Romanit

  • 1 484 768
  • 3 748
Tila
Viestiketju on suljettu.

Fiiu

Jäsen
Edellinen kuulemani ennätys oli yli kaksikymmentä pänikkää Mobilin ralliformulaa hameeseen ommelluissa koukuissa, mutta tämä jäänee ainakin kuluvan runkosarjan ennätykseksi. Käsittämättömän kova tulos!

Lukumäärällisesti tuo on varmaan kovin tulos mutta koomisin on muutama vuosi sitten muistaakseni Porissa kiinni jäänyt nainen jolla oli hameensa alla moottorisaha.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Enhän minä tiedä kuuluuko tämä uutinen tähän otsikoon, mutta jotenkin vain tuntomerkit passaa aika nasevasti:

"Epäilty nainen on n. 30-40-vuotias ja hän oli pukeutunut pitkään mustaan samettihameeseen ja valkoiseen pitsiseen puseroon. Hänellä on mustat pitkät hiukset."

Itse uutinen sattui silmään iltalehdestä:

Vanhukselta anastettiin rahaa palvelukeskuksessa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nojoo...oli aika kuumottava tilanne päällä pari tuntia sitten. Oltiin avokin kanssa käymässä paikallisessa Siwassa, kun ulkoa alkoi kuulua älytön meteli. Kun lähdimme pois tuli vähän ulko-oven jälkeen vastaan Romaninainen noin vuoden ikäisen muksun kanssa. Muksu oli jonkinlaisilla valjailla naisen etupuolella.

Perästä paineli huuteleva perheenpää todella kovassa humalassa, hokien jotain auton ovista ja viimeisestä kerrasta. Kohdalle päästyään ukko päätti tempaista naista pataan, mutta ei osunut humalansa takia lähellekkään. Nainen alkoi huutaa ja yritti suojella lasta parhaansa mukaan.

Siinä vaiheessa oli kyllä pakko mennä väliin, vaikka aika harvoin tekee mieli puuttua näiden ongelmiin. Menin seisomaan siihen tulilinjalle ja ilmoitin miehelle, että selvitelkää välinne jossain muualla, eri tavalla ja silloin kun lapsi ei ole mukana tilanteessa. Ukko ei varmaan tajunnut että olin edes läsnä, vaan osoitteli naista ja puhisi jotakin. Lopulta kaupasta tuli henkilökuntaa selvittelemään asiaa ja lähdin vähitellen pois.

Ihme sakkia.
 
Kattelin joskus 2v sitten vastatulleen leffan, Drag Me To Hell:in, jossa oli juurikin manne eräänlaisessa "pääosassa". Enpä tuon jälkeen enää uskalla edes katsoa niitä, ettei vaan kävisi mitään kamaluuksia :D.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kattelin joskus 2v sitten vastatulleen leffan, Drag Me To Hell:in, jossa oli juurikin manne eräänlaisessa "pääosassa". Enpä tuon jälkeen enää uskalla edes katsoa niitä, ettei vaan kävisi mitään kamaluuksia :D.

Minäkään en ihan pieni mies ole, mutta mieluummin poistuin tässä taannoin takavasemmalle. Menin baaritiskille, tilasin oluen ja otin ip-lehden jota aloin silmäillä. Muutaman metrin päähän tiskille tuli humalainen romanimies ja tietenkin ohimennen vilkaisin kuka siihen tuli. Hänpä jäi tuijottamaan minua ja möykkäsi että v***tuuks siinä töllötät tms. Siirryin pöytään vähän matkan päähän niin eikös tämä hyväkäs tule perässä riitaa haastaen. Tuopin siemaisin n. kolmessa sekunnissa ja häivyin.

Ihme sakkia.
 

sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Hulda huoleton...

Olin paikallisessa keskussairaalassa päiväkirurgianpolilla odottamassa operaatiota johon olin jonottanut oman aikani. Tässä odotellessani paikalla pyyhkäisi romaanirouva, rupesi täyttämään siinä potilastietolomaketta ja valitti ohimenevällä hoitajalle kun ei voinut täyttää kaavaketta kun lasit oli jääneet kotiin. No itse menin hoitajan huoneeseen haastateltavaksi ja sieltä pois tullessani olikin käytävällä mielenkiintoinen keskustelu menossa. Tämä rouva suuren ääneen kertoi että ei voinut elää suurten tuskien takia ja vaati päästä suoraan toimenpiteeseen, tähän hoitaja vastasi että ei päiväkirurgiaan voinut ottaa potilaita suoraan käytävältä vaan kaikki tulevat jonotuksen kautta, eipä auttanut vaan vaatimukset nousi ja tarvittiin myös joku lääkäri kertomaan miten asiat hoidetaan. Itse tässä vaiheessa jouduin poistumaan toimenpidehuoneeseen joten näytös jäi kesken. tosin ei tuo rouva niin kauhean tuskaiselta näyttänyt kun marssi sisään osastolle...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jonkinlainen Hulda Huoleton oli tiistainakin liikkeellä, kun olin neurologian polilla Tyksissä. Ovesta ulos kävellessäni ajoi tämä viiksivallu vanhan Astransa portista sisään. Ei sinne ajaa saisi, paitsi että siinä on kaksi tai kolme invapaikkaa. Muija parkkeerasi autonsa poikittain niin, että kaikki ruudut olivat sitä myöden käytetyt. Ei ollut hänellä tuollaiselle paikalle pysäköintiin oikeuttavaa lappusta autonsa ikkunassa, mutta oli sillä kyynärsauva. Tosin sitäkin kantoi kainalossaan niin, ettei keppi ottanut edes maahan kiinni. Hame hulmuten paineli sisälle, ilmeisesti oli kuurokin, kun ei tupakalla olleiden hoitajien pysäköintineuvoja kuullut. On ne vekkuleita, on ne.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos joku heimon edustaja on potilaana sairaalassa niin kyllä on kaikki pääsisäänkäynnin lähellä olevat lailliset ja laittomat parkkipaikat mersuja täynnä ja käytös on myös sen mukaista, että kaikki muutkin sairaalassa käyvät saavat tietää heimolaisen olevan hoidossa.

On ne sukurakasta kansaa, ihailtavaa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Meilahden Siwan edessä äskettäin, tultuani lenkiltä.

Manne: "Give me a cigarette" (En tiedä miksi puhui englantia, mutta on mulle ennenkin niin sattunut)
Minä: "En polta" (Vaihdan suomeksi)
Manne: "No anna kaksi euroa"
Minä: "Ei ole kuin pankkikortti" (Koska kolikot on juostessa vähän nihkeitä)
Manne: "No osta tämä pulla (vetää paketin povarista) kahdella eurolla"
Minä: "Käykö kortti?"
Manne: "Vasikka! Runkkari!"

Tässä vaiheessa oli jo aika hauskaa, ja painelin ostamaan sen virvoitusjuoman. Niin, mannet tuli siis Siwasta, joten jos hävikissä on joku Primulan pullapitko, niin se syy lienee tuossa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Sörkan vankilan musiikkitapahtumasta. Jutussa haastateltiin kuutta vankia, joista neljä oli romaneja.

Tiedä sitten kuinka hyvin tuo vastaa todellista jakaumaa.

Jospa jakauma kertoo sen miten vangit olivat kiinnostuneita musiikkitapahtumasta?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jospa jakauma kertoo sen miten vangit olivat kiinnostuneita musiikkitapahtumasta?

Jaa oliko siellä muka itse Rainer Friman esiintymässä, vaiko joku oikein kunnon tangotyyppi?

Itse ketjun aiheeseen, tähän meikäläisestä n.500metrin päähän on näitä vekkuloita muuttanut, kaupungin vokrakämppään tietty. Helvetin iso taulu-tv siellä näyttää ainakin olevan. Aika kiltisti ovat toistaiseksi olleet, paikallisessa pubissa olivat käyneet näyttäytymässä ja käytös oli ollut sen verran nokkavaa, että niitä oli sen verran opetettu tavoille, että eivät ole hetkeen paikalla olleet.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Onpa mainio ketju. Laiskat tunnit menevät rattoisasti hevoskansan tempauksia lukiessa.

Minä en ole juurikaan törmännyt mustalaisiin. Pari kertaa metroasemalla on kuitenkin saanut kuunnella ja katsella velikultien touhuja. Juuri muutettuani paikkakunnalle sain seurata metroa odottaessani 12-14 -vuotiaan romanipojan puhelua. Kaverilla oli normaali romanipusakka, suorat housut, kiillotetut kengät ja sukat punteissa sekä räppilippis vinosti päässä. Poika asteli metrolaituria pitkin kovin kiihtyneenä ja likimain huusi puhelimeen, että nyt olet kusessa, hän soitti tutuilleen ja he ovat kohta ovesi takana. Väliin sylkiklimppi ja sama mantra uudelleen. Joku oli ilmeisesti sanonut pahasti koulussa. Tapahtuman jälkeen tuli mieleen, että taitaa olla rattoisat ajat tulossa uudella paikkakunnalla.

Toisella kerralla samassa paikassa suoriin housuihin ja siistiin takkiin pukeutunut nuorehko mieshenkilö yritti pummia tulta tupakkaan jokaiselta vastaantulijalta. Jannulta oli nähtävästi jäänyt huomaamatta "tupakointi kielletty" -kyltit.

Itäkeskuksen edessä norkoili pari murrosikäistä romanipoikaa, joilla oli päällään suorat housut, sukat punteissa, aivan viimeisen päälle kiillotetut tanssikengät, jättimäiset räppärityylin untuvatakit ja saman lajin lippikset, joiden lipat osoittivat jonnekin etuyläviistoon. Tupakka oli totta kai suussa molemmilla. Huomasin toverukset vasta parin metrin päästä ja meinasin räjähtää nauramaan heille päin naamaa asusteita katsoessani. En kuitenkaan halunnut allanhagerteja vierailemaan kotioveni edessä, joten imin hymynkin takaisin lähtökuoppiinsa. Kantanuorison pukeutumismaku on päässyt syövyttämään myös ajatonta romanityyliä.

Edit: Pistänpä joukon jatkoksi kaverilta kuultua. Kaveri oli parkkeeraamassa autoaan omalle parkkipaikalleen, mutta huomasi, että siinä on jo auto. Autossa istui mustalaisnainen, joka sanoi auton olevan paskana, eikä hän saa sitä pois siitä, ja että autoa tullaan kohta hinaamaan. Kaveri jätti sitten oman autonsa muualle. Hetken päästä autosta alkoi kuulua kovaäänisiä lisääntymisen ääniä, ja joku leipääntynyt lähiön asukki soitti poliisit paikalle. Poliisi löysi autosta kaksi naispuolista(!) ravien harrastajaa ja korjasi heidät talteen. On siis olemassa lepakkoromaneja.
 
Viimeksi muokattu:

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
HELSINGISTÄ 410 EUROA HAMERAHAA

Helsingin kaupunki maksaa toimeentulotuen piirissä oleville mustalaisnaisille 410 euron avustuksen kansallispuvun hameen hankintaan. Hameiden hinnat ovat n. 450-1000 euroa kpl. Asiasta uutisoi Helsingin Uutiset (15.6.).
Mitähän tuohonkin sanoisin ; voihan fjöösa ! Tasapuolisuuden nimissä : saisikohan vastaavassa tilanteessa oleva valkolainen saman verran rahaa hameen ostoon (tai kansallispuvun) ? Tuskin !
 
Helsingin kaupunki maksaa toimeentulotuen piirissä oleville mustalaisnaisille 410 euron avustuksen kansallispuvun hameen hankintaan. Hameiden hinnat ovat n. 450-1000 euroa kpl. Asiasta uutisoi Helsingin Uutiset (15.6.).
Mitähän tuohonkin sanoisin ; voihan fjöösa ! Tasapuolisuuden nimissä : saisikohan vastaavassa tilanteessa oleva valkolainen saman verran rahaa hameen ostoon (tai kansallispuvun) ? Tuskin !

Yhtään mustalaisia puolustamatta vastaan että kyllä saa, jos sitä käyttää arkivaatteena (joka on ilmeisesti eräänlainen vaatimus). Mutta sitten itse asiaan, että minkä helvetin takia tuollainen tuki on edes olemassa? Kaikki nämä kulttuuriasiat on toki "tärkeitä", mutta olkoon ihan omasta lompakosta kaikki, onhan valtiolla tärkeämpiäkin kohteita sponssattavana, kuin jotkut helkkarin kansallisvaatteet.

Ja pitäähän se kertoa vielä yksi tarina muiden jatkoksi, ettei seuraavalle lukijalle tule tylsää :D.
Olin töissä tavalliseen tapaan, tällä kertaa Kontulassa tuuraamassa. Noh, kauppaa kiertäessä satuin näkemään ikkunasta, että ~10 henkinen nekru/mustalaisjoukko oli kokoontunut lasten leikkipuiston reunalle, r-kioskin eteen (jos joku on käynyt Kontulan ostarilla niin mahdollisesti tuntee paikan, eli Alkon vieressä). Kyseinen alue ei varsinaisesti ollut minun reviiriäni, koska en toiminut jv-oikeuksilla, niin en kauheasti kiinnittänyt huomiota koko porukkaan. Hetken päästä sieltä kuitenkin alkoi kuulua huutoa, niin piti mennä ihan uteliaisuuttani katsomaan tarkemmin, että mitä helkkaria nyt tällä kertaa. Alunperin siis ajattelin, että kyseessä oli joku kaveriporukka, joka on tyypillisesti hengailemassa ostarilla ym. Asia ei kuitenkaan ollut ihan niin, vaan todellisuudessa siinä olikin kaksi heimoa "vastakkain". Puolet olivat somaleita, puolet romaneja ja jotakin riitaa heille oli siis syntynyt. Varsinaista tappelua ei kylläkään ollut, mutta tönimisiä, läpsimistä ja sylkemistä toistensa päälle esiintyi jossain määrin ja kaikki myös säestettynä huudolla. Tässä vaiheessa päätin jo mennä heidän puheille ja karkoittaa heimot eri suuntiin, koska loppujenlopuksi tuollaisista ei seuraa mitään hyvää, enkä kauheasti haluaisi esiintyä oikeudessa todistajana, koska mustalaiset olisivat tietenkin puukottaneet toisiaan loppujenlopuksi. Menin siis katsomaan mitä helvettiä tapahtuu, niin äkkiähän romanit juoksivat karkuun ja somalitkin olivat jo karkaamassa, mutta sain huudettua takaisin. Sieltä rupesikin tulemaan sellaista tarinaa romanien väkivaltaisuudesta ja syrjinnästä heitä (somaleita) kohtaan, että ei auttanut muu kuin ohjata poliisien puheille, jotka olivat sopivasti selvittämässä jotain toista casea Kontulan metron vieressä. Somalit eivät tietenkään menneet mistään valittamaan, mitä hetken aikaa seurasin mihin he seuraavaksi menevät. Eikä näkynyt enää romanejakaan sinä päivänä, hyvä niin.

Varsinaista actionia ei kyllä ollut tässä tarinassa, mutta oli minun silmin aika hauska tilanne, vaikkakin erittäin arkipäiväinen, ns. "heimojen välinen sota" :D.
 
Viimeksi muokattu:

motamoro

Jäsen
Kävin viime viikolla töiden jälkeen n.klo 23 aikoihin 24h ABC:llä tekemässä yöllisiä ostoksia. Samoihin aikoihin tulee sisään romanipariskunta, joka osoittautuu hyvin stereotypiseksi ulkoista habitusta myöden. Ensiksi huomattavasti ylipainoinen mies napsii irtokarkkeja kaksin käsin suuhunsa samaan aikaan, kun parhaat päivänsä nähnyt rouvashenkilö laittaa suklaapatukoita hameensa sisään.

Tämän jälkeen kaupassa kiertelyä, jossa hipelöidään yhtä jos toista tuotetta laittamatta oikealla paikalleen, mukaan tarttui yksi vissypullo. Tätä sitten mies yrittää maksaa 200euron setelillä, johon myyjällä ei ole antaa rahaa takaisin / suostu vastaanottamaan, ja käy sitten kysymässä esimieheltään, että hyväksytäänkö seteli vai ei. Tällä välin mies on häipynyt, ilmeisesti autolleen, pullon kanssa ja nainen tulee tässä vaiheessa kassalle. Koittaa vaihtaa kasaa kolikoita 20euron seteliksi, kassa ilmoittaa, että eihän tässä ole kuin 17 euroa, jonka jälkeen sanotaan "aijaa" ja lähdetään pois.

Hienoja ihmisiä nämä mustalaiset. Tarinasta puuttui vain puukko (jonka olisin luultavasti saanut kylkeeni jos olisin huomauttanut tästä hienosta toiminnasta).
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tuossa paikallisella pienellä liikekeskuksella käväisseenä pääsin todistamaan kirjastoauton tyylikästä pysäköintiä. Parit pankit, kauppa ja R-kioski muodostaa U:n muotoisen pienehkön pihan joka luonnollisesti on pysäköintipaikaton, muuten paikkoja on kyllä viljalti siinä edustalla. 90-luvun alun parhaat vuotensa nähnyt Mersu keskellä pihaa, like a boss. Ehdotankin täten, musisoivilla hevosmiehillä voisi olla samanlainen parkkilappu kuin invalideilla auton ikkunassa, tässä olisi kuvattuna hevosenkenkä ja puukko.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Mikkelin keskustassa kuultua:

1. - kaksi miestä ja naista istuu puiston penkeillä, nainen kysyy toiselta miehistä "Hei, Olavi! Saatko sä jalan niskan taakse?" En jääny katsomaan miten kävi

2. Ford Focus pysähtyy keskelle porrassalmenkatua kirkkopuiston laitaan. Auto on täynnä romaneja ja kuskina ollut nainen kysyy kadun laidassa olleelta mieheltä "Hei anteeks, missä täällä on lähin Alko?" Alku tuosta kysymyksestä tuli huutamalla, mutta Alko-sanan se nainen yritti kuiskata :)

Hauskoja tapauksia
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mikkelin keskustassa kuultua:

1. - kaksi miestä ja naista istuu puiston penkeillä, nainen kysyy toiselta miehistä "Hei, Olavi! Saatko sä jalan niskan taakse?" En jääny katsomaan miten kävi

Ja Olavi vastasi, että "kenen jalan - tuo koipi miulle, nii kyllä mie laitan sen ihan minne vaan, kunha hinnasta sovitaan - tarvitko puukkoo tai sahaa, miult saat halvalla aseen joka hommaan" ...

Mahtaa siellä Mikkelin uututtaan hohtavalla torilla olla tänä viikonloppuna runsain mitoin heimokyyräilyä tarjolla - kun on nämä suuret ravit siellä ...
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Hienoja ihmisiä. Eilen noin kymmenen edustajan lauma romaneita joutui baarissa juomaan muovituopeista loppuillan kun osa näistä valioyksilöistä kanteli tyhjiä lasituoppeja pihalla olevaan autoonsa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Romanit ovat niin vastenmielinen ryhmittymä etten edes halua katsella heitä jos vastaan tulee. Se heidän ylimielisyys on käsittämätöntä, rumat kuteet, ruma naama, suuin osa köyhiä. Mistä se ylimielinen asenne kumpuaa? Iidootteja. On suomalaisillakin ylimielisyyttä mutta nyt puhunkin vain romaneista, turha verrata "meihin".

Onneksi asun sellaisessa kaupungissa missä romanit ovat kurissa, baareihin eivät uskalla tulla ja muutenkin ovat aika ruodussa tuolla joka puolella, mutta kun tulee oltua jossain muissa kaupungeissa niin..
 

tutzba

Jäsen
Mistä se ylimielinen asenne kumpuaa?

Ihmettelin tuota itsekin viime viikolla. Oli asiakas jonka kanssa katseltiin tulostimia ja mustekasetteja, kun siihen tulee joku n. 15-vuotias mustalaispoika äitinsä kanssa huutamaan, että "nyt palvelet meitä!". Sanoin, että minulla on tässä jo asiakkaat, johon sain vastauksen "mehän emme suostu odottamaan." Siihen perään parit huonoa palvelua -huudot ja sen jälkeen en heitä enää nähnytkään.

Paras oli kuitenkin kun olin yksin kassalla niin siihen tuli mustalaispariskunta. Nainen sanoi, että lähde katselemaan minun kanssani tuotteita niin mies jää kuulemma kassalle odottamaan. Hoho!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
On tuo "kansallispukuinen" kyllä hieno termi:

IL: Susanna Penttilän liikkeeseen iski varasjoukko.

Sinällään vähän yllättävästi Suski laukoo seuraavaa:

IL kirjoitti:
Penttilä kertoo Metrolivelle päättäneensä nyt, ettei enää palvele kansallispukuihin pukeutuneita asiakkaita.

- Se on poliisin kehotus, sillä hameiden alle on helppo piilottaa vaatteita, hän toteaa.

Ei sillä, että tuo varsinaisesti väärä neuvo olisi, mutta eikös näistä asioista (pääsevätkö romanit esim. johonkin ravintolaan) ole käräjöity ennenkin? Tosin silloin näin ei toiminutkaan etelä-helsinkiläinen hienostorouva.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikken ole rasisti, myönnän auliisti halveksivani romaneja. No, nyt on mielenkiintoinen projekti menossa, kun esitän kesäteatterissa ns. sekunda- tai wannabe-mannea. Saapi nähdä, miten rooliin heittäytyminen vaikuttaa psyykkisesti, tuleekohan meikäläisestä esim. kovaääninen kleptomaani tai jotain. Toivottavasti teatteriyleisöön ei eksy aitoja, moraherkkiä pahvihousuja...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös