Riittääkö Jokeripuolustuksen fysiikka SM-liigaan

  • 23 366
  • 236

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Samoin cobol haluaa nyt kertoa, että runsaat loukkaantumiset johtuvat fyysisen pelotteen puutteesta. Viime kaudella loukkaantumisia tuli aivan samaan malliin, vaikka Helenius oli joukkueessa. Eipä silti, jos on totta, että "fyysinen pelote" auttaisi loukkaantumiskierteeseen, hankittakoon ihmeessä sellainen. Mieluummin vielä sellainen, joka osaisi vähän pelatakin. Kummallista, että niinkin kokeneet kiekkomiehet kuin Jortikka ja Virmanen eivät tätä asiaa näe tärkeäksi.

Itse en usko, että esimerkiksi polvivammat tai nivusvammat tai selkävammat tulevat fyysisen peloitteen puutteesta. En ole koskaan sellaista väittänyt.

Mutta totesin useamman kerran ennen kauden alkua, että esim. kolmen nuoren Jokereiden pelaajan fyysinen rasitus käy liian kovaksi sen vuoksi, että he käyvät samaan aikaan armeijaa ja joutuvat vastustajan silmätikuiksi koska eivät ole vielä riittävän fyysisiä ja koska rosterissa ei ole suojelijaa.

Jokereiden pelaajat tietävät tämän. Olen keskustellut asiasta kolmen pelaajan kanssa ja kaikilla on sama viesti: olisi erittäin tervetullut asia, jos rosterissa olisi fyysinen kaveri, joka toki saisi osata myös pelata - jos se olisi mahdollista. Mutta ilmeisesti he ovat väärässä?

Virmanen tietää asian ja ongelman täysin. Hän on ehdottomasti fyysisen suojelijan kannalla. On ollut koko ajan ja on myös tällä hetkellä.

Sille minäkään en voi mitään, jos Jortikka suutuispäissään karkoitti Heleniuksen eikä voi sen vuoksi myöntää koko ongelmaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Silti käsittääksesi tiedät, että kukaan ei ole loukkaantunut vastustajan kovista otteista, vaikka ei tiedäkään?

Älä huoli, minä tiedän sen, että on loukkaantunut. Ja useampi kuin nyt on esillä eli osa pelaa siis loukkaantuneena. Jokereiden etujen mukaisesti en kirjoita asiasta muuta.

Hienoa, kerroit kuitenkin että me ollaan taas ihan kusessa mutta et kuitenkaan sitten kerrokaan?

On se Jortikka muuten aivan vitun tyhmä että antaa särkeä meidän pikkuruisia lasinpalasia ilman että mitään tehdään. Ei edes itketä tuomaria apuun.

Ja sekin on hienoa että se meidän oikeasti kova fyysinen pakki Markus Kankaanperäkään ei viitsi puolustaa meidän heiveröisiä vaahtosammuttimia.

Ja onneksi Jokerit on muuten koko liigan ainut joukkue jonka pelaajat pelaavat lievien loukkaantumisten kanssa - tai mistä sitä tietää jos se Jortikka pakottaisi ihan rikkinäisiä miehiä kentälle ihan vain osoittaakseen omaa erinomaisuuttaan.

Viestin lähetti cobol
Jokereiden pelaajat tietävät tämän. Olen keskustellut asiasta kolmen pelaajan kanssa ja kaikilla on sama viesti: olisi erittäin tervetullut asia, jos rosterissa olisi fyysinen kaveri, joka toki saisi osata myös pelata - jos se olisi mahdollista. Mutta ilmeisesti he ovat väärässä?

Ketä muuten on Tomek Valtonen ja Markus Kankaanperä?


Kun kerran tiedät niin kerrotko:
- Kuka muuten suojelee Kärppien taitureita ja junnuja?
- Entäs kuka suojelee Tepsin pelaajia?
- Vai onko niin että vain Jokereita ja Jokereiden junnuja kohdellaan kaltoin?
- Vai onko vain meidän junnuilla jotenkin poikkeuksellinen fysiikka?

Edit: lisätty lopun kysymykset.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Älä huoli, minä tiedän sen, että on loukkaantunut. Ja useampi kuin nyt on esillä eli osa pelaa siis loukkaantuneena. Jokereiden etujen mukaisesti en kirjoita asiasta muuta.

Ja tuostahan ei kukaan vähänkään terävämmällä älyllä oleva osaa vetää mitään johtopäätöksiä ilman muuta kirjoittamista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Hienoa, kerroit kuitenkin että me ollaan taas ihan kusessa

Vaikka kirjoitinkin, että puolustajat ovat pelanneet todella upeasti koko kauden? Ei tässä missään kusessa olla ja toivoisin, että asia sinullekin valkenisi.

Mutta minun on kai mahdotonta todeta sitä, että Jokerit maksaa nyt Jortikan omapäisyydestä hänen heitettyään Sami Heleniuksen ulos joukkueesta ilman, että käsität sen olevan kirjoittamista siitä, että ollaan kusessa.

Kusessa ei olla, ongelmissa kylläkin kun pakkeja ei riitä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Mutta minun on kai mahdotonta todeta sitä, että Jokerit maksaa nyt Jortikan omapäisyydestä hänen heitettyään Sami Heleniuksen ulos joukkueesta ilman, että käsität sen olevan kirjoittamista siitä, että ollaan kusessa.


No, selittäisitkö nyt sitten, miksi viime kaudellakin oli niin paljon loukkaantumisia. Lätkä on kova peli ja tällejä tulee koko ajan eri puolille kehoa. Silti loukkaantumiset ovat useimmiten huonoa tuuria.

Tämän päivän Keski-Uusimaassa on muuten juttu Hyrylässä varusmiespalveluaan suorittavista Lepistöstä, Kanteesta ja Filppulasta. Hyvillä mielin kundit olivat. Intti on kuulemma joustanut mukavasti, joten ovat ehtineet keskittyä myös leipätyöhönsä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
?Kun kerran tiedät niin kerrotko:
- Kuka muuten suojelee Kärppien taitureita ja junnuja?
- Entäs kuka suojelee Tepsin pelaajia?
- Vai onko niin että vain Jokereita ja Jokereiden junnuja kohdellaan kaltoin?
- Vai onko vain meidän junnuilla jotenkin poikkeuksellinen fysiikka?


Voit ihan itse ruksailla noita.

Mä tuon esille sen kannan, joka on Jokereiden pelaajilla. Jonka esimerkiksi Tomek Valtonen on sanonut ääneen tänä syksynä. Sen mukaan Jokerit tarvisivat joukkueeseen yhden ns. kovan pakin. Samalla tavalla ajattelevat kaikki muutkin Jokereiden pelaajat. He kokevat, että tällainen kaveri tuo lisäturvaa vastustajan likaiselta peliltä. Samoin asian kokee toimitusjohtaja Matti Virmanen. Mutta mitäpä Jokereiden pelaajat tai Masa näistä asioista tievät!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
No, selittäisitkö nyt sitten, miksi viime kaudellakin oli niin paljon loukkaantumisia. Lätkä on kova peli ja tällejä tulee koko ajan eri puolille kehoa. Silti loukkaantumiset ovat useimmiten huonoa tuuria.

Miksi kirjoitat loukkaantumisista yleensä, vaikka selkävaivat, nivusviat yms eivät liity tähän asiaan mitenkään? Niistä voisi kyllä kirjoitella erikseen jotain, mutta en nyt.

Ja käytkö Vakio lainkaan Jokereiden vieraspeleissä? Esimerkiksi Hämneenlinnassa Lepistö sai sellaisen iskun Hahlilta päähänsä, jollaisia ei viime kaudella nähty kertaakaan meidän nuoria kohtaan. Tuomainen huitaisi paljon kevyemmin Lepistöä kuin Hahl viime kaudella. Sen jälkeen Tuomainen laski jäässä tähtiä kun Helenius tiputti hänet yhdellä iskulla. Se oli sellainen viesti, että ongelmia ei ollut. Ei niitä ollut oikeastaan edes ennen sitä, mutta vielä vähemmän sen jälkeen. Kovista otteista pitää maksaa, sillä kiekko on mennyt liigassakin sellaiseksi. Jos ei ole maksattajaa, hippihiiret hyppivät pöydällä.

