Re: Re: Järkevä hankinta
Viestin lähetti cobol
Taitaa olla siellä pohjoisessa pipon naru kireällä :)
Kyllä kai mulla on täysi oikeus todeta, että tätä asiaa ei hoidettu minun näkemykseni mukaan kuten se olisi pitänyt hoitaa. Kirjoitin noin 100 kertaa ennen kauden alkua, että tällä pakistolla tulee ongelmat eteen kun loukkaantumisia tapahtuu kuitenkin. Ja että olisi järkevää varautua NHL-työsulkuun samaan tapaan kuin seurat Ruotsissa ovat varautuneet. Ja että kannattaisi suunnitella hommia pikkaisen pitemmälle kuin vain muutaman viikon päähän ja vasta silloin kun on pakko. Oivakin taisi silloin vastata, että aivan älyttömistä asioista minäkin kannan huolta...
On kokonaan toinen asia perustella Campbellin palkkaaminen sinun tapaasi sillä, että loistohankinta, koska muutakaan ei voida saada perjantaiksi kentälle näin halvalla ja edullisin ehdoin. Tällaista perustelutapaa voi aina käyttää. Kun ei koskaan suunnittele esimerkiksi puolustusta pidemmällä tähtäimellä, vaan täyttää sen jalkasilla, santseilla ja latvaloilla, totta helvetissä Campbellin sainaus on loistoveto.
Pipoa ei vielä tarvitse täälläkään, joten sen puoleen narukaan ei siis ole kireällä. Kireyttä aiheuttaa se, että olen kanssasi aina ja iänkaikkisesti näköjään eri mieltä jokaisesta asiasta. Vaikka niin palavasti haluaisin olla jostain joskus samaa mieltä. :)
Edelleenkin asiat on minun mielestä suunniteltu hyvin. Se mitä ei voi suunnitella on neljän puolustajan loukkaantuminen. Minä olen ollut koko ajan sitä mieltä - myös muina kausina kuin tänä vuonna - että kahdeksan pakin rosteri on liian ohut. Yhdeksän tarvittaisiin aina. Minusta tämä kahdeksan pakin pitäminen mukana on kertonut siitä, että asioita todella on suunniteltu siten, että lakon jatkuessa koko kauden ajan on mahdollista hankkia vahvistusta. Sinua arvostelin silloin taannoin siitä, että ei tämä fyysisyyden puute tule Jokereiden menestystä kaatamaan ja samaa mieltä olen yhä. Sinä tunnut kuuluvan pelillisiltä näkemyksiltäsi pikemminkin Broad Street Bulliesin aikaan kuin tämän päivän ultrakevyeen liiga-aikaan.
En myöskään voi mitenkään nähdä, että tämä ns. hätäapuhankinta sulkisi mitenkään pois Väänäsen hankkimista. Ossin kohdalla on todella vaikea tietää, kuinka esim. verotusasioissa on edetty. Varmaa on kuitenkin se, että jos Ossin olisi tänne nyt hankkinut, niin liki puoli vuotta olisi tullut täyteen, jos finaaleihin asti päästään. Sen jälkeen Ossin olisi varmaankin ollut turha haaveilla enää kesälomasta Suomessa? Vai? Virmanen on kuitenkin julkisestikin sanonut, että Väänäsestä ollaan kiinnostuneita ja minun uskomukseni on se, että Ossi liittyy jengiin siinä vaiheessa, kun on varmaa, että hänen palkkaamisensa on vakuutusten ja verojen kannalta järkevää. Cambell ei liity tähän mitenkään.
Voisit muuten kertoa, miten näillä käytössä olevilla pelimerkeillä olisit puolustuksen rakentanut paremmin. Huomioden sen, että Jokerit todellakin aikoo tehdä Lepistöstä, Kanteesta ja Kaltevasta liigapakkeja omassa joukkuessaan, eikä kierrättää heitä muihin seuroihin breikkaamaan.
Mitä tulee tuohon jo itsensätodistavaksi tulleeseen hokemaan Jalkasen paskuudesta, niin sekin on hyvin kyseenalaista. Waltteri Immonen on ainakin kehunut julkisuuden verhon takana miestä erittäin käyttökelpoiseksi joukkuepelaajaksi ja sanonut Samulista olevan paljonkin hyötyä. Ei ole mitenkään mahdollista pitää rosterissa 8-9 kovatasoista puolustajaa, vaan osan on tyydyttävä vähempään. Siksi siellä jonon jatkona on oltava niitä Jalkasiakin. Valitettavaa tai ei, mutta näin se on.
Mitä tulee vielä tähän suunnittelemattomuuteen, niin mitään muuta suunnitelmaa tuskin on voitu tehdä kuin se, että rakennetaan joukkue, jolla voi menestyä ilman NHL-vahvistuksiakin ja niin on tehty. Jos asiat olisi tehty, kuten jossain päin on, että jo touko-kesäkuussa olisi rakennettu joukkuetta NHL-miehet silmissä, niin kusessa oltaisiin oltu nykyisessä taloustilanteessa. Kun jonkun pelaajan kanssa sovitaan, että hänet otetaan mukaan joukkueeseen, niin samalla lyödään kiinni pelaajasta koituvat kulut. Niitä ei voi irrottaa kesken kesän, vaikka joku todellinen helmi olisi saatavissa. Siksi on ainoa järkevä lähestymistapa nykyisen valuutta-ajan vallitessa, että ovia pidetään auki, mutta niistä päästetään ukkoja sisään vasta sitten, kun se on taloudellisesti järkevää tai ylipäänsä mahdollista.
Mitä tulee vielä Cambeliin, niin hänen sainaamisensa vaikuttaa erittäin järkevältä tässä tilanteessa, jota yksikään ihminen ei voinut etukäteen suunnitella. Fyysisyyttä hän ei tuo, mutta sitä tuskin olisi tuonut kukaan mestis-hankintakaan. Sen sijaan ilmiselvästi Cambelistä on liigatasolle potentiaalia kiekolliseen rooliin. Sen kertovat miehen tilastot ja luonnehdinnat hänestä.