RIP-ketju

  • 2 896 155
  • 11 672
Suosikkijoukkue
KK
Lepää rauhassa Ezkimo! Turhan nuorena lähti taas yksi ihminen. Nyt voisikin luukuttaa Iso-E:tä pitkästä aikaa...
Pitkästä aikaa? Ei kiitos! En kyllä muista edellistäkään kertaa, mutta jätetään väliin. Tarkoitat varmaan Iso E:tä ilman väliviivaa? Mikko oli kyl kurko äijä. Pari kertaa tavannu äijän ja täytyy sanoa, että mahdottoman mukava sälli. R.I.P.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Hiljaiseksi vetää. Suomalaisista ehdottamasti suurimman vaikutuksen tehnyt itseeni rap-musiikin parista. Kaikki se RDN-paska kuulostaa hyvältä vain ja ainoastaan Ezkimon ja Toisen Kanavan ansioista. Vaikka 2010-luku on ollut synkkä Ezkimolle, ei tätä lähtöä olisi toivonut.
Ezkimo todisti ettei räpin olemus ole isoja autoja, rahaa, naisia tai muotivaatteita. Vaan yhtenäisyyden tunnetta, arkea ja kokemuksista oppimista. Iso E on täällä yhä soinut lähes viikoittain. Sen vuoksi poiketaan kaavasta ja illalla soittimesa paukkuu Mikon kunniaksi KRS-One.

Pandasilmät ja kalpea iho.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei taida Jatkoajalla olla paljoa suomalaisen kirjallisuuden harrastuneisuutta kun Veijo Meren poismenoa ei ole noteerattu? Itse olen lukenut Meren kirjoista ainakin Manilaköyden ja Vuoden 1918 tapahtumat. Väkevää tekstiä, suosittelen.
Levot Veijo Merelle.

Veijo Meri oli merkittävä suomalainen kirjailija, joka nautti sekä kirjallisen establishentin että kansan arvostusta. Akateemikolla oli oma kerrontatapansa, jossa minua viehätti toisinaan esiintyvä yksityiskohtaan tarttuminen, josta asiat erkanivat omia polkujaan. Sinänsä arkipäiväisen tuntuisesta tapahtumasta tai seikasta saattoi kasvaa monikerroksinen tarina.

Manillaköysi on useimmille Veijo Meren kirjoja lukeneelle tuttu teos, johon monet ovat tutustuneet myös elokuvan tai näytelmän muodossa. Olen lukenut Meren kirjoja Manillaköyden lisäksi vain muutamia sieltä täältä (mm. Sujut ja joitakin novellikirjoja), paljon on vielä käymättä läpi. Nyt kun ollaan kiekkoaiheisella palstalla, niin pitääpä mainita Meren kirjoista Jääkiekkoilijan kesä, jonka olen lukenut joskus 80-luvulla. Pitääkin ottaa kirja uudestaan käsittelyyn, olin näet vasta vähän toisella kymmenellä kahlatessani tuon kirjan läpi. Olin vähän pettynyt, kun se ei ollutkaan varsinaisesti jääkiekkokirja!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olin vähän pettynyt, kun se ei ollutkaan varsinaisesti jääkiekkokirja!

Minä taas positiivisesti yllättänyt, kun tunnistin tapahtumapaikan Kouvolaksi. Ja taisipa siinä kirjassa jotain muutakin varhaisteiniä kovasti kiinnostanutta olla...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nyt kun ollaan kiekkoaiheisella palstalla, niin pitääpä mainita Meren kirjoista Jääkiekkoilijan kesä, jonka olen lukenut joskus 80-luvulla. Pitääkin ottaa kirja uudestaan käsittelyyn, olin näet vasta vähän toisella kymmenellä kahlatessani tuon kirjan läpi. Olin vähän pettynyt, kun se ei ollutkaan varsinaisesti jääkiekkokirja!

Tuo pitääkin joskus lukea. Minä olen nähnyt tuon vain leffana. Aikanaan varmaan melko eroottiseksikin luonnehdittu pätkä.

Manillaköysi taas nauratti minua ääneen useassakin kohdassa. Varmaan herkullisin kohta oli se missä eräs mielisairaalan asukeista oli kiivennyt talon katolle ja ilmoitti hyppäävänsä. Paikalle tulleen armeijayksikön vääpeli ilmoitti että jos et heti tule sieltä alas niin minä kaadan tämän talon. Pelästynyt hullu tuli alas ja mielisairaalan johtaja kysymään vääpeliltä että mitäs olisit tehnyt jos ei olisi tullutkaan alas? Vääpeli vastasi että "olisin kaatanut talon". Mielisairaalan johtaja kimpaantui että "vai sillä tavalla? Tämä ei kuulkaa ole mikään halpa talo!" johon vääpeli että "no hyvä että tuo tuli alas, säästyi halvemmalla". Keppilän Joosekin vahvisti että "kyllä se vääpeli olisi sen talon kaatanut, on se sen verran hullu mies". .
 
Viimeksi muokattu:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Ensin Edorf ja nyt Ezkimo.. Liian nuorena lähti kumpainenkin ja rauhaisat levot toivon kummallekkin. Ezkimoa on tullut luukutettua herran alkutaipaleilta asti ja soitanta jatkuu yhä vieläkin..

Ezkimo - Entinen (ft. Anna Kuoppamäki)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Veijo Meri ei ole valitettavasti itselleni tuttu kuin lähinnä nimenä. Kirjojaan en ole lukenut, kuten en todella monen muunkaan klassikkokirjailijan. Myönnetään tuo paha aukko yleissivistyksessä tässä ja nyt. Manillaköyden olen toki elokuvana nähnyt ja se on kyllä mainio ja hirtehinen elokuva ja loppuratkaisu on kyllä kerrassaan huima, mitään tässä spoilaamatta, jos joku ei ole kirjaa lukenut/elokuvaa nähnyt. Juuri tuollaiset tarinanpäätökset on hyvällä tapaa elämää suurempia.

Rauhaisat levot. Perintö elää.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Elokuvasäveltäjä James Horner menehtynyt lento-onnettomuudessa.

Mielestäni niitä ehdottomasti parhaita ja persoonallisimpia elokuvasäveltäjiä mitä Hollywoodista löytyy. Monia omalla kohdalla mieleenpainuvia sävellyksiä mm. elokuvissa Willow, Braveheart ja Avatar sekä tietty sävelsi musiikin legendaariseen Commandoon. Titanicin soundtrack ja tunnuskappale lienee miehen tunnetuin kuitenkin.

Todella ikävä juttu, ikää ei myöskään ollut vielä mitenkään liikaa, joten uusia hienoja sävellyksiä olisi varmasti voinut syntyä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Chris Squire on kuollut, kertoi Yes-yhtyeen virallinen FB-tiedotuskanava hetki sitten.

Osanottoni ja rauhalliset levot Chris Squirelle. Muriskoon Rickenbacker progen ystävien muistoissa ikuisesti.

Ohessa tiedote.

It’s with the heaviest of hearts and unbearable sadness that we must inform you of the passing of our dear friend and Yes co-founder, Chris Squire. Chris peacefully passed away last night in Phoenix Arizona, in the arms of his loving wife Scotty.

For the entirety of Yes’ existence, Chris was the band’s linchpin and, in so many ways, the glue that held it together over all these years. Because of his phenomenal bass-playing prowess, Chris influenced countless bassists around the world, including many of today’s well-known artists. Chris was also a fantastic songwriter, having written and co-written much of Yes’ most endearing music, as well as his solo album, Fish Out of Water.

Outside of Yes, Chris was a loving h usband to Scotty and father to Carmen, Chandrika, Camille, Cameron, and Xilan. With his gentle, easy-going nature, Chris was a great friend of many … including each of us. But he wasn’t merely our friend: he was also part of our family and we shall forever love and miss him.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Facessa tuli seinälle Leedsin kautta kuva Tunisian terroristi-iskussa kuolleista kolmesta nuoresta Walsall FC:n fanista. RIP heille ja hiljaiseksi veti, vaikka olivatkin itselle täysin tuntemattomia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Laitetaan tähän Chris Squiren muistolle vielä mainio Yours is no disgrace, yksi kiistatta tunnetuimmista Yes-kappaleista. Tämä YouTubessa esillä oleva konserttitallenne on vuoden 2004 Songs from Tsongas -kokonaisuudesta, jossa Yes soitti kenties maineikkaimmalla kokoonpanollaan Anderson-Howe-Squire-White-Wakeman. Noita vaiheita voi pitää Yesin ikämiesvuosien huippuhetkinä, sillä viisikko oli erityisen kovassa iskussa vv. 2002-2004, kun myös Rick Wakeman oli mukana. Tuo Tsongas-live on ehdottomasti asiallista Yesiä kokonaisuudessaan, ja kelvollinen paketti aloittaa vaikka tutustuminen yhtyeeseen.

Chris Squire oli tosiaankin ainoa Yes-muusikko, joka oli yhtyeessä mukana koko ajan sen perustamisesta kesäkuuhun 2015 saakka, noin 47 vuotta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
M-Juna tuo lähiöiden pelastus ja monen taiteilijan innoituksen lähde poistuu ajasta ikuisuuteen tänään hieman ennen puolta yötä. 40 vuotta ehti toimia virassaan ja viimeiselle matkalleen M-Junaa on ilmoittautunut saattamaan peräti 3800 matkustajaa.

Lepää rauhassa M-Juna! Never Forget!
1.6.1975 - 30.6.2015
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
M-Juna tuo lähiöiden pelastus ja monen taiteilijan innoituksen lähde poistuu ajasta ikuisuuteen tänään hieman ennen puolta yötä. 40 vuotta ehti toimia virassaan ja viimeiselle matkalleen M-Junaa on ilmoittautunut saattamaan peräti 3800 matkustajaa.

Lepää rauhassa M-Juna! Never Forget!
1.6.1975 - 30.6.2015
Levot M-junalle. Sillä Kääpiökin matkusti töihin ja opintohommiin 90-luvulla jonkin aikaa asuessaan Lassilassa, aika lähellä P-Haagan asemaa. Sitä kolkkoa asemaa ja välitöntä ympäristöään ei tule ikävä. Mutta tuollainen lentoasemalle kulkeva juna olisi ollut jo 90-luvulla kova juttu, kun alkoi hommien puolesta tulla kasvavassa määrin ulkomaanreissuja.
 

Nick Neim

Jäsen
Aika myöhässä olet. Matlock kuoli 3.7.2012
Mitä vittua, joko siitäkin on kolme vuotta? Yleensä näissä kuolintapauksissa sekä onnettomuuksissa ja vastaavissa tajuaa sen, kuinka nopeasti taas aika on kulunut.

Joka tapauksessa rauhalliset levot Matlockille, vielä näin kolmen vuoden kuluttuakin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rauhaiset levot Matlockin lisäksi myös parisen tuhatta vuotta sitten kuolleelle Jeesus Nasaretilaiselle. Olit sinä melkoinen veijari.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omar Sharif kuoli. Itse muistan miehen roolin Kapteeni Nemona tv-sarjasta, joka oli luultavasti ensimmäisiä sarjoja joita katsoin 70-luvulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös