RIP-ketju

  • 2 895 624
  • 11 671

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Itse en ole Frendejä katsonut. Tai siis yritykseksi jäi. Mutta olin kuukausi sitten katsomassa sen parodiamusikaalin Aleksanterin teatterissa, ja Perryn kuoleman myötä siitä kässäristä on kyllä pakko laittaa muutama vitsi vaihtoon.

Traaginen taisi olla elämä ja nyt se päättyi vieläpä liian aikaisin.

Meillä on siskon ja hänen miehensä kanssa liput tuohon musikaaliin joulukuulle. Ei uutisen nähtyäni tullut mieleeni, että miten tämä voisi vaikuttaa tuohon musikaaliin. Varmasti tämä poismeno tuo oman vivahteensa esitykseen ja pitää tarkkailla, onko esityksessä joulukuussa enää mitään, mikä voisi olla sopimatonta. Seuraava esitys näyttää olevan puolentoista viikon päästä, joten ainakin tuotannolla on aikaa tehdä muutoksia.

Tuli muuten karsea olo kuolinuutisen nähtyäni, sillä taisin viime viikolla ajatella, että Perry varmaan lähtee porukasta ensimmäisenä. Näin hänestä tuoreen paparazzikuvan ja verrattuna muihin Frendit -näyttelijöihin Perry näytti vanhentuneen eniten ja olevan huonokuntoisin. En osannut aavistaa, että lähtö tulisi näin pian.

Frendit sarjana on ehdottomasti ollut iso osa nuoruuttani. Juuri siskon kanssa ollaan sarjaa katsottu ja hänellä taitaa edelleen olla DVD-boksit tallella. Vieläkin tulee viitattua joihinkin sarjan vitseihin hänen kanssaan. Tykkäsi sarjasta tai ei, niin se on yksi historian suosituimmista ohjelmista. Vaikka viimeisestä jaksosta on kohta 20 vuotta aikaa, niin Frendit pyörii edelleen televisiossa ja suoratoistopalveluissa. Jopa uusi sukupolvi, joka ei ollut edes elossa sarjan näkyessä televisiossa ensimmäistä kertaa, on ottanut sen omakseen.

Matthew Perry oli merkittävä osa Frendit-ilmiötä, joka jatkaa elämistään myös hänen poismenonsa jälkeen. Varmasti miljoonat ihmiset tulevat vielä nauramaan Chandler Bingin sarkastisille heitoille. Vaikka tiedämme Perryn haasteista kuvausten ulkopuolella, niin ne eivät vaikuttaneet hänen suorituksiinsa kameran edessä. Rautainen ammattilainen.

Laitetaan tähän vielä ehkä suosikkihetkeni Perryltä roolissaan. Tosiaankin kohtauksessa ei ollut tarkoitus, että Perry lyö päänsä, mutta niin kävi ja hän pysyy roolissaan. Rautainen ammattilainen kuten sanoin.



Lepää rauhassa Ystävä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Millainen vastaanotto tuolla Frendit-musikaalilla on muuten ollut? Oma ajatus on lähinnä näkemättä paskaa ja en oikein keksi kenelle tuo on suunnattu, koska tosiaan koko musikaalin idea on ilmeisesti se että siinä tosiaan tehdään parodiaa itse sarjasta ja sen asioista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei uutisen nähtyäni tullut mieleeni, että miten tämä voisi vaikuttaa tuohon musikaaliin. Varmasti tämä poismeno tuo oman vivahteensa esitykseen ja pitää tarkkailla, onko esityksessä joulukuussa enää mitään, mikä voisi olla sopimatonta.
Siellä oli muutama vitsi, jossa viitattiin mm. siihen, miten näyttelijöillä on mennyt (uran puolesta) sarjan jälkeen yms. Nuo luulisi poistettavan, vaikka mitään törkeää tai pilkkaavaa siellä ei ollut.


Millainen vastaanotto tuolla Frendit-musikaalilla on muuten ollut? Oma ajatus on lähinnä näkemättä paskaa ja en oikein keksi kenelle tuo on suunnattu, koska tosiaan koko musikaalin idea on ilmeisesti se että siinä tosiaan tehdään parodiaa itse sarjasta ja sen asioista.
Mulla on muutamia ultrasuperheavy-hc-faneja kaveripiirissä, ja he ovat kehuneet. Itse pääsin tuonne ex tempore kaverin kanssa, kun tämän vaimo oli käynyt näytöksessä jo edellisenä päivänä. Itse en ole koskaan voinut sietää Frendejä, joten läpistä ehkä 90% meni ohi, mutta tuotannon puolesta on sanottava, että jälki oli hämmästyttävän hyvää. Musiikki toimi, puvustus oli nappisuoritus ja näyttelijät tekivät niin hyvää duunia, että jopa minä tunnistin monet maneerit samantien. Kun suomenkielisyydestä pääsi yli, homma toimi. Ja siis tuo on turboahdettu sisäpiiri- ja/tai sarjavitsejä aivan alusta loppuun saakka. Jokaisesta tuotantokaudesta on otettu mukaan kymmeniä asioita.

Itselleni parasta oli kenties Rachelin näyttelijän pienet maneerit ja Chandlerin sekopää-ex-rakas jonka nimeä en enää muista.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Itselleni parasta oli kenties Rachelin näyttelijän pienet maneerit ja Chandlerin sekopää-ex-rakas jonka nimeä en enää muista.
Sehän oli Janice, jolla oli legendaarinen repliikki "Oh, My, God!". Ja se nauru. Ne oli aina hauskoja kohtauksia kun Chandler meni Janicen nähtyään ihan puihin. Varsinkin kun menivät yhdessä jaksossa Joeyn kanssa tuplatreffeille ja Joeyn deitin kaveri sattui olemaan juuri Janice.



 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Meillä on siskon ja hänen miehensä kanssa liput tuohon musikaaliin joulukuulle. Ei uutisen nähtyäni tullut mieleeni, että miten tämä voisi vaikuttaa tuohon musikaaliin. Varmasti tämä poismeno tuo oman vivahteensa esitykseen ja pitää tarkkailla, onko esityksessä joulukuussa enää mitään, mikä voisi olla sopimatonta. Seuraava esitys näyttää olevan puolentoista viikon päästä, joten ainakin tuotannolla on aikaa tehdä muutoksia.

Tuli muuten karsea olo kuolinuutisen nähtyäni, sillä taisin viime viikolla ajatella, että Perry varmaan lähtee porukasta ensimmäisenä. Näin hänestä tuoreen paparazzikuvan ja verrattuna muihin Frendit -näyttelijöihin Perry näytti vanhentuneen eniten ja olevan huonokuntoisin. En osannut aavistaa, että lähtö tulisi näin pian.

Frendit sarjana on ehdottomasti ollut iso osa nuoruuttani. Juuri siskon kanssa ollaan sarjaa katsottu ja hänellä taitaa edelleen olla DVD-boksit tallella. Vieläkin tulee viitattua joihinkin sarjan vitseihin hänen kanssaan. Tykkäsi sarjasta tai ei, niin se on yksi historian suosituimmista ohjelmista. Vaikka viimeisestä jaksosta on kohta 20 vuotta aikaa, niin Frendit pyörii edelleen televisiossa ja suoratoistopalveluissa. Jopa uusi sukupolvi, joka ei ollut edes elossa sarjan näkyessä televisiossa ensimmäistä kertaa, on ottanut sen omakseen.

Matthew Perry oli merkittävä osa Frendit-ilmiötä, joka jatkaa elämistään myös hänen poismenonsa jälkeen. Varmasti miljoonat ihmiset tulevat vielä nauramaan Chandler Bingin sarkastisille heitoille. Vaikka tiedämme Perryn haasteista kuvausten ulkopuolella, niin ne eivät vaikuttaneet hänen suorituksiinsa kameran edessä. Rautainen ammattilainen.

Laitetaan tähän vielä ehkä suosikkihetkeni Perryltä roolissaan. Tosiaankin kohtauksessa ei ollut tarkoitus, että Perry lyö päänsä, mutta niin kävi ja hän pysyy roolissaan. Rautainen ammattilainen kuten sanoin.



Lepää rauhassa Ystävä.

Näin on. Sekin oli kyllä huikea kohtaus kun Chandler yrittää hävitä tahallaan vuokrarahoja Joeylle siinä pöytäfudiksessa ja Joey räppää tietenkin oman maalin. Legendaarista settiä.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Näin on. Sekin oli kyllä huikea kohtaus kun Chandler yrittää hävitä tahallaan vuokrarahoja Joeylle siinä pöytäfudiksessa ja Joey räppää tietenkin oman maalin. Legendaarista settiä.
Mun yks mieleenpainuvimpia Chandlerin tokaisuja on kun he ovat Monican kanssa jossain raskaus-tutkimuksissa, ja tämä lääkäri kehottaa kehnosta ennusteesta huolimatta heitä jatkamaa säännöllistä seksin harrastamista. Tähän Chandler tokaisee tuttuun sarkastiseen tyylinsä: "Oh god dammit!" ja silmien pyörittelyt päälle.
 
Laitetaas tänne muutamia Chandlerin parhaita kohtauksia, jotka tuli ekana mieleen...
Chandler lähtee Jemeniin Janicea pakoon:



Tytöt auttavat Chandleria pääsemään yli Kathystä:




Chandler ei osaa olla möläyttämättä:



Chanderin muisti pätkii:




Chandler vs Ross eeppinen kädenvääntö:

 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sellainenkin tuli mieleen että Perry oli kyllä kovin nuori kun Frendit alkoi, taisi olla 25-vuotias kun eka jakso tuli pihalle. Jennifer Aniston on tuota samaa 1969-ikäluokkaa, muut pääosien esittäjät oli sen 2-6 vuotta näitä vanhempia. Ei nyt iso ikäero, mutta kuitenkin. Jotenkin itse ajattelin Perryn Frendien loppuvaiheessa noin nelikymppiseksi, mutta eihän tuo ollut kuin 34-vuotias sarjan loppuessa. Siis vuotta vanhempi mitä itse nyt olen.

Nuoria kyllä oli nuo kaikki muutkin pääosaesittäjät ja sanotaanko että yllättävän hyvin kaikilla on niin sanotusti pysynyt homma hanskassa kun miettii millainen suosio sarjalla oli. Joo, Perryllä tosiaan oma historiansa mutta taisi kuitenkin saada nuo päihdeongelmatkin sitten loppujen lopuksi selätettyä.

Jos tällaisesta kuolemasta nyt jotain "hyvää" tai edes jollain tapaa vähemmän negatiivista haluaa löytää, niin ilmeisesti kuolinsyy oli sairaskohtaus ja siitä seurannut hukkuminen. Liian usein tällaiset päihdeongelmista kärsineet koomikot päätyvät siihen oman käden kautta lähtemiseen, mutta nyt ilmeisesti Perryn kohdalla kyse ei ole siitä vaan mies eli kuitenkin ihan onnellisena elämänsä loppuun asti. Tietysti aivan liian aikaisin kuoli kaikesta huolimatta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Nuoria kyllä oli nuo kaikki muutkin pääosaesittäjät ja sanotaanko että yllättävän hyvin kaikilla on niin sanotusti pysynyt homma hanskassa kun miettii millainen suosio sarjalla oli. Joo, Perryllä tosiaan oma historiansa mutta taisi kuitenkin saada nuo päihdeongelmatkin sitten loppujen lopuksi selätettyä.

Varmaan tilannetta näillä tähdillä ei helpota se, että leima on aika vahva ja omaa uraa sarjan ulkopuolella on aika hankala luoda. Itselleni Perry on jäänyt viime vuosilta parhaiten mieleen allaolevasta reaktiosta talkshowssa. Vähän siis huumoriakin synkän uutisen kylkeen.



 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Näin on. Sekin oli kyllä huikea kohtaus kun Chandler yrittää hävitä tahallaan vuokrarahoja Joeylle siinä pöytäfudiksessa ja Joey räppää tietenkin oman maalin. Legendaarista settiä.

Oliko samassa jaksossa, jossa Chandler keksii korttipelin nimeltä Cups? Joey "kynii" Chandlerin, kun kaikki Joeyn nostamat kortit ovat voittavia. Sitten Joey haastaa Rossin, Ross voittaa ja leuhkii asiasta Chandlerille, eikä suostu uskomaan että kyseessä on Chandlerin päästä keksimä peli. Sitten seuraa peli Rossin ja Chandlerin välillä, jossa Chandler "sattumalta" nostaa pelin kuningaskortin tai vastaavan.
 
Viimeksi muokattu:

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä vittua? Kaikkea sitä saa täältä lukea, toki tuo suosikkijoukkue hieman vie sitä hämmästystä pois.
Se kertoo kyllä paljon enemmän sinusta kuin minusta, jos suosikkijoukkueeni vaikuttaa siihen kuinka suhtaudut mielipiteeseeni erityisesti kommentoidessani asiaa, joka ei liity kyseiseen joukkueeseen millään tavalla. En aio tämän viestin jälkeen keskustella asiasta enempää tuollaisia johtopäätöksiä tekevän henkilön kanssa varsinkin kun vastauksesi viestiini alkaa noilla sanoilla, millä se alkoi.

Itse asiaan liittyen, täällä Jatkoajassa tilanteesta keskustellaan myös toisessa ketjussa ja sielläkin on esitetty ihmettelyjä tuosta jalan liikeradasta. Jos miettii näitä luistimen viiltoihin liittyviä karmeita tilanteita viime vuosikymmeniltä ja skaala on vaikkapa Janeckyn törkeän tahallinen potku Maukka Kuusiston rintakehään ja Richard Zednikiin kohdistunut selvästi tahaton viilto, niin tämä eilinen tapaus ei MINUSTA ole skaalan kummassakaan ääripäässä. Tilanne on nopea ja siinä on kolme osapuolta. Jos sinä olet nähnyt tilanteen ja pystyt sen jälkeen aukottomasti sanomaan, että tuo on vain ja pelkästään tapaturma eikä puolustava pelaaja edes refleksinomaisesti ojenna jalkaansa Johnsonin liikeradalle, niin hieno juttu sinulle.

Oli miten oli, kyseessä on traaginen tapahtuma ja mikään ei tuo Adam Johnsonia takaisin, mutta toivottavasti tästä seuraa ainakin varusteisiin liittyviä muutoksia, jotka pienentävät vastaavan tapahtuman todennäköisyyttä.
 

Horna

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Boston Bruins, Vimpelin Veto
Tämä poismeno kolahti ja kovaa kuten monelle muullekkin. Frendit on ollut itselle sellainen ''turvasarja'' jonka ex-tyttöystäväni näytti minulle. Paljon myös hänen vuoksi tällä sarjalla on ollut niin merkittävä paikka sydämessä. Niin hänen kanssaan kuin yksinkin on tullut sarja katsottua monen monta kertaa lävitse eri elämäntilanteissa ja kuten sanoin tämä sarja on toiminut itselle turvana vaikeina hetkinä ja eritoten Chandler Bing omalla sarkastisella huumorillaan. En varmasti ole tämän kanssa ainoa.

Kevyet mullat. Lepää rauhassa Matthew Perry. Toivottavasti ilman huolia, murheita ja pahaa oloa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sellainenkin tuli mieleen että Perry oli kyllä kovin nuori kun Frendit alkoi, taisi olla 25-vuotias kun eka jakso tuli pihalle. Jennifer Aniston on tuota samaa 1969-ikäluokkaa, muut pääosien esittäjät oli sen 2-6 vuotta näitä vanhempia. Ei nyt iso ikäero, mutta kuitenkin. Jotenkin itse ajattelin Perryn Frendien loppuvaiheessa noin nelikymppiseksi, mutta eihän tuo ollut kuin 34-vuotias sarjan loppuessa. Siis vuotta vanhempi mitä itse nyt olen.

Nuoria kyllä oli nuo kaikki muutkin pääosaesittäjät ja sanotaanko että yllättävän hyvin kaikilla on niin sanotusti pysynyt homma hanskassa kun miettii millainen suosio sarjalla oli. Joo, Perryllä tosiaan oma historiansa mutta taisi kuitenkin saada nuo päihdeongelmatkin sitten loppujen lopuksi selätettyä.

Jos tällaisesta kuolemasta nyt jotain "hyvää" tai edes jollain tapaa vähemmän negatiivista haluaa löytää, niin ilmeisesti kuolinsyy oli sairaskohtaus ja siitä seurannut hukkuminen. Liian usein tällaiset päihdeongelmista kärsineet koomikot päätyvät siihen oman käden kautta lähtemiseen, mutta nyt ilmeisesti Perryn kohdalla kyse ei ole siitä vaan mies eli kuitenkin ihan onnellisena elämänsä loppuun asti. Tietysti aivan liian aikaisin kuoli kaikesta huolimatta.
Itse olen kyllä hiukan sillä linjalla että Perry olisi tehnyt itselleen jotain. Tuntui että mies ui aika syvissä vesissä tuossa viimeisinä viikkoinaan ja nuo some postaukset tukisi tätä. Toki tuo kuolinsyy tullaan aikanaan ilmoittamaan mutta en ihmettelisi jos sieltä elimistöstä löytyisi jotain huumaavia aineita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse olen kyllä hiukan sillä linjalla että Perry olisi tehnyt itselleen jotain. Tuntui että mies ui aika syvissä vesissä tuossa viimeisinä viikkoinaan ja nuo some postaukset tukisi tätä. Toki tuo kuolinsyy tullaan aikanaan ilmoittamaan mutta en ihmettelisi jos sieltä elimistöstä löytyisi jotain huumaavia aineita.
Viranomaiset ainakin ovat ilmoittaneet että huumausaineita ei löytynyt kuolinpaikalta, toki eihän se sitä estä etteikö jotain olisi voinut elimistössä olla. Noh, varmaan joskus tämäkin selviää.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen moneenkin hehkutettuun sarjaan herännyt todella myöhään. Aikas aikuinen olin jo, kun Frendejäkin jonkin verran tuli katsottua (ne oli jo jotain uusinnan uusintoja telkkarissa). Alkoihan noita lopulta muistaa itsekin. Mutta Chandler oli kyllä ehdottomasti se minunkin suosikkihahmo. Kertokoon tuo omasta ihmistyypistäni jotain.

Kevyet mullat Matthew Perrylle. Veikkaan, että jossain tubessa varmasti monet pätkät kerää nyt toistoja.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veikkaan, että jossain tubessa varmasti monet pätkät kerää nyt toistoja.
Ja onneksi SubTv pitää siitä huolen, että Chandler Bing elää ikuisesti. Ja hyvä niin, koska onhan Frendit legendaarinen sarja ja Chandler Bing loistava roolihahmo.

Luin tuon uutisen aamulla heti herättyäni ja tyhjä olo siitä tosiaan tuli. Nyt kun on päivän asiaa sulatellut, surullisen ja vihaisen välimaastossa fiilikset alkaa olla. Jotenkin niin turha kuolema kun ikää ei ollut paljoa yli 50 vuotta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ja onneksi SubTv pitää siitä huolen, että Chandler Bing elää ikuisesti. Ja hyvä niin, koska onhan Frendit legendaarinen sarja ja Chandler Bing loistava roolihahmo.

Joo tässä tapauksessa ei ehkä hetkeen tule toistettua "voi ei, taas vaan uusintoja" -jankkausta. Ainakin allekirjoittaneen mieli käyttäytynee näin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo tässä tapauksessa ei ehkä hetkeen tule toistettua "voi ei, taas vaan uusintoja" -jankkausta. Ainakin allekirjoittaneen mieli käyttäytynee näin.
Aloin tässä miettimään että mitenkähän kauan Frendejä on esitetty yhtäjaksoisesti telkkarista? Väitän nimittäin että sarja aloittaa uusintakierroksen aina kun viimeinen kausi tulee päätökseen.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aloin tässä miettimään että mitenkähän kauan Frendejä on esitetty yhtäjaksoisesti telkkarista? Väitän nimittäin että sarja aloittaa uusintakierroksen aina kun viimeinen kausi tulee päätökseen.
Menee juuri näin, että kun viimeinen jakso tulee, niin seuraavana päivänä alkaa alusta uudelleen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Helvetin tyylikästä tässä vaiheessa noi teidän spekuloinnit, ruumiskaan vielä kylmennyt @Roger Moore ja @Zodiac

RIP Matthew Perry
No mitähän vittua nyt taas? Olen puhunut ihan julkisesti ilmoitetuista asioista, enkä spekuloinut mitään omiani. Aika helvetin tyylikästä sinulta tällainen hyökkäys.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Aloin tässä miettimään että mitenkähän kauan Frendejä on esitetty yhtäjaksoisesti telkkarista? Väitän nimittäin että sarja aloittaa uusintakierroksen aina kun viimeinen kausi tulee päätökseen.

Samaa mietin, koska väitän olleeni yli 20v, kun näitä hieman tiiviimmin aloin katsoa. Ollaan siis oltu jo hyvän aikaa 2000-luvulla. Tuokin ketju alkoi jotenkin niin, etten aloittanut alusta, vaan jostain random-kohdasta, missä tv-tahti sattui olemaan. No, siitä oli ihmeen sujuva siirtyä ensimmäisiin kausiin ja siitä sitten tajuta sarjan kausirytmi. Tässä voi ihmetellä myös, onko dvd-bokseilla minkälainen arvo ja käyttö, kun tällä tavoin sarjaa näkee koko ajan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olipahan paskin uutinen pitkään aikaan. Frendit oli omakin suosikki 90-luvun lopussa ja vielä hetken 2000-luvullakin ja aivan kuten muillakin niin Chandler oli se suosikkini.

Sarkastisilla vitseillä suojasi itseään joten helvetin samaistuttava monille.

Ei tosiaan mikään maailman suurin yllätys historia huomioiden mutta kova kolaus silti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös