Piruvie, sen kerran kun olisin halunnut tulla palstalle synnyttämään spekulaatiota ja heittelemään nimiä ympäriinsä, se on jo tehty.
Ensimmäisen kerran jäähallissa neljään kuukauteen. Matkalla duunista himaan poikkesin IFK:n harkoissa (Thornton, ei ollut lehtiötä, virheistä on opittu). Kovaa menivät kaverit kieltämättä. Poissa siis Pärä, Söde ja Janne.
Ketjut (ulkomuistista):
Luttinen-Harkins-Kuhta
Järvinen-Häppölä-Backes
Vopat-Hirschovts-Laine
Fagerstedt-Holma-Vihko
Pakkiparit:
Pikkarainen-Karalahti
Hovinen-Saarinen
Benysek-Kultanen
Kurvinen-Turunen
Maalivahdit:
Stathos
Riksman
Todella pienellä ryhmällä siis treenaavat. Viisi ulkolaista siis, saako harkkapeleissä pelata enemmän kuin kiintiö sallii? Jos ei, mielenkiintoista nähdä muutokset Kangasniemelle ja Marskiin. Itse ajattelin välittömästi tajuttuani kuka on toisena mokkena, että kyseessä on try-out -tyylinen ratkaisu.. Voihan tietty olla vain harjoittelemassakin. Backetia koskien sama pohdinta. Mielenkiinnolla kyllä itse venailen harkkapelejä, vaikken pääse niitä katsomaan kuin vasta aikaisintaan Kirkkonummelle ensi viikon torstaina.
Niin ja harkat olivat tosiaan ihan vapaat, minua(kaan) ei tullut kukaan häätämään. Ainoastaan muutamat tutut pelaajat kävivät kysymässä kesäkuulumiset.
Backesista paha sanoa yksien treenien perusteella juuri mitään. Isokokoinen, hyvä luistelemaan, rannelaukaus lähtee suht hyvin, "ilkeä", ajaa kiinni runkoon. Periaatteessa mielenkiintoinen pelaaja, mutta olisiko riittävä ratkaisu sentteriongelmaan.. Joku ko. pelaajaa paremmin tunteva voisi ottaa kantaa.
Jos spekuloidaan hieman rosterilla, esim. Backesin tulolla. Riksmanille voisi rustata pahvin, ja pistää Daven pihalle. Omissa silmissäni vähintään samantasoisia eikä viime kevään jäljiltä itselläni ole juuri luottamusta Daveen. Backes kakkosen keskelle, toiseen laitaan Vopat/Häppölä ja toiseen joku uusi laituri.
Noh, harkkapelien pelaajalistat antavat ehkä pientä osviittaa mahdollisista pelaajamuutoksista.