Roope Taponen – läpimurtoa hakemassa

  • 163 891
  • 1 284

Janikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Tapsa perseili kyllä itsekin viime kaudella aika paljon. Ero Hoviseen oli räikeä aina kun tämä pääsi pelaamaan, vaikka edessä jatkui se sama puolustuspelin sekoilu. Nyt on ollut onneksi ihan eri meno.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Minusta Tapsa perseili kyllä itsekin viime kaudella aika paljon. Ero Hoviseen oli räikeä aina kun tämä pääsi pelaamaan, vaikka edessä jatkui se sama puolustuspelin sekoilu. Nyt on ollut onneksi ihan eri meno.
Totta toinen puoli, mutta oletkos koskaan ajatellut sellaista asiaa, että maalivahtien torjuntatyylikin saattaa vaikuttaa siihen, miten omassa päässä pärjätään?

Jopa NHL-tasolla on nähty näitä ”täydellisiä epäonnistumisia” ja ”uskomattomia tuhkimotarinoita” samojen tyyppien kohdalla => veskarilla on joku heikompi kohta omassa pelissään ja hänen uusi joukkueensa antaa omalla pelitavallaan liikaa kuteja vastustajalle juuri sinne ”heikkouteen” = ei se whittu saa edes silmiään kiinni, hiuksista huittuun! Ja sitten seuraava jengi pellaakin sen heikkouden aina pois ja eiku Vezinaa pukkaa!!

Olen tällä palstalla koittanut vasta n. 20 v. tuoda esiin sitä puolta, että veskari on kriittinen osa joukkueen puolustusalueen puolustuspeliä, ja sitä pitää pystyä varioimaan veskarin ominaisuuksien mukaan. Mutta hän on vain osa sitä…
 

JKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taposella xGA 10,8 ja PM 7. Kertoo siitä että Tapsa on pelastanut keskimäärin 1 maalin per peli odottamaan nähden.

Tuossa vertailussa jakaa kärkipaikkaa Saipan veskan kanssa ja vähemmän yllättäen myös perinteisemmissä tilaistoissa ovat kärkikahinoissa.

Hyvä startti Tapsalta kauteen, kuten koko joukkueelta. Tänään pitää taas laittaa parasta pöytään.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Minusta Tapsa perseili kyllä itsekin viime kaudella aika paljon.
Perseili ihan totaalisesti ja vain Hovisen hienot otteet pelastivat meidät täydelliseltä nöyryytykseltä. Eihän Taposen otteissa mitään vikaa ollut viimekään kauden alussa. Tärkeissä peleissä Taponen ei ole vielä urallaan onnistunut. Tänäkään vuonna meillä ei ole mitään back up plääniä jos taas käy niin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ei noista maaleista kyllä Taposta voi syyttää. Esim. 1-4:ssä SaiPa sai laukoa varmaan puolen tusinaa jäätä pitkin. Ota nyt sitten kiinni, kun pakit eivät siivoa.
Ehkä 1-5 oli vähän helppo, mutta kyllä siinäkin punainen matto oli jäällä ja laukaustakin peitettiin.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perseili ihan totaalisesti ja vain Hovisen hienot otteet pelastivat meidät täydelliseltä nöyryytykseltä. Eihän Taposen otteissa mitään vikaa ollut viimekään kauden alussa. Tärkeissä peleissä Taponen ei ole vielä urallaan onnistunut. Tänäkään vuonna meillä ei ole mitään back up plääniä jos taas käy niin.


Tätä mä olen just sanonut ja painottanut täällä varmaan tuhat kertaa just sitä asiaa, että tämä joukkue todella tarvitsee sen toisen kunnon veskarin tälle kaudelle Taposen lisäksi. Nyt jos Taposella tulee tässä runkosarjan aikana ja varsinkin play offseissa näitä tämän illan matsin kaltaisia otteita, niin onhan se nyt aivan eri tilanne heittää sinne maalille vaihdosta vaikka Ortio, Olkinuora tai joku kokenut ulkomaalainen veskari, kun mitä Vinni tai Elias, jotka ovat vielä täysin keltanokkia näissä mittelöissä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Viime kaudella kun Taponen otettiin pois maalista ja Hovinen luisteli sisään niin sitä uskoi vielä voittoon. Nyt sitä vaan rukoilee ettei vastustaja iske 10 tauluun.
Paska peli Roopelta. Ensi viikolla mahdollisuus palauttaa uskoa. Silti olen sitä mieltä että tarvitaan ihan uusi maalivahti tuonne.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Tämä on jo nähty monena vuotena ettei kulje. Eikä todennäköisesti tule kulkemaankaan.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Tätä mä olen just sanonut ja painottanut täällä varmaan tuhat kertaa just sitä asiaa, että tämä joukkue todella tarvitsee sen toisen kunnon veskarin tälle kaudelle Taposen lisäksi. Nyt jos Taposella tulee tässä runkosarjan aikana ja varsinkin play offseissa näitä tämän illan matsin kaltaisia otteita, niin onhan se nyt aivan eri tilanne heittää sinne maalille vaihdosta vaikka Ortio, Olkinuora tai joku kokenut ulkomaalainen veskari, kun mitä Vinni tai Elias, jotka ovat vielä täysin keltanokkia näissä mittelöissä.

Sä halusit Kaarlehtoa tänne, et sun puheille ei kyl voi antaa painoarvoa mitä tulee maalivahteihin..
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eilen juuri ehdin kirjoittamaan, että Taposen suurin haaste on saada hyvän ja huonon pelin välinen ero mahdollisimman pieneksi. Näin se on huippumaalivahdeilla ja kuten nämä back-2-back pelit osoittivat niin Taposella on pitkä matka sille tasolle. Onneksi kyseessä on vielä nuori kehittyvä maalivahti.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tätä mä olen just sanonut ja painottanut täällä varmaan tuhat kertaa just sitä asiaa, että tämä joukkue todella tarvitsee sen toisen kunnon veskarin tälle kaudelle Taposen lisäksi. Nyt jos Taposella tulee tässä runkosarjan aikana ja varsinkin play offseissa näitä tämän illan matsin kaltaisia otteita, niin onhan se nyt aivan eri tilanne heittää sinne maalille vaihdosta vaikka Ortio, Olkinuora tai joku kokenut ulkomaalainen veskari, kun mitä Vinni tai Elias, jotka ovat vielä täysin keltanokkia näissä mittelöissä.

Myy Juho Olkinuoralle ajatus tulla IFK:n kakkoseksi, kakkosveskarin liksalla?
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sä halusit Kaarlehtoa tänne, et sun puheille ei kyl voi antaa painoarvoa mitä tulee maalivahteihin..


Äläs nyt. Mä olisin halunnut tänne ykkösveskariksi ennen kautta mm. Metsolaa, Olkinuoraa tai Ortiota ja huolisin heitä tänne edelleenkin, jos vaan olisivat tulossa. Vaikka Metsola toki voidaankin meidän osalta valitettavasti jo unohtaa.

Kaarlehdon olisin ottanut tänne vain kakkos- tai kolmosveskariksi, riippuen siitä keitä täällä olisi ollut muita veskareita. Mutta järjestys olisi ollut mulla seuraava: 1. Metsola/Olkinuora/Ortio 2. Taponen 3. Kaarlehto.

Ja jos oikein vaan fyrkkaa olisi ollut ja olisi ollut mahdollista, niin olisin voinut hankkia tänne jopa kaksi noista ykkösveskariksi mainitusta kolmikosta! Siinä vasta olisikin ollut kova trio veskareita, kun Taponen olisi ollut kolmosveskarin roolissa ja samalla niitä pelejä olisi voinut myös jakaa tasaisesti ja antaa lepovuoroja pitkän kauden aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös