Sanoppa muuta! Mikrofoniin kiljuva kuuluttaja ei ainakaan lisää yleisön viihtyvyyttä. Seuraavan kerran harkitsen mukaan kuulosuojaimia. Ja todettakoon, että kohdennettu markkinointi puuttuu Rokilta täysin. Siellä täällä teemapeli ja saadaan perheitä paikalle ilmaisilla koululaislipuilla, mutta se sama porukka pitäs saaha maksavana aina paikalle. Ja tässä astuu kuvaan se, että halutaanko myydä vähän ja kallista vai paljon ja halvalla. Ropsin esimerkki näytti, että edullisella hinnoittelulla saadaan isotkin massat täällä jänkhällä liikkeelle.
Itse en kyllä tätä allekirjoita ottelutapahtumista. Teemoja on ollut joka ottelussa melkeinpä eikä siellä sun täällä, tai ainakin niissä missä minä olen ollut. Olenkohan ollut kolmesta pelistä poissa. Minusta kokonaisuus on aika hyvin nyt järjestetty ja tapahtuma myy, tottakai sitä myyntiä ja yleisöä voisi olla vieläkin enemmän mutta nyt puhutaan kuitenkin mestiskiekosta jossa varsinkin nyt tällä hetkellä joukkue kyntää synkkää jaksoa ja on pudonnut pleijariviivan alle. Silti olemme katsojakeskiarvon ykkönen 1179,5 katsojaa, Tuto toisena 1149,2 ja Jokipojat 1073. Pelillisesti huonoa esitystä joulukuun alusta asti niin tapahtumana se kuitenkin ihmisiä kiinnostaa. Takana tulevat perinteiset ja menestyneetkin Mestis-seurat. Ottelu alkaa spiikillä missä kerrotaan joukkueiden viime aikaiset kuulumiset ja vierasjoukkueen historiaa sekä pelaajiston kuumat. Erätauoilla on haastatteluja niin jäällä kuin käytävällä jossa tällä hetkellä pyörii myös aivan hyvin toimiva ja vetävä kioskimyynti. Halliin on saatu katsomoon pubi josta voi tuopin äärellä seurata kiekkoa ja jo kahdessa pelissä osoittautunut onnistuneeksi projektiksi kun ihmismäärissä sitä pubia katsoo. Erätauoilla junnujen taitelua, taitoluistelua, moottorikelkkatapahtumien rekryjä, kisoja ja mitä kaikkea on ollutkin. Ottelun aikana spiikkaaja kiertää katsomoa, haastattelee ja jakaa pieniä palkintoja kun tälläisestä monesti suomalainen vaivaantuu.
Minusta tapahtuma palvelee tällä hetkellä todella paljon kaikkia, lapset, isit, äidit, opiskelijat, työttömät, pomot ja sirkuspelletkin tykkää. 10 vuotta Rokin toimintaa todella läheltä seuranneena on tällä kaudella otettu suurin askel tässä ja todella hyvässä suunnassa ollaan. Ainoa mitä hieman edelleen moitin on fanituotemyynti joka pitäisi olla aina tarjolla sen elokuvatyylisen marmoritiskin takana siinä pääoven edessä, sen voiisi lasittaa ja siihen ne pipot, paidat, kaulurit ja mukit vakioksi näkyville ja HINTOJEN kanssa. Kun peli alkaa niin auki, erätauolla auki ja lopussa vaikka 5 min auki jos siihen ei löydy kokoaikasta talkoomyyjää.
Itse hallin huoltamisesta ja kunnosta olen huolissaan. Kaikki aitiot kahlanneena saunasta Roki-klubiin niin niissä olisi ehostamisen paikka, samoin kuin koko hallin miljöö. Parkkipaikat lumelta vapaat ja lisää tarvitaan. Luulen että tällä ottelutapahtumalla ja joukkueen kammetessa kevään pleijareihin mennään katsojissa yli kahen tonnin. Nykyisellään tapahtuma on hyvä, joskin ei saa jäädä tyytyväisenä makaamaan vaan kehittyä kuin sairaus. Halliin näyttö, joustokaukalo, yleisremonttia sekä ulkoalue parkkeineen kuntoon niin hyvä tulee. Kuitenkin se päätuote on urheilullisesti menestyvä joukkue ja se kun palaa syyskauden tasolle niin kevät on hienoa aikaa.