RIP-ketju

  • 2 891 176
  • 11 661

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Keväällä oli elinaikaa annettu 2-6kk joten maksimit veti vielä loppuun

RIP Uuno
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Radio Suomi on hienosti hereillä. Lyhyt lainaus Loirilta ja perään Lapin kesä. Puhe jatkuu kappaleen soiton jälkeen ja äänessä myös itse Loiri.

Laulajana ehkä kiistelty henkilö, mutta Leinon teksteihin tehdyt kappaleet puhuttelevat aina.
Jätin tarkoituksella väliin Loirin ”uuden” tulemisen jälkeiset keikat. Junnun laulut toimivat vielä levyltä, mutta lavalla näytti olevan vaikeaa. En halunnut pilata sitä, millaisen vaikutuksen Loirin laulu teki 80-luvulla.

Loiri oli minulle taiteilija ennen kuin edes tiesin, mitä tuo sana tarkoittaa.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Harvoin olen tähän ketjuun kirjoittanut, mutta nyt on sen aika. Suuri persoona on poistunut keskuudestamme.

Eihän tämä toki ihan kauhean suuri yllätys ollut, kun muistui mieleeni tuo aiemmin mainittu Iltalehden juttu Loirin terveydessä tapahtuneesta käänteestä.

Lepää rauhassa, Vesku.

On viikatemies ollut kovin (liiankin) kiireinen viime aikoina.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nyt kyllä menin hetkeksi lukkoon. Ei sillä, kyllähän tätä on tiennyt koko kalenterivuoden odottaa, mutta silti. Loiri on kaikkinensa suomalaisen viihdemaailman isoin nimi. Ei vain ole ketään yhtä suurta. Hän on SE grand old man, mitä tulee näyttelyyn suomalaisissa elokuvissa ja miksei tv:ssäkin. Suomen Jack Nicholson. Tuollaista monilahjakkuutta ei tule vastaan kuin ani harvoin.

Lepää rauhassa, mestari! Osanotot kaikille läheisille ja tuttaville, joita on todella suuri joukko.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Just tässä lähiaikoina kirosin, että miksi pitää Uuno elokuvia näyttää joka vuosi kaikki läpi useita kertoja, mutta nyt sanoisin, että varatkaa vaan vaikka kolme kanavaa ja tuutatkaa niitä kuukauden putkeen repeatillä. Yksi suurimmista ellei se suurin on nyt poissa. Lepää rauhassa Vesku.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ei saatana. Eihän tässä ehdi edes toisia laittaa multaan, kun seuraavat jo kaatuu. Hyvää matkaa suurin taiteilija!
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen jollain tavalla jopa iloinen, että Loiri lähti nyt. Tavallaanhan tätä alettiin pohjustamaan jo monia vuosia sitten kun miehen terveys alkoi prakaamaan, ja kuten nyt lehdistä näkee niin siellä on näköjään ollut artikkelit ja videot jo julkaisua vaille valmiina odottamassa tätä uutista. Mutta, Loiri sai tämän takia itse kuulla monet kerrat ja eri suista, miten tärkeä, pidetty ja arvostettu ihminen hän oli, ennen lähtöään. Terveys huononi huononemistaan pikkuhiljaa, välillä tuli parempiakin jaksoja mutta hyvä että mies ei kuitenkaan joutunut liian kauaa ongelmistaan kärsimään.





Nyt on mentävä, mutta ei yksin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tässä Loirilta upea esitys Yle areenassa joka kuvastaa sitä, että Loiri oli paljon paljon enemmän kuin Turhapuro. Loiri oli mielestäni paras taiteilija koskaan Suomessa, niin monipuolinen ja hyvä kaikessa mitä teki.

 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Uuno-leffat eivät itselleni ole koskaan olleet ns. kova juttu, mutta kyllä nyt lähti kovan luokan _taiteilija_.

Ehkä suurin viihdetaiteilija Suomessa koskaan, kun mietitään nimenomaan kokonaisuutta.

Edit: legenda-termin käyttö on harmittavasti kokenut viime vuosina inflaation, mutta Vesku jos kuka on Legenda isolla L:llä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Ja taas mennään. Tuntuu että taitaa lapsuus loppua kun miestä ja naista kaatuu päivittäin.

Kiitos, Vesku. Uuno sukupolvikokemuksena on kiistaton, oma suosikkini elokuvatuotannosta kuitenkin länkkäri Hirttämättömät. Vielä sitäkin suurempi taiteellinen ansio on minusta 1. Loiri/Leino levy, sitä tulee kuunneltua tasaisin väliajoin, toki ansiota kuuluu myös Eikalle ja säveltäjille. Alla koko levy esitettynä.


 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kyllähän tämä on kansallisella tasolla historiallinen päivä. Loiri oli yksi suurimmista.
Tämä on totta. Veskulle pitäisi kyllä järjestää oma nimikkopäivä liputukselle ja kalenteriin. Sen verran iso nimi suomalaisessa viihdemaailmassa. Kovin!!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään pitää katsoa ainakin yksi Uuno.
Subilla on menossa uusintakierros ja mm tänään sieltä tulee Uuno muuttaa maalle. Viime viikolla näytettiin ainakin Armeija ja Epsanja.

Minulle Uunot ja Spede Showt ovat se juttu. Nämä on tietysti kaikki hyllyssä DVD:lläkin. Musiikkipuolesta en niin innostunut ole, mutta 80-luvun lopussa julkaistu joululevy kuuluu kuitenkin säännölliseen kuunteluun aina joulun pyhinä.

Huh, on tämä hurja viikko tällä saralla.

RIP Loiri.
 

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt lähtee kovia kavereita samalla kyydillä.

Just katsoin viikonloppuna pitkästä aikaa Uunoja ja mietin että Tuuran perhekkin on ollut jo jonkun tovin haudassa. Nyt lähti sitten uunokin.

Lepää rauhassa Vesa-Matti Loiri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös