Risteilyn antia Torstaina 19.4. 2007

  • 83 319
  • 281
Tila
Viestiketju on suljettu.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
McJugi kirjoitti:
Joo kyllä jos tohon länttää ton verran kavereita vielä lisää niin hyvä olisi, mutta kuten Sir Pena on puhunut:

-Lisäksi meillä on haussa ykkös-kakkoskentän sentteri. Tottakai tutkaimet ovat koko ajan hereillä, mutta jo nyt olemme paremmissa lähtökohdissa joukkueen suhteen kuin vuosi sitten.

Viime vuoden risteilyllä (26.4.) julkaistiin seuraavat uudet pelaajat: Aleksis Ahlqvist, Mika Niskanen, Lasse Korhonen ja Pasi Nielikäinen. Sekä valmentaja Bob Francis. Sopimuspelaajia oli risteilyn jälkeen 18 (mukana Hauhtonen ja Luttinen). Matikainen lupasi infossa 2 ulkomaista pelaajaa ennen kauden alkua ja yhden myöhemmin. Seuraavat hankinnat tehtiin.

17.5. Pikkarainen ja Murphy
5.6. Steve Guolla
15.6. Patrick Lostedt
11.7. Kimmo Kuhta
17.8. Rem Murray

Eli kaikki kovat vahvistukset tulivat reilusti risteilyn jälkeen. Lisäksi tuli sitten vielä Kovanen (12.1.) ja Tibbetts (23.1.).

Rosteri 26.4.06 / 20.4.07

Karalahti / Karalahti
Saarinen / Heikkinen
Laakso / Kovanen
Turunen / Turunen
Seppänen / Seppänen
Niskanen / Haverinen
Korhonen / Korhonen
Schnabel / Holmberg

Fagerstedt / Fagerstedt
Hauhtonen / Murray
Järvinen / Pikkarainen
Laakkonen / Laakkonen
Luttinen / Kuhta
Petrell / Petrell
Nielikäinen / Nielikäinen
Salonen / Pesonen

Porthen puuttui viime vuoden listasta. Nyt on noiden ylläolevien lisäksi Guolla, Jouhkimainen, Wärn ja Keränen.

Vaikea ymmärtää, että tilanne olisi huonompi kuin viime vuonna tähän aikaan. Joskin on tietysti aivan selvää, että viittä Murrayn, Guollan, Murphyn, Kuhdan ja Pikkaraisen tasoista jannua ei varmasti ole tulossa, mutta jos vaikka kolme tulisi niin sekin riittäisi. Ottaen huomioon, että tuosta viime vuoden rosterista poistuivat vielä Hauhtonen ja Luttinen. Tietääkö muuten kukaan, missä he pelaavat ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Isaksson kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että tilanne olisi huonompi kuin viime vuonna tähän aikaan. Joskin on tietysti aivan selvää, että viittä Murrayn, Guollan, Murphyn, Kuhdan ja Pikkaraisen tasoista jannua ei varmasti ole tulossa, mutta jos vaikka kolme tulisi niin sekin riittäisi. Ottaen huomioon, että tuosta viime vuoden rosterista poistuivat vielä Hauhtonen ja Luttinen. Tietääkö muuten kukaan, missä he pelaavat ensi kaudella.

En ymmärrä mitä merkistystä on sillä minkälainen joukkue meillä viime vuonna tähän aikaan oli tai ei ollut?
Jos viime kauden joukkuetta ajatellaan niin ainoa merkittävä asia on se että sillä rosterilla ei menestytty vaikka viime keväisen risteilyn jälkeen hankittiin 8 pelaajaa lisää.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Isaksson kirjoitti:
Vaikea ymmärtää, että tilanne olisi huonompi kuin viime vuonna tähän aikaan. Joskin on tietysti aivan selvää, että viittä Murrayn, Guollan, Murphyn, Kuhdan ja Pikkaraisen tasoista jannua ei varmasti ole tulossa, mutta jos vaikka kolme tulisi niin sekin riittäisi. Ottaen huomioon, että tuosta viime vuoden rosterista poistuivat vielä Hauhtonen ja Luttinen. Tietääkö muuten kukaan, missä he pelaavat ensi kaudella.

Aika turhaa on verrata kokoonpanoja keskenään, viime vuonna tiedettiin keväällä jo tasan tarkkaan, että HIFK ei pelaa mestaruudest, vaikka hankinnat huhtikuun jälkeen nostivatkin osakkeita hiukan. Elokuussa jokainen lätkää paremmin tunteva ja järjellä (ei tunteella) ajatteleva viimeistään tiesi, ettei HIFK ole mestariainesta.

Vertailu on siinäkin mielessä turhaa, että päästäkseen samaan ei ihmeitä tarvitse HIFK:n ollessa kyseessä, joukkueen pitäisi selkeästi vahvistua viime vuodesta, jos haluamme puhua mestaruudesta realistisenä vaihtoehtona. Nythän joukkue ei ole vahvistunut yhtään ja parilla kolmella hankinnalla saadaan kasaan yhtä hyvä rinki, kuin viime kaudella. Itse en jaksa uskoa, että Rindell/ Baxter on se meidän pelastaja, toivottavasti kuitenkin yllättävät hyvässä mielessä.

Joku oli myös vertaillut Kärppiin ja sitä lukiessa oli pakko hymyillä, sillä turpiin tulee aika totaalisesti. Meillä on tapana yliarvioida omien pelaajiemme todellinen taso ja aliarvioida vastustajien. Ujcik, Bros, Viuhkola ja Pesonen ovat jo nimiä, joiden kaltaisia joukkueessamme ei ole ensimmäistäkään taidollisesti, myös Aaltonen nousee ensi kaudella samaan kastiin. Puolustus lyö vastaavamme mennen tullen, eivätkä häviä edes maalivahtien taistossa. Jos puhutaan mestaruudesta ja halutaan vertailla pelaajalistoja, niin vertaillaan sitten kovimpaan vastustajaan, eikä omaan keskiverto edelliskauden joukkueeseen.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Ottaen huomioon, että tuosta viime vuoden rosterista poistuivat vielä Hauhtonen ja Luttinen. Tietääkö muuten kukaan, missä he pelaavat ensi kaudella.

Eikös Hauhtosella ole ensi kauden diili Brynäsiin ja Arttu tuskin vuoden jälkeen on vielä tänne tähyilemässä kun teki kahen vuoden diilin. Mutta sinulla on yleensä ollut parempaa tietoa joten jos tuo oli vihjaileva heitto, niin enemmän kuin mielellään yes please...
 

hoki 60

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi ja taitokiekko
mixu kirjoitti:
Se nimi jota nyt ei vielä julkaistu jatkaa ihan yhtä suurella todennäköisyydellä Nhl:ssä kuin että Lupa sinne myös menee.
Joukkueen valmennusjohto on ilmoittanut kiinnostuksensa ensi kauteen eli lähes varmuudella tämä nimi voidaan unohtaa.

Tarkoitat varmaan Ville Niemistä jota teille jossakin huhuttiin, mutta kyllä
Villen pelaaminen IFK:ssa on yhtä todennäköistä kuin se että Raimo Helminen ja Janne Ojanen vaihtavat seuraa keskenään.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ultrar kirjoitti:
vertaillaan sitten kovimpaan vastustajaan, eikä omaan keskiverto edelliskauden joukkueeseen.

Vertaillaan vaan. Kärpillä on tällä hetkellä rosterissa 16 pelaajaa, maalivahteina Jaakko Suomalainen ja Toni Karhunen, 4 pakkia ja 10 hyökkääjää. En vaihtaisi tällä hetkellä rostereita.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
matti&teppo kirjoitti:
En vastaa, mutta kun nyt itse tulit kysyneeksi niin mitäs olisit itse vastannut viime keväänä? itse olisin todennut "kuka v***n Tarkki".

Juu, näin olisin varmaan todennut. Tämän kevään jälkeen voikin todeta: "voittava maalivahti". Näitä tämän tason kavereita ei tietenkään voi hankkia HIFK:hon enää sen jälkeen, kun ne ovat todistaneet pärjäävänsä tiukassakin paikassa.

En panisi ollenkaan vastaan, jos Pentti hoitaisi esim. hieman huonomman kauden pelanneen Weakmanin meidän putkien väliin seisomaan. Tämähän on toki toiveajattelua, mennään Jannella ja katsotaan kuinka pitkälle.
 

avojääpommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ultrar kirjoitti:
Jos puhutaan mestaruudesta ja halutaan vertailla pelaajalistoja, niin vertaillaan sitten kovimpaan vastustajaan, eikä omaan keskiverto edelliskauden joukkueeseen.
Tä? Eikös toi vertailu ollut just nimenomaan kovimpaan vastustajaan, Kärppiin? Enkä oo ihan samaa mieltä siitä, että hävitään vertailu sata-nolla.
Kumman otat mielummin, Murrayn vai Aaltosen?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
avojääpommi kirjoitti:
Tä? Eikös toi vertailu ollut just nimenomaan kovimpaan vastustajaan, Kärppiin? Enkä oo ihan samaa mieltä siitä, että hävitään vertailu sata-nolla.
Kumman otat mielummin, Murrayn vai Aaltosen?

En sanonut sata-nolla, vaan aika totaalinen, mikä on tietysti epämääräinen, mutta hyväksytäänkö 80-20 tai 90-10? Et verrannut muuten Murrayta Aaltoseen, vaan Viuhkolaan ja itse ottaisin ennemmin Viuhkolan. Ei siksi, että Viuhkola olisi kovin paljon parempi, vaan siksi, että kotimainen on aina kotimainen. Aaltonen vastaan Murray olisi aika kinkkinen, sanoisin tilanteen olevan aika tasan, mutta ensi kaudella Aaltonen saattaa olla jo liigan ykköstähtiä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
avojääpommi kirjoitti:
Kumman otat mielummin, Murrayn vai Aaltosen?
No, Murray on onneksi jo valmiiksi IFK:ssa, eli ei tarvitse tosissaan tilannetta pohtia, muuten saattaisin valinnan edessä kallistua 22-vuotiaaseen huippulupaukseen kuin 34-vuotiaaseen, uransa jo kertaalleen terveyshuolien vuoksi lopettaneen pelaajaan. Niin loistava ammattilainen kuin Murray onkin.

Mutta eihän minulta mitään kysytty, joten lähdenpä ruokakauppaan.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Isaksson kirjoitti:
Vertaillaan vaan. Kärpillä on tällä hetkellä rosterissa 16 pelaajaa, maalivahteina Jaakko Suomalainen ja Toni Karhunen, 4 pakkia ja 10 hyökkääjää. En vaihtaisi tällä hetkellä rostereita.

Jos sun pitäis nyt valita, niin kumman jengin tulisit ottamaan ensi kaudella? Eli uskotko että Pena kokoaa meille paremman jengin kuin Junno Kärpille? Minä ainakin otan aivan varmasti ennemin Junnon kokoaman jengin. Penan suoritustaso on nyt ollut lopullisten sjoitusten keskiarvolta 6. Mikäköhän mahtaa olla Junnon keskiarvo aika samallaisella budjetilla? Aika lähellä yhtä veikkaan ....

Kysyn teiltä kaikilta Penan puolustajilta: onko tosiaan niin, että teille sijoitus 6 on ihan riittävä? Vai oletteko ikuisia optimisteja ja luulette, että Pena vielä joskus tulee onnistumaan? Minä en ainakaan usko siihen. Kylmä fakta on se, että IFK:n joukkueessa on jo nyt ringissä aivan liian monta sellaista kaveria, jollaisia ei ole koskaan ollut yhdenkään mestarijoukkueen kokoonpanossa. Sinne voi aina mahtua pari heikkoa lenkkiä (Kärpillä niitä ei viime vuonna ollut yhtään), mutta ei noin montaa mitä meillä nyt on.

Tämä Lupatchuk tapaus on myös aika huvittava. Jos IFK:lla olisi koskaan ollut soppari hänen kanssaan, se olisi eilen julkaistu, se on aivan saletti juttu se.

Minä en myöskän luota kaksikkoon Baxter-Rindel lainkaan. Baxterin taidot nähtiin pleijareissa täysin. Ei mitään taktista osaamista, ei mitään kykyä virittää joukkue kevään peleihin. Mulle on aivan sama mitä jengi tekee runkosarjassa, sillä siellä ei mitaleita ratkota.

Niin ja joku sanoi, että meillä on ensi kaudeksi kasassa paras jengi sitten kauden 98-99. Anna mun nauraa :) Meillähän on tällä hetkellä kasassa hemmetin paljon huonompi jengi, kun viime vuonna. Silloin oltiin kuudensia. Poissa ovat mm. Laakso, Tibe, Saarinen, Järvinen, Salonen, Myrphy. Tilalle tullut Pesonen ja Heikkinen. Heikkinen korvaa Saarisen, ei enempää. Pesonen ei lähelläkään Tibeä. Eli puuttuu aika monta nimeä, jotta ollaan tasolla 6...
 

Animal

Jäsen
Owen kirjoitti:
Kysyn teiltä kaikilta Penan puolustajilta: onko tosiaan niin, että teille sijoitus 6 on ihan riittävä? Vai oletteko ikuisia optimisteja ja luulette, että Pena vielä joskus tulee onnistumaan? Minä en ainakaan usko siihen.

Olen puolustanut monesti Matikaista ja sijoitus 6 ei ole missään tapauksessa riittävä. Viime kausi oli hirveä kokonaisuudessaan ja siitä tuli Matikaista kritisoitua. Viime kausi oli paskinta IFK:ta pitkään aikaan.

En myöskään ole ikuinen optimisti, mutta näen sen verran että eilen julkistettu sopimustilanne ei ole lopullinen kokoonpano. Ja sanotaanko nyt näin, että HIFKin tämän hetken sopimustilanne muihin verrattuna ei ole mitenkään erityisen huono. Vertaa vaikka Jokereihin, Kärppiin, Bluesiin tai HPK:hon.

Kukin toki näkee asiat tavallaan.

Tämä Lupatchuk tapaus on myös aika huvittava. Jos IFK:lla olisi koskaan ollut soppari hänen kanssaan, se olisi eilen julkaistu, se on aivan saletti juttu se.

Onko täysin mahdotonta, että teki sopimuksen ison veden taakse ennenkuin julkistettiin sopimuksia Euroopassa mihinkään?
 

deWILS

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Owen kirjoitti:
Jos sun pitäis nyt valita, niin kumman jengin tulisit ottamaan ensi kaudella? Eli uskotko että Pena kokoaa meille paremman jengin kuin Junno Kärpille? Minä ainakin otan aivan varmasti ennemin Junnon kokoaman jengin.
Teeppä se!! Kukaan tuskin tulee estämään!
Owen kirjoitti:
Minä en myöskän luota kaksikkoon Baxter-Rindel lainkaan. Baxterin taidot nähtiin pleijareissa täysin. Ei mitään taktista osaamista, ei mitään kykyä virittää joukkue kevään peleihin. Mulle on aivan sama mitä jengi tekee runkosarjassa, sillä siellä ei mitaleita ratkota.
Ja mitäköhän Baxterin olisi pitänyt pleijareissa tehdä toisin? Ei olisi ollut mitään järkeä enää tuossa vaiheessa esimerkiksi alkaa sekoittamaan kenttiä kun koko kausi ollaan menty suurin piirtein samoilla koostumuksilla! Ensi kaudella on eri asia kun Baxter/Rindel saavat koko kauden hioa joukkuetta jotta ollaan keväällä iskussa! Tärkeää on huomioida myös se että nyt valmentajat saavat vaikuttaa pelaaja hankintoihin!
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Owen kirjoitti:
Eli uskotko että Pena kokoaa meille paremman jengin kuin Junno Kärpille? Minä ainakin otan aivan varmasti ennemin Junnon kokoaman jengin.

Mutta hei, kukaan ei estä. Elämäkin muuttuu paremmaksi, kun ei tarvitse hiuksia repiä päästä joka kevät. Autuas on olo puolen suomen joukkueen kannattajana. Miksi tuskailla täällä, kun ihanuus on aivan oven takana ja vieläpä ihan oman päätöksen varassa, johon kukaan muu ei voi puuttua.

Tässä pari vinkkiä uuden elämän alkuun.

Täällä pohdiskellaan ensi kautta:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1854606#post1854606

Täällä ylpeillään liigan parhaasta molarista:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1848470#post1848470

Ja sokerina pohjalla, täällä saa polvistua Junnon edessä:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=27306
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Owen kirjoitti:
Tämä Lupatchuk tapaus on myös aika huvittava. Jos IFK:lla olisi koskaan ollut soppari hänen kanssaan, se olisi eilen julkaistu, se on aivan saletti juttu se.

Jahas. Et tiedä Lupaschuk-casesta mitään, mutta silti lauot totuutena tuollaisen lauseen?

Mielestäni ihan hyvä, että Lupan kanssa tehtiin sopimus ennen pleijareita jo. Harmi vain kun sattui pelaamaan niin hienosti, niin NHL korjasi miehen pois. Mutta minun mielestä hyvä haku Penalta. Ei vain onnistunut loppuun saakka.

Owen kirjoitti:
Minä en myöskän luota kaksikkoon Baxter-Rindel lainkaan. Baxterin taidot nähtiin pleijareissa täysin. Ei mitään taktista osaamista, ei mitään kykyä virittää joukkue kevään peleihin. Mulle on aivan sama mitä jengi tekee runkosarjassa, sillä siellä ei mitaleita ratkota.

Puolen kauden perusteella teet johtopäätöksen Baxterista? Tiedät ilmeisesti jääkiekosta tosi paljon ja olet todella pitkäjänteinen persoona.

owen kirjoitti:
Niin ja joku sanoi, että meillä on ensi kaudeksi kasassa paras jengi sitten kauden 98-99. Anna mun nauraa :) Meillähän on tällä hetkellä kasassa hemmetin paljon huonompi jengi, kun viime vuonna. Silloin oltiin kuudensia. Poissa ovat mm. Laakso, Tibe, Saarinen, Järvinen, Salonen, Myrphy. Tilalle tullut Pesonen ja Heikkinen. Heikkinen korvaa Saarisen, ei enempää. Pesonen ei lähelläkään Tibeä. Eli puuttuu aika monta nimeä, jotta ollaan tasolla 6...

Mutta viime kauden harjoitukset ja pelisysteemi sekoitettiin täysin syksyn aikana. Eikö mielestäsi siihen tulleella parannuksella ole mitään merkitystä joukkueen menestykseen?

Poissa on Järvinen joo. Mies teki alle 10 pistettä, eikä mahtunut edes kokoonpanoon, jos ei ollut loukkaantumisia. Poissa on Salonen joo, joka teki alle kymmenen pistettä koko kaudella.

Saariseen ei periaatteessa paikkaajaa edes tarvitse, kun ei pelannut montaakaan matsia viime kaudella. Ne pelit mitä pelasi, niin puolikuntoisuus näkyi kilometrin päähän. Harmi sinällään, kunnossa ollessaan tyylikäs pakki. Huomasi nyt asian itsekin ja päätti lopettaa kiekkoilun.

Laaksolle ja Murphylle tarvitaan stuntit. Se on totta, mutta Laakso ei välttämättä lähde. Tibbetts lähtee, hänet korvataan myöskin.

Ensi kauden joukkue tulee väkisinkin olemaan parempi kuin viime kaudella. Paperilla voi jäädä samantasoiseksikin, mitä nyt parempi sentteritilanne, mutta käytännössä on aivan järkyttävän suuri ero, että valmentaja on mukana kesäharjoittelun laadinnoista lähtien. Nimenomaan valmentaja. Francis oli floppien floppi.

Tibbetts teki ihan hyviä tehoja. 18 pelissä 13 pistettä. Mutta Pesonen mielestäni korvaa hänet. Miksi? Siksi, että Tibbettsin laiska puolustuspelaaminen tuotti suuria hankaluuksia välillä ketjukavereille. Tibbetts ei ollut reenannut syksyllä juuri ollenkaan ja se alkoi näkymään kevään kuluessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Owen kirjoitti:
Meillähän on tällä hetkellä kasassa hemmetin paljon huonompi jengi, kun viime vuonna. Silloin oltiin kuudensia... Eli puuttuu aika monta nimeä, jotta ollaan tasolla 6...
Vaikkakin viime kaudella oltiin kuudensia, mun mielestä se kokoonpano oli liigassa parempi kuin kuudes. Eikö esimerkiksi sinun mielestäsi siihen kuudenteen sijaan vaikuttanut yhtään esimerkiksi se huono alkukausi sen selkävaivaisen koutsin johdolla, sekä se valmentajanvaihdos kauden loppuvaiheilla tms? Mun mielestä, siis jos pelkkiä nimiä katsoo joukkueiden kokoonpanoissa, niin viime kauden joukkue oli about parikin sijaa parempi kuin mitä kuudes, jos nyt näin voi sanoa. Tietenkin Hifkillä menestymättömyyteen vaikuttaa monikin asia, eikä niitä nyt tässä varmaan kannata höpötellä.

Näistä joistakin kirjoituksista tässäkin ketjussa päätellen, tuntuu että monien kirjoittajien mielestä joukkue on floppi, jos se ei ole selvästi paras koko 14-joukkueen liigassa.

Muutamienkin edellisten kausien jälkeen Hifkillä on lähtenyt tosi moni huippupelaaja muualle, näitä nimiä voisi luetella vaikka kuinka paljon. Nyt tällä kaudella suurin osa huippunimistä jatkaa joukkueessa, joten nyt ei tarvittukaan niin montaa uutta huippupelaajaa tilalle. Mä luulen, että jos tästä nyt päättyneen kauden joukkueesta, näiden nyt lähteneiden ja tulleiden lisäksi, olisi lähtenyt enemmän näitä isoja nimiä pois, jonka jokaisen näiden tilalle olisi tullut noin vastaavan tason pelimies, eli tilanne olisi käytännössä noin täysin sama kuin nyt tälläkin hetkellä, niin moni fani olisi tyytyväisempi. Tuntuu että moni fani vaan olisi tarvinnut uusia "nimiä" esimerkiksi vanhasta tottumuksesta, kun edellistenkin kausien jälkeenkin on niitä tullut, ja muillakin joukkueilla niitä tulee jne. Nyt kun huippupelaajat jäivät, ei tietenkään kolmos/nelosketjuihin tarvitse hankkia ykkösketjujen pelaajia.

Mä ajattelen, että jos miettii nimiä kokoonpanossa, niin A) tän nyt päättyneen kauden loppuvaiheessa ollutta joukkuetta, B) nyt just tällä hetkellä olevia sopimuksia ensi kaudeksi, ja C) ensi kaudella olevaa joukkuetta, niin mun mielestä noissa kaikissa kolmessa kohdassa Hifki on neljän parhaan joukossa, siis 14 joukkueen liigassa. Eli eikö tuolta osin asioiden pitäisi olla hyvin?

Mä kuvittelen, tai siis että jos mietin tota eilistä risteilyä ja sitä sopimusten julkistamis-tilaisuutta, niin jos tuosta olisi vaikka uutisoitu hieman eri tavalla, niin moni fani voisi olla tyytyväisempi. Esimerkiksi Laakkosen ja Petrellin moni huhuili lähtevän. Jos otsikossa olisi ollut kahden liigatasolla todella hyvän pelaajan tulemisen lisäksi, esimerkiksi että lisäksi kaksi todella hyvää pelaajaa jatkaa Hifkissä, tai muuta vastaavaa, niin oiskohan moni ollut tyytyväisempi. Tai no ehkä tilanne oli todellisuuden paljon erilainen, kuin mitä näissä jatkoajan kirjoituksissa, joten tämä kappale on sinänsä aika turha. Nuokin pelaajat (Petrell ja Laakkonen) todennäköisesti tekevät ensi kaudella sen noin 30-40 pistettä. Ja pitää tietenkin muistaa, että jo jokin aika sitten julkistettiin kahden huippuhyökkääjän sopimukset ensi kaudelle, Guolla ja Murray. Jos noi nimet olisi julkistettu eilen, niin tosi moni fani, tai siis tänne kirjoittava, olisi nyt paljon tyytyväisempi. Sinänsä hassu tilanne, kun kuitenkin suurin osa faneista käsittääkseni halusikin tietää aiemmin sopimustilanteesta ja siis uusista sopimuksista. Nyt noiden ja muidenkin vanhojen ja hyvien pelaajien nimet vaan törröttää listalla, ja tuntuu ettei niistä täällä keskustella riittävästi, tai siis ettei oteta huomioon miten hyvä joukkue on jo nyt kasassa, vaan valitetaan esimerkiksi ettei noin 10 pistettä tehneiden hyökkääjien tilalle tullut 50 pistettä tekeviä Kohneja tms. Lisäksi esimerkiksi tuosta Seppäsen paluusta ei monikaan täällä kirjoita, mutta jos hän ei olisi tullut, olisi siitä moni kirjoittaja varmaankin valittanut ja kitissyt. Laaksonkaan lähtö ei taida vielä olla mitenkään varmaa, ja mm. H.Pikkaraista on huhuiltu jne.

Kaiken lisäksi, suurella todennäköisyydellä Hifkiin tulee vielä hyviä pelaajia. Nythän on vasta huhtikuu, eli kevät. Pohjois-Amerikassa kiekkoliigat on kesken, eli jos vaikka sieltä olisi jollakin sopimus, niin sitä ei varmaankaan olisi vielä edes julkistettu jne.
 
Viimeksi muokattu:

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Mikäs tämä Laakson tilanne nyt oikein on?? Sopparia siis ei ole tulevalle kaudelle, mutta onko jo lupautunut jonnekin muualle??

Noista kahdesta hankinnasta (Pesonen ja Heikkinen) olen enemmän kuin tyytyväinen. Jos tästä nyt vielä saatais sittenkin jonkinasteinen rosteri.

-Cactus-
 

Stigu

Jäsen
Owenin kanssa täysin samoilla linjoilla- Baxterista olen hieman eri mieltä siinä mielessä, että hänen todellisia kykyjään ei ole vielä testattu.

Mutta siitä mestaruudesta ja erosta esimerkiksi Kärppiin:
- pelaajamateriaalissa eroa ei tällä hetkellä ole paljon, mutta Kärpät on joka vuosi rakentanut erinomaisen joukkueen play-offseihin mennessä. Hutihankintoja on ollut hyvin vähän- varmaankin alle 10%. Pentin meriitit tällä saralla ovat hieman erilaiset
- joukkueen valmennustyyli ja pelitapa ovat täysin eri tasolla: Kärppien pelikirja on iskostunut joukkueeseen jo usean vuoden ajan. IFK:n pelikirja on edelleen hakusessa. Kärpillä valmentajana tasavallan TOP3-valmentajana, Baxterista ei kukaan vielä tiedä mitään.
- joukkueiden veskareissa (mukaanlukien veskarivalmennus) on eroa Kärppien eduksi.
- joukkueiden johtamistapa: Kärppien johdossa kaikesta tekemisestä paistaa määrätietoisuus ja tahto mestaruuteen. IFK:n johdon tavoitteet ovat joka vuosi hämärän peitossa: Onko kukaan hallituksen jäsen esim. ikinä julkisesti sanonut, että IFK:n tavoitteena on mestaruus?

Ehdotan muuten, että ensi vuoden "IFK:n joukkue vahvistui huomattavasti"-tiedotustilaisuus pidetään ajan ja rahan säästämiseksi cafe Ursulan edestä lähtevällä Buster-soutuveneellä. Etutuhdolla istuvat Pentti ja Kife, keskituhdolla istuu (ja soutaa) IFK-fani, ja takatuhdolla istuu Niklas Hedberg. Kun vene on päässyt Uunisaaren kohdalle, nousee Pena ylös ja esittelee uuden vahvistuksen. Kife antaa asianmukaiset aplodit, minkä jälkeen Pentti (rähinäkiintiö) lyö IFK-fania, ja vene palaa takaisin rantaan.Rannassa venettä odottaa Jere, joka on "hieman myöhästynyt" tilaisuudesta. Koko hommaan on mennyt maksimissaan 20 minuuttia ja rahaa about 150 euroa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Aika alas on suuri Punainen vajonnut, kun pitää verrata rosteria johonkin kauteen kun ollaan oltu 6. Joo huh huh kiitos Pentti Matikainen ja IFK. Itse asiassa IFK:n organisaatiolle on hyvä syntipukki pitää Penaa toimarina, hänen niskaansahan se paska kaatuu eikä niiden koukkupolvien hallituksessa.

Edelleen sanon, että Pikkarainen ja Laakkonen eivät ole tosissaan kullasta taistelevan joukkueen kakkoskentän miehiä. Jos tuo kenttä ei tuonut glooria tälläkään kaudella niin miksi ensi kaudellakaan. Eikö tosiaan pitäisi aika paljon kenttiä lyödä uusiksi, eikä kokeilla kaikkea samalla tavalla pienin muutoksin.


Ja tarviiko tosta pakkikalustosta sanoa mitään? Siis oikeasti kaikki puusilmäisimmätkin fanit näkevät, että tuo on kaukana hyvästä kalustosta. Kun Cory Murphy lähti niin lähti käytännössä meidän yv- pois ja kun Saarinen ja Laakso ovat poissa eri syistä niin ei tuossa paljoa ole jäljellä. Ok Heikkinen on hyvä monipuolinen puolustaja, mutta pelannut yhden nappikauden, ja floppivaara on tosin pienehkö. Jere Karalahti ei pysty enää pelaamaan ykkösleaderinä, joka on harmittavaa, mutta Jere on hyvä kakkospakkiparin mies. Niin voimaa kuin kiekollista taitoa (Smurffia ei voi korvata yhdellä miehellä) tarvitaan huomattavasti lisää.

Jos joukkuetta koottaisiin pidemmällä aika välillä niinkuin Kärpissä, niin joukkueen pari lähtevää pelaajaa voitaisiin korvata kallispalkkaisilla huippuvahvistuksilla. Nyt tarvitaan ainakin 6 pelaajaa lisää, jos oikeasti halutaan voittaa joskus mestaruus, ja näkisin että suurimmalla pelaajabudetilla operoiva seura haluaa voittaa niitä mestaruuksia.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Mutta hei, kukaan ei estä. Elämäkin muuttuu paremmaksi, kun ei tarvitse hiuksia repiä päästä joka kevät. Autuas on olo puolen suomen joukkueen kannattajana. Miksi tuskailla täällä, kun ihanuus on aivan oven takana ja vieläpä ihan oman päätöksen varassa, johon kukaan muu ei voi puuttua.
Missasit kyllä, ja ilmeisesti ihan tarkoituksella, Owenin pointin totaalisesti.
Minä ainakin ymmärsin sen niin että Junno pystyy jatkuvasti kasaamaan huomattavasti paremman joukkueen kuin Pena. Ja koska budjettien mukaan rahaakin on ollut käytössä about saman verran olen varma että hän pystyisi rakentamaan paremman joukkueen myös Hifk:lle kuin Pena. Voittavan joukkueen. Onhan Junnolla "hiukan" paremmat näytöt kuin Penalla. Siksi minäkin ottaisin mieluummin Junnon. Rakentamaan Hifk:n joukkuetta.

Pete2004 kirjoitti:
Vaikkakin viime kaudella oltiin kuudensia, mun mielestä se kokoonpano oli liigassa parempi kuin kuudes.

Tämä on kyllä selitysten selitys josta Paavo Väyrynenkin olisi kateellinen. Hifk-fanin itsensäkusetuksen huipentuma. Munki mielest hifk oli oikeest parempi. Tai mä ajattelen tai oikeastaan mä kuvittelen niin tai enmä oo iha varma. Tietsä. En mä ymmärrä mix ei muut tajuu tätä.

Harmi vaan että sijoitukset määräytyy sen mukaan miten ne pelit ovat oikeasti menneet.
 

MISTER X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ARSENAL
Risteilyltä on palattu ja kyllähän nuo odotukset olivat aika korkealla. Eilen kaksi melko hyvää hankintaa tuntui aikamoiselta pettymykseltä. IFK oli kyllä täysin ymmärtämätön jatkoajan roolista tärkeänä jääkiekkomediana. Huhut olisi omien syväkurkkujen kautta pitänyt ampua alas niin, että odotukset eivät olisi nousseet liian korkeiksi.
Pena skarppasi esiintymistään hieman viime vuodesta, mutta se ei riitä. Penan ja joukkueen on parannettava paljon.
Moberg ja Baxter olivat vedossa, kun jaksoivat 04.30 olla hyvävoimaisina "hieman" nuorempien kanssa laivan discossa. Baxterista jäi kyllä erittäin positiivinen kuva ja hän osasi luetella tosi hyvin ulkoa IFK:n mestaruusvuodet lisäten maininnan tulevasta kaudesta.
Lupaschuck ei kuulemma missään tapauksessa tule meille. NHL:n pudotuspelien loppuminen vaikuttanee jonkun/joidenkin sopimusten julkaisemiseen. Tuossa lausunnossa riittää spekuloitavaa.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Kiitokset taas jälleen kerran onnistuneesta risteilystä. Yhtä hauskaa oli kuin viime vuonnakin sillä erotuksella, että nyt kerrottiin jopa pari kunnon pelaajaa. Viime vuoden listan kaikki muistavat. Sen verran itse tilaisuudesta eli:

- Teemua haastateltiin ja sanoi, että tulee pelaamaan Suomessa meillä, jos ei saa sopparia änäriin.

- Pena kertoi, että noiden parin nimen lisäksi olisi kaksi-kolme nimeä, mutta niillä on vielä kausi kesken ja siksi nimiä ei voida vielä kertoa ja myös yksityiskohdissa vielä hiomista. Itse pohdin koko risteilyn ajan ketäköhän he voisivat olla Hankin lisäksi?

- Lennu myös itse kertoi, että ei pitänyt lähtöään ensi kaudeksi vielä kovin varmana. Yhteydenottoja on tullut vähän. Tämä ei tietysti tarkoita, etteikä lähtö voisi vielä tapahtua.

- Myös nettisivuilla tulee tapahtumaan suuria muutoksia ensi kuun alkupuolella. Tulevat olemaan laadullisesti paremmat kuin nyt ovat. Näin lupaili herra Makkonen.

Siinä kaikki tiivistettynä noista päivän polttavista kysymyksistä. Kiitokset kaikille reissussa mukana olleille. Kännissä oltiin ja hauskaa pidettiin kaikkien kesken. Ensi vuonna jälleen uudestaan.

Ai niin ja saattaa olla mahdollista, että yksi katsomo-osa tehtäisiin seisomakatsomoksi. Katotaan miten asian kanssa käy?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Mutta hei, kukaan ei estä. Elämäkin muuttuu paremmaksi, kun ei tarvitse hiuksia repiä päästä joka kevät. Autuas on olo puolen suomen joukkueen kannattajana. Miksi tuskailla täällä, kun ihanuus on aivan oven takana ja vieläpä ihan oman päätöksen varassa, johon kukaan muu ei voi puuttua.

]

Uskomatonta paskaa. Sinäkö märittelet sen saako IFK:n kannattaja arvostella seuran johtoa? Miksi IFK:n kannattaja ei saa toivoa,pyytää tai jopa vaatia seuran johtoa eroamaan. IFK on kuitenkin loppujenlopuksi urheiluseura ja se on osa helsinkiläistä kultuuriperimää. Mikä ihmeen oikeus sinulla on kieltää seuran kannattajia/jäseniä arvostelemasta seuran toimintaa?
 
Viimeksi muokattu:

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Owen kirjoitti:
Niin ja joku sanoi, että meillä on ensi kaudeksi kasassa paras jengi sitten kauden 98-99. Anna mun nauraa :) Meillähän on tällä hetkellä kasassa hemmetin paljon huonompi jengi, kun viime vuonna. Silloin oltiin kuudensia. Poissa ovat mm. Laakso, Tibe, Saarinen, Järvinen, Salonen, Myrphy. Tilalle tullut Pesonen ja Heikkinen. Heikkinen korvaa Saarisen, ei enempää. Pesonen ei lähelläkään Tibeä. Eli puuttuu aika monta nimeä, jotta ollaan tasolla 6...

Yritä nyt päättää: ensin sanot, että "IFK:n joukkueessa on jo nyt ringissä aivan liian monta sellaista kaveria, jollaisia ei ole koskaan ollut yhdenkään mestarijoukkueen kokoonpanossa", ja sitten heti perään poraat mm. Salosen ja Järvisen perään. Olisko siinä sitten mestarijengin ykköskentän laiturit?

Ja jos IFK julkaisee sellaisen pelaajan sopimuksen, joka voi karata NHL:ään (Santala, Ahonen jne.), niin Pena kusettaa kannattajia. Mutta jos Lupaschukin sopimusta ei nyt julkaistakaan, niin Pena tekee taas väärin. Eikö niin?

Kritiikki on hyvinkin tärkeätä, silloin kun se on tervettä ja rakentavaa. Mutta non-stop itkuvirsikritiikki, vieläpä täydellisen epälooginen sellainen, on aika koomista seurattavaa, sinä ja tämä teinixmäcjugi edustatte sillä saralla alan ehdotonta parhaimmistoa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
MISTER X kirjoitti:
IFK-Huhut olisi omien syväkurkkujen kautta pitänyt ampua alas niin, että odotukset eivät olisi nousseet liian korkeiksi...

Kieltämättä sitä itsekin odotti, että eilen olisi rapsahtanut 5 hankittua nimimiestä tauluun. Täytyy kuitenkin ajatella tätä pelaajien hankkimista siltä kannalta, että jos ja kun neuvottelut ovat pahasti kesken, niin ei ole järkeä kommentoida raakoja asioita... Ei järkeä ampua "huhuja" alas, eikä myöskään hehkuttaa varmana tulijana.

Varmasti nimiä on pyörinyt vaihtoehdoissa kymmenenkin kappaletta... 2 on tullut, ja toivottavasti 3 vielä tulee (esim. sentteri + 2 pakkia)

Mutta ajattelee asiaa miltä kantilta tahansa, niin ei tämä tilanne nyt huonolta näytä. Rindell täydentää mielestäni Baxteria todella hyvin valmennuksessa. Pelaajistossa kaikki osa-alueet (veskat, pakisto, hyökkäys) alkavat näyttää hyvältä, kun pari lisähankintaa vielä tehdään. Laakson ja Petrellin tilanteesta vielä se, että oma veikkaukseni on seuraava: Laakso lähtee ja Petrell jää meille tulevaksi kaudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös