Roster watch 2004-05

• 603 155
  • 3 557
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Kuvernööri
Ihan asiaa kirjoitat ck, mutta olen edelleen maltillisella linjalla. Tuollaista tiedotetta ei tosiaan tulla kuulemaan/lukemaan, koska mainitsemasi NHL-pelaajat ovat sopimuksenalaisia pelaajia rapakon takana, eikä IFK voi mitään pykäliä heidän liigassa pelaamisestaan määrätä. Tämä taas vie pohjan pois koko suunnitelmalta.

Tietääkseni ainoastaan Tuomo Ruutu on sopimuksen alainen. Siitä syystä tuon noin kirjoitinkin. Toki jos jollain muullakin heistä on sopimus, niin tietenkään sitä ei voi noin tehdä, mutta jotain tuon tyylistä odotan ja vaadin HIFK fanina.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok, näin taitaa olla. Mutta Jokinen rustaa varmasti nimensä paperiin, kuten myös Marek. Ja on selvää, ettei nämä herrat pelaa koko kautta Euroopassa, ellei kausi peruunnu kokonaan.

Paras ratkaisu IFK:n johtoon olisi mielestäni se, että Penan kaveriksi tulisi se meidän rakastamamme urheilutoimenjohtaja. Pena tekee hyvää työtä talouspuolella, jatkakoon virassaan. Nyt tarvittaisiin todellinen ammattilainen pelaajahankintapuolelle. Mielestäni Mr. HIFK teki aikoinaan upean eleen, kun tunnusti vihdoin, ettei pysty mestaruusrykelmää kasaamaan ja antoi homman Kekäläiselle. Toivottavasti Penalla on kanttia tehdä samoin. Ja jos tulosta ei pikkuhiljaa ala tulemaan, johtokunta Frankin isällisellä otteella varmasti vihjaa asiasta.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itku taas jatkuu. Käsittämätöntä, kun kauden alkuunkin on vielä reilusti aikaa.

Pena sanoi haastattelussa hyvin selkeästi, että a) hyviä kotimaisia ei vapaana ja b) ulkomaalaispaikat täynnä. Siksi ei vahvistuksia olla nyt hankkimassa. Totta kai a) hyviä kotimaisia voi vapautua kauden mittaan b) ulkomaalaispelaajia voidaan vaihtaa kauden aikana. Mutta ei kai sitä julkisesti sanota, että "yritetään kyllä päästä Stathosista eroon, jotta saadaan hyökkääjä tilalle. Siksi Riksmankin ringissä".

Syytä myös huomioida jo aiemmin esiintuotu pointti, että jos työsulku kestääkin koko kauden, on varmasti kaikkien mielestä parempi käyttää liikenevät rahat näihin todellisiin supertähtiin? Eikä mihinkään sihvosiin ja kauppiloihin.

Sitä paitsi, itse pidän sitä ainakin erittäin positiivisena asiana, että viime kaudella hyvin onnistuneelle jengille annetaan luottamusta myös uuteen kauteen lähdettäessä. Voittavaa jengiä ei vaihdeta. Ok, ei voitettu, mutta kolme jatkoaikatappiota Kärpille, ei ollut suuresta kiinni.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Tuomo Ruutu on ainoa CK:n mainitsemista pelaajista jolla on ensi kaudeksi NHL-sopimus. Esim Olli Jokisen ensi kauden esisopimuksen voisi hyvin julkaista, jos sellainen siis olisi.

Surkeaa toimintaa HIFK:lta kokonaisuudessa, anteeksi vaan. Yleensä maltillinen allekirjoittanut on täysin turhaantunut tilanteeseen ja täysin tyhjään uskoon, että tällä joukkueella taistellaan oikeasti SM-kullasta. Miksei se sitten viime kaudella riittänyt?

Liikaa kysymysmerkkejä ilmassa tällä hetkellä, eikä NHL lakko ole mikään tekosyy tähän. Kakkos-sentteriä on haettu kohta vuosi ja Pentti uskoo tosissaan (uskookohan kuitenkaan istekään enää?)että tällä joukkueella tulee menestystä.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
Tietääkseni ainoastaan Tuomo Ruutu on sopimuksen alainen. Siitä syystä tuon noin kirjoitinkin. Toki jos jollain muullakin heistä on sopimus, niin tietenkään sitä ei voi noin tehdä, mutta jotain tuon tyylistä odotan ja vaadin HIFK fanina.

Jarkko Ruudullakin on sopimus. Marek ja OJ vielä ilman mutta hekin saavat lähiaikoina paperinsa kuntoon.

MUTTA, en tiedä mitä säännöissä lukee, mutta aina ennen eurooppalaiset pelaajat ovat saaneet palata eurooppaan kesken sopimuksensa. Vai onko jotain joskus estetty? Eli onkohan pelaajilla sellainen pykälä jonka mukaan saavat palata eurooppan kesken sopimuskauden?

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Ollaan täs bygattu jengii...

Viestin lähetti Ck
Edellenkin olen sitä mieltä, että Pena on tuhlannut liikaa rahaa ja siitä syystä sitä ei ole enää tarpeeksi jäljellä jotta saisimme ne tarvittavat palaset joukkueeseen (maalivahti, sentteri, laituri).

Minne Pena on rahansa tuhlannut, kerro pois! Ei ainakaan uusia vahvistuksia ole julkistettu. Tai onko se pirulainen mennyt antamaan ansaitsemattomia palkankorotuksia. HYI!

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders

Viestin lähetti Ck
Taitaa olla turha toivo tuon kaltaisen tiedotteen kuuleminen ikinä HIFK:n organisaatiolta.

Kyllä. Eipä tuommoiseen pystyisi yksikään liigaseura. Märkiä unia saa aina nähdä, mutta jotain realismia mukaan?

Jokisen, Zidlickyn tai JRuudun saaminen joukkueeseen sopimuksella, jonka mukaan he pelaisivat loppukauden punanutuissa, vaikka lakko loppuisi jo tammikuussa, olisi lottovoitto (tosin varmaan käänteinen semmoinen, rahaa menisi niin perkeleesti). Mutta kaikki kolme kerralla? Ei ikinä, maksaisi varmasti maltaita, vaikka ovatkin kaikki Hifk taustaisia, tuskin kukaan heistä ilmaiseksi pelaisi. Santalasta jäi varmasti rahaa taskunpohjalle, mutta kaikki kolme ovat ihan eri tason miehiä. Ihan mututuntumalta uskoisin kaikkien maksavan tuplasti enemmän kuin Santala, jos puhutaan koko kauden kattavasta sopimuksesta. Halvalla lähtee varmasti yksi NHL:n kuumin pakki ja Panthersien ykkössentteri?

Jos ja kun lakko tulee, olen erittäin tyytyväinen jos nelikosta (TRuutu, JRuutu, Jokinen, Zidlicky) kaksi tai kolme pelaa meillä. Jos vain yksi, olen hieman pettynyt, jos ei yksikään, voisin syödä Penan pään.

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Matt Cullen??

Onko kenelläkään mitään tietoa, että kyseinen herra olisi jollakin tapaa tulossa ensi kauden ryhmäämme? Vai, onko kyseessä täysin tuulesta temmattu huhu?

Jackman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk,New Jersey Devils & Derek Boogaard
Re: Matt Cullen??

Viestin lähetti ruoska
Onko kenelläkään mitään tietoa, että kyseinen herra olisi jollakin tapaa tulossa ensi kauden ryhmäämme? Vai, onko kyseessä täysin tuulesta temmattu huhu?

Keskushyökkääjä Matt Cullenin NHL-ura jatkuu Carolina Hurricanesissa. Vapaana agenttina Hurricanesin kanssa yksivuotisen sopimuksen tehneen yhdysvaltalaiskiekkoilijan kontrahdin taloudellisia yksityiskohtia ei julkistettu.

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна

Viestin lähetti Ck
"HIFK:n tavoitteena on tällä kaudella vain ja ainoastaan voittaa mestaruus. Nyt on pojilla oppirahat maksettu ja enää ei harjoitella vaan nyt on tultava jo tulostakin."

"Olemme irtisanoneet pelaajien Dave Stathos ja Ladislav Benysekin sopimukset, koska tarvitsemme vapaita ulkomaalaispaikkoja jotta voisimme kauden aikana täydentää joukkuettamme jos on tarpeen."

"Olemme tehneet sopimuksen viime kaudella AHL:ssä pelanneen Ari Ahosen kanssa joka näin ottaa ykkösmaalivahdin paikan joukkueessamme ja pelaa koko kauden joukkueessamme vaikka lakko päättyisikin. Emme aio vielä hommata muita vahvistuksia NHL:n ulkopuolelta vaikka joukkueessamme onkin selkeä tarve vielä kakkoskentän sentterille ja laiturille. Syy on siinä, että olemme tehneet sopimukset pelaajien Olli Jokinen, Tuomo Ruutu, Jarkko Ruutu ja Marek Zidlickyn kanssa. Marek vie näistä yhden ulkomaalaispaikan."

"Zidlickyn, Jokisen ja Jarkko Ruudun sopimuksissa on myös pykälät joiden mukaan he pelaavat koko kauden HIFK:ssä jos lakko ei ole päättynyt kuukautta ennen SM-liigan siirtorajan loppumista joten meille jää vielä siinä tapauksessa aikaa etsiä heidän tilallensa korvaajat. Aiomme myös olla kokoajan kuulolla vahvistusten suhteen, koska me emme voi tietää loppuuko lakko ja milloin se loppuu jos loppuu. Siitä syystä me aiomme myös pitää huolen siitä, että meillä on kokoajan valmius hommata korvaajat mahdollisesti poistuvien pelaajien tilalle. "

Ck presidentiksi! Tai ainkin tiedottajaksi!

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Ollaan täs bygattu jengii...

Viestin lähetti Tpip
Kyllä. Eipä tuommoiseen pystyisi yksikään liigaseura. Märkiä unia saa aina nähdä, mutta jotain realismia mukaan?

Siksi laitoin tuon kuukauden ennen siirtorajaa aikarajaksi, koska muuten heidän pelaamiseensa HIFK:ssä on turha laittaa kaikkia kortteja pöytään HIFK:n kannalta katsottuna. Tuossa vaiheessa kun kautta olisi enää puolet jäljellä, niin mielestäni siinä vaiheessa se ei olisi enää täysin mahdotonta että he pelaisivat HIFK:ssä koko kauden. Joskin kyllä epätodennäköistä. Jokinen on kuitenkin pelannut 19 vuotiaasta asti NHL:ssä eikä yksi kausi Suomessa varmasti tekisi yhtään pahaa. Zidlicky sen sijaan ei tietojeni mukaan ole mitenkään innoissaan jenkeissä asumisesta vaikka toki raha hänellekin kelpaa, mutta mielestäni yksi vuosi Suomessa ei kuulosta hänenkään kohdalla mahdottomalta tietäen hänen fiiliksensä HIFK:stä ja Stadissa asumisesta.

Jos heidän kanssaan ei saataisi kyseistä sopimusta aikaan, niin sitten näillä kahdella vapaalla ulkomaalaispaikalla pitäsi hommata 2 pelaajaa viimeistään ennen siirtorajan umpeutumista vaikka nämä NHL pelaajat vielä HIFK:ssä pelaisivatkin. Paras vaihtoehto olisi hommata nämä vahvistukset jo nyt tai oikeastaan se paras aika vahvistusten hommaamiselle on jo mennyt, mutta viimeistään nyt pitäisi jotain tapahtua. Penan kesken kauden hommaamiset kun tunnetusti tiedetään eikä hän osaa kesken kauden hankkia tarvittavia pelaajia. Joku paremmin asian osaava tähän kyllä voisi pystyäkin.

Jermulle vielä, että kuka ihme täällä itkee mitään. Ehkä sinä? Minä ainakin kirjoitan vaan asioista jotka tällä hetkellä vallitsee HIFK:ssä. Minusta on tärkeää kritisoida puutteellisesta toiminnasta organisaation sisällä mikäli siihen on aihetta ja nyt näen, että siihen on aihetta. Jos se on sinun mielestäsi itkemistä, niin en voi mitään, mutta minä aion jatkaa organisaation kritisoimista niin kauan kuin näen sen aiheeliseksi ja niin kauan kun hommat sujuu niin kuin huippuorganisaatiolta odotetaan. Tällä hetkellä HIFK:n toiminta ei vastaa minun käsitystäni huippuorganisaation toiminnasta ja siitä syystä haluan tuoda näitä epäkohtia esiin kirjoituksillani.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Iltalehti tänään - Kvällstidningen idag

Otteita artikkelista "Joukkueemme on valmis"

1. "Vaikka joukkueemme on käytännössä täynnä, niin emme sulje ovia NHL-pelaajilta. Jos pelaajan ja seuran väliset yhteiset intressit kohtaavat, ja mikäli työsulku alkaa, HIFK:ssa voidaan nähdä NHL-pelaajia tulevalla kaudella"

2. "Vielä on selvittämättä yksittäisen NHL-pelaajan verotusasiat, ja myös vakuutusasioissa on vielä kysymysmerkkejä"

1. Minua pelottaa tuo "Jos pelaajan ja seuran yhteiset intressit kohtaavat". Tiedän, että niitten tuleekin kohdata, mutta.. hm.. kohtaako? Käydäänkö oikein vakavia neuvotteluja ja tehdäänkö vakavia tarjouksia. Ettei vain kävisi niin, että saamme kuulla että muut tarjosivat enemmän tai tarjouksemme eivät kelvanneet.
Onhan IFK tehnyt "tarjouksen" Teemu Selänteellekin aikoinaan.

2. Tästä Pena on aikaisemminkin puhunut ja nimenomaan verottajan näkemystä asiassa. Kuitenkin voisi kuvitella, että näistäkin veroasioista oltais otettu etukäteen selville. Onhan tämä työselkkaus-mahdollisuus ollut tiedossa jo jokunen vuosi.
Ehkä hän tarkoittaa jotakin muuta?

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Allekirjoitan tämän loistavan ja ytimekkään tekstinpätkän lähes omakseni, koska täysin samat ajatukset ovat minunkin päässäni&sydämmessäni. HYVÄ CK, todella asiallisesti kirjoitettu teskti ja toivottavasti kaikki nyt tajuaa että ainakaan allekirjoittanut ei "aina vaan valita" ja heitä paskaa Penan niskaan syyttä.

CK:n tekstinpätkä:

"Minä ainakin kirjoitan vaan asioista jotka tällä hetkellä vallitsee HIFK:ssä. Minusta on tärkeää kritisoida puutteellisesta toiminnasta organisaation sisällä mikäli siihen on aihetta ja nyt näen, että siihen on aihetta. Jos se on sinun mielestäsi itkemistä, niin en voi mitään, mutta minä aion jatkaa organisaation kritisoimista niin kauan kuin näen sen aiheeliseksi ja niin kauan kun hommat sujuu niin kuin huippuorganisaatiolta odotetaan. Tällä hetkellä HIFK:n toiminta ei vastaa minun käsitystäni huippuorganisaation toiminnasta ja siitä syystä haluan tuoda näitä epäkohtia esiin kirjoituksillani."

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

IFK:n organisaatiota saa ja pitääkin arvostella tilanteen mukaan, mutta jotain realistisuutta pitäisi olla kritiikissä ja tavoitteissa.

Muutamia kommentteja CK:n kirjoituksesta:
1. Kyllä IFK oli mielestäni kolmen suurimman mestariehdokkaan joukossa ennen viime kautta.

2. Varmaan 3-vuoden projektin tavoite oli mestaruus -04, mutta sitä ei nyt tullut. Lähellähän se oli. Eihän kukaan toimitusjohtaja voi luvata 100%:n varmuudella mestaruutta, koska liigassa on 12 muutakin joukkuetta, joista ainakin n. kuudella on realistinen mahdollisuus voittaa mestaruus.

3. Kolmen vuoden projekti laitettiin varmaankin käyntiin, koska organisaation johto oli juuri muuttunut, sekä myös joukkue. Lisäksi joukkueeseen oli otettu suuri määrä omia junioreita, joille haluttiin antaa aikaa kehittyä liigapelaajiksi. Mielestäni oikea teko, koska ainakin itse olin kyllästynyt katsomaan ns. munattomia palkkasotureita IFK:ssa. Matikainen tosin epäonnistui vahvistusten hankinnassa kaudella 01-02, mutta minun mielestä osan siitä voi laittaa kokemattomuuden ja edelliskauden yllättävän valmennuspestin piikkiin, kun hänen olisi pitänyt koota seuraavan kauden joukkuetta.

4. Kyllä nykyiselläkin joukkueella taistellaan mestaruudesta, mutta ei olla suurimpia suosikkeja. Eihän se 2.sentterin puute ole mihinkään kadonnut ja sen tietää varmasti valmennus ja johtokin. Luulisin, että nyt katsotaan NHL-kortti ja tehdään sen mukaan ratkaisut. Kyllähän se on kieltämättä uhkapeliä, mutta mielestäni se kannattaa. Vai pitäisikö nyt rahat tuhlata johonkin 'nobody ulkolaiseen', kun kuukauden päästä olisi mahdollisuus saada T. Ruutu? Jos NHL-kausi alkaakin, niin sitten hankitaan se tarvittava palanen. Ja kyllä, tiedän, että Pentin kesken kauden hankinnat ovat aina huonoja, mutta niin luulen johdon tällä hetkellä toimivan.

5. Mistä tiedät, kuinka paljon pelaajabudjetissa on vielä jäljellä rahaa?

6. Tuollaista tiedotetta saat odottaa hamaan loppuun asti. Realistisuutta mukaan.

Vaikka Matikainen on töpeksinyt näinä kolmen vuoden aikana, niin IFK:n menestyskäyrä on kuitenkin ollut kokoajan nouseva. Tosin lähes pohjalta on helppo nousta. IFK:lla on nyt huippuvalmentaja, jota ei meillä ollut koko 90-luvulla lukuunottamatta kaksikkoa W&S. Viime kaudella johdimme pitkään liigaa, jota ei ollut tapahtunut vuosiin. Lisäksi loppukauden kotipelit olivat mielestäni todella viihdyttäviä. Tuli tunne, että wanha kunnon IFK on palannut. Ja lähes sama joukkue jatkaa ensi kaudella jälleen vuoden kokeneempina. Vielä kun se pätevä 2. sentteri pelaisi ensi kevään pudotuspeleissä, niin olen tyytyväinen.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
Tietääkseni ainoastaan Tuomo Ruutu on sopimuksen alainen.

Eikös siinä tapauksessa T Ruutu lähde takaisin juuri silloin, kun työnantajansa määrää (aka pelit alkavat änärissä)? Pulinoitta, ilman sovittuja/keksittyjä ehtoja/pykäliä olemassa olevan sopimuksensa "päälle".

Näissä sopimuksen alaisissa pelaajissa on mielenkiintoinen pointti. Miksi NHL-seura ylipäätään antaisi "sopimuksenalaiselle työntekijälleen" luvan pelata muualla työsulun ajan? Miksi riskeerata "omaisuuttaan", josko vaikka hänelle sattuisi uran päättävä loukkaantuminen sinä aikana? Mä en juuri keksi muuta syytä kun "ylläpitää pelikuntoa mahdollisen työsulun ajan". Jos seurojen ja pelaajayhdistyksen sukset ovat siellä umpiristissä, kiinnostaako seuraa tällä hetkellä niin hitosti pelituntuman säilyttäminen? Vai : "jos ette pelaa täällä, ette pelaa kyllä muuallakaan". Itse en ainakaan tunne sikäläistä sopimustekniikkaa, jotta asia avautuisi ilman lisäfaktaa.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Näissä sopimuksen alaisissa pelaajissa on mielenkiintoinen pointti. Miksi NHL-seura ylipäätään antaisi "sopimuksenalaiselle työntekijälleen" luvan pelata muualla työsulun ajan? Miksi riskeerata "omaisuuttaan", josko vaikka hänelle sattuisi uran päättävä loukkaantuminen sinä aikana? Mä en juuri keksi muuta syytä kun "ylläpitää pelikuntoa mahdollisen työsulun ajan". Jos seurojen ja pelaajayhdistyksen sukset ovat siellä umpiristissä, kiinnostaako seuraa tällä hetkellä niin hitosti pelituntuman säilyttäminen? Vai : "jos ette pelaa täällä, ette pelaa kyllä muuallakaan". Itse en ainakaan tunne sikäläistä sopimustekniikkaa, jotta asia avautuisi ilman lisäfaktaa.
No mulle tulee heti mieleen se seikka että seuran on paha kieltää jotain heppua pelaamasta muualla jos ei se maksa sille kyseiseltä ajalta sopimuksen mukaista liksaa. Ja se voi kyllä tehdä jopa NHL-seuroillekin tiukkaa yrittää ylläpitää jotain 50 miljoonan taalan pelaajakasaa pelaamatta peliäkään.

Mutta enpä kyllä minäkään tunne sikäläistä sopimustekniikkaa, eli se siitä.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Senior
Eikös siinä tapauksessa T Ruutu lähde takaisin juuri silloin, kun työnantajansa määrää (aka pelit alkavat änärissä)? Pulinoitta, ilman sovittuja/keksittyjä ehtoja/pykäliä olemassa olevan sopimuksensa "päälle".

Missäs minä sanoin ettei lähde. Luetaan niitä tekstejä ennen kuin kommentoidaan.

Viestin lähetti Senior

Tämähän johtuu tietenkin siitä, että tuo lakko ei oikeastaan ole lakko vaan työnantajien järjestämä työsulku. Sen tähden kun työnantajat estävät työntekijöitä harjoittamasta ammattiaan, niin heillä on oikeus harjoittaa sitä muualla. Jos asia olisi toisinpäin, niin siinä tapauksessa omistajilla olisi varmasti asiaan jotain sanottavaakin.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti matti&teppo
No mulle tulee heti mieleen se seikka että seuran on paha kieltää jotain heppua pelaamasta muualla jos ei se maksa sille kyseiseltä ajalta sopimuksen mukaista liksaa. Ja se voi kyllä tehdä jopa NHL-seuroillekin tiukkaa yrittää ylläpitää jotain 50 miljoonan taalan pelaajakasaa pelaamatta peliäkään.

Mutta enpä kyllä minäkään tunne sikäläistä sopimustekniikkaa, eli se siitä.

Mä jään koko ajan tätä miettiessäni kiinni termeihin "voimassaoleva työsopimus" ja "työsulku". Eihän työsulku kai juridisesti ilman muuta tarkoita sitä, että työsopimus ei olisi voimassa. Työsopimuksessa varmaan on otettu kantaa pelaajan pelaamisiin monesta vinkkelistä, varsinkin amerikayhdysvalloissa, jossa on saman verran juristeja kuin Suomessa asukkaita.

Tässä saattaa hyvinkin piillä yksi syy siihen, ettei suomalaispelaajan ja suomalaisseuran ole niin vain yksinkertaista sopia "kaksistaan", mitä työsulun aikana pelaaja tekee toisaalla. En tosin minäkään tiedä, kunhan ääneen äimistelen.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
Missäs minä sanoin ettei lähde. Luetaan niitä tekstejä ennen kuin kommentoidaan.

Jep. Luin nopeasti ja meni Jarkot ja Tuomot sekaisin. Sulla se muuten tuntuu olevan jatkuva taipumus imeä herneitä nenääsi jos joku kirjoittamaasi kommentoi vaikkapa sävysästikin. Älä hitossa kommentoi niin paljon, jos nötet vedät koko ajan. Piismään.

Viestin lähetti Ck

Tämähän johtuu tietenkin siitä, että tuo lakko ei oikeastaan ole lakko vaan työnantajien järjestämä työsulku. Sen tähden kun työnantajat estävät työntekijöitä harjoittamasta ammattiaan, niin heillä on oikeus harjoittaa sitä muualla.

Uskon ymmärtäväni lakon ja työsulun eron. Mutta silti meinaat, että tunnetun amerikkajuridiikan edessä olisi noin vain
"oikeus harjoittaa sitä muualla"? En tiedä, mutta jotenkin epäilen.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Senior
Työsopimuksessa varmaan on otettu kantaa pelaajan pelaamisiin monesta vinkkelistä, varsinkin amerikayhdysvalloissa, jossa on saman verran juristeja kuin Suomessa asukkaita.

Aivan varmasti on otettu kantaa, jonka takia asian voikin mielestäni kääntää myös toisinpäin; mikäli ei olisi mahdollista työsulun johdosta tehdä työsopimusta muualle, melko varmasti samainen lakimiesarmeija olisi jo nyt haastamassa oikeuteen seuroja ja pelaajia, jotka ovat näitä in-case-of-lock-out-sopimuksia ympäri Eurooppaa jo tehneet.

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Mä jään koko ajan tätä miettiessäni kiinni termeihin "voimassaoleva työsopimus" ja "työsulku". Eihän työsulku kai juridisesti ilman muuta tarkoita sitä, että työsopimus ei olisi voimassa. Työsopimuksessa varmaan on otettu kantaa pelaajan pelaamisiin monesta vinkkelistä, varsinkin amerikayhdysvalloissa, jossa on saman verran juristeja kuin Suomessa asukkaita.

Tässä saattaa hyvinkin piillä yksi syy siihen, ettei suomalaispelaajan ja suomalaisseuran ole niin vain yksinkertaista sopia "kaksistaan", mitä työsulun aikana pelaaja tekee toisaalla. En tosin minäkään tiedä, kunhan ääneen äimistelen.
Tää on kyllä ihan totta ja Jenkkilässähän on periaatteessa kaikki mahdollista. Mutta kyllä mä toisaalta ihmettelen suuresti jos työnantaja pystyy tosta noin vaan ilmoittamaan että:

-"Joo nyt on sellainen tilanne että sulta loppu nyt duunit toistaiseksi, liksaa sä et siis tietenkään saa, mutta et sä kyllä saa mennä minnekään muuallekaan töihin. Jatketaan sitten kun tulee lisää töitä".

Siis sen mä kyllä ymmärrän että seura päättää pelaajan tekemisistä niin kauan kun palkka tulee tilille. Mutta jos palkanmaksu katkeaa niin kaiken järjen mukaan myös seuran päätäntävalta pelaajan suhteen katkeaa. Toki Jenkkilässä voi olla eri systeemit mutta outoa kyllä olisi.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti matti&teppo
Toki Jenkkilässä voi olla eri systeemit mutta outoa kyllä olisi.

Mahtaako Amerikan pykälähelvetissä mikään olla ymmärrettävää eurooppalaisen järjenjuoksun kannalta....

Uskon monen suomalaispelaajan olevan valmis ylläpitämään pelikuntoaan suomalaisseurassa palkan kannalta vaikkapa periaatteella "korvauksetta". Vakuutusmaksuista on tihkunut paljon näkemyksiä, mutta vähän tietoa. Eivätköhän ne kuitenkin monella ole hoidettavissa olevien summien rajoissa. Edelliset huomioiden on silti kovin vähän julkistettu "lakonaikaisia sopimuksia". Kyllä sen täytyy olla niin, että änärijuristit ovat hämmentämässä suomalaisseurojen pomot pelosta sekaisin ja henkihieveriin uhkauksillaan.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvää menoa

..mielestäni oikeasti täällä juuri nyt. Asiallista kritiikkiä ei meikäläinen ainakaan pidä itkuna, tämä esimerkiksi Renegadelle tiedoksi. Ja mielestäni kritiikkisi on asiallista, allekirjoitan itsekin siitä osan. HIFKin tiedotuspolitiikka on hanurista ja Pentin itsepäinen tapa pitää kaikki langat itsellään sen suhteen (siis tiedotuksen) aiheuttaa harmaita hiuksia itse kullekin. Olen tänään selvitellyt tilanteita aika monelta taholta, vaan en Penalta :). Tässä yhteenvetoa:

-käsitys siitä, että Matikainen haluaisi säästää kuluissa ja mennä jatkuvasti näillä, on väärä. Kääntäkää tämäkin Gagsin oivan esimerkin tapaan toisinpäin; pitkän linjan kiekkomies Matikainen haluaa itse asiassa yli kaiken HIFKille mestaruuden monen vuoden "pannassa" olonsa jälkeen. Siviilissä Matikainen funtsii HIFKin menestystä tuskastuttavan paljon, sanovat miehen paremmin tuntevat.

-rahahanoista päättää kuitenkin HIFKin hallitus, joka syystä tai toisesta pitää taloudellista menestystä urheilullista menestystä tärkeämpänä. Nythän on niin, että Penan surkuhupaisana alkuaikana HIFK tuli kuuluisaksi siitä, että makseli palkkoja ympäri Eurooppaa jätkille, jotka eivät pelanneet / valmentaneet meillä; Kobezda, osa Ciprussin palkasta, Mälkiä, Lehkonen.....Nyt tämä on lopetettu luultavasti hallituksen päätöksellä (periaatteessa hyvä niin), mutta se aiheuttaa aika vaikean lukkotilanteen; kun Vopatia / Stathosia / Benysekiä ei saada kaupaksi minnekään, ei ulkomaalaispaikkaa vapaudu. Ja ulkomaalaisvahvistusta ei hankita ennenkuin tämä taloudellinen yhtälö on jotenkin ratkaistu. Niinpä -tämän heitin jo sinä päivänä kun Santala lähti- näen niin, että kauteen lähdetään näillä ulkomaisilla ja uutta ulkomaista haetaan siten, että saadaan edes vähintään veroetu, jos Dynamo ei edelleenkään halua Vopatia paskan Jagrin tilalle. Ja tästä syystä Z ei missään tapauksessa kuulu HIFKin omiin suunnitelmiin lockoutin ajaksi. Ellei kaveri tule ilmaiseksi :)

-syy siihen, että tähän ulkomaalaissulkuun on ajauduttu, piilee siinä, että yrityksistä huolimatta HIFK ei näytä saavan kotimaista täydennystä Santalan tilalle. Ja tätä on haettu tosissaan ihan ison veden takaakin. Täydennykseksi on haettu myös laitahyökkääjää ja sivumennen sanoen Hannes Hyvöselle olisi nyt sosiaalinen tilaus. Kun kotimainen Santala meni vituiksi, HIFKin toimistolla kirottiin ennenkaikkea sitä, että kaikilla neljällä ulkomaisella on sopimus ensi kaudeksikin, Vopatilla ei vähiten fanien toiveesta

-NHL-ukoilla on todellakin yleisesti ottaen se tilanne, että kun työnantaja estää pääsyn työpaikalle, saavat he hakea töitä muualta sulun ajaksi. Mutta työnantajansa ei ole velvollinen esimerkiksi vakuuttamaan heitä täksi ajaksi. Tähtien sopimukset ovat yksilöllisiä, niissä voi paikoitellen (Forsberg) olla erikseen lupa/toivomus pelata Euroopassa, jos pelit eivät jatku NHL:ssä ja ykkösessä. Tuomolla on huippusalainen sopimus Chicagon kanssa, mutta kaikki merkit viittaavat kannaltamme erinomaiseen suuntaan, jos lockout tulee. Tai sanotaan nyt ainakin, että muualla Euroopassa Tuomo ei pelaa 99% varmuudella. OJ:n suhteen on HIFKin markkinat, ei OJ:n, sillä lockoutin tullessa sentteriosasto lienee kondiksessa. HIFKillä ei ole mitään kiirettä siis ymmärrettävistä syistä lyödä kiinni OJ:n sopparia. Jarkko ja Tuomo Ruutu ovat ilmaisseet halukkuutensa pelata kimpassa, Jakke on Aran luottomiehiä. Joten aika selkeitä merkkejä on siitäkin, että meillä on myös laitahyökkääjätäydennys lockoutin ajaksi. OJ:ta ei ehkä suoraan sanoen tarvita? Ei ainakaan isolla rahalla. Karu meininki, mutta mitä itse tekisitte jos Bröderna olisi tulossa?

-niin kauan kuin lockoutin tilanne on epävarma ja HIFKin ulkomaalaispakka (Stathos, Benysek, Vopat, Harkins) on pysyvä ilomme kuin paska Junttilan tuvan seinässä, HIFK on pattitilanteessa. Yllä olevista syistä. Ei mahdollista palkata varman päälle ulkomaista 2-sentteriä/hyökkääjää, kun ei ole tilaa. Ei vapaita kotimaisia riittävän tasokkaita signattavia ja näköpiirissä mahdollisuus saada tasokkaat kotimaiset täydennykset toista kautta = lockout. Joten mitäs tiedottelet muuta kuin että...odotellaan? Ja Maple Leaf on aivan oikeassa todetessaan, että minkään jengin toimari ei ole silmät ja korvat kiinni pelaajamarkkinoista ja jos olisin Pena (oujee!), soittaisin Hannes Hyvöselle ja sanoisin "Mistään muualta et saa samoja etuja kuin meiltä"

Syön hatullisen Hesburgerin tuotteita, jos HIFK pelaa koko kauden täydentämättä joukkuetta mitenkään hyökkäyksensä suhteen. Tässä kammottavassa lupauksessa siis mukana sekä lockout- että muut täydennykset.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Ollaan täs bygattu jengii...

Viestin lähetti Jake74
IFK:n organisaatiota saa ja pitääkin arvostella tilanteen mukaan, mutta jotain realistisuutta pitäisi olla kritiikissä ja tavoitteissa.

Minusta se on täysin realistista. Onko sinusta tänä kesänä HIFK:n organisaatiossa tehty jotain semmoista joka antaa sinulle positiivisen mielikuvan siitä, että jotain on tapahtunut?

Viestin lähetti Jake74
Muutamia kommentteja CK:n kirjoituksesta:
1. Kyllä IFK oli mielestäni kolmen suurimman mestariehdokkaan joukossa ennen viime kautta.

Minusta HIFK ei ollut viimekaudella ehdottomasti 3 suurimman mestariehdokkaan joukossa joskin se oli yksi muiden joukossa, eli noin 5-6 muun seuran kanssa. Minusta HIFK:n pitäisi olla siis ehdoton mestarisuosikki joka tai vähintäänkin joka toinen vuosi 2 muun seuran lisäksi jotka ovat Jokerit ja TPS, nykyään ehkä myös Kärpät.

Viestin lähetti Jake74
2. Varmaan 3-vuoden projektin tavoite oli mestaruus -04, mutta sitä ei nyt tullut. Lähellähän se oli. Eihän kukaan toimitusjohtaja voi luvata 100%:n varmuudella mestaruutta, koska liigassa on 12 muutakin joukkuetta, joista ainakin n. kuudella on realistinen mahdollisuus voittaa mestaruus.

Ei tullut ei vaikka luvattiin ja järjestettiin oikein 3 vuoden projekti sitä vartena. Tätä 3 vuoden projektia arvosteltiin jo silloin kovin sanoin ja jos tähtäin on tuommoisella aikavälillä, niin silloin se mitä luvataan pitää myös pitää. Minulle kelpaisi ennemminkin se, ja sitä vaadin, että HIFK:n kokoisen organisaation tavoite olisi joka vuosi mestaruus ja siihen pyrkiminen pitäisi myös osoittaa teoin. Vaikka sitä noiden vuosittaisten tavoitteiden ja tekojen jälkeen ei tulisi esim. 3 tai 4 vuoteen, niin silloin sille ei voisi mitään jos kuitenkin kaikki mitä olisi pystytty olisi tehty asian hyväksi.

Minua tosiaan ärsyttää se, että nyt sitä ei olla edes täysipainoisesti yritetty kaikin mahdollisin keinoin. Tänäkään vuonna siihen yrittämiseen ei tarvittaisi muuta kuin kunnnon ykkösmaalivahti, kakkoskentän sentteri ja laituri ja meikäläinen olisi ihan tyytyväinen. Tietenkin jos silti menisi alkukausi penkin alle, niin odottaisin yhdestä-kahteen lisävahvistusta, mutta jos silti kausi menisi mönkään, niin ainakin olisi yritetty. Näin ei ole mielestäni ollut Penan aikana ikinä, eikä se ole sitä tänä päivänäkään.

Viestin lähetti Jake74
3. Kolmen vuoden projekti laitettiin varmaankin käyntiin, koska organisaation johto oli juuri muuttunut, sekä myös joukkue. Lisäksi joukkueeseen oli otettu suuri määrä omia junioreita, joille haluttiin antaa aikaa kehittyä liigapelaajiksi. Mielestäni oikea teko, koska ainakin itse olin kyllästynyt katsomaan ns. munattomia palkkasotureita IFK:ssa. Matikainen tosin epäonnistui vahvistusten hankinnassa kaudella 01-02, mutta minun mielestä osan siitä voi laittaa kokemattomuuden ja edelliskauden yllättävän valmennuspestin piikkiin, kun hänen olisi pitänyt koota seuraavan kauden joukkuetta.

Minusta tuo ei ole mikään syy HIFK:n kokoisessa organisaatiossa. Jos kyseessä olisi esim. Saipa tai vaikkapa JYP, niin ymmärtäisin tuon 3 vuoden aikavälin, mutta kun kyseeessä on seura joka pelaa ihan eri pelimerkeillä tai ainakin pitäisi pelata, niin en sitä ymmärrä enkä sulata. Omien junioreiden nostaminen oli toki hyvä asia, mutta kun heidän pelikavereikseen olisi samalla pitänyt hommata kokeneita huippuluokan vahvistuksia, niin hommattiinkin pelaajia kuten Junkka, Podkonicky ja Ciprus.

Niinpä, kokemattomuuden piikkiin, miksi HIFKiin hommattiin kokematon amatööri hommaan joka kuuluisi kokeneelle kovan luokan ammattilaiselle ja jolle maksetaan sen mukaista palkkaa. NYt tätä palkkaa maksetaan tälle amatöörimäisesti työskentelevälle henkilölle jonka koulutukseen ja kokemattomuuteen on hukattu paljon euroja.

Viestin lähetti Jake74
4. Kyllä nykyiselläkin joukkueella taistellaan mestaruudesta, mutta ei olla suurimpia suosikkeja. Eihän se 2.sentterin puute ole mihinkään kadonnut ja sen tietää varmasti valmennus ja johtokin. Luulisin, että nyt katsotaan NHL-kortti ja tehdään sen mukaan ratkaisut. Kyllähän se on kieltämättä uhkapeliä, mutta mielestäni se kannattaa. Vai pitäisikö nyt rahat tuhlata johonkin 'nobody ulkolaiseen', kun kuukauden päästä olisi mahdollisuus saada T. Ruutu? Jos NHL-kausi alkaakin, niin sitten hankitaan se tarvittava palanen. Ja kyllä, tiedän, että Pentin kesken kauden hankinnat ovat aina huonoja, mutta niin luulen johdon tällä hetkellä toimivan.

Taistellaan kyllä. Kyllähän Pelicanskin taistelee mestaruudesta, mutta minulle ei riitä HIFK:n osalta se, että taistellaan vaan vaadin, että me olemme ennen kauden alkua yksi mestarisuosikeista joka vuosi. Kiinnostaisi myös nähdä se tarvittava palanen jonka Pena on kauden aikana hommannut. Minä en ainakaan pysty luottamaan, että semmoinen tarvittava palanen ilmestyisi tänäkään vuonna kesken kauden. Ja mitä tulee nobody ulkomaalaiseen, niin olen sitä mieltä ettei pitäisi hommata nobodyjä vaan ulkomaalainen joka olisi ennestään tunnettu tai ainakin vahvistus tälle joukkueelle. Toki Penan tuntien sieltä tosiaan tulisi joku nobody ja vieläpä kädetön sellainen, niin kuin aina ennenkin.

Viestin lähetti Jake74
5. Mistä tiedät, kuinka paljon pelaajabudjetissa on vielä jäljellä rahaa?

Siitä kun sanotaan että näillä mennään, saamieni tietojen pohjalta, siitä ettei mitään tapahdu vaikka pitäisi ja myöskin HIFK:n pelaajabudjetista. Toki siellä varmasti jotain ylimääräistä on, mutta en usko, että 3 vahvistukseen on millään.

Viestin lähetti Jake74
6. Tuollaista tiedotetta saat odottaa hamaan loppuun asti. Realistisuutta mukaan.

Niinpä, mutta en usko, että se olisi mahdotonta jos asiat olisi alunperinkin HIFK:ssä tehty ammattimaisella tavalla ja näin säästetty paljon euroja ym. Mahdollisesti joku ammattilainen siihen voisi silti tälläkin hetkellä pystyä, mutta Penan en usko siihen pystyvän vaikka toki sitä toivonkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.