Reippaina käymme hirvimetsälle...

  • 15 405
  • 211

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Predator kirjoitti:
Ai, onko poliisilla käytettävissään joku cherokee-inkkareiden jälkeläinen, siis sellainen ihmejäljittäjä, joka pystyy hirven jäljistä päättelemään jälkien tuoreuden? Esimerkiksi Helsingissä Ämmässuon kaatopaikan läheisten teiden penkereet ovat täynnä hirvien sorkanjälkiä - millä pirulla sen sitten todistaa että jotkut niistä jäljistä ovat just SEN hirven, jota autollani jouduin väistämään niin että auto meni tieltäsuistumisen takia lunastuskuntoon (siis osumatta siihen hirveen)? Eräs poliisi minulle ainakin kerran sanoi tuolla "tien päällä" ollessani, että ikävä kyllä olisi varminta OSUA siihen hirveen, ettei tule riitoja vakuutusyhtiön kanssa...

No, voi anteeksi, että menin vastaamaan tuohon kysymykseen, kun herra ja ainoa totuuksien tietäjä Predator siitä nyt niin itseensä ottaa.

Sinähän voit vaikka kertoa tuolle polliisille, että mistä kohtaa ja mihin suuntaan tuo hirvi noin suurinpiirtein meni. Jos polliisi ei löydä sen mallisia jälkiä, niin on oletettavaa, että puhut hirvensontaa. Jäljistä on vielä kohtuullisen helposti erotettavissa, että ovatko mahtollisesti lähiaikoina syntyneet.

Kaikkihan saavat ajaa hirven päälle, jos haluavat. Mutta olen aina ajatellut, että jos on aikaa tähtäillä ja aikaa harkita, niin on myös aikaa pysäyttää tai väistää.

Tosin en kyllä näissä hirviasioissa lähtisi hirveästi luottamaan poliisin tietoihin ja jälkien tunnistamiseen. Noin kokemuksista päätellen...

Että silleen...
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wilco kirjoitti:
Kutsutaan poliisi, joka toteaa jäljistä hirvien olleen paikalla.

Että silleen...

Ei ole väliä sillä oliko hirvi paikalla vai ei, koska hirvivahinkovakuutus korvaa vain osumisen sarvipäähän. Ei sitä että ajat metsään kun väistät.

Suoraan yhden yhtiön ehdoista:

"Korvataan vahinko joka aiheutuu suoraan törmäyksestä hirvieläimen kanssa."

"Väistämisestä aiheutunutta vahinkoa ei korvata"

Laajempi kasko korvaa myös hudin, mutta voi riemua jos sellaista ei ole.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
wilco kirjoitti:
No, voi anteeksi, että menin vastaamaan tuohon kysymykseen, kun herra ja ainoa totuuksien tietäjä Predator siitä nyt niin itseensä ottaa.

Itseensä ottaa? Minä vain toin esille erään näkökannan - varsinkin kun asiasta on omakohtaista kokemusta - siis siitä että "ei ole osunut" hirveen, vaan on väistänyt ja sen jälkeen on ollut riita valmis vakuutusyhtiön kanssa. Nimimerkki OneBigRed tuossa välissä jo ansiokkaasti kertoikin erään vakuutusyhtiön säännöistä hirvikolareitten suhteen.

Mikä vitun totuuksien tietäjä minä olen? Mistäs nyt taas wilcoa kiristää? Piis mään, laav.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
veinikretski kirjoitti:
Minua kiinnosti asiassa se että, jos hirvi ylittää suojatietä vihreänvalon palaessa ja pamautan sen päälle niin syy on ilmeisesti minun eikä hirven.

Eihän punaisia päin saa ajaa missään tapauksessa - käveli siinä suojatiellä sitten hirvi, sorsapoikue tai Harkimo. Edes Harkimon päälle ei saa ajaa. Luulisin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
koo kirjoitti:
Maalailin grillikatosta aika korkealla ja yht äkkiä hirvi vaan ilmestyi kuin tyhjästä ja toljotti minua aikansa ennenkuin lähti.

