Struktuuri ja kohtaaminen. Se on se yksinkertainen lääke. Usko tai älä, juuri ne kouluväkivallan tekijät ovat heitä, jotka eivät tiedä ilman intensiivistä ohjausta, mikä on toivottua käyttäytymistä ja mikä ei. Lisäresursseja isoille kouluille ja Pekkarisen sanomaa voidaan toteuttaa. Juuri kerroin sinulle, miten äärimmäisellä resurssoinilla ja ammattitaidolla saadaan jopa ne kaikkein hankalimmat yksilöt lopettamaan väkivaltaisen käytöksensä koulussa.Mitä tuoretta konkreettista interventiota raakaan kouluväkivaltaan haetaan esimerkiksi sanomalla "Lasten pitää tietää, mikä on toivottua käytöstä ja mikä ei"? Jos noin itsestäänselvä ja yksinkertainen asia auttaisi ongelmaan, miksi sitä ei ole tähän mennessä käytetty, kun sen kertominen lapsille ei vaadi edes lisäresursseja yhtään.
Jos kirjoitukseni kulkee edelleen liian abstraktilla tasolla struktuureineen ja kohtaamisineen, niin huomautan, että koko ajan tässä on alatasolla rivien välissä kulkenut selkeä yksi iso konkreettinen lääke, eli pakonomaisen inkluusioon toteuttamisen hillitseminen.