Roni Hirvonen HIFK:ssa

  • 91 968
  • 355

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Jatkoajalla löysäili kahdesti yhdessä vaihdossa ja jälkimmäisestä tuli JyPin voittomaali. Toinen vaihtoehto on että Hirvonen on vaan umpisurkea luistelija.
Jälkimmäinen on ainakin fakta.
Löysäilyä on vaikea aukottomasti todistaa.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä luulin vielä hetki sitten, että Roni ei ollut tänään kokoonpanossa. En kiinnittänyt häneen kertaakaan huomiota kentällä. Joo, seurasin peliä vain 80 % panoksella, mutta kuitenkin alusta loppuun. Vilkaisin hetki sitten tilastoja ja jumatsuka, sehän pelasi yli 16 minsaa! Mitä on tapahtunut? Missä on viime kauden ahneesti pelaava, itsevarma Roni Hirvonen?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mä luulin vielä hetki sitten, että Roni ei ollut tänään kokoonpanossa. En kiinnittänyt häneen kertaakaan huomiota kentällä. Joo, seurasin peliä vain 80 % panoksella, mutta kuitenkin alusta loppuun. Vilkaisin hetki sitten tilastoja ja jumatsuka, sehän pelasi yli 16 minsaa! Mitä on tapahtunut? Missä on viime kauden ahneesti pelaava, itsevarma Roni Hirvonen?
Jospa noilla lähes kaikilla on pitkä korona?
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Mestikseen hakemaan sitä fiilistä!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@-Kantor-

jatkan hieman oikeassa ketjussa. Meillä kaikilla on oikeus mielipiteeseen: Onko Hirvonen keskushyökkäksi tarpeeksi nopea?

Minusta keskushyökkääjä on hänelle ominainen paikka juurikin tuon hieman puutteellisen liikkeen takia. Itse näen kiekossa tärkeämpänä, että laitureilla riittää liike.

Tämä on mielipide ja siitä on vaikea väitellä. Kumpikin on oikeassa omassa maailmassaan.

Mutta jos mennään kysymykseen onko Hirvonen Salmelaisen paperilla keskushyökkääjä vai ei eli onko meidän keskushyökkääjät paperilla:

Paajanen
Koivistoinen
Hirvonen
Seppälä
Väänänen
Kaskimäki

6 kpl

vai Hirvonen laiturina ja olisi vain 5 kpl, joista 2 junnuja, niin tässä en näe mielipideasiaa.

Kun Hirvonen varattiin NHLään hän pelasi Keskushyökkääjää ja oli pelannut sitä junnuna Espoossa. On varmasti pelannut laidalla joitakin pelejä. Niinhän joskus tehdään, että luodaan "1.nyrkkejä" kuten esimerkkini mukaisesti MGn laittaminen maajoukkueessa laitaan.

Mutta kasvatukseltaan ja junnutaustaltaan Hirvonen on keskushyökkääjä ja hänen toivotaan täällä ottavan paikka keskushyökkääjänä ja niin ihan IFKon omat sivutkin niin ilmoittavat:

 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mutta kasvatukseltaan ja junnutaustaltaan Hirvonen on keskushyökkääjä ja hänen toivotaan täällä ottavan paikka keskushyökkääjänä ja niin ihan IFKon omat sivutkin niin ilmoittavat:

Vastasin sinulle jo toisessa ketjussa. On sanalla sanoen outo näkökulma, että se vähemmän luisteluvoimainen pelaaja tulisi nykylätkässä istuttaa mielummin keskelle kuin laidalle. Tämä ajatusmalli toimi ehkä joskus viivelähtöjen kultakaudella. Tätä tukee myös se, ettei IFK:ssa paria matsia lukuunottamatta ole näin toimittu edes vallitsevassa sentteripulassa vaikka Hirvonen on ollut kokoajan "käytettävissä".

Missä tuossa linkissä mainitaan, että IFK:ssa toivotaan Hirvosen ottavan paikan keskushyökkääjänä?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Vastasin sinulle jo toisessa ketjussa. On sanalla sanoen outo näkökulma, että liikkeeltään hitaamman kaverin voisi nykylätkässä istuttaa mielummin keskelle kuin laidalle. Tämä ajatusmalli toimi ehkä joskus viivelähtöjen kultakaudella.

Missä tuossa IFK-linkissä mainitaan, että IFK:ssa toivotaan Hirvosen ottavan paikan keskushyökkääjänä?

Hänet esitellään siinä Keskushyökkääjänä.

Jos Salmelainen olisi asiasta eri mieltä, niin eiköhän tuo teksti olisi jo muutettu.

Tuo "toivoo ottavan paikan" tietenkin oli oma analyysini, koska jos olisin laittanut lauseen muotoon:

"IFK esitelee Roni Hirvosen keskushyökkääjäksi."

Niin sitten saisi täällä vastata kysymykseen (ties kuinka monetta kertaa uudelleen), että NO MIKSEI PELAA KESKUSHYÖKKÄÄJÄNÄ? Koin, että IFK toivoo on pehmeämpi ja välttelisi minulle esitetyt kysymykset, joihin en osaa vastata jos ja kun kirjoittajat eivät itse "fill in the blanks"

Mutta vastaisin: En tiedä. Luulen tietäväni ja luulen tietäväni miksi MGkin laitettiin MM-kisoissa laitaan, mutta en ole Jalonen, Pennanen tai Peltonen, joten vastaukseni voi olla väärä.

Mutta voin korjata miten mun olisi pitänyt tuo "toivoo ottavan" kohta siis kirjoittaa?:

"IFKn sivujen mukaan, jotka väistämättä myös Salmelainen on nähnyt, esittelevät Roni Hirvosen keskushyökkääjäksi.

Täten voimme olettaa, että Salmelainen on Hirvosen hankkinut nimenomaan keskikaistaa ajatelleen. Täten HIFK ei ole lähtenyt (ainakaan mielestään) tähän kauteen kolmella sentterillä, kuten moni tällä palstalla väittää. Nämä ovat olettamuksia, mutta näin oletan."


Edelleen. Sinulla ja muilla on oikeus mielipiteeseen, ettei tällä hetkellä toiseksi parhaalla pistemiehellämme riitä liike keskushyökkääjäksi. Itse taas lähestyisin eri kantilta ja alkaisin nimenomaan peluuttamaan Hirvosta keskellä, koska uskon hänen olevan siinä parempi kun pääsee takaisin omalle paikalleen, joka on junnuvuosien aikana ollut selkäytimessä. Pari peliä voi mennä totutellessa, kun ei ole vähään aikaan pelannut, mutta uskon, että Hirvosen avulla saataisiin yksi toimiva ketju, kun hän taas löytää sen junnu-aikojen sentteripelinsä, jossa hänet tituuleerattin yhdeksi Suomen lahjakkaimmaksi junnuksi ja teki sentterin paikalta samanlaiset tehot Espossa kuin Kaapo Kakko junnuna.

Eiköhän tämä riitä tästä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hänet esitellään siinä Keskushyökkääjänä.

Jos Salmelainen olisi asiasta eri mieltä, niin eiköhän tuo teksti olisi jo muutettu.

Tuo "toivoo ottavan paikan" tietenkin oli oma analyysini, koska jos olisin laittanut lauseen muotoon:

"IFK esitelee Roni Hirvosen keskushyökkääjäksi."

Niin sitten saisi täällä vastata kysymykseen (ties kuinka monetta kertaa uudelleen), että NO MIKSEI PELAA KESKUSHYÖKKÄÄJÄNÄ? Koin, että IFK toivoo on pehmeämpi ja välttelisi minulle esitetyt kysymykset, joihin en osaa vastata jos ja kun kirjoittajat eivät itse "fill in the blanks"

Mutta vastaisin: En tiedä. Luulen tietäväni ja luulen tietäväni miksi MGkin laitettiin MM-kisoissa laitaan, mutta en ole Jalonen, Pennanen tai Peltonen, joten vastaukseni voi olla väärä.

Mutta voin korjata miten mun olisi pitänyt tuo "toivoo ottavan" kohta siis kirjoittaa?:

"IFKn sivujen mukaan, jotka väistämättä myös Salmelainen on nähnyt, esittelevät Roni Hirvosen keskushyökkääjäksi.

Täten voimme olettaa, että Salmelainen on Hirvosen hankkinut nimenomaan keskikaistaa ajatelleen. Täten HIFK ei ole lähtenyt (ainakaan mielestään) tähän kauteen kolmella sentterillä, kuten moni tällä palstalla väittää. Nämä ovat olettamuksia, mutta näin oletan."


Edelleen. Sinulla ja muilla on oikeus mielipiteeseen, ettei tällä hetkellä toiseksi parhaalla pistemiehellämme riitä liike keskushyökkääjäksi. Itse taas lähestyisin eri kantilta ja alkaisin nimenomaan peluuttamaan Hirvosta keskellä, koska uskon hänen olevan siinä parempi kun pääsee takaisin omalle paikalleen, joka on junnuvuosien aikana ollut selkäytimessä. Pari peliä voi mennä totutellessa, kun ei ole vähään aikaan pelannut, mutta uskon, että Hirvosen avulla saataisiin yksi toimiva ketju, kun hän taas löytää sen junnu-aikojen sentteripelinsä, jossa hänet tituuleerattin yhdeksi Suomen lahjakkaimmaksi junnuksi ja teki sentterin paikalta samanlaiset tehot Espossa kuin Kaapo Kakko junnuna.

Eiköhän tämä riitä tästä.
Pelaajan uraa koskevassa osiossa oli kertaalleen "nuori keskushyökkääjä"-maininta puhuttaessa hänen debyyttikaudestaan Ässissä 3 vuotta sitten. Mielestäni tämä kertoo ainoastaan siitä, että kyseisenä kautena Hirvonen pelasi Ässissä keskushyökkääjänä. Siinä menee mutkat suoriksi niin että heilahtaa jos tämän referoi muotoon "hänen toivotaan täällä ottavan paikka keskushyökkääjänä ja niin ihan IFKon omat sivutkin niin ilmoittavat".

Toisaalta en myöskään tiedä minkälainen puolustus se olisi kenellekään, että tänne hankitaan keskushyökkääjäksi pelaaja, jota valmennus ei halua peluuttaa sentteripulassakaan keskellä.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Pelaajan uraa koskevassa osiossa oli kertaalleen "nuori keskushyökkääjä"-maininta puhuttaessa hänen debyyttikaudestaan Ässissä 3 vuotta sitten. Mielestäni tämä kertoo ainoastaan siitä, että kyseisenä kautena Hirvonen pelasi Ässissä keskushyökkääjänä. Siinä menee mutkat suoriksi niin että heilahtaa jos tämän referoi muotoon "hänen toivotaan täällä ottavan paikka keskushyökkääjänä ja niin ihan IFKon omat sivutkin niin ilmoittavat".

Toisaalta en myöskään tiedä minkälainen puolustus se olisi kenellekään, että tänne hankitaan keskushyökkääjäksi pelaaja, jota valmennus ei halua peluuttaa sentteripulassakaan keskellä.

Jos se kertoisi vain kyseisestä kaudesta, niin lauseessa olisi sanat "Silloin vielä"

Minä luen tämän niin, että Hirvonen on edelleen nuori keskushyökkääjä, varsinkin koska seuraavien kausien esittelyjen kohdalla ja varsinkaan HIFKn kauden esittelyn kohdalla ei sanota "Laitahyökkääjä" samassa yhteydessä.

Minulle tuo on ihan selvä, mutta sinulle ei. Emme tule näkemään tätä samalla tavalla.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
MTV uumoilee jatkoseuraamuksia Hirvoselle:


EDIT: Ei etene käsittelyyn:



 
Viimeksi muokattu:

Incognito

Jäsen
Loukkaantuiko Hirvonen vai eikö Peltonen todella uskalla päästää 3vs3 pelissä Hirvosta kentälle? Edellisessä jatkoaikatappiossahan Hirvonen kahteen otteeseen ei pysynyt oman miehensä perässä ja jälkimmäisestä kolisi omissa. Aika huolestuttava suuntaus sellaisen pelaajan kehitykselle, jonka ensi kaudella pitäisi pelata NHL:ää. Jonkun liigajyrän peliesityksien taantuminen tämän kauden HIFK:ssa on ymmärrettävää, mutta ei sellaisen pelaajan, jonka tavoite on NHL:ssä. Todella isoa takapakkia ottanut viime kaudesta, kun piti ottaa isoja steppejä eteenpäin ja alkaa liidaamaan tätä jengiä edestä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään näki kyllä katsomoon asti, että Hirvonen tiesi tarkkailijoita olevan Torontosta asti katsomossa. Vaisu peli Rondolta. Toki niin oli koko jengiltä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mutta ehkä tällaisissa peleissä, missä kaikki muutkin on unessa, olisi hyvä esiintyä edukseen. Siis jos haluaa osoittaa olevansa johtava pelaaja.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään näki kyllä katsomoon asti, että Hirvonen tiesi tarkkailijoita olevan Torontosta asti katsomossa. Vaisu peli Rondolta. Toki niin oli koko jengiltä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mutta ehkä tällaisissa peleissä, missä kaikki muutkin on unessa, olisi hyvä esiintyä edukseen. Siis jos haluaa osoittaa olevansa johtava pelaaja.
Oliks näin? Ja jätti karvatessa 3 kertaa taklaamatta selvässä paikassa pakkia. Ei tartte siis ihan vielä lähtee änäriin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni pätkä katsomossa tai Mestiksessä voisi tehdä tälle(kin) herralle hyvää. Hirvonen on ollut yksilönä kenties syyskauden suurin pettymys minulle. Odotin, että NHL-tavoite ja iso pedattu rooli tämän kauden joukkueessa olisi johtanut todelliseen breikkaukseen; sen sijaan on lähinnä nähty laiskanpulskeaa puolivillaista hiihtelyä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää Hirvosen Roni on kyllä sellainen mikkihiiri, josta on vähän vaikeaa pitää. Tyhmiä ja täysin turhia jäähyjä tulee varsinkin hyökkäyspäässä aivan liian usein. Ja se johtuu siitä, että pelaa jatkuvasti mailalla: kahvaa, ronkkii, koukkii, maila nousee liian ylös… Suurin osa jäähyistä on täysin turhia ja jopa epäurheilijamaisia. Sokerina pohjalla köpöttelee luistimilla samaan tyyliin, kun mun skidi luistelukoulussa kaksivuotiaana jonkun Valion maitolaatikon kanssa.

Haluaisin ihan hirveästi digata Hirvosesta, mutta se on aika vaikeaa. Onneksi väläyttelee edes ajoittain lahjojaan, koska ilman niitä, olisi melko helposti päässyt mun inhokkipelaajien listalle, eikä sinne omat kovin helposti pääse. Toistaiseksi olen tyytynyt kiristelemään hampaitani ja toivomaan parasta.

Voin kuvitella, että noi Hirvosen hyökkäyspään jäähyt syö jengissä miestä aika paljon. Man up, Roni!
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tää Hirvosen Roni on kyllä sellainen mikkihiiri, josta on vähän vaikeaa pitää. Tyhmiä ja täysin turhia jäähyjä tulee varsinkin hyökkäyspäässä aivan liian usein. Ja se johtuu siitä, että pelaa jatkuvasti mailalla: kahvaa, ronkkii, koukkii, maila nousee liian ylös… Suurin osa jäähyistä on täysin turhia ja jopa epäurheilijamaisia. Sokerina pohjalla köpöttelee luistimilla samaan tyyliin, kun mun skidi luistelukoulussa kaksivuotiaana jonkun Valion maitolaatikon kanssa.

Haluaisin ihan hirveästi digata Hirvosesta, mutta se on aika vaikeaa. Onneksi väläyttelee edes ajoittain lahjojaan, koska ilman niitä, olisi melko helposti päässyt mun inhokkipelaajien listalle, eikä sinne omat kovin helposti pääse. Toistaiseksi olen tyytynyt kiristelemään hampaitani ja toivomaan parasta.

Voin kuvitella, että noi Hirvosen hyökkäyspään jäähyt syö jengissä miestä aika paljon. Man up, Roni!
Ja tämänhän piti olla se lopullinen läpimurtokausi Liigan huipulle ja itsellänikin olivat kovat odotukset Hirvosen suhteen, mutta nyt ei olla kyllä saatu alkuunkaan sitä mitä on tilattu.

Kaverin pitäisi olla vuoden kuluttua periaatteessa NHL:ssä ainakin kokeilemassa mahdollisuuksiaan, vaikea vaan kuvitella näillä näytöillä Hirvosen sieltä paikkaansa ottavan ja juurikin tuon heikon liikkeensä kanssa tullee olemaan vaikeuksissa jopa AHL:ssä ellei se parane huomattavasti ensi kesän aikana.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tää Hirvosen Roni on kyllä sellainen mikkihiiri, josta on vähän vaikeaa pitää. Tyhmiä ja täysin turhia jäähyjä tulee varsinkin hyökkäyspäässä aivan liian usein. Ja se johtuu siitä, että pelaa jatkuvasti mailalla: kahvaa, ronkkii, koukkii, maila nousee liian ylös… Suurin osa jäähyistä on täysin turhia ja jopa epäurheilijamaisia. Sokerina pohjalla köpöttelee luistimilla samaan tyyliin, kun mun skidi luistelukoulussa kaksivuotiaana jonkun Valion maitolaatikon kanssa.

Haluaisin ihan hirveästi digata Hirvosesta, mutta se on aika vaikeaa. Onneksi väläyttelee edes ajoittain lahjojaan, koska ilman niitä, olisi melko helposti päässyt mun inhokkipelaajien listalle, eikä sinne omat kovin helposti pääse. Toistaiseksi olen tyytynyt kiristelemään hampaitani ja toivomaan parasta.

Voin kuvitella, että noi Hirvosen hyökkäyspään jäähyt syö jengissä miestä aika paljon. Man up, Roni!

Täysin samaa mieltä. Välillä mietin, että onko Hirvonen nyt vaan väärässä paikassa väärään aikaan, mutta aikalailla pysähtynyt on kehityskäyrä kyllä hänellä, eikä pelaamisen tyyli kauheasti itseänikään ole innostanut. Iskee hienon maalin kerran kuukaudessa ja sitten palaa tonne ronkkijamieheksi muiden sekaan.

Tässäkin tullaan tuohon heikkoon materiaaliin, että kun ei ole sitä kilpailua pelipaikoista niin voi pelata miten huvittaa. Paikka kokoonpanossa on sinetöity, ellei VP halua vajaalla miehistöllä peluuttaa. On tää touhua.
 
Viimeksi muokattu:

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tää Hirvosen Roni on kyllä sellainen mikkihiiri, josta on vähän vaikeaa pitää. Tyhmiä ja täysin turhia jäähyjä tulee varsinkin hyökkäyspäässä aivan liian usein. Ja se johtuu siitä, että pelaa jatkuvasti mailalla: kahvaa, ronkkii, koukkii, maila nousee liian ylös… Suurin osa jäähyistä on täysin turhia ja jopa epäurheilijamaisia. Sokerina pohjalla köpöttelee luistimilla samaan tyyliin, kun mun skidi luistelukoulussa kaksivuotiaana jonkun Valion maitolaatikon kanssa.

Haluaisin ihan hirveästi digata Hirvosesta, mutta se on aika vaikeaa. Onneksi väläyttelee edes ajoittain lahjojaan, koska ilman niitä, olisi melko helposti päässyt mun inhokkipelaajien listalle, eikä sinne omat kovin helposti pääse. Toistaiseksi olen tyytynyt kiristelemään hampaitani ja toivomaan parasta.

Voin kuvitella, että noi Hirvosen hyökkäyspään jäähyt syö jengissä miestä aika paljon. Man up, Roni!

Tämä kuulostaa kyllä ihan samalta, mihin Ässien kannattajat kiinnittivät huomiota niiden kahden kauden aikana, mitkä Roni Porissa pelasi. Bravuurina olivat juuri nuo typerät ja täysin tarpeettomat huitomisjäähyt, joita tuli oikeasti niin paljon, että oma sietokyky oli myös koetuksella, vaikka en pienistä hermostu. Luistelunopeudessa oli myös toivomisen varaa ja mielestäni sen parantamiseen kiinnitettiin Ässissä ihan erityishuomiota. En sitten tiedä, että mistä kiikastaa jos siellä teillä luistelu on yhä ongelma.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuoren ja ilmeisen lahjakkaan pelaajan kohdalla on myös niin, että jos kehityskäyrä pysähtyy eikä heikkouksia saada parannettua, on usein vikaa myös valmennuksessa. Muutenkin tuntuu, että sen lisäksi, että Peltosen koutsaus ei saa jengiä lentoon, eivät nuoret pelaajat mitään uutta säkenöintiä saa otteisiinsa. Nämä muutamat väläyttelijät (lähinnä Salin ja Seppälä, varauksin Kaskimäki ja Halttunen) vetävät lähinnä Peltosesta huolimatta hyvin, mutta mitään uutta heidän pelaamiseensa ei ole tässä valmennuksessa nähdäkseni tullut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös