Viestin lähetti Muksu
- - -
Santala tai Ruutu ei mielestäni edes ole ongelman ydin - minun mielestäni se on Benysek tai Spanhel. Ulkomaalaiskiintiössä pitäisi tässä vaiheessa olla varaa sopeutumiseen, ja sitä saisi mieluusti olla itseasiassa vielä toiseenkin sopeutumiseen siltä varalta, että joku suomalainen aivan avainpelaaja menetetään koko kaudeksi heti kättelyssä.
Niin, ei kai se ongelma nimiä mainitsemalla kummene. Pakistoon tarvittiin Kantorin + Zidin korvaaja, joksi Benysek on hankittu. Ei siis molempien vaan toisen. Spanhelin kohdalla kävi taas niin kuin aina aiemmin Penan hommissa. Kun kantti ei kestä vedättää ja odottaa NHL- leireiltä putoavia äijiä, niin turvaudutaan ensimmäiseen vastaan tulijaan. Spanielin agentti varmasti osasi vedättää tyyliin otatko-vai-jätätkö?. Pena on huono noissa hommissa. Joku ehdotti että junan kyytiin, minun puolestani vaikka sen alle...
Noh, näillä mennään sano entinen IFK-fani. Spanieli joutuu nyt kyllä ensimmäisenä suurennuslasin alle. Hänhän se täytti ikään kuin turhaan ulkomaalaiskiintiön. Fanit tuntien on parempi että maali/peli- tahti jatkuu, muuten alkaa tukka tutista hyvinkin pian. Mutta no hätä, toivomisen lisäksi olen samaa mieltä Ä..jne -hallituksen kanssa että Spanieli = snaipperi, joka saa paljon anteeksi kunhan tekee maaleja.
Harkins tässä enemmän pelottaa. Tod.näk. on toisaalta ainoa joka osaa voittaa aloituksia. Mutta jos keskittyy pelkästään siihen ja suomalaisiin naisiin, niin heikoilla jäillä ollaan. Onneksi ei olla ulkojäillä. Ei upota. Eikä pudota. Toivottavasti Ara nyt osaa kertoa Harkinsille, että Tuomon poistuttua kuvioista hän on nyt se meidän messias. Ehkä siten innostuu ottamaan tämän homman tosissaan, eikä pelkästään jää rahastukseen kuten viime kaudella. Nääs kun Ämeriikässä helposti pidetään Ruotsin kakkossarjaa Suomen ykköstä vastaavana...
Noh, ykkönen on nyt siis selvä: Pärssinen - Harkins - Kuhta, kakkosena toinen ketju joka jo toimii: Vopat - Häppölä - Spanhel ja kolmosena se toinen: Grunn - Viitaluoma - Vihko. Nelosessa onkin sitten säpinää, kun Eetun ja Hirson ympärillä vuorotellen pyöritetään Luttista, Fagerstedtia, Järvistä, Lainetta, jne.
Meillä on siten viisi sentteriä, riittävästi laitureita ja periaatteessa yksi maan parhaista valmentajista. Nyt onkin sitten aika ottaa miehistä mittaa.