Kirjoittelija
Jäsen
Siinä sitten voitte miettiä millainen lapsuus sillä 11v tytöllä on kun isä tehnyt itsemurhan.
Eiköhän tuon tason julkkiksen lapsella ole niin paljon myttyä, että nuoruusvuosista ei tule kauhean ikävää aikaa.
Siinä sitten voitte miettiä millainen lapsuus sillä 11v tytöllä on kun isä tehnyt itsemurhan.
Eiköhän tuon tason julkkiksen lapsella ole niin paljon myttyä, että nuoruusvuosista ei tule kauhean ikävää aikaa.
Toisaalta ei pidä olla huolissaan, jotain geneettisiä haasteita lienee heillä kun ratkaisu on tuollainen.Ja muutenkin tämä ”eikö kukaan ajattele lapsia”-argumentti alkaa olla jo niin kulunut, että tätä viljelevät voisivat vetää itsensä jojoon.
Nykyajan kehittyneet yhteiskunnat pitävät huolta lapsista.
Bourdain hoiti hommansa eli jatkoi sukuaan ja kuoli ennen jälkeläisiään.
Jos jostain haluaa olla huolissaan, niin niistä yksinäisistä pojista/miehistä, jotka päättävät päivänsä ennen kuin ovat jatkaneet sukuaan. Toisaalta, se sallittakoon myös heille.
Joo, jos on rahaa niin ei oo murheita.
En voi käsittää tätä muuna kuin kyynisenä lausuntona rikkaiden ihmisten etuoikeudesta ja samalla siitä kuinka miltei mikään ei auta mielenterveyden pettäessä.Ei asia näinkään mene. Vanhempien tuella on länsimaissakin valtava merkitys lapsen elämässä mutta jos itsemurhan tekevä faija jättää valtavan määrän perintörahaa, se jeesaa elämässä aika paljon. Kavereita ainakin riittää.
Hih, no juu. Isän kuolema ei tietenkään paina missään, kun rahaa on ja nykyiset yhteiskunnat huolehtivat. Toki en tiedä tarkalleen, kuinka läheiset välit juuri tässä tapauksessa on ollut, mutta jos nyt keskimäärin asiaa ajatellaan, lapselle tuskin voi olla mitään katastrofaalisempaa kuin oman vanhemman kuolema, olipa tapa mikä tahansa. Tiedän, että tämän jälkeen on Jatkiksen reppanaosasto jonossa vakuuttamassa, miten paskat vanhemmat heillä oli, eikä nytkään sukulaisten tai oikeastaan kenenkään kuolema tunnu missään, mutta viittasinkin tavallisiin ihmisiin, sellaisiin, joilla on kutakuinkin tunne-elämä raiteillaan. Tämä ei nyt sinulle sen kummemmin kohdennettuna.Ja muutenkin tämä ”eikö kukaan ajattele lapsia”-argumentti alkaa olla jo niin kulunut, että tätä viljelevät voisivat vetää itsensä jojoon.
Siitä ei silti pääse mihinkään, että itsemurhan tehnyt jättää aikamoisen kasan paskaa läheisilleen, lapsilleen pahimmillaan herkkyydestä riippuen elinikäiset. Syyllistää siitä ei tarvitse, mutta tämän totuuden voi silti sanoa ääneen.
Tiedän, että tämän jälkeen on Jatkiksen reppanaosasto jonossa vakuuttamassa, miten paskat vanhemmat heillä oli, eikä nytkään sukulaisten tai oikeastaan kenenkään kuolema tunnu missään, mutta viittasinkin tavallisiin ihmisiin, sellaisiin, joilla on kutakuinkin tunne-elämä raiteillaan.
Melko hyvin sinä osaat etätulkita sitä Bourdainin aivotoimintaa, monen muun ohessa, kun olet pystynyt päättelemään että hän on ollut epälooginen yms. Masennuskin on täällä jo useasti diagnosoitu. Kuten olen sanonut kuollut ei voi loukkaantua. Moni elävä sen sijaan voisi tajuta hakea apua jos tulee se itsemurha mieleen. Se on raukkamaista lähteä ja jättää lapsi kärsimään. Jos on sen verran miestä että lapsen hankkii niin pitää olla miestä myös se vastuu kantaa.@sampio Hyvin pitkälti samaa mieltä kanssasi. Silti mielestäni @BlackWolf suorittama haukkuminen kuoleman jälkeen on melko mautonta. Jos joku oikeasti päätyy itsemurhaan niin siinä on oikeasti tilassa jossa ei voi olla täysin looginen. Itsensä helpottaminen on tärkeämpää. Samalla ei ymmärretä ympäröivää todellisuutta täysin ja oletetaan kaikilla olevan parempi olo kuoleman jälkeen.
Silti mielestäni jokaisella pitää olla oikeus päättää oma elämänsä. Jos elämä on niin sietämätöntö että haluaa lopettaa oman olemassaolonsa vaihtoehtoja on kaksi: suljettu osasto ja itsemurha.
Saat ihan vapaasti kokea sen säälittävänä. Tätä samaa laulua kun vain vuodesta toiseen kuuntelee ja sillä tietyllä osalla on aina joku kirjoittamaton oikeus tulla vittuilemaan milloin mistäkin, ei viitsi aina suhtautua siihen niin lempeästi. Varsinkin kun työkaluja tällaisella palstalla siihen ei juuri ole ja heidän juttujaan lukee myös moni nuori, joka joskus jopa misantropiaksi saakka paisuvaa kyynisyyttä saattaa pitää jotenkin coolina.Musta on melko mautontan käyttää nimitystä reppana henkilöistä, joilla on tunne-elämässä säröjä.
Ymmärrän pointtisi ja pidän myös ko. avautumista hiukan, no vaikkapa hiomattomana, vaikka ymmärrän jossain määrin Blackwolfinkin pointin. En tosin sitä, että itsarin tehnyttä pitäisi syyllistää asiasta, vaan sen lapsen puolen. Mä en ylipäätään ymmärrä inhimillisissä tahattomissa tragedioissa mustavalkoista syyttelyä esim. erilaisissa onnettomuuksissa, vaikka tietenkin oikeuskäytäntö vaatii prosessin ja se on selvä. Se ei kuitenkaan pelasta ketään, että itsensä tappanut, yliajanut tai karille ajanut huudetaan toriparlamentissa syylliseksi.@sampio Hyvin pitkälti samaa mieltä kanssasi. Silti mielestäni @BlackWolf suorittama haukkuminen kuoleman jälkeen on melko mautonta. Jos joku oikeasti päätyy itsemurhaan niin siinä on oikeasti tilassa jossa ei voi olla täysin looginen. Itsensä helpottaminen on tärkeämpää. Samalla ei ymmärretä ympäröivää todellisuutta täysin ja oletetaan kaikilla olevan parempi olo kuoleman jälkeen.
Minä en tee mitään oletuksia, minun kykyni ja taitoni ei riitä muiden masennusten diagnosointiin muutoinkaan, saati sitten etänä joidenkin tv-sarjojen pohjalta, tai pelkästään itsemurhasta kuulleena. Minä pidän itsemurhaa aina raukkamaisena tekona niitä kohtaan jotka jäävät jälkeen, varsinkin jos jälkeen jää sellaisia tahoja jotka eivät pysty itsestään huolehtimaan. Ei minun kanssa tarvitse olla samaa mieltä, eikä edes kuulu. Huvittaa vaan tämä lynkkaus mikä täällä on alkanut. Kun vastaavasti jos kyseessä olisi naapurin Matti ja se Liisa jäisi sinne lasten kanssa niin väitän että se asenne olisi ihan toinen. Hyvä lapsuuden kaverini riisti hengen itseltään kun olimme aikuisuuden kynnyksellä ja hänen silloin alaikäinen veli, hyvä ystäväni jäi veljettömäksi. Hänen kanssaan kun keskusteli niin tajusi miten paska ratkaisu se aina on. En minä ole kukaan viemään kenenkään oikeutta omasta elämästä päättää. Mutta kyllä se vastuu pitää teoistaan pystyä kantamaan.@BlackWolf Totta teen vahvan oletuksen siinä, että Bourdainilla olisi masennus. Mutta se on selkeästi loogisin selitys itsemurhalle. Olen itse kävellyt siinä itsemurhan lähettyvillä, eikä se ole mukavaa. Silloin minua esti lähinnä ajatus siitä mitä muut kokisivat.
@sampio Olen useammin uhrin puolella kuin uhria vastaan. Puhdas logiikka on mahdoton ihmisen elämässä.
Ymmärrän kyllä, ettei käyttämäni nimitys ehkä korrektein mahdollinen ole, mutta pakko myöntää, ettei jaksa nyt hirveästi kiinnostaa, kun ei tunnu aina kiinnostavan toista osapuoltakaan.
En uskokkaan, tosin olen valtionuskonnon aivopesun uhri. Ja kuten sanoin luin uutisen useita tunteja ennen postaustani.@BlackWolf Noh olemme asioista eri mieltä ja olkoon se siinä. Koin vain sinun olleen hieman liian julma ilmaisussasi, etenkin kun muistelen ettet varsinaisesti usko Jumalaan.