Viestin lähetti Vakio
Tämän päivän Keski-Uusimaassa on muuten juttu Hyrylässä varusmiespalveluaan suorittavista Lepistöstä, Kanteesta ja Filppulasta. Hyvillä mielin kundit olivat. Intti on kuulemma joustanut mukavasti, joten ovat ehtineet keskittyä myös leipätyöhönsä.

Mitä sinä sitten odotit? Että haukutaan intti ja kaikki muu, vai?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vakio
Intti on kuulemma joustanut mukavasti, joten ovat ehtineet keskittyä myös leipätyöhönsä.

Vuodenvaihteessahan jo pojat ovat velvollisuutensa suorittaneet ja voivat keskittyä täysillä kiekkoon.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Todettakoon nyt kaiken varalta, että itse kaipaan Jokereiden puolustukseen ennen kaikkea liigakelpoisia kavereita. En mitään halonhakkaajaa mistään. Mutta kun jo kauden tässä vaiheessa vajausta pakistossa on yhdestä uudesta Vantaalta nostetusta Schantzista huolimatta, kyllä seuraavan kaverin pitäisi täyttää myös laadulliset kriteerit. Jos mä saisin päättää, ottaisin sellaisen kaverin välittömästi AHL:stä, joka olisi myös pelillinen vahvistus Jokereille. Ja siinä sivussa jo ennakkoon riittävän kovaksi tiedetty, jotta sitäkään puolta ei aseteta kyseenalaiseksi.

Edit:

se siis on 100 prosenttisen varma, että puolustaja on hankittava. Ja se hankitaan myös. Toivottavasti rahat riittävät edes jossain määrin laatuun eikä jouduta hankkimaan toista Schantzia - vaikka kaikki kunnia hänen yritykselleen ja pelaamiselleen. Korvaa kyllä Jalkasen heittämällä :)
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol

Mitä sinä sitten odotit? Että haukutaan intti ja kaikki muu, vai?

?.

Ajattelin vain kertoa, että poikamme on huomattu näinkin kuuluisassa sanomalehdessä. Ei kaikesta tarvitse hakea saivartelua tai vittuilua, vaikka huonolla tuulella olenkin ;).
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Ja käytkö Vakio lainkaan Jokereiden vieraspeleissä? Esimerkiksi Hämneenlinnassa Lepistö sai sellaisen iskun Hahlilta päähänsä, jollaisia ei viime kaudella nähty kertaakaan meidän nuoria kohtaan.

Tässä kohdassa on pakko tunnustaa, että aivan liian harvoin minulla on mahdollisuus vieraspeleihin lähteä. Tuostakaan mainitsemastasi huitaisusta minulla ei siis ole näköhavaintoa.

Onkohan joku muu vieraspelitkin kiertävä tehnyt saman havainnon kuin cobol, eli että poikasiamme kohdellaan nyt huonommin kuin viime kaudella?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Mä tuon esille sen kannan, joka on Jokereiden pelaajilla. Jonka esimerkiksi Tomek Valtonen on sanonut ääneen tänä syksynä. Sen mukaan Jokerit tarvisivat joukkueeseen yhden ns. kovan pakin. Samalla tavalla ajattelevat kaikki muutkin Jokereiden pelaajat. He kokevat, että tällainen kaveri tuo lisäturvaa vastustajan likaiselta peliltä. Samoin asian kokee toimitusjohtaja Matti Virmanen. Mutta mitäpä Jokereiden pelaajat tai Masa näistä asioista tievät!

Kuinka monta suojelijaa sinne kaukaloon tarvitaan? Tomek Valtonen ja Markus Kankaanperä pystyvät meidän rosterista tuohon haasteeseen ainakin vastaamaan. Tuossa on nopeasti ajateltuna kaksi enemmän kuin esimerkiksi Kärpillä.

Ja en minäkään ole sitä vastaan että Jokereihin hankitaan se kaipaamasi fyysinen pakki (mieluiten Ossi Väänänen) mutta en näe että meillä olisi tällä hetkellä kauhea hätä että ne jyrää meitit.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Tässä kohdassa on pakko tunnustaa, että aivan liian harvoin minulla on mahdollisuus vieraspeleihin lähteä. Tuostakaan mainitsemastasi huitaisusta minulla ei siis ole näköhavaintoa.

Voit vaikka tutustua Flintin ansiokkaisiin ja johdonmukaisiin noin 100 kirjoitukseen tästä väkivaltaisesta tapahtumasta :) Ne löytyvät HPK-Jokerit ketjusta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Kuinka monta suojelijaa sinne kaukaloon tarvitaan? Tomek Valtonen ja Markus Kankaanperä pystyvät meidän rosterista tuohon haasteeseen ainakin vastaamaan.

Molemmat kaverit haluavat pelata ja vain pelata. Varsinkin Tomek korostaa tätä puolta ja se on mielestäni aivan oikein. Lisäksi kun mietitään meille fyysisesti ongelmallisia otteluita, niin ne ovat HPK, Ilves, Lukko, Ässät ja HIFK. Näissä jokaisessa joukkueessa on sen verran kovat kaverit (esimerkiksi vaikka vain yksi per joukkue eli Mäkkäri, Helenius, Topo, Nielikäinen, Vopat), että Tomek ja Kanki eivät heille pärjää. Siis oikeasti. Ei ole mitään mieltä lähteä soittamaan, jos ei voi soittoonsa vastata. Ja vastustaja tietää tämän eikä siksi välitä heistä mitään - ja tässä se ongelma juuri onkin.

Kyllä Tomek tämän tietää ja vaikka on selvä, että jos joku heistä tulisi Valtosen päälle, varmasti saisi takaisin, ei Tomekaan sentään pysty toimimaan suojelijana tuon tason kavereita vastaan. Sama pätee Kankiin ja pätee vielä enemmän Kankiin kuin Tomekiin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Voit vaikka tutustua Flintin ansiokkaisiin ja johdonmukaisiin noin 100 kirjoitukseen tästä väkivaltaisesta tapahtumasta :) Ne löytyvät HPK-Jokerit ketjusta.


Olen tutustunut, mutta kyseessähän on yksittäistapaus. Vai meinaatko, että Hahl tuossa nopeassa pelitilanteessa mietti, että perkele, nyt niillä ei ole fyysistä pelotetta. Taidanpa vetäistä päin näköä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Voit vaikka tutustua Flintin ansiokkaisiin ja johdonmukaisiin noin 100 kirjoitukseen tästä väkivaltaisesta tapahtumasta :) Ne löytyvät HPK-Jokerit ketjusta.

Jep. Tuosta iskusta olisi pitänyt tulla jäähy ja Sami keräili hetken itseään jäänpinnassa, pelasi kuitenkin pelin loppuun.

Toinen kerta kun olen pitänyt meteliä meidän pelaajaa kohdanneista kovista otteista on Jokerit - Saipa pelin ketju, jossa räksytin Nokelaisen vaarallisesta laitataklauksesta.

Ja omasta mielestäni minun näkemissäni peleissä Jokereita ei ole tällä kaudella vastustajan taholta kohdeltu sen pahemmin kuin viime kaudellakaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Olen tutustunut, mutta kyseessähän on yksittäistapaus. Vai meinaatko, että Hahl tuossa nopeassa pelitilanteessa mietti, että perkele, nyt niillä ei ole fyysistä pelotetta. Taidanpa vetäistä päin näköä.

Yksittäistapauksiahan nämä kaikki ovat. Aina. Vai meinaatko, että jatkossa eivät olisi?

Oli sekin yksittäistapaus kun Ville Peltoseen aikanaan vihdoin osui. Ei siitä nostettu sen kummempaa meteliä. Siis minun toimestani, totesin vain, että näitä sattuu aina välillä pelitilanteissa. Ja Ville totesi itse, että sattuu ja tapahtuu, ei tässä mitään.

Mutta kaikkea ei sanota ääneen. Pinnan alla tunteet olivat aivan toiset. Vielä lähes vuosi sen Peltosen ajelun jälkeen Summanen kertoi minulle, että kyllä häntä vitutti niin suuresti se Peltoseen kohdistunut ajojahti, että jatkossa on jotenkin pysyttyvä suojelemaan tähtiä ja nuoria pelaajia. Raato vielä kysyi, että hei ajatteles, mitä jos X joukkue ottaisi ja teloisi Lehtosen? Ajattele!

Minä ajattelin ja kysyin, että jos poliisi. Raato totesi silloin, että se on tuomareiden asia hoitaa nämä ylilyönnit, mutta kun eivät kuitenkaan hoida, niin kai se on pakko poliisi hommata. Ja niin tapahtui.

Juuri koskaan ei sanota julkisesti sitä mitä itse asiassa tai asiasta ajatellaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Näissä jokaisessa joukkueessa on sen verran kovat kaverit (esimerkiksi vaikka vain yksi per joukkue eli Mäkkäri, Helenius, Topo, Nielikäinen, Vopat), että Tomek ja Kanki eivät heille pärjää. Siis oikeasti. Ei ole mitään mieltä lähteä soittamaan, jos ei voi soittoonsa vastata. Ja vastustaja tietää tämän eikä siksi välitä heistä mitään - ja tässä se ongelma juuri onkin.

Heleniuksen ja Toporowskyn kanssa voisi olla ongelmia mutta kyllä mä näen että Mäkkäri, Nielikkä ja Vompat saisivat tehdä täyden päivätyön Tomekin kyydissä. Kanki ei perääntynyt Toronton 2 metrisen Nikolai Antropovin kanssa joten en ymmärrä miksei Kanki voisi tarvittaessa myös noita mainitsemiasi pelaajia vastaan lähteä. Tietenkin jos tässä on kyse siitä että meillä pitää olla riveissä se SM-liigan kovin karju, joka pyyhkii Helgellä jäätä, niin sitten meillä toki on ongelma.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti flintstone
Montakos maalia nämä meitä vastaan sitten iski oikeasti läheltä? Eilisessä Ilves pelissä vain Ilveksen 4-2 maali oli maalin edestä irtokiekosta isketty maali ja Tappara teki 3-1 kavennuksensa irtokiekosta.
Myös Tapparan tasoitusmaali oli seurausta puppeloinnista maalin edessä.

Kun ilves.comin videoita pyörittelin, niin näytti kovasti siltä, että Ilves teki kaikki maalinsa kamalista virheistä. Ensimmäisessä Kankaanperä pelaa itsensä ulos jo keskialueella, eikä pääse missään vaiheessa mukaan tilanteeseen. Toisessa Hancock seuraa kiekkoa ja unohtaa seurata nousevaa puolustajaa. Toki Thomas ja Schantz avittavat omalla surkealla sijoittumisellaan maalin syntymistä myös. Kolmannessa Schantz antaa käsittämättömästi kiekon suoraan Ilves-pelaajan lapaan hyökkäysalueella, mistä seuraa ylivoimahyökkäys. Neljännessä Latvala sössii kiekon kulmassa vastustajalle. Fyysisyydellä ei näistä maaleista olisi yhtään vältetty, huolellisuudella sen sijaan kyllä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Vakio
Vai meinaatko, että Hahl tuossa nopeassa pelitilanteessa mietti, että perkele, nyt niillä ei ole fyysistä pelotetta. Taidanpa vetäistä päin näköä.

Minä ainakin kuulun siihen porukkaan, joka uskoo että kyllä Hahl olisi voinut pelata tilanteen toisinkin, jos olisi ennen peliä tiennyt Jokereissa pelaavan kaverin, joka olisi pannut Hahlin tilille tekosestaan. Minä kyllä uskon edelleen määrätynlaisella fyysisellä pelotteella ehkäistävän ylilyöntejä, ottamatta nyt millään kantaa tähän Hahlin tapaukseen, koska en sitä ole itse nähnyt. Jos ei muuta, niin ainakin tällaisen vähän karummat kaverit nostavat omiensa itseluottamussa monessa tilanteessa, vrt. Väänäsen kehitys Gagnonin pakkiparina ja Lepistön viime kaudella Heleniuksen parina.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Heleniuksen ja Toporowskyn kanssa voisi olla ongelmia mutta kyllä mä näen että Mäkkäri, Nielikkä ja Vompat saisivat tehdä täyden päivätyön Tomekin kyydissä. Kanki ei perääntynyt Toronton 2 metrisen Nikolai Antropovin kanssa joten en ymmärrä miksei Kanki voisi tarvittaessa myös noita mainitsemiasi pelaajia vastaan lähteä. Tietenkin jos tässä on kyse siitä että meillä pitää olla riveissä se SM-liigan kovin karju, joka pyyhkii Helgellä jäätä, niin sitten meillä toki on ongelma.

Kyse ei olekaan siitä, kumpi voittaisi. Vai voittaisiko sittenkin Kampi. Vai sun isä vai mun isä.

Ei se niin mene. Siis oikeasti. Vaan siten, että jos Lepistö/Filppula/Kantee jne on kieputtamassa vastustajan just solmuun ja vastustaja voi estää sen enää vaikka kovalla mailaniskulla tms, tuleeko sitä iskua vai ei. Pelaajien mukaan tulee helpommin, jos ei ole kovaa kaveria rosterissa. Minä olen samaa mieltä kuin pelaajat. Sinä olet eri mieltä. Ja saat olla ihan vapaasti.

Muistelkaa nyt - jos vaan voitte ikänne tms puolesta - aikoja jolloin Gagnon pelasi Jokereissa. Kuinka paljon muut Jokereiden pelaajat kehuivat hänen panostaan siinä, että ei tarvitse ihan koko ajan odottaa jotain ikävää. Samaa sanoivat kaikki Heleniuksesta viime kaudella.

Mutta eihän ne pelaajat tätä asiaa todellakaan tajua!
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Ei se niin mene. Siis oikeasti. Vaan siten, että jos Lepistö/Filppula/Kantee jne on kieputtamassa vastustajan just solmuun ja vastustaja voi estää sen enää vaikka kovalla mailaniskulla tms, tuleeko sitä iskua vai ei. Pelaajien mukaan tulee helpommin, jos ei ole kovaa kaveria rosterissa. Minä olen samaa mieltä kuin pelaajat. Sinä olet eri mieltä. Ja saat olla ihan vapaasti.

Minä en usko että kovakaan kaveri rosterissa estää tuota mailan iskua jos pelataan 5.finaalin 2.jatkoaikaa. Eli nopeassa pelitilantanteessa tehdään nopeita ratkaisuja ei silloin mietitä että onko meidän jussin pippeli pidempi kuin vastustajan erkki-petterin. Se mihin nuo kovanaamat pystyvät vaikuttamaan on maalivahdin päälleajot ja käsille hakkaamiset sekä tarkoitushakuiset tähtipelaajien vahingoittamiset. Myös jälkipeli ja henkinen horjuttaminen on tuolloin vähäisenpää jos siitä voi joutua maksamaan hintaa.

Viestin lähetti cobol
Muistelkaa nyt - jos vaan voitte ikänne tms puolesta - aikoja jolloin Gagnon pelasi Jokereissa. Kuinka paljon muut Jokereiden pelaajat kehuivat hänen panostaan siinä, että ei tarvitse ihan koko ajan odottaa jotain ikävää. Samaa sanoivat kaikki Heleniuksesta viime kaudella.

Mutta eihän ne pelaajat tätä asiaa todellakaan tajua!

Mitattiinko me sittenkin niitä pippeleitä?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Minä en usko että kovakaan kaveri rosterissa estää tuota mailan iskua jos pelataan 5.finaalin 2.jatkoaikaa.

Ei varmasti estäkään, mutta kuka sellaista on väittänyt?

Rautalangasta: jotta sinne finaaliin pääsisi, varmasti auttaisi, jos Lepistö, Kantee, Filppula ja muut Jokerit saisivat pelata mahdollisimman pienin iskuin runkosarjan aikana. Ja olisihan se heidän kannaltaan muutenkin parempi :)

Nyt viikonlopun viettoon ja sitten ensi viikolla 22.10. Areenalle katsomaan IFK:n kaatajaisia.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä lienee ollut liian "nopea" keskustelu mulle. Ei millään tahdo pysyä perässä ja löytää sitä kuuluisaa punaista lankaa.

Yksi kysymys toki on, löytyykö keltään Gagnonin puhelinnumeroa ?

Niin ja loppuun sellainen lisäys, että jos Jortsu oli se lopullinen syyllinen Heleniuksen Ilves-siirtoon, niin heitetään jortikka vttuun. Valinta Jortsun ja Samin kesken on helvetin helppo, punaisempi lähtee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti eh
Fyysisyydellä ei näistä maaleista olisi yhtään vältetty, huolellisuudella sen sijaan kyllä.

Näinkin, mutta jos sovelletaan samaa ajatusta Hämeenlinnan peliin, jota olin paikan päällä katsomassa, Jokereiden maalin edessä sattui useita virheitä, jotka olisi ollut vältettävissä huolellisemmalla pelillä esimerkiksi purkujen suhteen. Pakin hätäpuruista johtui useampikin ogelmatilanne meidän maalilla ja silloin voidaan aina heittää, että tästähän se on kiinni.

Mutta jos mietitäänkin hetkeä aikaisemmin ollutta tilannetta, jossa Jokereiden puolustaja yritti katkaista HPK-hyökkääjän etenemisen ja epäonnistui ja tämän epäonnistumisen johdosta koko hässäkkä syntyi. Kyllä esimerkiksi Mäkkärin/Hahlin/Ridan jne pysäyttäminen vastustajan hyökkäysalueelle eli Jokereiden puolustusalueella pitäisi olla mahdollista myös taklauksella laitaan tai avojäällä. Kaiken lisäksi se on helpoin tapa. Toinen pakeista pysäyttää taklauksella hyökkääjän, toinen korjaa kiekon ja eikun menoksi.

Kun puhutaan puolustuksen fysikaan riittämisestä, vain yksi osa on fyysinen pelaaminen. Toinen ja paljon merkittävämpi osa on se, että hieman paremmalla fysiikalla varustettu puolustus ei välttämättä joutuisi kuluttamaan itseään samalla tavalla kuin Jokereiden puolustus joutuu nyt tekemään. Se säästäisi voimia luisteluun ottelun ratkaisuhetkillä ja altistaisi ehkä pikkaisen vähemmän erilaisille kolhuille.

Katsotaan nyt, mitä Virmanen meille taikoo HIFK-otteluun. Jokereissa on tällä hetkellä loukkaantuneena puolustajat Jalkanen (nivus), Kalteva (nilkka), Kantee (käsi) ja Lepistö (aivotärähdys ja lisäksi vielä nivunen). Lisäksi yhtä puolustajaa joudutuaan peluuttamaan toipilaana, koska pakkeja ei kerta kaikkiaan ole. Tällainen pelaaminen on aina riski.

Se on 100 prosenttisen selvä, että enää ei yhtään ottelua tulla jatkamaan näin. HIFK-ottelussa on joko ihmeparantumisia (= lisää toipilaita kaukaloon), mutta todennäköisemmin uusi pelaaja rosterissa. Kyllä olisi Ossille nyt paikka, mutta minkäs teet kun rahaa ei ole. Ossi varmasti suostuisi joustamaan palkanmaksusta tälle vuodelle. Näin uskon aivan varmasti.

Eli lopputulos lienee se, että Virmanen nostaa Schantzin parin Vantaalta tai hankkii pakin Salamoista tms. Laatua ei saa ilmaiseksi ja sitoutumista Jokereihin nyt kaikkein viimeeksi.

Edit: Bozik, mulla on! Mutta en tiedä, onko numero enää voimassa. Ossin numerokin löytyy, jos Virmanen on sen unohtanut. Ehkä mä faxaan sen tuosta robotilla 1000 kertaa Masalle :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös