Ottelutapahtuma alkaa kyllä olla jo hieman elähtänyt. Mikään ei ole muuttunut : Petro tekee täysin saman konseptin kuin viime vuonna samoine erätauko kisoineen ja samat erien mainostaukopuuhat, sama sisääntulo biisi, tanssitytöt vetää samaa settiä, uusi introvideoon mitään sanomattomin kaikusta tähän astisista. Nyt on kyllä annettava iso miinus toimustolke kun on menty siitä mistä aita on matalin, kun ei ole niin yhtään mitään uutta keksitty. Jos ei itsellä ideat riitä, kannattaa hakea apua ulkopuolelta. Tämä yhdessä ala-arvoisen Somen käytön kanssa saa kerhon tuntumaan joltakin 2000-luvun alkupuolelle jämähtäneestä vanhasta dinosauruksesta, ei tuo kyllä mitään innovatiivista js uudistumiskykyistä kuvaa toiminnasta anna.
Hyvä kirjoitus!
Lähtökohtaisesti olen aina itse tykännyt mennä hallille, niin tykkään vieläkin ja varmasti jatkossakin. Yksi asia mikä jo kotipihassa, hallille lähdettäessä saa raivon päähän on P. Petro, tieto siitä että hänet näkee. Petron erästä-, pelistä- ja jopa kaudesta toiseen toistuvat lapselliset ja myötähäpeää aiheuttavat mukahauskat jutut suoraan sanottuna vituttaa allekirjoittanutta. Mies, joka painaa kaukalossa kultaisissa spandex-housuissa ja lippalakissa (talvella tottakai tosi hauskassa karvalakissa), ei voi olla uskottavan jääkiekkojoukkueen seremoniamestari.
Ennen peliä huudatetaan vuorotellen koti- ja vieraskannattajia kuin jotain 3-5 vuotiaiden päiväkotiryhmää leikkisalissa ja niin pitkään tottakai, että vierasjoukkueen kannattajat huutavat kovempaa, kun kotijoukkueen kannattajat ovat jo myötähäpeässään lakanneet huutamasta kymmenennen "ei kuulu, kovempaa"-huudon jälkeen.
Tätä kieltämättä sosiaalisesti taitavaa kaupungin nuorisotyöntekijää voisi käyttää ainoastaan pari kertaa kaudessa esim. perhepeleissä ns. täsmäaseena, jos on aivan pakko mies saada mikrofonin varteen. Päiväkoti ja rippikoulusketsit/sekoilut voi jättää syöksynsuun metsiin ja ottaa ammattimaisempi ote. Kyse on ammattiurheilusta.
Minulle on aivan sama ajetaanko erätauolla polkuautolla vai heitetäänkö frisbeetä, mutta junnujen rankkarikisa kuuluu nyt ja tulevaisuudessa erätauko-ohjelmaksi. Myös cheerleaderit saavat puolestani tanssia miten päin haluavat.
En tiedä, että miksi sisääntulobiisiä pitäisi vaihtaa joka kausi tai edes muutaman vuoden välein? Jos sopiva löytyy niin antaa mennä sillä.
Tiivistettynä: seremoniamestari pitää vaihtaa.