RIP-ketju

  • 2 895 456
  • 11 671

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pitää täysin paikkansa. Empatiaa on mulla hyvin rajallinen määrä. Saatan joskus jakaa sitä jopa fiktiivisille hahmoille, kuten Oliver Twistille, Will Huntingille tai The Wire -sarjan koulupoika Dukielle mutta amerikkalaisille porvarilapsille, jotka tulevat hommaamaan kuolleiden faijojensa rahoilla tutkinnot eliittikouluista, sitä ei riitä.
Asia selvä. Varakkaalla ei voi olla muita siteitä vanhempiinsa kuin raha.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Lainaukset eivät ole aikajärjestyksessä ja on poimittu eri ketjuista, mutta sillä ei kuitenkaan asian kannalta ole nyt merkitystä.

Yritin tästä sinulta jo eilen @BlackWolf kysyä tuossa asia mikä tahansa -ketjussa (alin lainaus), mutta en silloin tägännyt ja ehkä kysymys meni ohi.

Kirjoitat yhdessä tämän ketjun viestissäsi tuon ensimmäisen lainauksen, toinen lainaus on toiseen ketjuun kirjoittamastasi viestistä. Näetkö itse mitään ristiriitaisuutta kirjoittamissasi viesteissä? Eikös tuommoinen oma vilpitön mielipide toisen henkilön tunnetilasta ole oletus?

Itse asiaan en nyt halua ottaa mitään kantaa, lähinnä pohdin tuota viesteissä näkyvää epäjohdonmukaisuutta siitä, että onko asioita ajatellut kaikilta kannoilta tai olettaako asioita vai eikö oleta? Epäjohdonmukaisuutta minun mielestäni.

BlackWolf kirjoitti:
Minä en tee mitään oletuksia...
BlackWolf kirjoitti:
...Joskus kannattaisi itse niissä tunnekuohuissaan pysähtyä ja miettiä hetken että onko nyt oikeasti itse ajatellut asiaa kaikilta kannoilta, vai vetääkö värilasit päässä satasta tutkaan, koska oikeamielisyydessään on aina oikeassa ja erehtymätön.

Minä olen vilpittömästi sitä mietä että vain yksi 11v tyttö kärsi tästä muiden läheisten ohella...

Suremaan jäi se yksi isätön tyttö.

MacRef kirjoitti:
Mistä sä voit tietää, että tyttö jäi suremaan? Entä jos isä olikin täysi hirviö lastaan kohtaan ja lapsi onkin iloinen siitä, että isää ei enää ole? (En siis tiedä, väitä tai edes ehdota, että noin olisi, mutta kai sekin mahdollista olisi, joten varmana tietona esitetty suremaan jääminen on vahva kommentti.)

Mielipiteestä ei oikein voi olla eri mieltä, joten tuosta kärsimysmielipiteestä ei kannata väitellä. Mutta, entä jos...
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Lainaukset eivät ole aikajärjestyksessä ja on poimittu eri ketjuista, mutta sillä ei kuitenkaan asian kannalta ole nyt merkitystä.

Yritin tästä sinulta jo eilen @BlackWolf kysyä tuossa asia mikä tahansa -ketjussa (alin lainaus), mutta en silloin tägännyt ja ehkä kysymys meni ohi.

Kirjoitat yhdessä tämän ketjun viestissäsi tuon ensimmäisen lainauksen, toinen lainaus on toiseen ketjuun kirjoittamastasi viestistä. Näetkö itse mitään ristiriitaisuutta kirjoittamissasi viesteissä? Eikös tuommoinen oma vilpitön mielipide toisen henkilön tunnetilasta ole oletus?

Itse asiaan en nyt halua ottaa mitään kantaa, lähinnä pohdin tuota viesteissä näkyvää epäjohdonmukaisuutta siitä, että onko asioita ajatellut kaikilta kannoilta tai olettaako asioita vai eikö oleta? Epäjohdonmukaisuutta minun mielestäni.
En nyt ihan saa kiinni sinun epäjohdonmukaisuuksista. Lapsi ei ole vielä kehittynyt sille tasolle ajatustoiminnaltaan, että hän voisi tehdä mitään hirviö rinnastuksia. Lisäksi Bourdainista ja hänen suhteesta lapseensa on ollut paljonkin juttua tiedotusvälineissä. Luin siis kyllä tekstisi, mutta se oli niin onneton trollausyritys että jätin vastaamatta. Sinä toki saat uskoa mihin haluat, vaikka elää ajatuksissa että Bourdain oli kaiken lisäksi ihmishirviö ja täysi kusipää lastaan kohtaan. Eikö se vielä oikein alleviivaa sitten tämän ketjun lepäile rauhassa kommenttien absurdiutta jos noin olisi?

Huvittaa kyllä väitteet että itsemurha ei ole oma valinta, ai ei vai?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tyhmään keskusteluun minulla on hieman vähemmän tyhmä viesti. Itsemurhaa harkitseva tai sen tehnyt ei välttämättä ole ajatellut sitä että hän kuolee ja kaikki loppuu. Hän haluaa vain lopettaa sen vallitsevan olotilan. Yksi ylitsepäästävä ongelma hoidetaan vain lopullisella ratkaisulla, mikä on tietysti klisee, mutta on sitä vain siksi, että se on totta. On turhaa syyllistää sitä, joka ei tunne olevan syyllinen. Silloin kyse on vain ymmärtämättömyydestä, enkä ymmärrä miksi sellaista jaksetaan suoltaa.

Sanotaan vielä se, että masennus oireilee eri tavoin. Myös kyvykäs ja menestyvä voi olla masentunut, mikä on lääketieteellisesti katsottuna ainoa mahdollinen tilanne kun ihminen ylipäänsä harkitsee hiippakunnan vaihtamista - oli rahaa tilillä kymmenen miljoonaa tai euroa. Toki voi sitten olla eri diagnooseistakin kyse, kuten skitsofreniasta, mutta epäilen Bourdainin sairastaneen esimerkiksi sitä.

Toki tännekin ketjuun pääsi taas jokunen haaskalle, ja yllättäen jutut ovat niitä samoja katkeria potaskan täyttämiä kirjoituksia kuin muuallakin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En nyt ihan saa kiinni sinun epäjohdonmukaisuuksista. Lapsi ei ole vielä kehittynyt sille tasolle ajatustoiminnaltaan, että hän voisi tehdä mitään hirviö rinnastuksia. Lisäksi Bourdainista ja hänen suhteesta lapseensa on ollut paljonkin juttua tiedotusvälineissä. Luin siis kyllä tekstisi, mutta se oli niin onneton trollausyritys että jätin vastaamatta. Sinä toki saat uskoa mihin haluat, vaikka elää ajatuksissa että Bourdain oli kaiken lisäksi ihmishirviö ja täysi kusipää lastaan kohtaan. Eikö se vielä oikein alleviivaa sitten tämän ketjun lepäile rauhassa kommenttien absurdiutta jos noin olisi?

Eihän noiden sinun epäjohdonmukaisten kommenttien kannalta ole mitään merkitystä sillä, millä tasolla lapsen ajatustoiminta on.

Sinä vittuilet täällä kaikille, jotka olettavat itsemurhan tehneen olleen masentunut tai jotain. Ja kommentoit, että turha tehdä mitään oletuksia, kun asioista ei voi tietää. Yhdessä viestissä sitten kerrot, kuinka ainoa varma asia tapauksessa on, että 11-vuotias lapsi jäi suremaan. Ja samassa viestissä hetkeä aiemmin kirjoitat "Joskus kannattaisi itse niissä tunnekuohuissaan pysähtyä ja miettiä hetken että onko nyt oikeasti itse ajatellut asiaa kaikilta kannoilta". Mistä sinä voit tietää, että se lapsi jäi suremaan? Ainoastaan siinä tapauksessa voinet tietää asian lähes varmasti, että tunnet perhettä henkilökohtaisesti ja sen vuoksi tietäisit, että lapsi jäi suremaan. Muussa tapauksessa suremaan jäämisen päättely on oletusta siitä, mitä normaalisti moisessa tilanteessa tapahtuu.

Ja kuten taisin aiemmin kirjoittaakin, en tiedä, väitä tai ehdota, enkä edes usko, että Bourdain olisi ollut ihmishirviö tai mitenkään huono isä eläessään tuolle lapselle, mutta en silti voi tietää, että hän jäi suremaan isäänsä. Silti oletan niin tapahtuneen. Oletan sinunkin olettavan tuon lapsen surevan isäänsä ja sen vuoksi esittämäsi väite, ettet tee mitään oletuksia, ei taida pitää paikkaansa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei se nyt aivan satavarmaa ole, tekikö Tony itsemurhan. Eiköhän ensi viikolla ala folihattuilu.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ei se nyt aivan satavarmaa ole, tekikö Tony itsemurhan. Eiköhän ensi viikolla ala folihattuilu.

Yleensä tällaiseen uutisointiin vaaditaan vahvempaa ainestoa, jotta uutissivustot kautta länsimaiden uskaltavat väittää moista. Eli takana tuskin on lääkeyliannostus tms, vaan hirttäytyminen, jonka voi todeta paikanpäällä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Yleensä tällaiseen uutisointiin vaaditaan vahvempaa ainestoa, jotta uutissivustot kautta länsimaiden uskaltavat väittää moista. Eli takana tuskin on lääkeyliannostus tms, vaan hirttäytyminen, jonka voi todeta paikanpäällä.
Eilen luin facesta, että Tony oli juuri avioitunut ja suunnitelmia oli pää täynnä. Oliko jo aloittanut tai aloittamassa jotain dukumenttisarjaa, jossa oli tarkoitus tehdä rajujakin poliittisia paljastuksia tms. Helkkari kun ohitin tuon jutun enkä löydä sitä enää. Eli foliohattuilu koskee kuolemantapaa. Lavastettiinko tuo vai lähtikö oman käden kautta? Luultavasti tästä tulee vielä uusia puolia esille tai ainakin asiaa tutkitaan. Oliko Tonyn äitikin vielä kiistänyt, ettei hänen poikansa todellakaan olisi moista tehnyt ja tämän johdosta aloitetaan syvemmät tutkimukset. Muutenkin miehen viimeaikainen käytös oli jotain aivan muuta kuin viite oman hengen riistämisestä. Saas kattoo, mihin tämä juttu vie.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ainakin paikallinen poliisi on todennut ettei rikoksen merkkejä
Tuskin paikallinen poliisi "löytää" mitään rikollisuuteen viittaavaa jos tuo olisi järjestetty valtiolliselta tasolta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eilen luin facesta, että Tony oli juuri avioitunut ja suunnitelmia oli pää täynnä. Oliko jo aloittanut tai aloittamassa jotain dukumenttisarjaa, jossa oli tarkoitus tehdä rajujakin poliittisia paljastuksia tms. Helkkari kun ohitin tuon jutun enkä löydä sitä enää. Eli foliohattuilu koskee kuolemantapaa. Lavastettiinko tuo vai lähtikö oman käden kautta? Luultavasti tästä tulee vielä uusia puolia esille tai ainakin asiaa tutkitaan. Oliko Tonyn äitikin vielä kiistänyt, ettei hänen poikansa todellakaan olisi moista tehnyt ja tämän johdosta aloitetaan syvemmät tutkimukset. Muutenkin miehen viimeaikainen käytös oli jotain aivan muuta kuin viite oman hengen riistämisestä. Saas kattoo, mihin tämä juttu vie.

Minä kävin onnellisesti töissä ja olin todella hyvällä tuulella. Illalla vedin reseptissä olleet lääkkeet naamariini, ja kesti lähes puoli vuotta selvitä vammoista. Onneksi ei tullut aivovammoja tai sen suurempia. Pointtini siis elää, että voit olla hyvin iloinen ja suunnitelmia täynnä, mutta koet vain irtaantuvasi niistä ja kokevasi, että nyt on kaikki tehty asian edistämiseksi. Minä en huutele nyt sivukatsomosta. Logiikka itsemurhaa hautovalla voi olla hyvin erikoinen, mutta monet täällä eivät tiedä mitä kirjoittavat.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Mistä niin päättelet?

Rengon keinu on uusi musta (jenkki) julkkisten itsari-skenessä. Kuka mutsi pojastaan tuollaista uskoisikaan. Mitä poliittisia suhmurointeja TV-kokki pystyisi paljastamaan että tällaiseen lähdettäisiin. Miksi lavastaa ex-narkkia kiikkuun, kun mömmöt olisi huomattavasti helpompi ja luontevampi tapa.
Summattuna facessa lähes jokaisesta julkimon kuolemasta väsätään kaikenlaisia vaihtoehtoteorioita, nämä vaikuttavat omiin silmiin psykoisi tasoisilta.

Siitä päättelin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös