(Jatketaan nyt täällä äsköisten keikkojen puintia, kun ketju oli tuolla Keikka-arvioissa mainittukin)
En ollut ennen siis bändiä nähnyt ja ajattelin tulevan jotain puolirauhallista jammailua, mutta perhana että olikin mukava meno lavalla. Äänivallit vyöryi päälle ja mukavan bassopainotteiseksi miksattu musa vaan korosti hyvää livemeininkiä. Itse siis kyllä pidin keikasta ihan kympillä. Jälkimmäisellä keikalla olin ja Blood sugar sex magik ja Higher ground olivat esimerkiksi sellaisia, jotka todella mielelläni kuulin ja jota ensimmäisellä keikalla en olisi ilmeisesti kuullut.
Ja ei vähäisempänä, täytyy nostaa aina hattua bändeille, jotka jaksavat panostaa show-puoleenkin. Screenit varmaan toivat kauempanakin keikkaa katsoville mieluisan lisän ja makeat kattovalot olivat perfekto lisä. Ne maailmanluokan bändit pelkän taustalakanan kanssa ovat vaan niin kuluneita (krhm, Metallica, poislukien kun lava oli keskellä). Toki vaikka lava jatkui sivuillekin, niin turhan vähän jäsenet käyttivät tätä mahdollisuutta, mitä nyt Flea pariin kertaan kävi morjestelemassa sivuille.
Tällainen ensimmäinen keikka bandiltä on varmaan aina vähän hehkutusta, mutta mielelläni menisin/menen kyllä seuraavallekin keikalle, vaikkei bändi aivan omaa musatyyliä olekaan levyillä.
Ainii, noin huonoa lämppäriä en ole kyllä vielä ikinä kokenut. Sopisi ehkä johonkin tranceklubille, mutta ei tuollaista yhtä pitkää biisiä ilman vokaaleja vaan jaksa tuollaisessa tilanteessa.
Pienenä miinuksena myös aina bändeille (niitä on ollut muitakin ja muuallakin), jotka yrittävät mielistellä paikallisen joukkueen pelipaidoilla. En tiedä oliko kitaristilla Jokereiden treeneistä saatu omansa, vai jonkun pelaajan (#67), mutta itse jättäisin nämä pois ilman "Jokerilisääkin". Näillä varmaan saisi tahatonta skismaa, jos jotain derbypaitaa pitäisi jossain väärässä paikkaa maailmaa...?