Owen kirjoitti:
Meillähän on tällä hetkellä kasassa hemmetin paljon huonompi jengi, kun viime vuonna. Silloin oltiin kuudensia... Eli puuttuu aika monta nimeä, jotta ollaan tasolla 6...
Vaikkakin viime kaudella oltiin kuudensia, mun mielestä se kokoonpano oli liigassa parempi kuin kuudes. Eikö esimerkiksi sinun mielestäsi siihen kuudenteen sijaan vaikuttanut yhtään esimerkiksi se huono alkukausi sen selkävaivaisen koutsin johdolla, sekä se valmentajanvaihdos kauden loppuvaiheilla tms? Mun mielestä, siis jos pelkkiä nimiä katsoo joukkueiden kokoonpanoissa, niin viime kauden joukkue oli about parikin sijaa parempi kuin mitä kuudes, jos nyt näin voi sanoa. Tietenkin Hifkillä menestymättömyyteen vaikuttaa monikin asia, eikä niitä nyt tässä varmaan kannata höpötellä.
Näistä joistakin kirjoituksista tässäkin ketjussa päätellen, tuntuu että monien kirjoittajien mielestä joukkue on floppi, jos se ei ole selvästi paras koko 14-joukkueen liigassa.
Muutamienkin edellisten kausien jälkeen Hifkillä on lähtenyt tosi moni huippupelaaja muualle, näitä nimiä voisi luetella vaikka kuinka paljon. Nyt tällä kaudella suurin osa huippunimistä jatkaa joukkueessa, joten nyt ei tarvittukaan niin montaa uutta huippupelaajaa tilalle. Mä luulen, että jos tästä nyt päättyneen kauden joukkueesta, näiden nyt lähteneiden ja tulleiden lisäksi, olisi lähtenyt enemmän näitä isoja nimiä pois, jonka jokaisen näiden tilalle olisi tullut noin vastaavan tason pelimies, eli tilanne olisi käytännössä noin täysin sama kuin nyt tälläkin hetkellä, niin moni fani olisi tyytyväisempi. Tuntuu että moni fani vaan olisi tarvinnut uusia "nimiä" esimerkiksi vanhasta tottumuksesta, kun edellistenkin kausien jälkeenkin on niitä tullut, ja muillakin joukkueilla niitä tulee jne. Nyt kun huippupelaajat jäivät, ei tietenkään kolmos/nelosketjuihin tarvitse hankkia ykkösketjujen pelaajia.
Mä ajattelen, että jos miettii nimiä kokoonpanossa, niin A) tän nyt päättyneen kauden loppuvaiheessa ollutta joukkuetta, B) nyt just tällä hetkellä olevia sopimuksia ensi kaudeksi, ja C) ensi kaudella olevaa joukkuetta, niin mun mielestä noissa kaikissa kolmessa kohdassa Hifki on neljän parhaan joukossa, siis 14 joukkueen liigassa. Eli eikö tuolta osin asioiden pitäisi olla hyvin?
Mä kuvittelen, tai siis että jos mietin tota eilistä risteilyä ja sitä sopimusten julkistamis-tilaisuutta, niin jos tuosta olisi vaikka uutisoitu hieman eri tavalla, niin moni fani voisi olla tyytyväisempi. Esimerkiksi Laakkosen ja Petrellin moni huhuili lähtevän. Jos otsikossa olisi ollut kahden liigatasolla todella hyvän pelaajan tulemisen lisäksi, esimerkiksi että lisäksi kaksi todella hyvää pelaajaa jatkaa Hifkissä, tai muuta vastaavaa, niin oiskohan moni ollut tyytyväisempi. Tai no ehkä tilanne oli todellisuuden paljon erilainen, kuin mitä näissä jatkoajan kirjoituksissa, joten tämä kappale on sinänsä aika turha. Nuokin pelaajat (Petrell ja Laakkonen) todennäköisesti tekevät ensi kaudella sen noin 30-40 pistettä. Ja pitää tietenkin muistaa, että jo jokin aika sitten julkistettiin kahden huippuhyökkääjän sopimukset ensi kaudelle, Guolla ja Murray. Jos noi nimet olisi julkistettu eilen, niin tosi moni fani, tai siis tänne kirjoittava, olisi nyt paljon tyytyväisempi. Sinänsä hassu tilanne, kun kuitenkin suurin osa faneista käsittääkseni halusikin tietää aiemmin sopimustilanteesta ja siis uusista sopimuksista. Nyt noiden ja muidenkin vanhojen ja hyvien pelaajien nimet vaan törröttää listalla, ja tuntuu ettei niistä täällä keskustella riittävästi, tai siis ettei oteta huomioon miten hyvä joukkue on jo nyt kasassa, vaan valitetaan esimerkiksi ettei noin 10 pistettä tehneiden hyökkääjien tilalle tullut 50 pistettä tekeviä Kohneja tms. Lisäksi esimerkiksi tuosta Seppäsen paluusta ei monikaan täällä kirjoita, mutta jos hän ei olisi tullut, olisi siitä moni kirjoittaja varmaankin valittanut ja kitissyt. Laaksonkaan lähtö ei taida vielä olla mitenkään varmaa, ja mm. H.Pikkaraista on huhuiltu jne.
Kaiken lisäksi, suurella todennäköisyydellä Hifkiin tulee vielä hyviä pelaajia. Nythän on vasta huhtikuu, eli kevät. Pohjois-Amerikassa kiekkoliigat on kesken, eli jos vaikka sieltä olisi jollakin sopimus, niin sitä ei varmaankaan olisi vielä edes julkistettu jne.