Faktaa pöytään
Se että onko tyytyväinen nykymenoon vai ei, ei todellakaan tee kenestäkään sen parempaa tai huonompaa fania. Kyllä tässä perkele siinä mielessä ollaan kaikki samassa veneessä. Jokainen on hemmetin onnellinen, jos IFK joskus pelais edes loppuottelussa.
Mutta jos laitetaan faktaa kehiin:
- Penan ainakan IFK:n sijoitus on ollut ala-arvoista käytettäviin resursseihin. Kertaakaan emme ole olleet loppuottelussa, vaikka budjetti on ollut aina top 2 kamaa.
- Valmentaja ovat vaihtuneet tiuhaan tahtiin.
Eli Pena on epäonnistunut joka ikinen vuosi. Kyllä, Pena epäonnistui tuloksellisesti myös työsulkuvuonna. Itse asiassa aivan vitun pahasti, koska se veti koko kassan miinukselle ja pahasti. Mutta ei aleta kinaamaan sen vuoden virheistä.
Joka vuosi täällä silti uskotaan (ja toivotaan), että Pena siutten NYT onnistuisi. Itse en oikein usko koskaan siihen, että ihminen, joka taapertaa monia vuosia keskikastissa nousisi yhtäkkiä huipulle ilman mitään selvää muutosta omassa toimissaan. Sellasita ei vaan tapahdu tosi maailmassa ikävä kyllä. Kyllä meikä ja kaikki muutkin itkijät täällä sitä toivovat aivan yhtä paljon kuin te Penan puolustelijatkin, ei siitä ole kyse. Mutta Penan cv on vaan helvetin heikko. Itse en yrittäjänä ikinä palkkaa töihin ketään, jolla ei ole cv kohillaan. Oma mottoni on aina ollut, että jos haluat palkata jonkun työntekijän tärkeelle paikalle, hommaa siihen sellainen, joka on sen jo aikaisemmin tehnyt jossain muualla MENESTYKKÄÄSTI! Jos IFK:ssa olisi tällainen periaate, ei Penaa, Muukkosta, Rollea tai Baxteriä olisi koskaan palkattu meille. Varsinkaan yrityksen avainpaikoille ei saa ikinä palkata toivotaan toivotaan resursseja.
Pena ei siis ole ikinä onnistunut vielä tehtävässään. Mikä saa jotkus fanit uskomaan, että se tapahtuisi juuri nyt??? Varsinkin kun rosterimme kertoo j0 selvästi sen, että meillä on aivan liikaa junnuja tai täyttä roskaa miehistössämme. Mm. maalivahtiosasto on osa tätä avainmiehistöä ja siinä olemme jo nyt pihalla. Lisäksi pakistossamme on aivan liikaa junnuja, jotka lähes kaikki ovat oman ikäluokan keskivertokamaa. Ja minä en ikinä ainakaan ole itkenyt junnujemme perään, ellei kyseessä ole oikesti ollut superlahjakkuus, kuten viime vuonna oli tilanne. Järviset, Saloset ja kumppanit saavat aivan vapaasti siirtyä muualle.