Viestin lähetti cobol
Tuohonhan et usko edes itse. Vopatista ei ole hanskaamaan siitä yksinkertaisesta syystä, että hän ei voi ottaa iskuja vastaan. Kuten Vopat itse sanoi, hän ei halua hanskata enää eikä ole siitä edes koskaan pitänyt. Osin tuo pitämättömyys varmasti liittyy siihen, että näin on parempi sanoa. Kun on haluja, mutta ei ole enää kykyjä... Vopatilla on ollut mahdollisuus hanskata (ei siis sitoa kuten teki Grönmannille ja Heleniukselle) vaikka kuinka paljon, mutta Vopatin hanskauksia tuskin nähdään jatkossakaan. Ja hanskaus on varmasti osalle IFK-kannattajista ilmiönäkin sen verran outo, joten hanskauksen voi määritellä sellaiseksi, joita näkee NHL-otteluissa ja jollaisen Valtonen & Hana järjestivät.
Niin, jätit tahallaan pois lainauksesta sen kohdan jossa kehun myös Helgeä... ;-).
Niin, ei Vopat varmasti lähde haastamaan jos ei tilanne sitä vaadi. On aivan turhaa mennä riskeemaaran ura ja terveys tällaisen takia. Vopat kuitenkin tilanteen tullessa voittaa jokaisen SM-liigan pelaajan, Heleniusta lukuunottamatta. Ei Vopatin taidot minnekään ole kadonneet, tiedät kuitenkin itsekin kuinka kova Vopat kotoisessa liigassa on tarvittaessa.
Ja puhut asiaa, SM-liigan "tappelut" eivät ole kunnon hanskauksia, kysykääpä vaikka Heleniukselta tai Vopatilta. Sm-liigassa ei liiemmin olla kunnon tappeluja nähty, osin tuomarilinjankin takia. Onhan SM-liigassa sentään monta kansainvälisestikin kovaa nyrkkisankaria.
Olen kuitenkin aivan varma ettei 95% liigapelaajista uskalla Vopatia haastaa, vaikka Vopat iskuja pelkääkin.