Tuo olisi pitänyt olla näkemässä! Siis tuo sinun maalauspuuhasi siellä "aika korkealla". Olisin voinut tulla pietelemään tikapuita pystyssä.

Niin ja kyllähän hirvetkin kesyyntyvät, jos ihmisten nurkissa paljon pyörivät. Ihan niinkuin sorsat tai vaikkapa karhutkin. Tai en tiedä onko tässä kyseessä varsinaisesti kesyyntyminen, vaan nämä villieläimet tottuvat ihmisen läsnäoloon - ja se on kyllä ikävää, varsinkin jos kyseessä on karhu. Kyllähän minäkin sorrun kesämökillä mökin kuistille saapuneelle sorsapoikueelle pullaa antamaan, mutta sissus saakeli, jos siihen kuistille rupeaa karhu saapuilemaan jonkin makkarankuoren toivossa - makkarankuoren, jota se on tottunut saamaan vähällä vaivalla, kun olen niitä kuoria hälläväliä tyylillä mökin lähellä olevaan roskikseen heitellyt. Siis minä en henkilökohtaisesti ole näin toiminut, mutta isot pojat on kertoneet, että näin törkeästi moni luonnossa toimii...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Predator kirjoitti:
Itseensä ottaa? Minä vain toin esille erään näkökannan - varsinkin kun asiasta on omakohtaista kokemusta - siis siitä että "ei ole osunut" hirveen, vaan on väistänyt ja sen jälkeen on ollut riita valmis vakuutusyhtiön kanssa. Nimimerkki OneBigRed tuossa välissä jo ansiokkaasti kertoikin erään vakuutusyhtiön säännöistä hirvikolareitten suhteen.

Mikä vitun totuuksien tietäjä minä olen? Mistäs nyt taas wilcoa kiristää? Piis mään, laav.

Niinhän minäkin toin vain yhden kannan esille tuohon kysymykseen, jota sitten heti perään alettiin polkemaan.

Ja vastasin kritiikkiisi, varsinkin kun asiasta on omakohtaista kokemusta - siis siitä että "onko poliisilla käytettävissään joku cherokee-inkkareiden jälkeläinen, siis sellainen ihmejäljittäjä, joka pystyy hirven jäljistä päättelemään jälkien tuoreuden".

Nimimerkki OneBigRedin vakuutuksessa tosin on kumma kohta. Miksi ottaa hirvivakuutus, jos se korvaa vain osumat sarvipäihin. Siinä sitten jäävät lehmät ja vasat korvaamatta.

Niin, totuuksien tietäjä tullee erinäisistä itsensä jalustalle nostamisista ja vastaavista toisten vastauksien nopeasta mollaamisesta. Mutta eipä meikäläistä nyt juuri kiristä mikään...

Että silleen...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
wilco kirjoitti:
Niin, totuuksien tietäjä tullee erinäisistä itsensä jalustalle nostamisista ja vastaavista toisten vastauksien nopeasta mollaamisesta.

Että silleen...

Täältä jalustalta kysyisin vielä sinulta, että siis vastaus sinun vastaukseesi on mollaamista, mutta sinun vastauksesi minun vastaukseeni on mielipide, näinkö se homma etenee? Aika tylsäksi menisi jos kaikki olisivat täällä kaikesta samaa mieltä.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Predator kirjoitti:
Tuo olisi pitänyt olla näkemässä! Siis tuo sinun maalauspuuhasi siellä "aika korkealla". Olisin voinut tulla pietelemään tikapuita pystyssä.
QUOTE]
Minä voin kohta kertoa miltä näytin mutta oikeesti nyt sinun lentokonehullun täällä tarvitsisi olla nimittäin...
...TADAM nyt tuolla pellolla on lentokone. Aivan luitte oikein , lentokone siellä on enkä tiedä miten se on sinne joutunut. Jouduin nimittäin poistumaan hetkeksi maalauspaikalta kun idiootit Paarmat hyökkäsivät kimppuuni ja siinä aikani hosuttuani muutuin valkoisen maalin auttamana Dalmatialaiskoiran näköiseksi. Sitten valelin itseni Tärpätillä ja... no kyllä te tiedätte...
Mitä minä nyt teen? Lentokoneen vieressä seisoo yksi mies ja puhuu itsekseen tai voihan se laulaakin, katsoin kiikareilla Sireenipuskien välistä mutta luonnollisestikaan kiikarissani ei ole äänitehosteita.
No, ehkä rohkaisen mieleni ja menen kysymään miksi hän on laskeutunut juuri tuohon paikkaan.
Palaan kohta asiaan ja jos en palaa niin olen lähtenyt sen lentäjän kanssa lenteleen.

Terveisin koo
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
koo kirjoitti:
Predator kirjoitti:
...TADAM nyt tuolla pellolla on lentokone. Aivan luitte oikein , lentokone siellä on enkä tiedä miten se on sinne joutunut. Sitten valelin itseni Tärpätillä ja...

Voihan koo, koo, koo, koo, koo, koo. Jos se lentokone on siis ihan PELLOLLA, niin lienee kyse laskeutuneesta LIITOKONEESTA. Näillä liitokoneilla kun lentäessä voi tulla äkkiä ennalta-arvaamaton tarve tulla maahan esim. tuulen yllättävien suunnanvaihteluiden takia.

Saisko muuten mitenkään nettiin kuvaa tärpätillä valeskellusta koosta? Minä niin tykkään valeskelluista naisista. Ja kypsänä valeskelluista.

PS: älä sytyttele tulitikkuja jumalaisen, voidellun vartalosi lähellä... LÄÄH LÄÄH LÄÄH ... nyt taitaa kieli palaa tässä tauottomassa auringossa.

Koolle, grillikatokselle ja porkkanoille oikein aurinkoista ja iloista kesää toivottaapi Predator.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Predator kirjoitti:
koo kirjoitti:
Koolle, grillikatokselle ja porkkanoille oikein aurinkoista ja iloista kesää toivottaapi Predator.
Kiitos samoin, mikäs näillä ilmoilla on lomaillessa, tai no lomaillessa ja lomaillessa...
Juu se on liitokone ja miehiäkin on kokonaista kolme kappaletta. Ne työntelee ja vetelee konetta narusta ja tähyävät taivaalle. Vaan mistäs minä sen olisin voinut tietää liitokoneeksi kun täällä ei ole koskaan, ikinä, milloinkaan tapahtunut mitään liitokoneiden taholta.
Eikä siis näytä tapahtuvan nytkään joten päätän raporttini liitokoneesta. pellosta ja maalauksesta tähän.

Terveisin koo
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Predator kirjoitti:
Täältä jalustalta kysyisin vielä sinulta, että siis vastaus sinun vastaukseesi on mollaamista, mutta sinun vastauksesi minun vastaukseeni on mielipide, näinkö se homma etenee? Aika tylsäksi menisi jos kaikki olisivat täällä kaikesta samaa mieltä.

Niin, tuo vastauksesi, missä päivittelit tuota erästä intiaaniheimoa, oli hieman sellaiseen sävyyn kirjoitettu, että vastaukseni ei voisi missään tapauksessa olla totta. Täynnä jälkiä, mistä tietää, että juuri oikeat jne.

Eli eipä nyt aivan niinkään.

Että silleen...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Hirvistä ei ole ainakaan vielä kyse, vaan lähinnä metsäkanalinnusta.

Tarkoituksena olisi hankkia ensi syksyksi kivääri mokomien elukoiden tähtäilemiseen. Ajatuksena olisi hankkia Mosin Nagant kivääri (tuttu talvi- ja jatkosodasta), mutta kaipailisin hieman kokemuksia ko. aseista. 54 pitkät patruunat noihin käsittääkseni menevät, eli laukauksellekaan ei tule hintaa aivan älyttömästi. Lähinnä kaipailisin siis tietoa asioista joita tulisi tarkastaa tarkemmin ennen aseen ostoa ja käyttökokemuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös