Tormentori
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Njuu kyllä minä mieluummin Spanhelin pistäisin pihalle kuin Vopin. Vopi voisi taklata hieman enemmän mutta muuten ole ollut tyytyväinen. Vanhat kunnon puhuttelut ja tuijotukset ovat tulleet takaisin.
Viestin lähetti Pärde
Kuule Ck, mene sinä ensin niin mun ei tarvitse.
Viestin lähetti Pärde
Miksi muuten mainitsit minut, et uskalla JHagille tai muille aukoa päätäsi?
Viestin lähetti Pärde
Tekisi melkein mieli haistattaa nyt, mutta sun takias ei kannata ottaa pelikieltoa tai menettää kirjoitusoikeuksia. HVM-jätkä.
Viestin lähetti Pärde
Oletko muuten paljonkin käynyt katsomassa pelejä? Vopi pisti eilen pari hyvää niittiä, muuten ollut kokonaisuutena aika pehmeä tällä kaudella. Luulee olevansa tätä nykyä taitopelaaja. Hävettää katsella tuota ja muistaa, että kyse on samasta kaverista joka tuli tänne Ilveksestä pari vuotta sitten.
Viestin lähetti Pärde
Peloite Vopi on, vielä toistaiseksi. Saa nähdä vaan kuinka kauan. Lakkaisi leikkimästä calounia ja palaisi entiseen tyyliinsä, minäkin pidin siitä.
Viestin lähetti Pärde
edit: En ole nähnyt tilastoja, mutta näppituntumalta sanoisin, että esim. Turre Järvinen taklaa enemmän kuin Vopi.
Viestin lähetti Pärde
edit2: Enkä muuten nyt äkkisilteen keksi, mistä sait päähäsi idean, että täällä "dissattaisiin" Vopia. Kunhan on vaihdettu mielipiteitä siitä, kenen pitäisi lähteä mahdollisen vahvistuksen tieltä. Ei kai se minun vikani ole, että Vopi on ollut pettymys tänä syksynä ja varsinkin hinta-/laatusuhteeltaan.
Viestin lähetti Ck
Olen käynyt ihan tarpeeksi peleissä nähdäkseni sen, että te olette väärässä Spanhelin ja Vopatin suhteen. Jos nyt kuitenkin käy niin, että minä olen väärässä niin lupaan kyllä sitten myös tunnustaa sen. Mitään merkkejä tästä ei kyllä ole nähtävissä. Jos sinua hävettää katsella Vopatia niin minua hävettää varmasti tuplasti katsella Spanhelin toilailuja. Kymmenen prosenttinen Vopat on paljon tärkeämpi IFK:lle kuin sata prosenttinen Spanhel josta ei ole IFK:lle kuin haittaa.
--------------------------------
Uskon, että Vopat on peloite SM-liigassa niin kauan kuin pelaa täällä. Toivottavasti vielä ainakin pari vuotta.
Ainakin paljon enemmän kuin Spanhel jonka taklaukset voi laskea yhden käden sormilla.
Kyllä minäkin pidän Järvisen Turresta ja yksi syy taas lisää miksi Spanhelista pitäisi päästä eroon. Näin saataisiin Järviselle lisää peliaikaa, koska hän pystyy tekemään samat asiat mitkä Spanhelkin.
---------------------------------
En jaksa keräillä sinulle tähän esimerkkejä "dissauksesta", mutta selviä merkkejä siihen on nähtävissä monessakin kirjoituksessa.
---------------------------------
Kyllä hän ehkä on ollut pieni pettymys pisteiden valossa, mutta jos miehellä ollut näinkin vaikea syksy kaikkine perhe ongelmineen, niin se on ihan ymmärrettävää. Siihen nähden hän on pelannut erittäinkin hyvin. Ne tapahtumat eivät voi olla vaikuttamatta pelaajaan ja silloin jääkiekko ei todellakaan ole tärkein asia maailmassa. Nyt on ollut nähtävissä jo valoa tunnelin päässä ja pilkahduksia Vopatin oikeasta pelityylistä.
Jukka Seppo on kuulemma jo täydessä valmiudessa. Odottaa enää Penan faksia.Viestin lähetti toimittaja
Yksikin HYVÄ kauppa voisi piristää koko jengiä mutta tuleeko sitä koskaan? Epäilen.
Viestin lähetti Kempes
Ck Sen myönnän, ettei Vopatkaan ole pelannut odotusten mukaisesti, mutta hänestä on enemmän hyötyä joukkueelle kuin Spaanielista.
Paras kommentti, jonka olen kuullut Spanielista tuli eräältä liigavalmentajalta (samalla arvioi Vopatia) . Se meni jotenkin näin: 'En ymmärrä miten IFK pitää kyseistä heppua joukkueessa. Meillä ei olisi tuollaiselle kaverille mitään käyttöä. Ei Vopatkaan ole pelannut hyvin, mutta kun pleijarit alkavat, Vopat olisi silloin tarpeellinen pelaaja joukkueelle kuin joukkueelle."
Viestin lähetti Kempes
Johannes
Tarkoitin toista liigavalmentajaa, en sitä, josta sinä kirjoitat. Joten valikoiva muisti ei tässä pidä paikkaansa. Mutta se valmentaja, joka sanoi sinun mainitsemillasi sanoilla on entinen liiga-valmentaja. En ihmettele miksi... (hymiöitä perään...).
Vaikken sinänsä koe edes tarpeelliseksi vastakkainasettaa Vopatia ja Spanhelia, täytyy antaa tunnustusta Ck:n kirjoitukselle, joka sisälsi mutun lisäksi konkreettisia asioita ja esimerkkejä.Viestin lähetti Ck
Spanhelilta noitakin ominaisuuksia on turha etsiä.
Viestin lähetti Pärde
Ehkä Martin Spanhelin ei ole tarkoituskaan taklata? Tai sitten hänen työsarkansa on sellainen, että taklauksia seuraavat tilanteista jälkeenjäämiset eivät tule kuuloonkaan.
Viestin lähetti lintu
Tappelut.
Vopatia voidaan pitää SM-liigan kovimpana hanskaajana tällä hetkellä.
Viestin lähetti cobol
Vopatilla on ollut mahdollisuus hanskata (ei siis sitoa kuten teki Grönmannille ja Heleniukselle) vaikka kuinka paljon, mutta Vopatin hanskauksia tuskin nähdään jatkossakaan. Ja hanskaus on varmasti osalle IFK-kannattajista ilmiönäkin sen verran outo, joten hanskauksen voi määritellä sellaiseksi, joita näkee NHL-otteluissa ja jollaisen Valtonen & Hana järjestivät.
Viestin lähetti Pärde
Mutta miksemme me yhtä hyvin tunne sympatiaa Martin Spanhelia kohtaan? Hän pelaa vieraassa kaupungissa vieraassa maassa. Erään haastattelun mukaan hän todella viihtyy täällä. Miksi hänen pitäisi pahoittaa mielensä ja lähteä muualle?
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Kempes&Johannes, kuka se entinen liigavalmentaja oli? Onko etunimi Ilpo ja sukunimen eka kirjain S??
Viestin lähetti rossoblu
Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, että Spanhel olisi joukkueen huonoin mies, tai että hän pelaisi odotuksia huonommin. Kysymys on vain siitä, että Spanhelin näkymättömille ominaisuuksille ei ole käyttöä ja ennenkaikkea siitä, että tarvitsemme sen pelintekijän ja maalintekijän.
Viestin lähetti JHag
Jaa, ei kai se noinkaan ole? Kyllä hyvin roolitettu joukkue näyttää mielestäni tällaiselta ykköskentän osalta:
Vopat - Vopat - Vopat
Vopat - Vopat
Viestin lähetti Johannes
Tämä sun ykköskentällinen on ihan lapsellinen. Siinä ei ole ollenkaan pf-tyylistä hyökkäjää. Minä ainakin antaisin kenkää Vopatille ja palkkaisin joukkueeseen Roman Vopatin, koska hän on maailman ainoa pf-tyylinen hyökkääjä.
Viestin lähetti kapa76
Niin ja miten olisi Roman Vopatin sijasta Jan Vopat. Hänellä on joku ihovaiva kuulemma mutta mitä se haittaa. Vopat on Vopat.
Viestin lähetti Pärde
Sitten asiaan. Missä määrin sinä voit sanoa meidän olevan väärässä, se jäi hieman askarruttamaan? Oletko mahdollisesti pätevöityneempi tarkkailijana tai muuten vaan parempi ihminen? Tähän "Spanhelista on vain haittaa" -juttuun minulla on vain yksi, hyvin selkeä vastaus, joka ei jätä tilaa selittelyille: Martin Spanhel pelaa edelleen Helsingin IFK:ssa, kuten on tehnyt elokuusta lähtien.
Viestin lähetti Pärde
Vopatin ura on aika hiuskarvan varassa sekin, siihen loppuisi pelotteet ym. Itse tarkoitin lähinnä sitä, mitä voisi käydä jos Vopi luopuu kokonaan loukkaantumisalttiista pelitavastaan. Ei sitä kovin moni kauaa pelkää, jos tietää, että kaveri on pelkkää sanahelinää ilman tekoja. Toistaiseksi kuitenkin pelote on vielä voimissaan ja hyvä niin.
Viestin lähetti Pärde
Ehkä Martin Spanhelin ei ole tarkoituskaan taklata? Tai sitten hänen työsarkansa on sellainen, että taklauksia seuraavat tilanteista jälkeenjäämiset eivät tule kuuloonkaan.
Viestin lähetti Pärde
Järvisen Turre, vaikka onkin yksi suosikkinuoristani, ei pystyisi hoitamaan Spanhelin ruutua. Ainakaan jatkamalla samalla omaa fyysistä karvauspeliään. Enkä muuten usko, että Turren fysiikkakaan riittäisi tähän. Tämänkin muuten todistaa se seikka, että Martin Spanhel edelleen kiekkoilee Helsingin IFK:ssa.
Viestin lähetti Pärde
Nyt kun otit asian puheeksi, niin olen minä tosiaan tainnut tuhertaa muutaman provosoivaksi miellettävän kirjoitelman Vopista, mutta sen takana ei ole niinkään tarkoitus mollata Vopia tyystin vaan toimia eräänlaisena vastavetona Spanhelin niskaansasaamalle paskamäärälle. Eli toisin sanoen minua vituttaa se.
Viestin lähetti Pärde
On kaksi tapaa tarkastella pelaajien suorituksia joukkueessa, järki- ja tunnepohja. Monet täällä suhtautuvat kaikkeen tunnepohjalla ("Vopi on kingi, vittu Spanhel on paska ulos se"), toiset totaalisesti järkipohjalla ja toiset osaan tunne- ja osaan järkipohjalla. Itse yritän parhaani mukaan tarkastella pelaajia järkipohjalta, muutama poikkeusta lukuunottamatta (Pärä). Tottakai minäkin tiedän, että Vopilla on ollut vaikeaa ja tunnen sympatiaa häntä kohtaan. Mutta miksemme me yhtä hyvin tunne sympatiaa Martin Spanhelia kohtaan? Hän pelaa vieraassa kaupungissa vieraassa maassa. Erään haastattelun mukaan hän todella viihtyy täällä. Miksi hänen pitäisi pahoittaa mielensä ja lähteä muualle?
Viestin lähetti Pärde
Sitten vielä lopuksi kaikille selvennykseksi, minulla ei ole mitään Vopin jäämistä vastaan. Itse asiassa toivonkin, ettei kenenkään tarvitsisi tästä joukkueesta lähteä, vaikka joku tulisikin uutena mukaan. Se nyt vaan on joskus suht mahdotonta ja minä valitsisin Vopin lähtijäksi. Syitä olen jo luetellut jossain yhteydessä. Niin, ja minäkin toivon näkeväni lisää niitä Lukko-pelissä muutaman hetken välähtäneitä otteita. Niissä Vopi on parhaimmillaan.
Viestin lähetti Pärde
Minä en todellakaan ole ajokoirakiekon kannattaja, pidän fyysisestä kiekosta yhtä paljon kuin suurin osa muistakin tänne kirjoittavista. Minä kuitenkin tiedostan sen, ettei jok'ikinen pelaaja joukkueessa voi olla yleisöä huudattava pommikone, vaan joukkue tarvitsee palasia muihinkin tarkoituksiin. Martin Spanhel on juuri tällainen osa palapeliä nimeltä HIFK 03-04.
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Nyt alkaa mennä jo vähän liian lapselliseksi keskustelu Spanhelista ja Vopatista....
Viestin lähetti Ck
Aika outoa, että samassa kappaleessa kerrot kuinka tarkastelet pelaajia järkipohjalta, mutta kuitenkin yrität vedota tunteisiin Spanhelin sympaattisuudesta. Spanhelin pitäisi pahoitta sen takia mielensä ja lähteä joukkueesta, koska ei ole tarpeeksi hyvä pelaaja. Maailma on täynnä sympaattisia ihmisiä, mutta kaikki heistä ei ole hyviä kiekkoilijoita.
Viestin lähetti Ck
En usko että Vopat ikinä tulee luopumaan pelityylistään, koska silloin hänen hommansa jäkiekkoilijana loppuvat siihen. Uskonkin, että niin kauan kuin Vopat pelaa, hän myös pelaa niin kuin Vopatin kuuluukin.
-----------------------------
Järvinen tai kuka tahansa muukin pystyy hoitamaan Spanhelin hommat, koska siihen ei mitään ihmeempiä tarvita. Itse en ole edes varma josko Spanhelilla edes on mitään erityistä osaamisaluetta. Ihan tavalliselta sunnuntailuistelijalta hän minusta vaikuttaa ja tuommoisia pelaajia löytyy esimerkiksi Mestiksestä pilvin pimein.
Martin Spanhel pelaa HIFK:ssä sen takia koska Pentti "The Pena" Matikainen ei osaa scoutata pelaajia kesken kauden.
Nähtävästi Spanhelin niskaan ei ole kaadettu vielä tarpeeksi paskaa, koska jotkut näyttävät häntä vieläkin puolustavan.
On hyvinkin mahdollista, että pidät fyysisestä pelistä, mutta siksi juuri ihmettelenkin miksi puolustelet Spanhelia.