Miten itse olisit toiminut tilanteessa?
Olisin soittanut poliisit paikalle ja antanut auton lähteä rauhassa.
Ja videolla olleet myyjät olivat olivat aika lapasia.
Milla tavalla se tekee naista kavereista lapasia, etta pyrkivat pitkittamaan varkaiden lahtoa? Mielestani ihan oikein toimittu, silla pienen pieni mahdollisuus oli etta joko varkaat olisivat jaatyneet tai lahella ollut poliisi tai vartija olisi kerennyt paikalle. Eivat kuitenkaan omaa terveyttaan vaarantaneet, mika sekin oli ihan mahdollista vastapuoli huomioonottaen.
Itse olen pelkuri, en olisi edes seurannut tuota seuruetta lainkaan, soittanut vain poliisille.
Mutta jos tarkoituksena oli estää auton poistuminen pihasta sulkemalla portti, puhelin kaverin olisi kannattanut auttaa kaveriaan siinä vaiheessa kun portti alkoi aukeamaan. Olisi vaikka ottanut auton avaimet talteen tai napannut portista kiinni.
Olisi vaikka ottanut auton avaimet talteen tai napannut portista kiinni.
Mitens se porilainen laki sanoo siitä että ottaa toisen auton avaimet, onko kyseessä näpistys, varkaus vai sankari teko?
Miksi taistellla alle satasen arvoisesta työkalusarjasta? Viranomaiset hoitavat varkaat ja vakuutus korvaukst.
Tuossa joku sivu takaperin linkittämääni juttuun liittyen. 16-vuotias romani puukotti ruokatunnilla täysin sattumanvaraisesti valitun 60-vuotiaan kanta-Suomalaisen kuoliaaksi. Yksi puukonisku kaulan sivuun ja siitä läpi.
Nyt tutkinta on suoritettu, kuolinsyyksi todettiin puukon isku ja nyt odotetaan syytteitä. Tullaan syyttämään nuorena henkilönä. Ennen tekoaan oli Facebookissa poseerannut puukko kädessä ja uhannut tappavansa jonkun.
No ei vain naurata kun puolituttu mies tapettiin mannen toimesta. Kyseinen manne oli ollut jossain työllistävässä/kuntouttavassa ohjelmassa mukana ja sieltä ruokkikselta lähtenyt uhria etsimään.Tässäkin on jotain hämärää, samoin kuin Fixus-casessa. 16 vuotias romani ja ruokatunti. Vai oliko kyseessä 60 vuotiaan ruokatunti?
No hassuttelut sikseen. Kuvottavaa katsella tuota Fixusvideota, normi-ihmiset tekevät työtänsä parhaansa mukaan ja pitää joutua tuollaisiin tilanteisiin.
Itse olen päässyt aitiopaikalta seuraamaan miten hameen alla olevaan pussiin sujahti 10 kpl:tta erilaisia hanoja paketteineen. Onneksi tuolloin sattui olemaan vartijat talossa paikalla.Kyllähän mannet aiemminkin ovat työkaluja varastelleet, ilmeisesti helppo jälleenmyyntiväylä on tiedossa. Muutamia vuosia sittenhän oli jossain mediassa juttu romaninaisesta, joka oli mahduttanut hamekoukkuihinsa moottorisahan!
"Miul on kiire töihi, työkalutkin on mukana, avaa sie portti nii mie pääsen menemään!"Olisi mielenkiintoista kuulla mitä tuossa videolla keskusteltiin portilla kun raineri nousi autosta avaamaan sitä.
Tavallisella kansalla tämmöinen käytös tunnetaan kleptomaniana, mustalaisilla se on kulttuuria ja perinteitä.Mulle on näistä mustalaisista ja heidän varastelukulttuuristaan jäänyt sellainen käsitys että sillä ei ole väliä mitä varastaa, pääasia että varastaa.
Onko muuten kellään palstalaisella sellaista positiivista kokemusta romaneista, johon liittyisi jollain tavalla ostaminen, myyminen, vaihtaminen tai siis raha ylipäätään?
Onko muuten kellään palstalaisella sellaista positiivista kokemusta romaneista, johon liittyisi jollain tavalla ostaminen, myyminen, vaihtaminen tai siis raha ylipäätään?