Rinnasta palstan kirjoittaja julkkikseen?

  • 66 022
  • 375

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ei jukolauta, pari viimeisintä sivua luin ja julkkikset täällä on BB-tasoa. On aika vaikea ymmärtää rinnastuksia jos ei ole (ilman googletusta) hajuakaan siitä kuka joku Antero Eerola on.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
korkki = BB-Niko "mä oon nevahööd susta"
 
Suosikkijoukkue
scholl
flintstone = Ron Jeremy, molemmilla pillu mielessä 24/7, mutta vain toiselle heistä sitä tarjolla.
finnishninja = Sini Saarela. Kaikki mielipiteet vääriä, valitettavasti vain jälkimmäinen on vankilassa Venäjällä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Uleåborgir = Jari Tervo
Pisin Kääpiö 186cm = Jari Sarasvuo
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jawsista tulee aina mieleen jostain syystä Tuomas Virkkunen.

Arvostan molempia.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jawsista tulee aina mieleen jostain syystä Tuomas Virkkunen.

Arvostan molempia.

Iso käsi tästä hyvästä palstaveli Lertille. Onkohan hienompaa kunnianosoitusta, kuin tulla rinnastetuksi itse Romantikkoon? Epäilen.

Jatketaan selkääntaputtelulla ja verrataan Lertiä Sir Alexiin. Niin monesta asiasta on tullut eri mieltä tällä palstalla oltua, niin useasti olen Fergusoniakin epäillyt. Aina on kuitenkin tullut lopuksi todettua, että kaikin puolin hieno mies on kyseessä. Sekä nimimerkin että harmaiden hapsien ja viinilasin takana. Vaikken kumpaakaan henkilökohtaisesti siis tunnekaan.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
-Esko Seppänen = Esko Seppänen, jotenkin samanlaisia kirjoituksia kuin ES:llä.

-Ted Raikas = Josh Radnor, käyttäjänimestä löytyvä Ted tuo mieleen Ted Mosbyn HIMYM:stä.

-Jaws = Mikko Lemppilampi, aina kun lukee Jawsin kirjoituksia aina tulee mieleen Mikko.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jatketaan selkääntaputtelulla ja verrataan Lertiä Sir Alexiin. Niin monesta asiasta on tullut eri mieltä tällä palstalla oltua, niin useasti olen Fergusoniakin epäillyt. Aina on kuitenkin tullut lopuksi todettua, että kaikin puolin hieno mies on kyseessä. Sekä nimimerkin että harmaiden hapsien ja viinilasin takana. Vaikken kumpaakaan henkilökohtaisesti siis tunnekaan.

No jopas on.

Sir Alex on ollut minulle ehdottomasti tärkein henkilö huippujalkapallossa ja vasta nyt kun hän on poissa, tajuan kuinka tärkeä Man United oli hänelle ja toisinpäin. Monta kertaa olen YouTubesta katsonut Fergusonin jäähyväispuheen ja muistellut menneitä. Hellittämättömyys, kaikkensa Man Unitedin eteen tekeminen, voitontahto, monien monien pelaajien oppi-isä ja kymmenet eri voitettu pokaalit ovat seikkoja, jotka yhdistyvät Sir Alexiin. Käsittämättömän upea manageri, joillaisia ei kasva joka oksalla.
Minä ja moni muu olisi murtunut paineen alla aikoja sitten mutta eräs jatkoi voittamista.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pettter = Matti Klinge

Tämä rinnastus on kyllä niin osuva, että tässä on vaarana jo palstan sääntöjen rikkominen... Pitäisköhän sinun tähdentää, ettet kuitenkaan väitä, että Matti Klinge olisi pettter?
Nyt ollaan todella vaarallisilla vesillä. Moni asia täsmää kiusallisen tarkasti.

Matti Klinge on mm. julkaissut 1990-luvulla kirjan Itämeren maailma. Kaikki pettterin kirjoituksia edes vähän lukeneet tietävät, että kysessä on erityisen läheinen aihe tälle nimimerkille. Joitakin vuosia sitten ilmestyneessä Klingen teoksessa Nainen kävi parvekkeella jo kirjan nimi sisältää suorasukaisen viittauksen pettterin harrasteisiin.

Huomiota herättävän tarkasti tuntuvat monet pettterin tekstit istuvan Klingen hahmoon. Jokainen voi todeta asian itsekin, mutta valitsen tähän linkitettäväksi yhden pettterin postauksen, jossa ranskalaista traditiota edustavan historiantutkijan ja esseistin henki on vahvasti läsnä:

Joo pakko imasta parit paukut Laua-viinaa naamariin kun päässä heittää sen verran. Hitto eilen tempasin pullollisen Vana Tallinnaa ääntä kohti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tempura = Louis C.K.

Musta Nuoli = Jenni Haukio

Iggy12 = Bror-Erik Wallenius
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös