suurimman mestariehdokkaan joukossa joskin se oli yksi muiden joukossa, eli noin 5-6 muun seuran kanssa. Minusta HIFK:n pitäisi olla siis ehdoton mestarisuosikki joka tai vähintäänkin joka toinen vuosi 2 muun seuran lisäksi jotka ovat Jokerit ja TPS, nykyään ehkä myös Kärpät.
Viestin lähetti Jake74
2. Varmaan 3-vuoden projektin tavoite oli mestaruus -04, mutta sitä ei nyt tullut. Lähellähän se oli. Eihän kukaan toimitusjohtaja voi luvata 100%:n varmuudella mestaruutta, koska liigassa on 12 muutakin joukkuetta, joista ainakin n. kuudella on realistinen mahdollisuus voittaa mestaruus.
Ei tullut ei vaikka luvattiin ja järjestettiin oikein 3 vuoden projekti sitä vartena. Tätä 3 vuoden projektia arvosteltiin jo silloin kovin sanoin ja jos tähtäin on tuommoisella aikavälillä, niin silloin se mitä luvataan pitää myös pitää. Minulle kelpaisi ennemminkin se, ja sitä vaadin, että HIFK:n kokoisen organisaation tavoite olisi joka vuosi mestaruus ja siihen pyrkiminen pitäisi myös osoittaa teoin. Vaikka sitä noiden vuosittaisten tavoitteiden ja tekojen jälkeen ei tulisi esim. 3 tai 4 vuoteen, niin silloin sille ei voisi mitään jos kuitenkin kaikki mitä olisi pystytty olisi tehty asian hyväksi.
Minua tosiaan ärsyttää se, että nyt sitä ei olla edes täysipainoisesti yritetty kaikin mahdollisin keinoin. Tänäkään vuonna siihen yrittämiseen ei tarvittaisi muuta kuin kunnnon ykkösmaalivahti, kakkoskentän sentteri ja laituri ja meikäläinen olisi ihan tyytyväinen. Tietenkin jos silti menisi alkukausi penkin alle, niin odottaisin yhdestä-kahteen lisävahvistusta, mutta jos silti kausi menisi mönkään, niin ainakin olisi yritetty. Näin ei ole mielestäni ollut Penan aikana ikinä, eikä se ole sitä tänä päivänäkään.
Viestin lähetti Jake74
3. Kolmen vuoden projekti laitettiin varmaankin käyntiin, koska organisaation johto oli juuri muuttunut, sekä myös joukkue. Lisäksi joukkueeseen oli otettu suuri määrä omia junioreita, joille haluttiin antaa aikaa kehittyä liigapelaajiksi. Mielestäni oikea teko, koska ainakin itse olin kyllästynyt katsomaan ns. munattomia palkkasotureita IFK:ssa. Matikainen tosin epäonnistui vahvistusten hankinnassa kaudella 01-02, mutta minun mielestä osan siitä voi laittaa kokemattomuuden ja edelliskauden yllättävän valmennuspestin piikkiin, kun hänen olisi pitänyt koota seuraavan kauden joukkuetta.
Minusta tuo ei ole mikään syy HIFK:n kokoisessa organisaatiossa. Jos kyseessä olisi esim. Saipa tai vaikkapa JYP, niin ymmärtäisin tuon 3 vuoden aikavälin, mutta kun kyseeessä on seura joka pelaa ihan eri pelimerkeillä tai ainakin pitäisi pelata, niin en sitä ymmärrä enkä sulata. Omien junioreiden nostaminen oli toki hyvä asia, mutta kun heidän pelikavereikseen olisi samalla pitänyt hommata kokeneita huippuluokan vahvistuksia, niin hommattiinkin pelaajia kuten Junkka, Podkonicky ja Ciprus.
Niinpä, kokemattomuuden piikkiin, miksi HIFKiin hommattiin kokematon amatööri hommaan joka kuuluisi kokeneelle kovan luokan ammattilaiselle ja jolle maksetaan sen mukaista palkkaa. NYt tätä palkkaa maksetaan tälle amatöörimäisesti työskentelevälle henkilölle jonka koulutukseen ja kokemattomuuteen on hukattu paljon euroja.
Viestin lähetti Jake74
4. Kyllä nykyiselläkin joukkueella taistellaan mestaruudesta, mutta ei olla suurimpia suosikkeja. Eihän se 2.sentterin puute ole mihinkään kadonnut ja sen tietää varmasti valmennus ja johtokin. Luulisin, että nyt katsotaan NHL-kortti ja tehdään sen mukaan ratkaisut. Kyllähän se on kieltämättä uhkapeliä, mutta mielestäni se kannattaa. Vai pitäisikö nyt rahat tuhlata johonkin 'nobody ulkolaiseen', kun kuukauden päästä olisi mahdollisuus saada T. Ruutu? Jos NHL-kausi alkaakin, niin sitten hankitaan se tarvittava palanen. Ja kyllä, tiedän, että Pentin kesken kauden hankinnat ovat aina huonoja, mutta niin luulen johdon tällä hetkellä toimivan.
Taistellaan kyllä. Kyllähän Pelicanskin taistelee mestaruudesta, mutta minulle ei riitä HIFK:n osalta se, että taistellaan vaan vaadin, että me olemme ennen kauden alkua yksi mestarisuosikeista joka vuosi. Kiinnostaisi myös nähdä se tarvittava palanen jonka Pena on kauden aikana hommannut. Minä en ainakaan pysty luottamaan, että semmoinen tarvittava palanen ilmestyisi tänäkään vuonna kesken kauden. Ja mitä tulee nobody ulkomaalaiseen, niin olen sitä mieltä ettei pitäisi hommata nobodyjä vaan ulkomaalainen joka olisi ennestään tunnettu tai ainakin vahvistus tälle joukkueelle. Toki Penan tuntien sieltä tosiaan tulisi joku nobody ja vieläpä kädetön sellainen, niin kuin aina ennenkin.
Viestin lähetti Jake74
5. Mistä tiedät, kuinka paljon pelaajabudjetissa on vielä jäljellä rahaa?
Siitä kun sanotaan että näillä mennään, saamieni tietojen pohjalta, siitä ettei mitään tapahdu vaikka pitäisi ja myöskin HIFK:n pelaajabudjetista. Toki siellä varmasti jotain ylimääräistä on, mutta en usko, että 3 vahvistukseen on millään.
Viestin lähetti Jake74
6. Tuollaista tiedotetta saat odottaa hamaan loppuun asti. Realistisuutta mukaan.
Niinpä, mutta en usko, että se olisi mahdotonta jos asiat olisi alunperinkin HIFK:ssä tehty ammattimaisella tavalla ja näin säästetty paljon euroja ym. Mahdollisesti joku ammattilainen siihen voisi silti tälläkin hetkellä pystyä, mutta Penan en usko siihen pystyvän vaikka toki sitä toivonkin.