Rekkaribongausketju

  • 209 135
  • 1 764

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
16 kävi työpaikan pihalla torstaina ja lauantaina bongasin 17 kotimatkalla töistä. Nyt on todella hyvä putki päällä. Viikossa 14-17, ei huono.
 

Ilmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että lasketaanko esim. autonäyttelyissä bongatut rekkarit mukaan? Viimeaikoina Helsingin American Car Show'ssa ja Tampereen Hot Rod & Rock Show'ssa olisi bongannut useita pieniä numeroita helposti.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Ilmari kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että lasketaanko esim. autonäyttelyissä bongatut rekkarit mukaan? Viimeaikoina Helsingin American Car Show'ssa ja Tampereen Hot Rod & Rock Show'ssa olisi bongannut useita pieniä numeroita helposti.

Miksipä ei, siis mikäli ovat virallisia rekkareita... Itse olen ajatellut lähteväni johonkin kyseisenlaiseen tapahtumaan ihan noin niinkuin rekkarinbongausmielessä.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
rekkaribongauksen säännöt

Eka sivulla olevan linkin takaa löytyy "viralliset" säännöt:
http://turunseudunrekisterikilpinumerotarkkailijoidenklubi.com/saannot/

Varsinkin tämä kohta on ihan hyödyllinen tieto bongareille:
"Tarkkailun kohteena ovat vain suomalaiset musta- tai valkopohjaiset autojen rekisterikilvet, mukaanlukien Ahvenanmaan kilvet, joissa on 1-3 kirjainta ja 1-3 numeroa. Perävaunujen kilvet, moottoripyörät ja mopot, keltapohjaiset työkonekilvet, diplomaattikilvet sekä puolustusvoimien kilvet eivät siis ole valideja tarkkailukohteita."

----

Tällä hetkellä ollaan menossa numerossa 16. Siirryttäessä kaksinumeroisiin lukuihin, tuo tahti näyttää nopeutuvan huomattavasti.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
V*ttu kun sitä numeroa 16 ei sitten tule vastaan mistään. aaarrrgghhh 2 kuukautta on tullut metsästettyä sitä
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muutama viikko meni numeron 13 bongaamisessa, mutta sen jälkeen tahti taas kiihtyi. Nyt on 16 hakusessa.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
122:n bongaukseen meni yli 2 kk. Sen jälkeen 122-134 tuli viikossa. Nyt 135 tuntuu taas hankalalta.
Juhannuksena tulee 3 vuotta täyteen.Käytännössä homma välillä unohtuu, kun joku rekkari alkaa jumittaa.Sitten taas herää harrastukseen, kun se yht´äkkiä ravähtää.
Toi 122 oli kyllä erittäin aktiivisessa haussa.Varsinaisen bongauksen jälkeen kaikki piilossa olleet 122:t palasivat liikenteeseen samoin kuin ilmeinen kesäauto erääseen parkkihalliin vakiopaikalleen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näkkäri kirjoitti:
Muutama viikko meni numeron 13 bongaamisessa, mutta sen jälkeen tahti taas kiihtyi. Nyt on 16 hakusessa.

16 on tien toisella puolella kerrostalon pihalla ja toinen erään tutun pihalla parin kilometrin päässä. Vaan missä on 13? Kolme viikkoa tosin vasta etsitty.
 

scholl

Jäsen
Lauttasaaressa tuli muutamassa minuutissa vastaan 25 ja 26. Huomasin viime viikkojen aikana, että Helsingin keskustassa on noin 5-6kpk kakskutosia, joista 3 aika hyvin aina hollillaan. No nyt ei tarvinnut katsella edes. Murphya sen verran kehiin, että eilen asuntoni edessä oli 27 ja 28:kin näkyi pari päivää sitten. Nyt voin veikata, että se 27 pysyy piilossa jatkossa.

edit. väliaikatilasto:

7/2006: 2 numeroa
8/2006: 6 numeroa
9/2006: 4 numeroa
10/2006: 3 numeroa
11/2006: 1 numero
12/2006: -
1/2007: -
2/2007: 3 numeroa
3/2007: 3 numeroa
4/2007: 4 numeroa
yht: 26 numeroa
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
pernaveikko kirjoitti:
16 on tien toisella puolella kerrostalon pihalla ja toinen erään tutun pihalla parin kilometrin päässä.

16 tuli heti tänään vastaan, joten hyvin menee. Työkaveri ihmetteli, kun huudahdin kesken kruisailun "jes, 16". On muuten ex-lukkolainen tuo duunikaveri. näin kun kiekkopalstalla ollaan, niin pakkohan sekin on mainita.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ei helvata, pakko tunnustaa että itsekin bongailen noita rekkareita. Aluksi se oli paremman puoliskon kanssa vaan läppää, mutta kun minun 14:n kohdalla hän näki sen neljä kertaa ja minä en hiffannut vaikka ajoin autoa, niin alkoi nyppiä. Nyt olisi 17 hakusessa ja vaimo etsiköön sitä neljäätoistansa. (Minä muuten nyt tiedän mistä se löytyisi mutta en kerro.)

Aika kevyesti olen noita katsellut ja usein ajellessa on aika paljon muuta hommaa kuin rekkareita bongailla, mutta kieltämättä omanlaisensa hauskuus tässäkin. Sitä, että joku olisi kolmessa kuukaudessa bongannut 1-999 pidän kuitenkin paskan jauhamisena, oli rekkakuski tai mikä hyvänsä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
47 vastaan Juvalla, viitostiellä. Tiedän missä 48 pitää majaa, pitää vaan ajaa täältä Kajaanista takas Hgiin eka. Voihan olla että 48 tulee tien päällä vastaan jo ennen perjantaipäivää.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tänään kaupungilla valoissa vastapäätä oli se kaivattu numero 43. Nyt hakuun 44 ja toivottavasti ei mene viikkoa kauempaa. En muista kyllä montaa kertaa nähneeni.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Oulunkylästä toissa päivänä bongattu BUL-1.
Auto oli tosiaankin isompaa kokoluokkaa, ja merkiksi kaukaa nähtynä voisin veikata BMW:tä tai Alfa Romeota. Musta auto joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli mustapohjaisella kilvellä varustettu auto jossa numero 29. Joten 30 on haussa nyt.
 

tutzba

Jäsen
Mulla vielä(kin) haussa numero 2. Olen alkanut jopa näkemään unia siitä että mua vastaan ajaan auto jonka rekkari on YYY-2. Olis hyvä jos unetkin laskettais.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
mäkine kirjoitti:
47 vastaan Juvalla, viitostiellä. Tiedän missä 48 pitää majaa, pitää vaan ajaa täältä Kajaanista takas Hgiin eka. Voihan olla että 48 tulee tien päällä vastaan jo ennen perjantaipäivää.
Ei tullut, mutta tutulla paikallaan möllötti Pihlajamäessä. Sellainen perusVanette joita on ollut bongauksista varmaan 30%.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
mäkine kirjoitti:
Sellainen perusVanette joita on ollut bongauksista varmaan 30%.
Sepä mielenkiintoista, itse olen bongannut yhden ainoan Vanetten. Minun perusbongaus on ollut Mitsubishi Pajero.

Perjantaina bongasin 18 ja eilen 19, tuntuu hyvältä lähteä uudelle kymmenluvulle.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
fastasashark kirjoitti:
Sepä mielenkiintoista, itse olen bongannut yhden ainoan Vanetten. Minun perusbongaus on ollut Mitsubishi Pajero...
Pajeroita (Pajeroja?) on ollut myös runsaasti. Varmaan joku 30% niitäkin. Loput 40% jakautuu sitten kaikkien merkkien kesken.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Arvon kolleegat, hyväksyttekö myös moottoripyörät bongaukseen, vai pitääkö bongattavien rekkareiden kuulua autoihin pelkästään?
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Prkl:n prkl.
Tuli eilen käytyä American Car Show:ssa, jossa oli autojen katselun ohessa tarkoitus bongailla myös rekkareita.
Numero 15 oli hakusessa. Numerot 11-14 ja 16-20 tuli kyllä bongattua, mutta "yllättäen" se tärkein jäi puuttumaan. Olen pettynyt.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Vappu on rekkaribongaajan jouluaatto. Tänään löytyi 20 ja 21. Kakskakkosiakin näkyi 3 kpl mutta ennen kaksykköstä. En jaksanut enää pyöriä kaupungilla sillä 22 seisoo kumminkin koko päivät paikallisen K-marketin pihassa. Otan sen sitten huomisaamuna.

23 voi olla vaikeampi tapaus, ei ainakaan tule heti mieleen että olisin koskaan nähnyt.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
44 vastaan kaupungilla, kun oltiin vapputorille menossa. Oli aika paljon noita kaksinumeroisia liikkeellä, mutta ei sinne jaksanut krapulassa jäädä bongailemaan. Kyllä ne sieltä muutenkin tippuu eteen pikkuhiljaa. Neljävitosta koukkuun ja etiäpäin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
mäkine kirjoitti:
47 on muodostumassa riippakiveksi...
Olin väärässä, niin väärässä. 49 on tuollainen. Tänäänkin jo kaukaa tähystelin että nyt, NYT!

48 oli. Sen olenkin lähes päivittäin nähnyt.

Maanantaina Lahden suuntaan. Josko sieltä tärppäis.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Melkein seitsemän kuukauden tauon jälkeen bongasin uuden numeron, viitosen. Kesti yllättävän pitkään viitosen löytäminen. Onneksi tiedän jo, mistä 6 ja 7 löytyy, joten kohta pääsen bongailemaan kasia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös