RIP-ketju

• 3 198 253
  • 12 865

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Kettu, Derrick ja Kahden keikka. Siitä oli 90-luvun laatudekkariviihde tehty.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tämä on kyllä kova isku. Ihmettelinkin kun Karpon Youtube-kanavalle normaalisti perjantaina ilmestyvä jakso jäi tulematta. Tähän voi hyvällä omallatunnolla heittää sen kuluneen fraasin, että hänen kaltaisiaan ei enää ole (eikä tule!).

Karvahattua päästä! Kiitos vuosikymmenien työstä vähäosaisten hyväksi.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
On vain yksi Hannu Karpo. RIP.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos Hannu olisi vielä elossa, niin hän veisi varmaankin omaisille lohdutukseksi paketillisen poronkäristystä.

Oli kyllä legenda ja poikkeus - niin hyvässä kuin pahassakin - muista oman aikakautensa toimittajista. Toimi varmasti myös esikuvana kokonaiselle sukupolvelliselle uusia toimittajia, eli hänen perintönsä jää kyllä elämään edelleenkin.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Karpolla ei ole enää asiaa. Maailma periaatteessa saattaisi tarvita edelleen Karpoja, mutta uusia Karpoja ei vain voi tulla. Instituutio monessa mielessä, tai jopa käsite. "Pitääkö tässä soittaa Karpolle?" on varsin tuttu toteamus, ja uskoisin, että Karpon tietävät monesti nekin, jotka ovat sen verran nuoria, etteivät miehen ohjelmia olekaan itse nähneet.

Itselläni on yksi varhaisimpia lapsuuden muistoja hetki, jolloin katsoimme mummulassani televisiota vaarin, mummun, vanhempieni ja tätini kanssa. Sieltä tuli Karpon ohjelma, jossa tämä pani "rattijuopon" kiertämään Suomea. Ohjelma esitettiin kesällä 1984, joten olin tuolloin nelivuotias. Luulin vielä silloin, että rattijuoppoa esittänyt mies oli Karpo, mutta sittemmin korjasin käsityksiäni. Olen tuon klassikkopätkän nähnyt myöhemminkin, ja ihmettelin silloin, kuinka paljon pikkupojan mieleen olikaan jäänyt tuosta jaksosta.

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tämä osui lähelle, sillä Hannu oli vaimon perheen vanhoja perhetuttuja vaimonsa kautta. Itse en miestä tosin ehtinyt koskaan tapaamaan.

Rauhaisat levot, legenda!

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jos Hannu olisi vielä elossa, niin hän veisi varmaankin omaisille lohdutukseksi paketillisen poronkäristystä.

Oli kyllä legenda ja poikkeus - niin hyvässä kuin pahassakin - muista oman aikakautensa toimittajista. Toimi varmasti myös esikuvana kokonaiselle sukupolvelliselle uusia toimittajia, eli hänen perintönsä jää kyllä elämään edelleenkin.

PoronPAISTIA. Tarkkana näissä, ei se mitään käristystä jakanut. Sadan markan seteleitä myös.

Hankala keksiä legendaarisempaa mediahahmoa Suomesta koskaan. Rauhaisaa lepoa Hannu.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
On vain yksi Hannu Karpo. RIP.

Tämä oli kyllä niin totta, hyvässä ja pahassa. Karpo oli tiukka ukko, ei varmasti miellyttänyt kaikkia.

Karpo ja karvahattu, siinä oli legendaarinen yhdistelmä.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Yksi suurista! Suomessa ei ole enää ylintä oikeusastetta.

Tänä iltana syödään poronkäristystä ja joulukinkkua kirkkaammissa saleissa.

Osanottoni omaisille.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä olen jopa jutellut Karpon kanssa. Ihan vaan ohimennen, eikä minulla ollut hänelle mitään asiaa sen enempää kuin hänelläkään minulle mutta hän oli tekemässä eräästä yhteiskunnan kaltoinkohtelemasta kansalaisesta täällä juttua ja piipahti kahvilla paikallisessa. Olin juuri silloin viettämässä omaa taukoani ja siinä pari sanaa vaihdettiin kunnes piti jo lähteä jatkamaan matkaa.

Tämä tapahtui joskus 90-luvun puolivälissä. Nyt ovat molemmat jo siirtyneet ajasta iäisyyteen, Karpo sekä hänen sen kertainen haastateltavansa.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
"Karposta tuli tavallisten kansalaisten puolustaja vähitellen. Yhteiskunnan epäkohtien kaivelu ei ollut suinkaan helppoa, mistä kertovat Karpon aikoinaan saamat lukuisat tappouhkaukset.

– Ne olivat yleensä liikemiehiä, joiden bisneksiä olin haitannut. Yksi autoliikkeen johtaja etsi palkkatappajaa, soitin ja kysyin, oletko mies vai hiiri, täällä puhuu tapettu, tavataan, kun tulen Tampereelle, Karpo muisteli Ilta-Sanomille hänestä kertovan Karpo-dokumentin ensi-illan aikaan vuonna 2020."

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy