Olen asunut samassa kerrostalossa tangolaulaja, tunteiden tulkki, Taisto Ahlgrenin kanssa. Taisto oli laulajana kova nimi jo 70 -luvulla hittinään mm. pettäjän tie. Mukava ja ystävällinen heppu. Asiallisesti tervehti aina rapussa, ja hänellä tuntui olevan järki päässä, mitä nyt esim. taloyhtiön yhtiökokouksessa tuli miestä kuunneltua. Kasvattilapsesta, Heikki Lampelasta, tulikin sitten juristi. Mukava perhe, tällaisia naapureita ottaisin ilomielellä samaan taloon. Että välillä näinkin.
Noin muuten kokemukseni romaneista ovat olleet negatiivisia. Olen mm. sattunut paikalle yhden romanin tekemän puukotuksen jälkeen, ja odotellut uhrin kanssa ambulanssia. Puukotus oli muuten ihan järjetön. Ei sanaharkkaa, ei kontaktia, ei mitään ennakkovaroitusta. Puukottajalle täysin tuntematonta henkilöä yht´äkkiä takaatapäin puukolla olkavarteen. Mahdollisesti tämä puukottaja koitti todistaa uskallustaan kavereilleen, en tiedä. Kokemukset ovat siis pääosin negatiivisia, mutta olen siis törmännyt hyviinkin romaneihin.