RIP-ketju

• 3 066 559
  • 12 281

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kiitoksia vastauksista. Googlettelin asiaa ja lisäsin aiempaan viestiini tietoa. En tosiaan ollut itse perehtynyt asiaan.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Asuivat äitinsä kanssa Ottawassa kun Perry oli lapsi.
On tuo silti ehkä vähän outoa kun Senators tuli NHL:ään takaisin vasta 1992, mutta kai siinä jotain kotiseutu rakkautta oli mukana, tai ei vain pitänyt Leafsistä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
On tuo silti ehkä vähän outoa kun Senators tuli NHL:ään takaisin vasta 1992, mutta kai siinä jotain kotiseutu rakkautta oli mukana, tai ei vain pitänyt Leafsistä.
Onhan siellä ollut WHA-joukkue 70-luvulla ja OHL-joukkue 60-luvulta alkaen. Eli on kuitenkin voinut seurata kotikaupungin joukkueen pelejä pienenä, vaikka ei NHL-joukkue olekaan.

RaumTiger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kolla/Rauma Tigers, New York Rangers
Koko Potti elokuvassa Matthew Perryllä tai siis hänen roolihahmollaan Nicholas "Oz" Oseranskylla on ainakin nurmikkoa leikatessa Ottawa Senatorsin logolla varustettu t-paita päällä. On muuten hyvä elokuva ja täältä ehdoton suositus sen katsomiselle ja ei se Koko Potti 2 huonokaan ole missä Matthew Perry on tietenkin mukana.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kanadan pääministeri Trudeau, Perryn luokkakaveri Ottawan peruskouluvuosilta, muisteli Friends-tähteä tuoreeltaan. 10 ikävuoden haminoilla hieman ongelmalliseksi heittäytynyt Perryhän kertoi Jimmy Kimmel Livessä 2017 miten kaverinsa kanssa antoi kerran Trudeaulle hieman runtua ja vähän myöhemmin Trudeau kutsui twitterissä Perryn uusintaotteluun - aprillipäivänä, kuinkas muuten.

Tom Green, niin ikään Ottawassa nuoruusvuosiaan viettänyt, samoilla seuduilla kuin Norm Macdonald, twiittasi myös muutaman sanan.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Frendien katsominenkaan ei ole ollut yhtä helppoa, kun tuli joskus luettua siitä, miten vaikeaa Perryn elämä oli jo Frendien aikana. Otti aika raskaasti sen, että hänen odotettiin aina olevan kohtauksiin eniten huumoria tuova tyyppi, eli tavallaan ajatteli olevansa isommassa vastuussa kuin muut näyttelijät.

Mitä pidemmälle Frendien kuvauksia ja tuotantokausia mentiin, niin sitä huonommin Perryn asiat olivat. Ison osan jaksoja teki erilaisten aineiden vaikutuksen alaisena, eli ei oikein osannut tai uskaltanut enää näytellä selvinpäin.

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Oli pysäyttävä. Kirjastosta laitoin varauksen pari viikkoa sitten kirjalle ja samalla tuli mietittyä että ihme että on vielä elossa.

Pakko sanoa että en ymmärrä miten hommat hoitu ja naama suht normaali Frendien aikana. Myöhemmin toki naamakin näytti siltä että kovat ajat ollu.

SYL Aps67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Toronto,Real Madrid,Jaquars
En nyt keksi mitään mitä ei olisi jo sanottu,kun sarja Suomessa alkoi tuli alusta asti katsottua ja tuntuu että vuosi vuodelta siitä on vaan tullut tärkeämpi.Chandler oli sarjan sielu.Lepää rauhassa Matthew Perry

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Hyvästi Chandler!

Itse löysin Frendit muutama vuosi sitten 15-vuotiaana kun olin pimeässä paikassa. Murrosikä odotti tulemistaan, perheelle läheinen isoisä menehtyi ja sosiaalinen elämä nyt oli vähän mitä oli. Frendeistä löysin iloa ja naurua elämään joka sitä paljon kaipasi. Vaikka nykypäivänä Ross(ja vaikka en sitä julkisesti myönnä niin myös Rachel) ovat ehdottomasti samaistuttavimpia hahmoja, oli Chandlerin huumori silloin juuri se mitä tarvitsin. Ainakin 20 sarkastista lausahdusta hänen suustaan on minulla arkikäytössä.

Katsoin sarjan pitkästä aikaa tässä hiljattain uudestaan. Nykyään elämässä menee paljon paremmin ja samaistun sarjaan koko ajan enemmän. Olen Frendeille ja erityisesti Matthew Perrylle kiitollinen siitä että auttoivat minua vaikeina aikoina.

Kiitos Matthew, lepää rauhassa!!!

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aira Samulin kävi tanssiryhmineen Vekaranjärvellä vuonna 1986. Esityksestä en muista mitään, mutta se jäi mieleen, miten Aira otti tilan haltuun ennen esitystä pitämällään pikku puheella.
Ryhmä lienee ollut Aira Samulin & Rytmikkäät, Helsingin Jäähallissa 13.9.1986 olleesta showsta Marco Bjurström oli laittanut videon Youtubeen. Vekaralla ollut ryhmä lienee ollut pienempi ja vähemmillä erikoistehosteilla.

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Yllättävän ontolta tuntuu itsestänikin Perryn poismeno. Frendejä en ole katsonut vuosiin pieniä pätkiä lukuunottamatta, enkä Perryn elämää seurannut mistään kanavasta. Frendit oli kuitenkin itselleni ISO sarja ja kokemus nuoruudessani ja Perryn hahmo oli se, joka kosketti ja nauratti minua eniten.

Lepää rauhassa, liian nuorena lähdit.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä pidemmälle Frendien kuvauksia ja tuotantokausia mentiin, niin sitä huonommin Perryn asiat olivat. Ison osan jaksoja teki erilaisten aineiden vaikutuksen alaisena, eli ei oikein osannut tai uskaltanut enää näytellä selvinpäin.
Korjataan sen verran että ainakaan miehen omien sanojen mukaan hän ei koskaan ollut varsinaisesti aineiden vaikutuksen alaisena töissä, joskus saattoi olla krapulassa mutta muuten päihtyneenä tai aineissa ei ollut. Ja toki siis ne päihteet oli elämässä tuolloin, mutta kuvauspaikalle hän ei koskaan tullut ns. sekaisin.

Mieshän totesi itsekin että ei voinut katsoa niitä jaksoja koska tiesi omasta ulkonäöstään tarkasti sen mitä aineita tuohon aikaan oli käyttänyt.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Korjataan sen verran että ainakaan miehen omien sanojen mukaan hän ei koskaan ollut varsinaisesti aineiden vaikutuksen alaisena töissä, joskus saattoi olla krapulassa mutta muuten päihtyneenä tai aineissa ei ollut. Ja toki siis ne päihteet oli elämässä tuolloin, mutta kuvauspaikalle hän ei koskaan tullut ns. sekaisin.

Mieshän totesi itsekin että ei voinut katsoa niitä jaksoja koska tiesi omasta ulkonäöstään tarkasti sen mitä aineita tuohon aikaan oli käyttänyt.

Toit nyt lakimiehet pöytään vähän liian aikaisin. Epäilyttävää. Toimintaa.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Kyllä syvältä ottaa Perryn kuolema. Eilen oli tyhjä olo, sellainen että tiesi jonkun vaivaavan syvällä. Tänään se suru on sitten tullut puseroon, purkautunut, useampaan otteeseen.

Frendit oli minulle se ensimmäinen sarja jota tuli katsottua yhdessä Simpsoneiden kanssa - tästä voinee kiittää Subin ohjelmatarjontaa arki-iltaisin. Chandler tietysti sarjan ylivoimainen lempihahmo ja voinee sanoa, että lempihahmo kaikki sarjat mukaan laskettuna. Sen verran nuori olin aloittaessani katsomaan Frendejä, että melkein voi sanoa, että olen kasvanut Chandleriksi ennemmin kuin olen samaistunut häneen - on hän kuitenkin varmasti se samaistuttavin hahmokin kaikki sarjat mukaan laskettuna. Frendit eivät ehkä ole kestänyt aikaa yhtä hyvin kuin tietyt toiset, myöhemmin katsomani sarjat, johtuen tiettyjen hahmojen ärsyttävyydestä tai mitäänsanomattomuudesta (vaikka heillä onkin sarjan kokonaiskuvassa tärkeä merkitys) sekä sarjan tietyistä suvantovaiheista, mutta Chandler on kestänyt aikaa aina. Ehkä Frenditkin menettivät sitä loistoaan kausien edetessä, kun Perry ei enää ollut täysin sama itsensä.

Kyllä, kovaa ottaa, kun sitä pohtii. Ehkä liiallisestikin toki Chandlerin kautta kuin Perryn itsensä, se on myönnettävä. Kuitenkin koko elämän mittakaavassa hyvin tärkeä hahmo minulle, hahmo, jonka huumoriin olen kasvanut ja johon samaistun niin vahvasti. Tavallaan Frendit olivat ne frendit, joista haki turvaa, kun sosiaalinen elämä ei ollut niin vilkasta.

Lepää rauhassa, Matthew. Ja kiitos.

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Tunnettu HPK-kannattaja Jari Roitto siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Kevyet mullat miehelle. Lähti ns. saappaat jalassa vierapelireissulla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy