Roni Hirvonen HIFK:ssa

  • 91 454
  • 355

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Hirvonen on onnistunut nostamaan tasoaan runkosarjasta playoffeihin hienosti. Toki otanta on pieni, mutta tässä vaiheessa näyttäisi siltä, että Hirvosen taso ei tipu kevään peleissä. Toivottavasti jatkaa hyviä otteitaan ja parantaa vieläkin.
Otanta on toki pieni, mutta ihan vaan vahingossa ei synny viiteen PO-peliin kuutta pinnaa (3 + 3). Niiden pisteiden tekeminen on kuitenkin varsinkin sitä sarjan voittavaa vastustajaa vastaan ihan työn ja tuskan takana. Katsottuani yhden U20 pelin en odota Hirvosen ensi kaudella "breikkaavan", vaan häen oleva heti tulosyksikön ukon juniorin, kun kisoista palaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mulla on vahva usko siihen, että Hirvonen on ens kaudella sekä IFKn että koko Liigan parhaita pelaajia. Aika alkaa olla kypsä tähän fysiikan ym puolesta. +40 pinnaa runkosarjaan ja siitä matka jatkuu sujuvasti Torontoon.

Hirvonen on 02 ikäluokan kärkipelaajia Suomessa ja D-junnuista asti olen häntä seurannut. Pelannut aina ikäisiään vanhempia vastaan ja silti ollut joukkueensa parhaimpia mailataitojen ja erityisesti pelinymmärryksensä johdosta. B-junnuna kaudella kaudella 2018-19 oli Nuorten liigan parhaita pelaajia ja seuraavalla kaudella pelasikin jo (edelleen B-junnuna) Porissa ja Ässissä Liigaa, jonne siirtyi koutsinsa Saku Martikaisen vanavedessä.

Harvinaista on, että Hirvonen ei ole pelannut urallaan peliäkään Mestiksessä, vaikka Suomessa kokoajan on pelannutkin. Omasta mielestäni kausi Mestiksessä olisi voinut olla hyvä ratkaisu, mutta tiedä näistä. Nyt Hirvonen on pelannut jo 152 peliä Liigaa, vaikka voisi ikänsä puolesta pelata edelleen alkavallakin kaudella Kolleissa. Se on aika kova juttu se ja en yllättyisi, jos Hirvonen pelaisi kauden aikana jo muutaman A-maaottelunkin

Kyllähän muistaakseni viime vuosina junnumaajoukkueen 1.tähti / kapteeni on ollut eliittiä liigassa. Nää huippunuoret tuntuu olevan koko ajan valmiimpia ottamaan se hyppy aikuisten peleihin muutenkin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkukauden toistaiseksi yksi suurimpia pettymyksiä. Toki koko joukkue on ollut täynnä pettymyksiä, mutta jotenkin odotin Ronilta tykkikautta harjoituskauden perusteella. (voi sellainen vieläkin tulla)

Edelleen näyttää siltä, että suurimmat heikkoudet on huonossa liikkeessä ja hirveästi ei olla kesän aikana päästy sillä saralla eteenpäin. Kaveri ei ole toistaiseksi istunut sentterin rooliin myös juuri ollenkaan, joten kyllä mä nyt lähtisin siitä, että sisään se keskushyökkääjä ja Roni ottaa tutun paikan siitä Paajasen ja Palolan viereltä. Se oli hyvä ketju viime kaudella.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pettymys on kovin vahva sana, mutta muotoillaan nyt vaikka niin, että itse odotin enemmän. Omat odotukseni eivät mielestäni olleet epärealistisia, koska viime kausi sujui kuitenkin hyvin ja oli lupauksia herättävä monellakin tasolla. Toisaalta, Hirvonen on nuori kaveri, jolle varmasti olisi ollut tärkeää saada onnistumisia heti kärkeen ja nähdä myös kokeneiden pelaajien suorittavan paremmin. Mutta sitten, jos mietitään sitä, että Hirvonen on Toronton sopimuspelaaja ja hänen nyt vain pitäisi ottaa niitä seuraavia steppejä urallaan ja osoittaa olevansa Liigassa joukkueensa johtavia pelaajia, kaikkea ei voi laittaa muidenkaan piikkiin. HIFK:ssa on paineita, mutta Torontossa niitä vasta onkin, joten HIFK toimii hyvänä harjoituksena kohti suurempia areenoita.

Hirvosen liike on ihan kamalaa. Välillä sekoitan hänet Paajaseen kentällä, kun hän töpöttelee samalla tavalla menemään. Eikö hän ole panostanut extraa luisteluun? Syytä nimittäin olisi.

Kautta on paljon jäljellä ja toivottavasti näistä vaikeuksista löytyy ammennettavaa tulevaisuuteen. Huonompia jaksoja tulee kaikille, mutta parhaat selviävät niistäkin entistä vahvempina.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hirvonen on ainakin aiempaa vahvempi ja suojaa hyvin kiekkoa ja vääntääkin hieman paremmin.

Ehkä valmennus on halunnut että kaikki keskittyy voimaan ja vääntöön eikä missään nimessä luisteluun ja taitoon.

Ehkä tavoite oli myös että pelataan vain 5-5 peliä tai alivoimaa, ei koskaan ylivoimaa. Nyt 5-5 peli on sekaisin kun joudutaan välillä ylivoimalle ja voi mennä monta minuuttia että saadaan paketti takaisin kasaan
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei tästä voi tulla mitään tuolla luistelulla. Hirvosen kohdalla kuitenkin puhutaan ns. huippulupauksesta jolla tähtäin on NHL:ssä, mutta tällaisella luistelulla ei pysty murtautumaan edes Liigan parhaimmistoon. Iso pettymys on ollut Hirvonen tällä kaudella.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin kuin kirjoitin, niin uskoisin sen liittyvän siihen, että Ronin peliä yritetään avata vapaammassa laiturin roolissa. Saada siellä onnistumisia ennen kuin siirretään oikealle pelipaikalle.

Sentterivajehan on tulosta siitä, että Hirvonen ei pelaa sillä tasollaan, millä pitäisi. Lähtökohtaisesti olin aika varma, että tekee "Pärssiset" ja takoo minimissään sen 40 pinnaa ehjänä. Minä luotin Hirvoseen. Niin hyvä se oli pleijareissa. Uskon IFKn luottaneen myös.

Mutta näinhän se nuorilla pelaajilla menee. Aaltoja tulee. Ihan hyvin kaveri voi löytää sen rytmin ja olla täysin pitelemätön koko kevään.

E: Roni tosiaan teki 6 pinnaa viiteen playoff -peliin viime keväänä. Pleijareissa, jossa aika ja tila on tiukemmassa. Kyllähän nyt oli selvää, että kaikki odotti tuon lennon jatkuvan. Onko jätkä sitten ylirasitettu kisoilla ja liialla treenillä? On kuuleman mukaan treenannut kovaa kesällä. Tai sitten on vain liian kovat paineet, kun tietää, että kaikki odottaa miehen täyttävän "25" jättämän aukon?
(siirsin tähän ketjuun)

Ymmärrän kyllä ajatuksen herättää Hirvonen laidassa ennen keskelle siirtämistä. Se kokonaishyöty tuossa kuitenkin jää miinukselle, kun välillä suorastaan onnetonta hyökkäämispelaamista esittävä IFK ei tee muutoksia edes niillä olemassa olevilla korteilla. Hirvonen nuorena pelaajana tuskin kauheasti miettii pelipaikkaansa, että onko se laita vai sentteri, kun painaa menemään sinisen pottansa kanssa. Mutta Pakarinen muuttuu keskellä päiväkodin tädiksi, joka tunnollisena kaitsijana katsoo että jokainen keltaliivi pysyy ruodussa eikä häröile. Ei Pakarinen uskalla irrotella sentterin paikalla ja pistää kunnon myräkkää päälle missään kohtaa kentää. Laitaan se niin peto on irti, ja nähtäneen vielä Liigan top-sinkojakin jostain b-pisteen kaarelta.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Joten aika vaikea nähdä että Hirvonen pystyisi vuoden päästä pelaamaan tarunhohtoisessa. Tosin en mä täysin ymmärtänyt mitä siellä nähdään Brad Lambertissa, mielestäni kovin keskinkertainen pelaaja. Toisaalta Lambert on sentään iso ja vahva, jota Hirvonen ei ole.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
iso ja vahva,
No sen verran sitä nähnyt, ku omat pojat treenas samalla jäällä, että kädet on ku pulkan-narut :)
Että isoa ja vahvaa siitä ei saa kun Amerikan puurolla.
Nopea se on, ja Hirvonen ei toki ole sitäkään.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Hirvonen ei missään vaiheessa ole ollut oma suosikki, sillä mielestäni kaikki ominaisuudet eivät vaan riitä. Toki kovalla työnteolla voi kehittyä vielä paljonkin, mutta vielä ollaan kaukana edes liigatason huippupelaajista.
Hyvä asia tässä on toisaalta se että IFK saa tällä tavalla itsellensä monivuotisen 1-2 ketjun pelaajan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hirvonen ei missään vaiheessa ole ollut oma suosikki, sillä mielestäni kaikki ominaisuudet eivät vaan riitä. Toki kovalla työnteolla voi kehittyä vielä paljonkin, mutta vielä ollaan kaukana edes liigatason huippupelaajista.
Hyvä asia tässä on toisaalta se että IFK saa tällä tavalla itsellensä monivuotisen 1-2 ketjun pelaajan.

Hirvonen on Toronton sopimuspelaaja, joten lähtee kesällä Atlantin taakse. Pelannee sitten farmissa ne sopimuskaudet, jos ei peli parane.

Mutta nuorilla kundeilla tulee niitä vaiheita ja tosiaan jos pääsee viime pleijareiden lentoon, niin yhtäkkiä pelaakin itsensä avaukseen Torontossa. Aika näyttää.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Hirvonen kieltämättä ollut yksi suurimmista pettymyksistä odotusarvoon nähden, mutta pakkohan se on hyväksyä, ettei kaikilla kehitys etene Anton Lundellin tavoin. Sekään ei ole realismia, vaikka olisi kuinka huippulupaus.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Eihän Roni ole ainakaan toistaiseksi tällä kaudella tarjonnut sitä mitä oli lupa parhaimmillaan odottaa, mutta eipä ole kukaan muukaan hyökkääjistä. Varmaankin Muuli on ollut ainoana lähellä omaa tasoaan tähän asti ja kyllähän se kertoo aika paljon hyökkäyksen onnistumisista, joten tässäkin katseet kääntyvät yksittäisiä pelaajia enemmän joukkueen kokoajan sekä valmennuksen suuntaan. Ei se voi olla sattumaa, että suurin osa tämän joukkueen hyökkääjistä pelaavat alle tasonsa.

Toivottavasti Hirvonen kuitenkin alkaa lunastaa potentiaaliaan ja siten hänestä saataisiin vielä paljon iloa kuluvalle kaudelle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirvosen kohdalla mua eniten ihmetyttää se, että miten hänen luistelunsa voi olla noin onnettoman surkeaa. Hirvostahan ei välillä erota Paajasesta kentällä, kun molemmat köpöttelevät menemään kuin täit tervassa.

Hirvosen faijalla on rotsi Metro Areenan katossa ja poika on ollut huippulupaus jo pienestä pitäen... Miten helvetissä luisteluun ei ole oikeasti panostettu? Tai jos on, niin miten on mahdollista, että se on edelleen tuollaista köpöttelyä? Jos joku on Ronia luistelemaan opettanut ja siitä vielä laskuttanut, niin kyllä vaatisin rahoja takaisin, korkojen kera.

Tulokset eivät ole sitä, mitä itse odotin, mutta onhan tässä aikaa ja alkukausi on ollut kaikille vaikeaa. Ainoa asia, mikä mua häiritsee ja mikä hänen NHL-tulevaisuudessaan ihan oikeasti epäilyttää, on luistelu. Mä en vain tajua.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hirvosen kohdalla mua eniten ihmetyttää se, että miten hänen luistelunsa voi olla noin onnettoman surkeaa. Hirvostahan ei välillä erota Paajasesta kentällä, kun molemmat köpöttelevät menemään kuin täit tervassa.

Hirvosen faijalla on rotsi Metro Areenan katossa ja poika on ollut huippulupaus jo pienestä pitäen... Miten helvetissä luisteluun ei ole oikeasti panostettu? Tai jos on, niin miten on mahdollista, että se on edelleen tuollaista köpöttelyä? Jos joku on Ronia luistelemaan opettanut ja siitä vielä laskuttanut, niin kyllä vaatisin rahoja takaisin, korkojen kera.

Tulokset eivät ole sitä, mitä itse odotin, mutta onhan tässä aikaa ja alkukausi on ollut kaikille vaikeaa. Ainoa asia, mikä mua häiritsee ja mikä hänen NHL-tulevaisuudessaan ihan oikeasti epäilyttää, on luistelu. Mä en vain tajua.

Mun mielestä luistelu on huonompaa nyt kuin kevään pleijareissa ja kuulemani mukaan oli samalla tavalla tehnyt duunia kuin Anton viimeisenä kesänä.

Olisiko joku pieni vamma? Täysi mysteeri myös mulle, miksi alisuorittaa noin radikaalisti ja miksi liike on tosiaan musta heikompaa kuin viime kaudella.

Ylikunto? Rasitus? Vamma? Kuuppa jumissa? Paineet? Pelikaverien paskuus?

Hirvonen on pelaaja, jonka ei pitäisi oikeastaan välittää pelisysteemistä. Tai siis sen ei pitäisi vaikuttaa tuolla tavalla yksilönä onnistumiseen. Sen verran lahjakas kaveri.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hirvosen kohdalla mua eniten ihmetyttää se, että miten hänen luistelunsa voi olla noin onnettoman surkeaa. Hirvostahan ei välillä erota Paajasesta kentällä, kun molemmat köpöttelevät menemään kuin täit tervassa.

Hirvosen faijalla on rotsi Metro Areenan katossa ja poika on ollut huippulupaus jo pienestä pitäen... Miten helvetissä luisteluun ei ole oikeasti panostettu? Tai jos on, niin miten on mahdollista, että se on edelleen tuollaista köpöttelyä? Jos joku on Ronia luistelemaan opettanut ja siitä vielä laskuttanut, niin kyllä vaatisin rahoja takaisin, korkojen kera.

Tulokset eivät ole sitä, mitä itse odotin, mutta onhan tässä aikaa ja alkukausi on ollut kaikille vaikeaa. Ainoa asia, mikä mua häiritsee ja mikä hänen NHL-tulevaisuudessaan ihan oikeasti epäilyttää, on luistelu. Mä en vain tajua.
Kuin omasta kynästäni. Kirjoittelin jo ennen kauden alkua tänne, että Hirvosta ei kannata laskea keskushyökkääjäksi jos luistelu ei ole kehittynyt kesän aikana merkittävästi, koska nykyään sentterin yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on nimenomaan luisteluvoima. No, näin kävi, ettei kehitystä ole tapahtunut ja pari ottelua kestäneen kokeilun jälkeen Hirvonen pelaa laidassa vaikka joukkueessa vallitsee sentteripula.

Olen hieman pettynyt, että kesän jälkeen luistelun osalta ollaan käytännössä samassa tilanteessa kuin viime kaudella, eli kehitystä ei ole tapahtunut lainkaan. Puhutaan kuitenkin sen ikäisestä kaverista, joka elää uransa kannalta kriittisimpiä vuosiaan. Hieman epäilen, että tuolla luistelutekniikalla luotaisiin uraa NHL:ssä.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Eihän Roni ole ainakaan toistaiseksi tällä kaudella tarjonnut sitä mitä oli lupa parhaimmillaan odottaa, mutta eipä ole kukaan muukaan hyökkääjistä. Varmaankin Muuli on ollut ainoana lähellä omaa tasoaan tähän asti ja kyllähän se kertoo aika paljon hyökkäyksen onnistumisista, joten tässäkin katseet kääntyvät yksittäisiä pelaajia enemmän joukkueen kokoajan sekä valmennuksen suuntaan. Ei se voi olla sattumaa, että suurin osa tämän joukkueen hyökkääjistä pelaavat alle tasonsa.

Toivottavasti Hirvonen kuitenkin alkaa lunastaa potentiaaliaan ja siten hänestä saataisiin vielä paljon iloa kuluvalle kaudelle.
Jotenkin vielä toivon, että kova treeni on varsinkin hyökkääjillä vielä painamassa jaloissa. Pakit tottuneet pitempään peliaikaan ja rasitukseen. Se ei kuitenkaan poista kädettömyyttä ja pelinrakentajapuutetta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän Hero Malin haastattelun perusteella joukkue on treenannut kovaa vielä Liigan alettua.


Hirvosen suurin ongelma on ollut se, ettei hän ihan alkukaudesta ehtinyt mihinkään, eli kova treeni kelpaisi mulle selitykseksi. Ja ostan saman selityksen monen muunkin kohdalla.

Mutta luistelutekniikkaan sillä kovalla treenillä ei kyllä taida olla merkitystä ja otantani on suurempi kuin vain tämä kausi. Samanlaista köpöttelyä se oli viime kaudellakin, silloinkin, kun oli liekeissä. Ja sitä mä eniten ihmettelen. Se, että peli ei suju kuin tanssi ei sinänsä ihmetytä Hirvosenkaan kohdalla, koska onnistumisilla on suuri merkitys, eikä niitä nyt oikein ole tullut.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Ennen kautta ennustelin, että Hirvonen on tällä kaudella Liigan johtavia kiekollisia pelaajia ja pistepörssin top 10:ssä. Melko huonosti ennustettu.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ennen kautta ennustelin, että Hirvonen on tällä kaudella Liigan johtavia kiekollisia pelaajia ja pistepörssin top 10:ssä. Melko huonosti ennustettu.
Mä myönnän myös odottaneeni yli 40 pinnan kautta. Ei ole tulossa Hirvoselle eikä yhdellekään HIFK-pelaajalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös