Rekkaribongausketju

  • 210 915
  • 1 768

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jossain on ilmeisesti säädetty etten tule koskaan näkemään numeroa 314. Oon ollu viikkotolkulla jumissa, ahdistavaa.
Kannatti vinkua. Lanternan pihalla vihdoinkin tuo 314 ja Kehä kolmosella vähän myöhemmin 315. Jos se tästä taas pitkästä aikaa ja ihan oikeasti.
 
Taas pääsee uudelle sataluvulle, tänään siis bongasin 399. Kahdessa viikossa edistynyt ihan kivasti 372-398.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
76 eilen lähellä Kuljetus Jylhän toimipistettä Jyväskylässä
77 tänään Lutakossa. Oli TL-maintin auto. Joku paku/maasturi.

78 ja 79 oli varmat minulle. Tai piti olla. 78 olikin 77 (muistin väärin), 79 ei ollut omalla paikallaan.
 

Hilmanuutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Aika paljon (n. 3-4 tuntia päivässä) tulee työn puolesta pääkaupunkiseudulla ajeltua. Siispä ajattelin testata bongailua, kun ekan ykkösen näin 22.4. Helpolta tuntui silloin, mutta kakkosta ei sitten löytynytkään mistään, ennen kuin se tänään ajoi vastaan Turun motarilla. Tänä aikana (22.4.-8.5.) olen bongannut arviolta 20 ykköstä, pari kolmosta ja kaikki muut numerot väliltä 1-10. Tuo kakkonen lienee yksi hankalimmista, ellei kaikkein vaikein.

Olen myös oppinut, että Westendissä joka toisen auton rekkarinumero on ykkönen. Bongattuna mm. NRJ-1. Eli aloittelevat bongarit, sinne siis!

Jännä nähdä, miten homma edistyy.
 
Eilen oli ehkä paras bongauspäivä tähän asti. Vaikka ei tullut ajeltua kuin n. 7 tuntia niin bongasin välin 423-433. Muutama bongaus tuli ihan peräkkäin, kun jo seuraavalla kadulla oli seuraava numero. Kotimatkalla ajoin korttelin ympäri kun siellä olin jo aiemmin nähnyt tuon 433 parkissa, joten hain sen sieltä. Kahden viikon aikana siis bongaus edennyt 400-433, eli ihan normi tahti. Välissä oli muutama päivä ettei mitään näkynyt, kun taas eilinen nosti keskiarvon normaaliksi tai hieman paremmaksi.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Eilen paukahti HKI-Tuusula välillä 78 (joku keltainen kuormuri) ja illalla varma 79 Muuramesta. 80 on siis haussa. Kiva mennä taas uusille kympeille.

Perkele muuten, että oli hidas tämä 70-79! 27.1 sain 70 ja eilen 20.5 sain 79.. Olisipa 80-89 nopempi. Tavoite saada nimittäin 100 viimeistään 31.12 täyteen.
 
Viimeksi muokattu:

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
87 tuli vastaan keskiviikkona Turun satamassa ja 88:n kävin hakemassa tuolta yhdeltä parkkikselta yöllä kotiin tullessa. Kohta ollaan siis viimeisen kymmenluvun kimpussa. Muutama varma 9x numero on jo tiedossa, joten toivottavasti hyvissä ajoin ennen syksyä pääsen siirtymään kolmenumeroisiin.
 

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
56 pääsiäisenä 59 asti oli saletit. 60 eilen ja vielä mummo volvossa, kiitos ja eteenpäin.

Eli, >61 ja <679

Taas kuukausi vierähtänyt ja tahti vähän parantunut. Rankkaa hommaa, en suosittele kenellekään- jatkuva päänsärky ja niskat jumissa..
>67 ja <661

Kev
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Numero 63 ois hakusessaan. Eli jos joku ystävällisesti tietää sellaisen Tampereelta niin vinkit otetaan vastaan. Ois muuten tiedossa yksi "lähes varma" 75 jos sellaista joku Tampereelta on vailla...
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
80 tänää Ainonkadulta. Musta "laatikkokiesi" vanhoilla rekkareilla...
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ja tahti jatkuu.
81 ajeli toissapäivänä Keljonkeskukseen mentäessä vastaan. Siinä mäen kohdilla. Sellainen vihreä jumalaton pick-uppi.

Miten muuten jengi täällä pistää ylös noita bongauspäiviä ja -paikkoja? Itse pidän kirjaa lätkimällä tänne näitä tietoja.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Voi vittujen vittu. Muijan kanssa ollaan nyt vuosi tätä iki-ihanaa peliä harrastettu. Kertaakaan en ole ollut edellä. Tossa reilu kuukausi takaperin pääsin siihen vaiheeseen, että seuraava haku oli 38 ja muijalla 39. Nyt haen itse numeroa 38 ja tämä toinen sankari numeroa 48. Vittu me kuljetaan päivittäin käytännössä saman verran tuolla katujen varsilla ja ihan samalla tavalla liikennöityjä katuja pitkin. Ja jumalauta mä en pääse eteenpäin. Toki olisi ihan sama, että olisinko pari numeroa pidemmällä jo, kun ei niitäkään numeroita tule. Ja kun se lähettää joka päivä tekstarin, missä on joku vitun hymiö ja taas uusi rekkari. Tekisi taas mieli hajottaa jotain kun ei vittu voi löytää niitä numeroita. Ja varmasti olen nähnyt 95 % ohimenevistä kaksinumeroisista rekkareista, mutta ei osu.

Ei tätä peliä saisi liian tosissaan ottaa, mutta kaikkien todennäköisyyksien mukaan meidän pitäisi olla aika tasoissa, välillä toinen menee ohi ja välillä toinen. Mutta ei, kaikki menee päin helvettiä ja vituttaa ihan järkyttävästi kun ei löydä niitä. Olen jo päättänyt lopettaa koko vammasen pelin, mutta kun siihen on kerta ryhdytty, niin mennään sitten loppuun asti.

Perkele pitäkää tunkkinne.

Miten muuten jengi täällä pistää ylös noita bongauspäiviä ja -paikkoja? Itse pidän kirjaa lätkimällä tänne näitä tietoja.
Ennen laitoin kännykän muistikirjaan koko rekkarin ja päivän, nyttemmin en laita kuin pelkän numeron ja päivämäärän exceliin. Sieltä täältä puuttuu päivämääriä, kun olen unohtanut laittaa, mutta pääpiirteittäin näkee kauanko aina jossain on jumitettu. Tosin nykyään en tartte enää mitään kirjanpitoja kun en näe enää numeroita.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Miten muuten jengi täällä pistää ylös noita bongauspäiviä ja -paikkoja? Itse pidän kirjaa lätkimällä tänne näitä tietoja.
Kännykän muistioon merkkaan koko kilven kirjaimineen. Olen todella tarkka sen suhteen että olen nähnyt koko kilven oikein. Jos en ehdi nähdä kirjaimia, niin en myöskään hyväksy kilpeä (kuten "virallisissa" säänöissä sanotaan: koko kilpi pitää nähdä). Jos olen epävarma kirjaimista, tsekkaan kilven tekstarilla.

Numerobongauksia on mennyt roskikseen pitkälti yli sata matkan varrella yllämainituista syistä. Olisi mielenkiintoista tietää mikä numero olisi hakusessa tällä hetkellä, jos olisin tyytynyt pelkkiin numeroihin.

551 haussa!

Edit:
Löytyyköhän Suomesta autoa kilvellä NU-551. *tekstarilla selviää*
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Miten muuten jengi täällä pistää ylös noita bongauspäiviä ja -paikkoja? Itse pidän kirjaa lätkimällä tänne näitä tietoja.

Itsellä on excel -lista jossa ensimmäisessä sarakkeessa on rekkari (kirjaimet ja numero ) toisessa auton merkki ja malli, sitten paikka ja vikana päivämäärä.
Oma ennätys 2 numeroisissa on 4 numeroa samana päivänä samalla paikkakunnalla. Tosin silloin piti ajella edes takaisin kun 3 numeroa taisi olla samassa paikassa mutta 1 siitä välistä oli toisessa paikassa. Järjestyksessähän ne piti siitä ottaa ( ei fuskattu )
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Jos en ehdi nähdä kirjaimia, niin en myöskään hyväksy kilpeä (kuten "virallisissa" säänöissä sanotaan: koko kilpi pitää nähdä). Jos olen epävarma kirjaimista, tsekkaan kilven tekstarilla.
No noita sääntöjä voi kyllä tulkita minun mielestäni aika monella tavalla. Eihän sillä sinänsä merkitystä ole, sillä kukin voi tätä harrastaa ihan omalla tavallaan. Tätä asiaa koskien siellä on mm. seuraavat maininnat:

"Kilpiä tarkkaillaan numerojärjestyksessä ykkösestä alkaen. Jos edellinen löydetty kilpi on 42, seuraavaksi tarkkailuvuorossa on 43."

"Kilpi tulee nähdä selkeästi omin silmin. Vaikka tarkkailija tietäisi kaukana olevassa autossa olevan etsimänsä kilven, tai vaikka hän ajaisi itse autolla jossa tietää olevan seuraavaksi etsimänsä kilven, hänen tulee hankkiutua asemiin mistä kilpi on mahdollista selvästi bongata."

Tuossa ensimmäisessä kohdassahan puhutaan siten, että kilpi=numero. Ja toisen taas tulkitsen siten, että kilpi pitää selvästi nähdä, eikä riitä tieto kilvessä olevasta numerosta. Näin ollen ihan sama, mikä kirjainsarja siinä on. Toki laitan itsekin aina kirjainsarjan ylös, jos sen vaan kerkiän näkemään ja muistan kirjatessanikin sen vielä oikein. Mutta kuten sanottu, jokainen taaplaa tyylillään. Sinänsä olisi hienoa, että olisi kaikki rekkarit kokonaisuudessaan muistissa. Nyt siellä taitaa olla muutamasta vain numero.
 

megamusil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taas on pahat jumittamiset menossa, tällä kertaa numerona 26. Edellinen bongaus on parin kuukauden takaa ja mitenkään laput silmillä ei ole kuljettu todellakaan. Viikko sitten tuli nähtyä kahta lukuun ottamatta kaikki 20 alkuiset ja ei tietenkään tuota 26:sta. Onneksi 27 on aika varmalla paikalla, samoin 29 jonkun autoliikkeen pihalla, josta se tietenkin ehditään myydä ennen kun sinne asti kerkeän.
Jos jollakin on 26 bongaamiseen vinkkejä Oulun alueella niin otetaan ilolla vastaan..
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
82 eile peräti KOLME tuli vastaan noin 4h aikana. Muuttoa tehtiin ja aina kun karavaani liikkui, eri 82 oli millon missäkin vastassa.

Ensimmäinen 82 nähtiin Mattilan Siwan takana kerrostalon pihassa.

Tänään taas kaksi kertaa tuo 82. Taitaa olla useimmin nähty sama rekkari tähän mennessä. Nyt siis ainakin 5 kertaa nähty tuo kilpi. 84 näkyi myös tänään, vaan ei auta.
 
Viimeksi muokattu:

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
89 tuli sunnuntaina vastaan ysitiellä Tampereelta tullessa ja 90 oli tänäaamuna yliopiston pihalla parkissa. 91 ja 92 majailevat lähiparkkiksilla, mutta 91 ei valitettavasti ollut tänään paikallaan.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
27 seisoi tänään Tapionkadulla, joten viiden kuukauden etsiminen päättyi. Nyt kun muistaisi missä olen nähnyt 28:a.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tänään tuli vastaan 65 ja numerot 66-68 on "periaatteessa" tiedossa. Tosin 66 ei ollut sillä omalla paikallaan mutta 67 ois ollu ja kun tietää vielä kellä on 68 niin suht. hyvällä mallilla on, mutta...
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Avautuminen kannattaa aina. Nyt parin päivän sisään 38 ja 39 bongattu. Kaksinumeroisia rekkareita on tullut vastaan kyllä miljoona, että oli jo aikakin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä on tuntuma, että 20 jälkeen helpottaa, mutta heti jämähdin, nyt jo 2 viikoksi 21:seen. Missä luuraa 21 stadissa, käyn heti hakemassa pois.
 

Sammeri2

Jäsen
27 seisoi tänään Tapionkadulla, joten viiden kuukauden etsiminen päättyi. Nyt kun muistaisi missä olen nähnyt 28:a.

Eeronkadun ja Aatoksenkadun kulmassa on parkkipaikalla seissyt NAI-28 rekisterikilvellä varustettu auto, en tiedä onko nykyään.
Tämä paikka on siis siinä ammattikorkeakoulun vieressä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
jussi_j kirjoitti:
Missä luuraa 21 stadissa, käyn heti hakemassa pois.

Tehtaankadulla, Venäjän suurlähetystön nurkilla on yleensä parkissa tummanvihreä Alfa 156, joka kantaa kyseistä numeroa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös