Mainos

Roster watch 2004-05

• 603 589
  • 3 557
Tila
Viestiketju on suljettu.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti VT
Käsittääkseni vapaana ei ole Riksmania parempia kotimaisia.

Ari Ahosella ei vielä ole sopimusta ensi kaudeksi. Jos minun pitäisi valita huippukunnossa olevista Riksmanista ja Ahosesta, ottaisin Ahosen.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti VT

Eikö Nurmisen metsästys ole selvä merkki siitä, että uutta maalivahtia haetaan? Tässä epävarmassa tilanteessa (NHL) Stathosin muualle saaminen ei ole vaan mikään itsestäänselvyys. Vapautuvan ulkomaalaispaikan varaaminen Z:lle tai 2-sentterille tarkoittaa sitä, että Stathosin korvaaja tulisi Suomesta. Käsittääkseni vapaana ei ole Riksmania parempia kotimaisia.

Tällä palstalla kun kukaan ei tiedä tietääkö kukaan varmasti mistään.
Onko maalivahdin oltava vapaana? Haluaako joku tehdä vaihtarin? (Ehkä Pena on jo seulonnut tilanteen). Onhan sveduissakin ja muualla suomalaisia "imureita".

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Penalle työrauha

Olen kuulunut suurimpiin Pena kriitikoihin aina ja täysin aiheesta.

Viime vuosina näyttää Pena kuitenkin jotain oppineen. Täällä oleva kitinä, mm. Santala -jupakasta, on täysin perusteetonta ja naurettavaa. Yhdyn Isakssonin arvioihin.

Annetaan Penalle työrauha.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Renegade
Pleksi(t) kirjoitti että "Optimistina uskon tuohon"..mutta itse sanon vaan Isakssonin ylipositiiviseen tekstiin että "realistina EN usko tuohon".

Silloinhan Sinulla ei jää enää juotavaksi pettymyksen karvasta kalkkia. Jos kaikki menee putkeen, voit vain yllättyä todella positiivisesti.

Viestin lähetti Renegade

En ymmärrä miten noinkin kokenut kirjoittaja saa noinkin ylipositiivista tekstiä kirjoitettua, koska jos ajattelee tämän hetken tilannetta niin se ei lainkaan ole niin hyvä kun mitä täälä nyt Isaksson yrittää painottaa.

Saattaisiko johtua siitä, että on kutakuinkin perillä asioista, muttei viisaana kirjoita tänne _kovin yleiseen_ osioon niinkuin asiat ovat? Ei kai Isakssonia ihan paskanpuhujaksi pääse leimaamaan, jos kirjoitushistoriaansa vähän tutkii, eikö totta?

Viestin lähetti Renegade

Mutta juu, ei se Santalan lähtö mitenkään vaikuttanut. Mites tuommoinen poistunut 50-55 pistettä näkyy, ja sainatessamme Santala meillä oli sentterionglemaan ratkaisu mutta Santalan lähdettyä niin kaikki on yhtäkkiä hyvin =) Hyvä Pena.

Vaikutti helvetisti ja kyllä sen kaikki, Pena etunenässä (termillä ei tekemistä sen valmentajan kanssa), tietävät.

Mitä tulee edelleen Penan julkilausumiin/haastikseen Iltalehdissä: kuka kuvittelee hänen kertovan toimittajille, _ihan oikeasti_, missä mennään? Miksi kertoisi taustatyöstä tai keskeneräisyyksistä? Mitä se palvelisi paitsi hevijuusereiden kyltymätöntä tiedonhalua? Kuka muu seura on kertonut? Täältäkin pesee kyllä täyslaidallinen tilanteessa, jos muut kauhovat lakkopelaajista kermat ja IFK levittelee käsiään. Kahtellaan, toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Voin vain kuvitella myötäkommenttien määrän ja sävyn, jos täyspotti tulee.

Carlos

Jäsen
Re: Penalle työrauha

Viestin lähetti punainenpeto
Annetaan Penalle työrauha.

Jossain muussa joukkueessa annetaan "työrauhoja" mutta Hifkissä se ei kuulu tyyliin. Meillä on yli-innokkaat, vittumaiset, fanaattiset ja selkään puukottavat fanit, meillä ei anneta mitään helvetin pähkinäsaaren rauhoja.

Tietty sykli toistuu näköjään joka vuosi, aina samojen nimimerkkien toimesta:

Kesällä
X: Vittu kun toi Pena ei saa mitään aikaan.
Y: Jumalalauta, kauden alkuun on vielä monta kuukautta, odotellaan nyt rauhassa edes kauden alkuun, arvostellaan vasta sitten.

Syksyllä
X: Vittu kausi on jo menossa, ketään ei tulossa, mitä se Pena oikein meinaa???
Y: Ei arvostella keskeneräistä työtä, aikaa on Tammikuun loppuun.

Talvella
X: Siirtoraja meni jo umpeen ja vittu meille ei tullut ketään! Penalle kenkää!
Y: Katsotaan nyt huhtikuulle asti kunnes kausi päättyy, ei arvostella keskeneräistä työtä. Sitten minäkin katson missä ollaan ja kerron mielipiteeni.

Keväällä:
X: Vittu taas hävittiin nää plei-offit, Penalle kenkää heti!!!
Y: Mitä niitä menneitä arvostelemaan, annetaan kaverin näyttää ensin minkälaisen joukkueen saa kasattua ensi kaudeksi...

Loop

Minä ainakin olen helvetin huolissani ensi kaudesta. Kuten jo todettua, yksi paha loukkaantuminen, ja me taistelemme sijoituksista sääli-pleijareihin. Viime kaudella kävi kauhea joulu, ei tullut loukkaantumisia, mutta tällä kaudella ei pakosti olla yhtä onnekkaita.

Lienee selvää että ketään kunnon vahvistuksia ei saada ilman NHL:n avustusta. Ei ole saatu ikinä tässä vaiheessa ennenkään, eikä varmasti saada tälläkään kertaa. Kaikki panokset pantiin Santalaan, mikä mielestäni oli ihan oikein, mutta rosvo vei perkele kaiken. Eli jos NHL:ssä pelataan yksikin peli ensi kaudella, niin me olemme niin sanotusti fucked. Itse asiassa, jos NHL:ssä sittenkin pelataan, meillä voi käydä todella ohraisesti, sillä jokunen saattaisi jopa lähteä. Ja meillähän ei pidetä ketään väkipakolla.

Me ollaan hävitty tää kausi.

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Viestin lähetti Johannes
Ari Ahosella ei vielä ole sopimusta ensi kaudeksi. Jos minun pitäisi valita huippukunnossa olevista Riksmanista ja Ahosesta, ottaisin Ahosen.

Eipä siellä Jerseyssä taida olla kenelläkään maalivahdilla sopimusta... jos nyt oikein selasin virallisia sivuja.
Mutta korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
Kyllä minäkin Ahosen ottaisin mutta saatavuus on vaan pakkasen puolella.
Odottelen tässä ihan rauhassa koska tiedotettavaa tulee...
ja juon bissee.
Ilmatkin suosii näitä harrastuksia.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Senior

Mitä tulee edelleen Penan julkilausumiin/haastikseen Iltalehdissä: kuka kuvittelee hänen kertovan toimittajille, _ihan oikeasti_, missä mennään? Miksi kertoisi taustatyöstä tai keskeneräisyyksistä? Mitä se palvelisi paitsi hevijuusereiden kyltymätöntä tiedonhalua? Kuka muu seura on kertonut?

Pitääkö IFK:n toimia kuin muut?

Minä kuulun ainakin niihin, jotka odottavat tietoa. Syy on yksinkertaisesti se, että halusin juuri tänä vuonna tietää mitä IFK suunnittelee tulevaa kautta ajatellen, jotta tietäisin mihin rahani laitan mikäli kausikortin hankin.
IFK tiedotti kesäkuun alussa eräästä huippuhankinnasta. Joukkue on koossa, sanottiin ja kerrottin kuinka tällaista huippuhankintaa oltiin jo keväästä etsitty. Se sai taatusti eräät sponsorit (kuulisa "olen kuullut") liikkeelle ja se sai minut hankkimaan jälleen kausikortin.

Kun tämä huippuhankinta otti ja lähti (jälleen) minä ainakin katkeroiduin ja varsinkin kun IFK:n taholta kerrottiin, ettei itse asiassa ketään tarvitakaan. Sen jälkeen olemme lukeneet erilaisia "arvoitus kirjoituksia" eri meidoissa siitä, millä sopimuksella huippuhankinta tuli ja minkälainen sopimus hänen kanssa tehtiin ja tiedettiinkö hänen lähtösuunnitelmista vai eikö.

Kyllä minäki uskon vahvasti, että IFK:ssa tehdään ihan kunnollista duunia, mutta tällainen tiedottaminen ja käyttäytyminen kannattajia (ja sponssoreita) kohtaan katson olevan kohtuutonta.
Näin minun mielestäni, mutta siitä huolimatta uskon auringon nousevan vielä huomennakin.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Penalle työrauha

Viestin lähetti Carlos

Minä ainakin olen helvetin huolissani ensi kaudesta. Kuten jo todettua, yksi paha loukkaantuminen, ja me taistelemme sijoituksista sääli-pleijareihin. Viime kaudella kävi kauhea joulu, ei tullut loukkaantumisia, mutta tällä kaudella ei pakosti olla yhtä onnekkaita.

Sanopa yksikin SM-liiga joukkue, jonka rosteri kestää juuri heikkenemättä ykköskentän jamppojen loukkaantumisen. Itse en ainakaan pysty sellaista porukkaa nimeämään. Kyllähän jokaisessa joukkueessa on, ja tuleekin olla, tukku jätkiä, jotka ovat korvaamattomia ja joiden loukkaantuminen sotkee suunnitelmat pahemman kerran.

Minä en ole lainkaan huolissani siitäkin syystä, että yksikään viime kauden kärkijoukkueista ei ole sanottavammin vahvistunut. Esim. Jokerit vahvistuksineen on noussut kärkikastiin, mutta ei missään nimessä ohi. Hyvä tästä vielä tulee.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante

Kun tämä huippuhankinta otti ja lähti (jälleen) minä ainakin katkeroiduin ja varsinkin kun IFK:n taholta kerrottiin, ettei itse asiassa ketään tarvitakaan. Sen jälkeen olemme lukeneet erilaisia "arvoitus kirjoituksia" eri meidoissa siitä, millä sopimuksella huippuhankinta tuli ja minkälainen sopimus hänen kanssa tehtiin ja tiedettiinkö hänen lähtösuunnitelmista vai eikö.

Älä ymmärrä, että minäkään olisin tyytyväinen kesän tiedottamiseen. Joko tiedottamista ei ole ollut tai se on ollut liirumlaarumia ja bullshittiä. Kakkossentteriä on kohta haettu UKK:n valtavuosien verran, huoh, ja tänään puhutaan yhtä ja eilen toista.

Taidan olla yhtälailla huolissani ensi kaudensta kuin moni muu, vaikkei se joka kirjoituksessa näy. Minua vain joskus ketuttaa ehdoitta ideoitta tapahtuva yksisilmäinen teilaaminen.

Kovin vähän täällä on arvostettu pysyvyyttä. Jos haluaa, voi ajatella pirun positiiviseksi asiaksi, että joukkue on identtinen viime kauteen. Ajatellaanpa vaikka sen yhteenhistautumista, yksilöiden ja joukkueen kehitystä vuoden aikana, keskinäisiä henkilökemioita jne.

Eikö meillä olisi jo lupa odottaa ja olettaa hirsojen, vihkojen ja häbien liigatasoista läpimurtoa? Eikö heidän varaan voi laskea jo enemmäin, kuin viime kauden ailahtelevat aikaansaannoksensa?Kuka teistä olisi _nyt_ laittanut miehet mäelle ja mahdollisesti sivustakatsonut miesten läpimurrot muualla? Miehiin ollaan uskottu vuosikaudet ja odotettu hedelmää kärsivällisesti. Sen ymmärrän, että monilla kannattajilla alkaa usko loppumaan ikuista läpimurtoa odotellassa, mutta se on IFKn tietoisesti valitsema tie, jossa ei ainakaan pääse seuraa syyttämään kykyjen hukkaamisesta katsomatta niitä kortteja loppuun, eikö totta?

Kummin Sinä olisit halunnut tapahtuneen: - joukkue pysyy entisenlaisena ja sitä kautta noudattaa edes aiemmin lanseerattua ajatusta "omille mahdollisuus" vai että tusinan verran ukkoja olisi vaihdettu? Jos valitsit jälkimmäisen, niin vain virtuaalimaailmassa on mahdollista luetella kaksitoista paskinta ja ehdottaa ne korvattavaksi kiistattomilla liigatähdillä. Jos edelleen halutaan ajatella positiivisesti, voisi kuvitella hyviksi puoliksi nykyisyydessä:

- juokkue on taatusti yksi hitsaantunein liigaseura
- omistajan (urheiluseura) urheilulliset tavoitteet nuorisoliikunnan ja huippukiekon yksilöiden kehittämisessä "omassa talossa" toteutunee melko hyvin
- eikö sitäkin voisi ajatella positiiviseksi piirteeksi, että jos hankitaan, hankitaan kunnollinen. Silläkin riskillä, että mies lähti. Mikä tässä mättää? En osaa ajatella seestynyttä yksimielistä hyväksyntää hevijuusereilta vieläkään, jos olisi sainattu Kauppilat ja Sihvoset. (vittu mitä paskoja ne ottaa, kun olisi santaloita saatavilla). Hehän ovat tulleet nähdyksi ja kuka meistä keskinkertaisuuksia kaipaa keskinkertaisuuksille kavereiksi?

Koen kaudessa olevan, Carloksen näppärän kirjoituksen mukaisesti, arvostelemisen kannalta kolme kulminaatio-ajankohtaa. Kauden alku, tammikuun loppu ja kauden loppu. Nyt kai ei ole vielä mikään noista ajankohdista. Elokuun alussa en osaa vielä ottaa kantaa syyskuun puolivälin tilanteeseen. Lupaan kauden alkaessa kertoa kauden alun oman kantani.

Olipa sekavaa paskaa, mutten jaksa hioa.

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Kenties Sir Pentti on tuuminut muiden kiireidensä ohessa, että nyt on hyvä pitää ns. välivuosi usean vuoden menestysputken jälkeen? No eipähän tässä kiirusta ole, aikaa on ja jos olisi jostakin muusta henkilöstä kuin Sir Pentistä kyse, en olisi lainkaan huolissani.Mutta Pakilan multasormella on sen verran karmeat näytöt vns.vahvistuksien hankinnasta että ne odotusarvot hänen vahvistusten tasosta ovat reaalimailmassa elävältä pakostakin negatiiviset.
Hyvä bändi nytkin on kasassa, ei siinä mitään, mutta jos vakavasti kannusta puhutaan, se kakkoskenttä ja mv puuttuu taasen. Ainakin kakkosen sentteri ja laituri ja mv. Turre saattaisi olla se toinen laituri, mutta olisi kiva pitää kolmonen kasassa, niin olisi pirun hyvä ketju siinäkin.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos OJ ja TRuutu tulee vaikkain vain pieneksi aikaa niin ei nyt ole aika hankkiakaan sitä kakkosensentteriä vaan katsoa myöhemmin tilannetta rauhassa.

Mutta mitä sitten jos kausi jatkuu vasta helmikuun alussa ja siirtoraja on jo kiinni?

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Isakssonin tiedot vaikuttivat ihan hyviltä jos asiat näin tulevat menemään. Yksi asia kuitenkin huolestuttaa ja se on maalivahdit. Stathoksen vaihtaminen Riksmaniin ei meidän maalivahtien tasoa juurikaan nosta. Sen vapautuvan ulkomaalaispaikan käyttäisin itse mieluummin kokeneeseen NHL/AHL-veskariin tyyliin Thomas (jos kotimaista ei ole tarjolla) kuin Zetaan vaikka fanien suosikki onkin. Rosteri kuitenkin huutaa mielestäni ennemmin ykkösveskaria kuin pakkia. Pakkikalusto meillä on ennestään liigan parhain tai ainakin nimekkäin.

Stathos on pelannut hyvin runkosarjan pelit ja flopannut sitten pleijareissa. Juuso on pelannut hyvin yksittäisiä pelejä mutta todellinen paineensietokyky HIFK:n ykkösveskarina on mittaamatta. Joten siinä mielessä varsin isolla riskillä maalivahtien suhteen kauteen lähdettäisiin. HIFK:ssa on kuitenkin veskarin paineet ihan eri luokkaa kuin jossain maakunnissa jossa keskinkertainen veskari voi pelata hyvän kauden ilman turhia paineita.

Ja kyllä se vähän siinä vaiheessa hirvittää kun vastustajan veräjänsuulla seisovien kaverien selässä lukee, Kiprusoff, Nurminen, Hurme jne.

Mitä Ahoseen tulee niin hänhän on pelannut suurimman osan peleistä farmissa missä pelannee jatkossakin tuli lakko tai ei. Tai näin ainakin luulisin.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Yksikään järkevä ihminen/yritys ei suuremmin hiisku ulkopuolisille käynnissä olevista (sopimus)neuvotteluista. Tämä olisi lyhytnäköistä toimintaa ja heikentäisi huomattavasti kys. osapuolen luotettavuutta. Eli yleensä suu avataan vasta sitten, kun nimet on papereissa tai neuvottelut ovat lopullisesti päättyneet tuloksettomina. Syväkurkkujen tietotoimisto on sitten asia erikseen. Pena toimii kuten kaikki muutkin, eikä tiedoittele keskeneräisistä asioista. Ikäväähän se on venttailla, ymmärrän kyllä, mutta ei näistä asioista kukaan muukaan hirveästi ilmoittele.
Ja kannattaako niitä lehtiä uskoa ns. sokeasti. Niin kuin joku aikaisemmin kirjoitti -täysi luottamus valmentajalle->fudut viikon sisällä. Tälläkin hetkellä varmasti useamman agentin kanssa lähetellään fakseja, NHL:n tilanteeseen pitää ensin saada varmistus, ennenkuin aletaan turhia hötkyilemään. "Hätäilemällä tulee vain kusipäisiä lapsia", vai mites se nyt menikään.

Ihmetyttää hieman tuon Benysekin "poispotkiminen" joidenkin kirjoittajien kohdalla vain sen takia, että ulkomaalaispaikat ovat täynnä. Mieshän täytti paikkansa hyvin, ei häikäissyt, mutta pelasi perusvarmasti ja täytti paikkansa. Miksi mies pitäisi siis vaihtaa, kun ei ole mitään takeita miten korvaava pelaaja onnistuisi? Pitääkö muutos tehdä vain sen takia, kun muutkin seurat vaihtoivat pelaajiaan, muutaman kirjoittajan mielestä ilmeisesti näin.

Kautta ei ole vielä pelattu otteluakaan, joten turha surra vielä, myöhemmin ehtii kyllä hyvin, jos tarvitsee. Ja uskokaa pois, joukkueen yhtenäisyys on valttia Hifk:n tapaiselle joukkueelle. Vai oliko kausi 97-98 pelkkien positiivisten otsikoiden sävyttämä?

Viimeksi muokattu:

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Renegade
Kauhea määrää jossittelua ja ei huolta mistään.

En kyllä tuolla tavalla kirjoittanut. Yritin vain kuvitella, kuinka Matikaisen ajatus kulkee. Kokonaan eri asia on, meneekö kaikki Matikaisen suunnitelmien mukaan.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti VT
JHag ja Isaksson ovat kiteyttäneet hyvin nykytilanteen. Lockoutin todennäköisyys kasvaa päivä päivältä eikä Santalan lähtö ole enää samanlainen ongelma, vaikka tuskin kukaan sitä hyvänä asiana pitää

No ei tietenkään, tottakai Santala olisi ollut tervetullut. Ja Snaksterilta hyvä pointti eli viime kauden mantrani: HIFK ei pelaa Coloradoa ja Torontoa vastaan tulevallakaan kaudella. Riittää kun voittaa Kärpät, Jokerit ja Lukon. Realistinen katse muiden valtavina pidettyihin vahvistumisiin! Meillähän ei lasketa esimerkiksi Söden ja P.Saarisen pitämistä joukkueessa vahvistukseen verrattavissa olevaksi positiiviseksi asiaksi. Toisin sanoen jengi olisi paljon tyytyväisempää, jos Söde olisi tehnyt diilin NHL:ään, Saarinen mennyt Ipaan ja oltaisiin saatu tilalle Vallin ja Eskelinen tjsp. Silloinhan olisi tullut uusia pelaajia, jee!

Jatkan veljemme Carloksen listaa linjanvedosta:

Skene1: HIFK lataa tiskiin kesällä valmiit ulkomaalaisvahvistukset ja lyö muutenkin joukkueen lukkoon suhteellisen isolla rahalla

X: Vittu, nyt on jo pelaajabudjetti käytetty, mitäs sitten jos Heimo Hilleri loukkaa varpaansa tammikuussa? Tai Jimi Henriksson liukastuu saunassa marraskuussa? KETÄ VASTAAVIA ME SAADAAN SAATANA TILALLE KUN JENGI ON TÄSSÄ? En osta kausaria, jos tää menee näin. Vitun Pena, Stubb olisi hoitanut homman.
Y: Tosi hienoa, että permanentti on kasassa nyt jo, saadaan hinkattua joukkuetta yhteen hyväksi havaitun valmennuksen ohjeistamana. Ei tarvi etsiä apureita ja testattavia, joita on nähty monta kautta. Jos joku joukkueesta lähtee tai loukkaantuu, on korvaaja helpommin löydettävissä, kun ei tarvitse etsiä yleismiesjantusta. En mä silti kausaria osta, kun mitali ei ole 100% varma.

Skene2: HIFK jättää täyttämättä muutamankin strategisen paikan ja lähtee kauteen kevyehköllä joukkueella tiedottaen, että jengiä täydennetään tarpeen mukaan liigakauden aikana, koska talouskin täytyy pitää kunnossa. Ei ole varaa paskoihin vahvistuksiin.

X: Vittusaatana! Kyllä pitäis olla jo joukkueen avainmiehet joka ainoa kiinni tässä vaiheessa ja miksei ole käytetty edes kaikkia ulkolaispaikkoja? Meille tulee helvetinmoinen kiire täydentää ryhmää, ei noista omista Juunas Aanelosesta ja Mikael Mutkasesta oo saatana mihinkään, kakkoskentässä ilman mitään näyttöjä. Esimerkiks Lukossa, Ässissä, Sparta Prahassa, Luulajassa, Malmössä, Coloradossa, Hokkaidossa, Köpiksessä, Manchesterissa, Sydneyssä, Madridissa ja Forssassa on jo ihan vitunmoiset jengit kasassa. En osta kausaria!
Y: Hmm...ihan viisasta lähteä syksyyn katselemaan olisiko oma junnuosasto jo saanut ilmaa siipien alle. Jos kulkee, niin ihan vaan pari täydennystä varman päälle kauden mittaan. Jos ei, niin rosterissa on runsaasti tilaa. Meillä on niin hyvä koutsi, että se saa tonkin nipun neljän sakkiin runkosarjassa. En mä kausaria osta kuitenkaan, kun telkkarista tulee aina Pioni ja Från dag till dag silloin kun olisi matseja.

Lopputulos: Jokainen aito HIFK-fani lusii elinkautista ja hankkii kuitenkin nöyränä kausarin ja istuu koko talven valittamassa paskaa jengiä, huonoa peluutusta, kalliita lippuja, kallista bisseä ynnä muuta.

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Senior
Kovin vähän täällä on arvostettu pysyvyyttä. Jos haluaa, voi ajatella pirun positiiviseksi asiaksi, että joukkue on identtinen viime kauteen. Ajatellaanpa vaikka sen yhteenhistautumista, yksilöiden ja joukkueen kehitystä vuoden aikana, keskinäisiä henkilökemioita jne.

Niin, siis sanottakoon nyt vielä että arvostan viime kautisen joukkueen koossa pysymistä ihan tavattoman paljon. Olen ihan varma että ensi kausi tulee olemaan "the kausi" näille nuorille miehillemme, tämä on siis positiivista. Vain yhtä kovanluokan vahvistusta huutaa, ja siitä olen huolissani. Tosin paljon huonomminkin voisi mennä.

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Analyytikko_
Ihmetyttää hieman tuon Benysekin "poispotkiminen" joidenkin kirjoittajien kohdalla vain sen takia, että ulkomaalaispaikat ovat täynnä. Mieshän täytti paikkansa hyvin, ei häikäissyt, mutta pelasi perusvarmasti ja täytti paikkansa. Miksi mies pitäisi siis vaihtaa, kun ei ole mitään takeita miten korvaava pelaaja onnistuisi? Pitääkö muutos tehdä vain sen takia, kun muutkin seurat vaihtoivat pelaajiaan, muutaman kirjoittajan mielestä ilmeisesti näin.

Juu minua ihmetyttää sama juttu. Sen lisäksi haluaisin todeta että Beny häkäisi viime kauden otteillaan ainakin minun silmissäni. Illasta toiseen seurasin haltioituneena hänen peliään, kerrassaan timantti kaveri. Ainoa vaan että hän ei johda pistepörssiä eikä räisky otsikoissa, mutta mahtavan hyvä pelimies. Ja uskon että ensi kaudella niitä pisteitäkin tulee enemmän.

Ja minä muuten lupaan että en osta Hifkin kausaria tulevalle kaudelle. En vaikka tulisi mikä mariolemiöögretzky rosteriin. Mutta seuraavalle kaudelle taidan sitten ostaakin, ja sitä seuraavalle, ja sitäseuraavalle... ;-)

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Jos HIFK:n johto, Pentti etunenässä, olisi rakentanut tulevan kauden joukkueen hyvin, niin me emme olisi näin helvetin riippuvaisia ykkösektjusta. On surkean yksisilmäsitä rakentaa joukkue niin, että ykkösen niskoille rakennetaan noin 140 tehopistettä ja että 2-4 ketjut tekevät sitä omaa hommaa. Tämä ei ole missään sarjassa koskaan onnistunut. Hankkimalla 2 takuukova pelaajaa esim viime keväänä (NIITÄ OLI!) niin olisimme aivan eri tilanteessa. Onhan se lähes surkuhupaisaa, että olemme tällä hetkellä riippuvaisia NHL-tilanteesta, näinhän sen EI pitänyt Pentin mukaan olla! Anyway, e hankittu ainuttakaan hyökkääjää, joten Laineet ja Luttiset häröilee loukkaantumisten takia ensi kaudella 2-3 ketjuissa ja sen on traagista. Mistä Pentti ne kovat hyökkääjät löytää kesken kauden, jos ne ei löydetty keväälläkään?

Jos esim. Harkins loukkaantuu esimerkiksi lokakuuussa ja on 3 kuukautta poissa olemme täysin pinteessä. Jos tämä vastaava haaveir tapahtuisi muissa suurissa joukkueissa (TPS, Jokerit tai Kärpät) nin ei se tunnu lainkaan yhtä pahasti. Metropolit, Alatalo tai vaikka Viuhkola poissa 3 kuukautta, niin ei se tilanne ole lainkaan vastaav akuin HIFK:ssa. meillä ei ole ykkösen jälkeen mitään ja viime kauden "joulupronssi" vaati täydellisen tuurin, onnistumisen, loukkaantumisminimoinnin ja kaikki loksahti kohdalleen. Olisitteko näin luottavaisia, jos Ilves olisikin voittanut (johti sarjaa 3-1) meidät ja olisimme olleet täysin eri sijoilla. Viime kausi oli kaiken kaikkiaan semmoinen huikea nappikausi, että sellaista tuuria ei nähdä tänä vuonna, valitettavasti.

Laskekaapa vaikka itse, miten paljon vähemmän runkosarja-pisteitä meillä on ensi vuosi kasassa, jos esim ykkösen jokainen pelaaja pudottaa 10 pistettä (realistinen) viime kauden saldoista! Kukaan viime kauden 2-4 ketjun pelaajista ei nimittäin nosta omaa pistesaldoaan 10 pisteellä!

olen vaan realistisen huolissani että viime kauden bingo sokaisee fanit ja johdon, ja että tällä joukkueella oikeasti odotetaan menestystä. On myös katsotava muiden rostereita, esim kummakin lähinaapurit. Kovaa materiaalinparannusta sekä lännessä etä idässä.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Senior:

Olemme samoilla linjoilla, siis?
Kuitenkaan en muista kirjoittaneeni mitään negatiivista pysyvyydestä tai maininnut, että omat junnut tulisi siirtää sivuun.
Kuitenkin, ennen viime kautta, täällä kyllä puoli julkisesti haluttiin päästä monistakin omista junnuista eroon, eivät olleet esittäneet mitään ja kolmen vuoden projektin loppuosa oli edessä. Minäkin puolustin Hirsoa täällä kun tiedotettiin Harkinsin tulosta ja jengi alkoi muokkaamaan erilaisia ketjukoostumuksia. Minä sanoin, että annetaan Hirsolle mahdollisuus - ja sanon sen edelleen. En kuitenkaan ole heivaamassa Harkinsia pois - päinvastoin.

En muistaakseni ole myöskään kirjoitellut missään, että IFK tulisi hankkia "tusinan" verran vahvistuksia, enkä kirjoittanut etteikö IFK:n tulisi hankkia kunnollisia vahvistuksia.

Olet oikeassa, kuten myös Carlos, että mainitsemanne ajankohdat ovat kulminaatiopisteitä, mutta katson silti itselläni olevan oikeus kritisoida niitä asioita (tai sitä asiaa), jotka vaikuttavat minun päätöksentekoon kun kyseessä on yli 700 euroa maksava kausikortti, joka tulee lunastaa ja maksaa ennen kauden alkua.
Toisille se ehkä ei ole niinkään tärkeä asia mutta minulle se on.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
"Ja minä muuten lupaan että en osta Hifkin kausaria tulevalle kaudelle. En vaikka tulisi mikä mariolemiöögretzky rosteriin. "

Ehkä kuitenkin ostat kausikirjan, koska siellä on varmasti helvetisti uusia pelaajia ja heidän haastatteluja =)

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Jokainen aito HIFK-fani lusii elinkautista nöyränä.

Klips, klips...Tuon voisin polttaa nahkaani. Taidattekos paremmin kiteyttää? Kuin JHag, siis.

(lainausta leikelty, jos joku ei tajunnut)

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiljaa hyvää tulee tässä tilanteessa

Kiitos taas Isaksson hyvistä kommenteista. Ajattelemme aika samansuuntaisesti. Pena voi nyt minunkin mielestäni katsoa tilannetta kohtalaisen rauhallisesti. Muuttuvia tekijöitä on juuri nyt niin paljon, että rauhallisuus on valttia.

Ensin on syytä katsoa mihin suuntaan tuo NHL- työsulku kallistuu, sen saanemme tietää World Cupin jälkeen. Nyt ei ole pelkästään kysymys siitä tuleeko työsulkua vai ei, vaan myöskin siitä missä ilmapiirissä se tulee jos on tullakseen. Voinemme olla kohtuullisen varmoja siitä, että yksi sun toinen ennustaja alkaa nopeastikin spekuleeraamaan työsulun ajallisesta kestosta, mikäli se yleensä toteutuu.

Vaikka täällä moni on huolestunut Stathoksesta on kuitenkin muistettava, että hän on pelannut runkosarjan otteluita hyvin, on vuoden verran vanhempi kuin viime vuonna ja on ainakin henkisesti oppinut jotain viime vuoden playareista. Edessä on nyt runkosarjaa, eikä playoff. Eli Stathos voi pelata minun puolestani vaikka koko alkusyksyn joulukuuhun asti Jannen parina, ilman että minä otan siitä mitään paineita. Joulukuussa tiedämme myös paremmin miten NHL työsulku on edennyt jos se on vielä päällä.

Mitä tulee tuohon keskushyökkääjään, niin olen samaa mieltä siitä, että sellainen tarvitaan, mutta taas jos työsulkua tulee niin meillä on ehkä jopa tunkua sentteripuolella, ja jos työsulkua ei tule niin voimme vielä hankkia kyseistä herraa syys-lokakuussa. Tässä onkin ainoa riskimomentti, mutta mikäli Pena nyt sainaa sentterin ja työsulku tuleekin päälle, niin Pena on taas tehnyt turhan kalliin hankinnan. (oishan se pitänyt tietää ammattimiehenä että työsulku tulee...)

Aika harva on näillä sivulla puhunut Eetu Holmasta. Tässä on sentteri mun makuuni, iso mies, jakaa kohtuullisesti, hyvät kädet ja menee jopa maalille. Kausi alkoi hyvin viime vuonna ja tyssäsi ikävään silmävammaan. Nyt Holma trenaa kavereitten mukana. Onko meillä tässä kauden yllätyskortti ? Olisikin kivaa tietää Holmasta jotain ja kuulostella missä kunnossa kaveri on ja millä mielellä valmennus katsoo miestä. Mikäli Holman silmä on taas kunnossa olisin valmis veikkaamaan, että tämä mies voi vielä nousta puskista ratkaisevaan rooliin tänä kautena.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante

Olet oikeassa, kuten myös Carlos, että mainitsemanne ajankohdat ovat kulminaatiopisteitä, mutta katson silti itselläni olevan oikeus kritisoida niitä asioita (tai sitä asiaa), jotka vaikuttavat minun päätöksentekoon kun kyseessä on yli 700 euroa maksava kausikortti, joka tulee lunastaa ja maksaa ennen kauden alkua.
Toisille se ehkä ei ole niinkään tärkeä asia mutta minulle se on.

Hyvinkin olemme samoilla linjoilla, jep. Se, että satuin lainaamaan juuri Sinun kirjoitusta, oli enemmän sattumaa, kuin mielipiteittesi kyseenalaistamista.

Mitä tulee kausikorttiasiaan, minä ostan sen maksoi sitten vaikka 1500 € pala. Niin täällä tekisi moni muukin muumio, oletan. Ei kausikortin ostamattomuus ole vaihtoehto. Olipa tulija sitten heedberin nikke tai tuun-entuu santala. Kortti ostetaan ja tsirkkuja vahdataan tauotta, pulinat pois.

Asiasta toiseen: Yllättävän vähän Lundellin peräti verraton viime kevään pleijaripelaaminen on tuonut kannattajien uskoa tekemiseensä. Umpipaska mikä umpipaska ikivanhoine mokineen. Mä en taida olla veskaritilanteesta ihan niin huolissani, kuin moni muu. JHagin sanoin, ei sen tarvii torjua Forsbergien vetoja. Olihan viime kevät vahva näyttö Janilta, että edes mahdollisesti olisi kehittynyt maalivahtina ja hänen varaan voisi laskea vähän enemmän ensi kaudellakin?

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Re: Hiljaa hyvää tulee tässä tilanteessa

Viestin lähetti RoopeS

Aika harva on näillä sivulla puhunut Eetu Holmasta. Tässä on sentteri mun makuuni, iso mies, jakaa kohtuullisesti, hyvät kädet ja menee jopa maalille. Kausi alkoi hyvin viime vuonna ja tyssäsi ikävään silmävammaan. Nyt Holma trenaa kavereitten mukana. Onko meillä tässä kauden yllätyskortti ? Olisikin kivaa tietää Holmasta jotain ja kuulostella missä kunnossa kaveri on ja millä mielellä valmennus katsoo miestä. Mikäli Holman silmä on taas kunnossa olisin valmis veikkaamaan, että tämä mies voi vielä nousta puskista ratkaisevaan rooliin tänä kautena.

Täysin samaa mieltä Roope-setä. Holman silmävamma oli helvetin huono homma viime kaudella. Äijä oli just päässyt hyvin edelliskauden sisäänajon jälkeen rytmiin kiinni. Tulostakin syntyi. Kukaan muu ryhmämme junnuista ei ole herättänyt ainakaan minussa samanlaista tunnetta, kuin Holma. Ensi peleistä lähtien Holmasta huomasi hänen pärjäävän tässä liigassa. Äijä taistelee koko ajan jäällä ei anna yhtään periksi. Ottakaa mallia muut junnut Eetulta. Uskon parikymmentä pinnaa rikkoontuvan tällä kaudella varmasti, jollei loukkaannu.

Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Eetu

Viestin lähetti RoopeS

Eetu taitaa taas kuulua (Hank Pikkaraisen ja Mikko Kurvisen ohella)taas siihen porukkaan, jota lainaillaan Mestis-jengien vahvistuksiksi. Kovin paljon en yllättyisi, jos suuntana olisi (taas) Kirkkonummi. Salamat olisi mielellään pitäneet Holman koko loppukevään, mikä näin jälkeenpäin ajatellen ei olisi ollut ollenkaan huono homma. IFK:lla ei ollut Eetulle mitään käyttöä paluun jälkeen. Tämä setti voi toistua tälläkin kaudella, varsinkin jos NHL-senttereitä (OJ/Tuomo) onnistutaan pestaamaan.

Silmän näkökyky ei ole vielä 100%, mutta Eetu pystyy pelaamaan. Saa vain nähdä, riittääkö peliaikaa IFK:ssa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.