RIP-ketju

  • 2 886 521
  • 11 649

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin jäätävän ylittämätön kuin Nicholson oli vaikkapa Randle McMurphyna Cuckoo's Nestissä, niin on mukava leikkiä ajatuksella, mitä Loiri olisikaan saanut tuosta hahmosta irti Formanin elokuvassa.

Eikös jollain Deep Fake -tekniikalla ole pistetty jo vaikka ketä tunnettuja hahmoja jynkkyfilmien pääosiin? Jokuhan voisi ottaa elämäntehtäväkseen roolittaa klassikkoleffoja virtuaali-Veskulla!
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
RIP Vesa-Matti "Uuno Turhapuro" Loiri.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tämä puskista tullut, mutta kyllä se silti yllättävän kovaa kolahti. Mestari on poistunut. Lepää rauhassa Vesku!
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Karu homma kun eilen mietin Loiria ihmisenä. Hakulisen poismenoa mietin ja jostain syystä tiesin että Matti lähtee seuraavana..

Varmasti mieleenpainuvin henkilö joka ollut asiakkaanani ja varmasti mieleenpainuvin henkilö kenet ylipäätänsä olen tavannut.

Kiitos kaikesta ja hyvää matkaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Loirin kuoleman myötä osa Suomea kuoli samalla. Onko ketään niin laajasti rakastettua ja tunnettua suomalaista kuin Vesku?

Itselleni Loirin mittavasta katalogista rakkaimmat jutut ovat luonnollisesti Uunot ja komeat joululaulut, mutta myös huikea vierailu Kummeli Kultakuumeessa. Hienoa että kovana futismiehenä Loiri sai olla nostattamassa EM-huumaa, varmasti mies jo uskoi moneen kertaan, ettei Suomea kisoissa näe.

Tarinankertojanakin aivan yliveto. Onko oikeastaan asiaa mitä Loiro ei osannut?

Kansallinen suruaika julistettava välittömästi.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Olen todella surullinen enkä oikein löydä tähän mitään järkevää sanottavaa. Kaikkien aikojen suurin suomalainen taiteilija.

Lepää rauhassa, Legenda.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Syvältähän tuo riipaisee, Veskun lähtö...

Olemme pitkälti saman aikakauden ihmisiä ja jo 60-luvulla Loiri teki minuun lähtemättömän vaikutuksen lahjakkuudellaan. Mitään hillitöntä fanitusta en ole harrastanut, mutta hän oli pitkään suosikkikoomikkoni, kunnes Turhapuro-tulva kävi pikkuhiljaa tylsäksi - aikansa kutakin...
Minulle kuolemattomimmat Veskun suoritukset ovat olleet Jaken rooli elokuvassa Pojat sekä äänirooli Lampunhenkenä elokuvassa Aladdin.

Menehän rauhaan, Mestari!
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Loirin kaltaisia monilahjakkuuksia urheilun, musiikin ja näyttelyn puolelta ei Suomen kulttuurihistoria taida tuntea juuri muita kuin Tapio Rautavaaran. Tapsan urheilusuoritukset toki olivat pari napsua kovempaa tasoa kuin Loirin, mutta kulttuuripuolella arvostan Loiria vähän korkeammalle.

Harva esiintyjä on minua naurattanut niin kovasti kuin Loiri, etenkin lapsuudessa Uunot, Spede Show't ja kaikki hassutteluelokuvat olivat vakiokalustoa, niille naurettiin aina uudestaan ja uudestaan. Vähän vanhemmalla iällä löysin Loirin hienouden myös muusikkona, ja opin hänen urheilusaavutuksistaan. Todellinen renessanssimies, joka olisi ollut maamme kärkinimi millä tahansa yksittäiselläkin elämänsä osa-alueella, mutta päätti sitten olla hyvä kaikessa.

Hattu päästä, syvä kunnioitus, ja maljan nosto.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Itse en ole koskaan Loirin vakavasta puolesta niin innostunut, mitenkään kuitenkaan väheksymättä taiteellisia ansioita.
Kuitenkin kuulun siihen ikäluokkaan joka kävi elokuvissa katsomassa 80-luvun Uunot ja aina vappupäivänä odotettiin, että mikäköhän Uuno sieltä nyt tulee. Loiri oli minulle ennenkaikkea taitava koomikko ja Uuno Turhapuro.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Loirin kuolema aiheutti minussa samanlaisia tuntemuksia kuin Speden kuolema reilu 20 vuotta sitten, mutta vielä voimakkaampana. Näin nykypäivän nelikymppiselle hän on kuitenkin ollut olemassa aina, hän on ollut jotenkin ikuinen, eikä hänen vaikutukseltaan ole voinut välttyä. Juuri omassa lapsuudessa katseli niitä kultakauden Uunoja sun muuta.. ei nyt liikaa hurskastella, kun eihän hän henkilökohtaiseen elämääni ole vaikuttanut, mutta lähinnä nyt kuten todettua, että hänen vaikutukseltaan ei ole voinut välttyä. Lisäksi aidosti noin täydellisen suvereeneja monilahjakkuuksia ei synny kuin luoja tietää miten harvoin..

Sitä paitsi onhan on se aina koskettavaa kun tietää millainen kollektiivinen suru-uutinen tämä myös on, itse asiassa tämän suurempaa kansallisesti ihmisiä yhdistävää surua on aika hankala enää kuvitella. Levätköön rauhassa, varmasti täyden elämän eläneenä
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Kevyet mullat Jussille ja Veskulle. Isot taiteilijasielut poistui peräjälkeen.

Loirin tietynlaista, miten sitä nyt kuvailisi, elämänmyönteistä melankolisuutta olen diggaillut aina. Samoin lauluääntä ja tulkintoja, siinä on painoa ja syvyyttä. Uunojen kulutus on jäänyt vähän vähemmälle vaikka ihan hauskoja ovatkin. Kyllähän Loirin siirtyminen rajan taa on iso vedenjakaja suomalaisen taiteen ja viihteen maailmassa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Nyt kun Loiri lähti yläkerran harpputiimiin niin vanhoja jäänteitä 70 ja 80 luvuilta joiden henki pihisee vielä niin on Samulinin Aira joka on sitkeä eukko.

Vesku sinnitteli hyvin kun jo reilu pari vuotta sitten että viimeistään korona vie Uunon mutta vielä mitä. Yhren syövän kai olis vielä selvittäny mut kaks on monelle muullekin yhdeksän henkeä omaavalle liikaa.

Saas nähdä kuka on seuraava tämän ikäluokan ukko kuka on viikatemiehen tähtäimessä.

Mutta iso nimi lähti, nyyh.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Voi olla, että tämä on jo ollut esillä, mutta viimevuosien koskettavimpia tv-hetkiä minulle on ollut Laulu Rakkaudelle ohjelman Veskulle esitetty numero, jossa Esko Salminen lausuu Veskulle lopussa jostain Shakespearen näytelmästä katkelman.

Löytyy täältä toinen video ylhäältä, Eskon puhe siinä lopussa. Suurin suomalainen sotien jälkeen ja ääretön kunnioitus.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei tämä puskista tullut, mutta kyllä se silti yllättävän kovaa kolahti. Mestari on poistunut. Lepää rauhassa Vesku!

Joo ei yllätys, kun Vesku aikas ikävän huonossa hapessa ollut pitkään. Mutta kyllähän näistä omituinen ja haikea fiilis puskee. RIP
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105




Viime lauantaina tissuttelua ja musiikkia kuunnellessa tuli toki myös Loiriakin kuunneltua ja tämän hienon dueton Paula Koivuniemen kanssa aikana mietin, että onkohan Loiri missä kunnossa. Noutaja olikin hyvin lähellä. Kepeät mullat, ei tällaista multilahjakkuutta tule enää ikinä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Tämä taitaakin olla elämäni onnellisin päivä! Neiti Säleikkö, tuokaa pullo parasta shamppanjaa! Ei! Tuokaa kaksi pulloa! On tämä vaan sellainen ilon ja onnen päivä!

Oikeasti Loiri oli minulle se kaikkein suurin nimi jonka vaan voi keksiä. Hyvää matkaa.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Rauhaisaa lepoa. Tuskin kukaan Suomessa kykenee kansaa viihdyttämään samalla tavalla kuin Loiri, ja tuskin vastaavaa lahjakkuutta hetkeen tulee.





Paljon muutakin voisi laittaa, mutta tämä on vain jäänyt oikein hyvin mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös