Uhkaako sisäinen kuohunta Ässien loppukauden menestystä ?
Seurajohdon ja päävalmentaja Pekka Rautakallion välit ovat viileät kuin viime päivien säät.
Ässät ei olisi Ässät, jos sen ympärillä ja ennen kaikkea sisällä ei kuohuisi. On ilmiselvää, että päävalmentaja Pekka Rautakallion välit ovat viileät kuin viime päivien säät.
Urheilujohtajan valintaprosessissa jonon perään vieraampien hakijoiden sekaan passitettu ja syrjäytetyksi itsensä tuntenut Rautakallio ei ole peitellyt pettymystään. Päävalmentaja on heitelleyt piikkejä johtoportaalle. Johtoporras on puolestaan ollut hiljaa.
- En minä ole mitään vastakaikua saanut. Kukaan seurajohdosta ei ole tullut puhumaan minulle mitään. Ymmärrän sen hyvin, enkä odottanutkaan, että heillä olisi minulle jotain asiaa, valmentaja selvitti.
- Ei tämä tilanne silti minua hämmennä mitenkään. Minua kiinnostavat vain joukkueeseen, harjoitteluun ja pelaamiseen liittyvät asiat. Mikään lässyttely ei kiinnosta.
Lotkautetaanko korvia ?
Rautakallio haluaa voittaa niin kiihkeästi, että hänen loppukauden motivaatiotaan ei tarvitse epäillä. Mutta onko särö päävalmentajan ja seurajohdon välillä todellinen uhka Ässien hyvin alkaneelle kaudella ?
Rautakallio on matkan varrella vaatinut äänekkäästi muun muuassa uusia pelaajia. Nyrkki pöytään -taktiikka on myös tehonnut. Mutta jos joukkuetta pitää vielä tammikuun aikana vahvistaa, lotkauttaako seurajohto enää korviaan keväällä pois lähtevän valmentajan vaatimuksille ?
- Olen varma, että valmennusta kuunnellaan. Kärjistyy asiat sitten
Mikko Laineeseen, Jukka Hirsimäkeen tai Kari Takkoon, niin meillä kaikilla on jokatapauksessa yhteinen tavoite menestyä, PK rauhoittelee.
- Jos on tarvetta ja taloudellisia mahdollisuuksia ja jos löytyy jotain kiinnostavaa, niin varmasti olemme hereillä ja joukkuetta vahvistetaan.
Pelicansien palkkalistoilla vielä oleva Mika Toivola aloittaa urheilujohtajana virallisesti 1 toukokuuta. Käytännössä Toivola tiki vähintäänkin seuraa Ässien tekemisiä tiiviisti jo nyt.
- Totta kai Mikan pitää jo valmistautua tehtäväänsä. Oli hän kuulemma viime pelissäkin paikalla, mutta emme ole keskustelleet. Ei minulla ole hänelle mitään asiaa, Rautakallio kuittaa.
Kehitysjänne
Hirsimäki on vakuuttanut, että Rautakallion syrjäyttäminen ei johtunut seurajohdon herkkähipiäisyydestä. Valmentaja kokee asian edelleen toisin. Häni ei kuitenkaan kadu esittämäänsä kritiikkiä, joka on välillä ollut piikikästä niin julkisuudessa kuin varsinkin kulisseissa.
- Koska olen jonkun pelin pelannut ja valmentanut, näkisin, että en ole vain haittatekijä, vaan minulla on riittävästi perspektiiviä puhua asioista. Jos P.Rautakallio avaa suunsa, niin se ei aina tarkoita negatiivisyytta. Se voi tarkoittaa myös halua herättää ja kehittää seuraa sekä viedä toimintaa eteenpäin.
- Tulos ei vie eteenpäin, vaan vain organisaation kehitysjänne mahdollistaa voittamisen. Toivottavasti Ässät löytää löytää jossain vaiheessa sen oman kehitysjänteensä.
* vapaasti referoiden sk 13.12.2010 / Mr.Bletch