Adrenaliinit jyllää kehossa, kun yritän mahdollisimman asiallisesti kirjoittaa aiheesta. Minut on pienestä pitäen kasvatettu ymmärtämään oikean ja väärän ero. Minut on myös kasvatettu ymmärtämään ihmisten tasavertaisuus. Jo pienenä huomasin, että on olemassa ihmisryhmä, joka ei noudata mitään samoja periaatteita, joita minulla on. Minun ymmärrykseeni ei mahdu, että on olemassa ihmisryhmä, joka ei noudata mitään yhteiskunnan sääntöjä. Kamalinta tässä on, että yhteiskunta on mukautunut tilanteeseen, eikä päinvastoin. Minkä takia joku ihmisryhmä saa leikkiä mafiaperhettä minun verorahoillani?
Kuten jo sanoin, kotona minut on kasvatettu todella suvaitsevaiseksi. Oman mielipiteeni olen siis luonut täysin omien kokemusteni perusteella. Kerran on tyhjennetty lompakko ja kerran on sohittu puukolla. Lisänä muutama läheltä piti -tilanne. Tätä yleistä haistattelua koko yhteiskuntaa kohtaan olen taas joutunut kestämään ihan joka paikassa. Kaupassa, koulussa, ravintolassa, huoltoasemalla... Tämä ihmisryhmä on siis ansainnut halveksuntani täysin omalla käytöksellään.
Käsittämätöntä hyysäämistä. Minkä takia kaikilla yhteiskunnan jäsenillä ei ole samoja sääntöjä? Yksilön tulee mukautua yhteiskuntaan, eikä yhteiskunnan yksilöön. Asian pitäisi olla täysin selvä. Tämä syrjimissyyte ravintoloita kohtaan on aivan uskomatonta pelleilyä. He ovat itse ajaneet asiansa tähän pisteeseen. Pahalta näyttää, että tämä sorrettu ihimisryhmä saa täällä Porissa piakkoin taas mellastaa ravintoloissa(kin). Ravintolat ovat pakotettuja päästämään kaikki romanit sisään tai rasismikortti kaivetaan kansallispuvun taskusta. Seuraukset tullaan näkemään poliisi-tv:ssä. Uskokaa pois.
Kuvottavinta koko rodussa on, että suuri osa heistä esittää olevansa syvästi uskovaista väkeä. Minulla ei ole valtaa epäillä kenenkään uskoa, enkä heitä ensimmäistä kiveä mutta teot ja sanat menevät aika pahasti ristiin.
Asiaa hieman sivuten. Mitä nämä mustalaisseurueiden valkoiset hangaround jäsenet ovat? Mitä käsittämätöntä tyydytystä joku saa hengailusta näiden sankareiden kanssa? Ovatko he vävyehdokkaita vai mitä?
Satakunna Kansan mielipideosastolla joku ehdotti, että romanit voisivat perustaa Poriin oman ravintolan, johon ei pääsisi valkolaiset. Kuka helvetti siellä sitten töitä tekisi?